Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
E3-ketjusta tänne kopsittua...
Kinectillä ilmeisesti ainakin se 4 pelaajaa pystyy pelaamaan ilman lisäkustannuksia.
Kyllä. Kinect tunnistaa max. 4 henkilöä kerrallaan, ja koska mitään muuta varsinaista ohjainta ei tarvita, jää kokonaiskustannus itse laitteen hintaan.
Moven osalta jokainen tarvitsee ainakin Move kapulan. Kuinka "pakollinen" tuo Navigation Controller -apuohjain on?
Navin "pakollisuus" tullee olemaan samaa luokkaa kuin Wiin Nunchuk-palikalla, eli ilmankin pärjää monissa peleissä, mutta käytännössä se on hyvä olla olemassa. Navin pystyy tarvittaessa korvaamaan tavallisella Sixaxis/DS3-ohjaimella, mutta voit itse kokeilla, kuinka "kätevää" perinteisen ohjaimen pitely pelkällä vasurilla (näin oikeakätisenä) on...
Täysin pakollinen, koska Moven liikkeentunnistus pitkälti perustuu nimenomaan siihen, että kamera kuvaa ohjaimen päässä olevaa valopalloa.
Montako kappaletta mitäkin ohjain komponenttia tarvitaan koko perheen hauskan peli-illan viettoon? Esim. yhtäaikainen neljän pelaajan peli...
Move tukee neljää ohjainta yhtä aikaa, eli joko 2+2 (kaksi Movea, kasi Navia) tai 4+0 (neljä Movea, ei yhtään Navia).
Tietysti kahden konsolin omistajana pitääkö tässä ostaa jopa molemmat?
Itse aion maltillisena seurata, millaista
pelitarjontaa kummallekin lopulta ilmestyy. Vaikka esim. EyeToy aikanaan ihan hauska vehjes olikin, jäi sen käyttö meillä tasan kahteen peliin: mukana tulleeseen EyeToy Play -minipelikokoelmaan ja SingStariin. Enimmäkseen se toimi mulla tietokoneen weppikamerana.
Vielä pahemmin poltin sormeni PS Eye -kameran kanssa, koska sille ei tullut tuonkaan vertaa käyttöä. Mutta onpahan Movea varten valmiiksi hankittuna...