Mahewcoro
Active Member
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
Kannattaa muistaa että liiketunnistuksen ei tarvitse olla tuota hosumista, vaan se mahdollistaa myös ele- ja osoitusohjaamisen, jonka ei tarvitse olla padiohjaamista rasittavampaa mutta on kuitenkin sitä tarkempaa, kontekstinmukaisempaa ja monipuolisempaa. Sen puoleen Natalin heikkoutena vaikuttaa olevan, että se ei voi olla samanlainen universaaliohjain kuin Wiikake, joka kääntyy moneen muotoon ja muuttuu osoittimeksi, retropadiksi tai ratiksi tarpeen ja kontekstin mukaan. Move-ohjaimella on osaksi samaa orientaatio-ongelmaa, mutta jos puheet Moven tarkemmasta 3D-seurannasta osoittautuvat paikkansapitäviksi, se voi kompensoida muotoiluratkaisuja ja mahdollistaa monipuolisemmat peliasennot. Tässä saattaa olla yksi syy, miksi Moven päässä on monelle puolelle näkyvä pallo, eikä ohjaimen kärkeen upotettu infrapunakamera niin kuin Wiikakessa.
Varsinkin tällaisena todella huonokuntoisena ihmisenä osaan kuvitella olevani täysin piipussa jo 10-15 minuutin heilumisen jälkeen. Sohva ja padi palvelevat tunnista toiseen kroppaa rasittamatta.
Kannattaa muistaa että liiketunnistuksen ei tarvitse olla tuota hosumista, vaan se mahdollistaa myös ele- ja osoitusohjaamisen, jonka ei tarvitse olla padiohjaamista rasittavampaa mutta on kuitenkin sitä tarkempaa, kontekstinmukaisempaa ja monipuolisempaa. Sen puoleen Natalin heikkoutena vaikuttaa olevan, että se ei voi olla samanlainen universaaliohjain kuin Wiikake, joka kääntyy moneen muotoon ja muuttuu osoittimeksi, retropadiksi tai ratiksi tarpeen ja kontekstin mukaan. Move-ohjaimella on osaksi samaa orientaatio-ongelmaa, mutta jos puheet Moven tarkemmasta 3D-seurannasta osoittautuvat paikkansapitäviksi, se voi kompensoida muotoiluratkaisuja ja mahdollistaa monipuolisemmat peliasennot. Tässä saattaa olla yksi syy, miksi Moven päässä on monelle puolelle näkyvä pallo, eikä ohjaimen kärkeen upotettu infrapunakamera niin kuin Wiikakessa.