Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Niinpä, Wii tuli markkinoille kapuloineen jo v.2006:eek:.
samaa mieltä, olen vähän huvittunut juuri nyt resident evil 5:n "move editionista" joka tarjoaa täsmälleen samat kontrollit kuin wii resident evil 4:llä. Niin ollaan ihan sillain wtf?!(esimerkkinä konsolifin :D) tämähän on aivan uskomatonta, heheheh. Kun ressa 5 tuli niin sen ohjaus oli askel taaksepäin jo silloin. Itse olen innoissani paljon enemmän 3DS:n uudesta ressasta


Varmasti on hyötyä tuosta pointterista. Itselläni tuli paljon suuremmat osumisprosentit päähän wiillä pelatessa ressa 4:ää cubeen verratuna
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jos vihdoinkin saataisi sellainen kunnon star wars-peli. Tuolla movella sen pelaaminen olisi kovin antoisaa.... Siis... Jos sitä hyödynnettäisiin oikein. Eli kapula toimisi valomiekkana ja "Nunhuck" Force-powerin käyttömoduulina. Kinectilläkin pelatessa tähtiensota teemasta saataisiin varmasti paljon irti.... Kunhan homma tehdään kunnolla. Välillä tuntuu että tuolla pelitaloissa työskentelee älytön määrä Matti Vanhasia ja muuta nerokasta sakkia, jotka hoitavat duuninsa niin kehnosti että hävettää. Mikä pahinta... Jengi ostaa kaikesta tästä huolimatta sitä sontaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jep hyvin verrataan kyllä Kinectiä EyeToyhin mutta sitten unohtuu että Move on aivan tasan 1:1 kopio Wiistä eikä toimi edes merkittävästi tarkemmin kuin Motion+ toisin kuin Kinect verrattuna EyeToyhin...

Ihan ***** naurettavaa vänkäystä mutta kun kyseessä on Nisupulla niin eipä jaksa kyllä yhtään yllättää. Kummasti häntäkin tuo heiluminen ja waggle nyt kiinnostaa vaikkei se Wiillä kiinnostanut, kun kapulassa nyt löytyykin se lempparifirman logo.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kannattaa ottaa huomioon, että kyse voi olla myös siitä, että taloudellisesti ajatellen pelkän Moven hankinta on suhteessa Wiin hintaan halvempi sijoitus(Mikäli omistaa jo Läskimasiina kolmosen). Wii kun maksaa edelleen sen pari sataa euroa(Verkkokauppa.comista muun muassa katsottuna) kun taas Move on lähinnä lisälaite, joka irtoaa parhaimmassa tapauksessa parilla kympillä. Siihen lisänä joku kiinnostava peli, niin hinta on korkeintaan puolet wiin hinnasta.

Niitä kiinnostavia pelejä odotellessa....

PS. Jos Wiin hinta putoaa alle sataseen, olen enemmän kuin kiinnostunut. On siellä sentään pari peliä, joita olisi kiva päästä pelittelemään. Mokomat kun tuskin tulevat Sonyn konsolille koskaan(Ellei Sony osta Nintendoa, jota luultavasti ei tule tapahtumaan ikuna :D).
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kung-Fu Live on toki vakuuttavaa jälkeä Playstation Eyella, mutta kyseessä on silti ns. rajapintatunnistusta, vain kehittyneemmässä muodossa. Kinect taas toimii täysin eri tekniikalla.

On totta, ettei Eyea pitäisi laskea kokonaan pois, sillä toimiihan tämä oikeilla ohjelmilla erittäinkin hyvin.
---

Mielestäni on jo jollain asteella huvittavaa, miten tietyt henkilöt jostain syystä vain ammentavat energiaa tällaiseen leukailuun kerta toisensa jälkeen vaikka joka ikinen kerta väitteet todistetaan vääriksi, sivuuttaen täysin johdonmukaisen ajattelun perusteet. Siinä mielessä kyllä avannon aikaisemmat huomiot osuvat suoraan häränsilmään.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllä minusta se ainakin jo sanottiin sen yhden move-controllerin hinnan olevan 40 move navigator 20, pseye 30 en tiedä menikö se ihan noin, mutta uusia konsolin ostajia ei ilahduta että ps3 move ohjaimineen + moven sports peli oli 400. Wiin saa jo joistakin paikoista 150 ja 210 on resort pakin hinta jossa molemmat sportsit ja motion+. Kumman valitsisit? Miksi ei ps3:n omistaja hankkisi myös wiitä kun huomaa, että tässä yritetään rahastaa? Toki onhan se kovempi ps3 fani ku löytyy kaikki uusimmat sony pelit move ohjaimilla waaauuuu extreemee...Iso mahdollisuus on, että jotkut ps3:n omistajat ostavat rinnalle myös wiin kun siellä on ne mahtavat metroidit ja mariot ja zeldat + super smash bros brawl, mario kart wii, conduit 2, goldeneye, madworld , no more heroes 1&2, House of the deadit, mario & sonic at (winter)olympics, PES yms
EDIT: unohdin hyvät pelit kuten tatsunoko vs capcom, endeless ocean 2, red steel 2 (3?), monster hunter tri, xenoblade donkey kong country returns, kirby epic yarn, dead space extraction(okei tämä tulee movelle dead space 2:n LE:n mukana , mutta tällaiset pelit irtoaa 15 eurolla nyt kaupoista jo)

Haluaako ps3:n omistaja lisää niitä sonyn pelisarjoja, mutta liikkeentunnistuksen kanssa vai haluaako myös wiin siihen vähän vaihtelevaisuutta tarjoamaan?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Haluaako ps3:n omistaja lisää niitä sonyn pelisarjoja, mutta liikkeentunnistuksen kanssa vai haluaako myös wiin siihen vähän vaihtelevaisuutta tarjoamaan?

Ennemminkin uusia pelejä, kuten Sorcery, joka toivon mukaan on hyvä.

Wii on edelleenkin minulle liian kallis. Niin. Uudelle asiakkaalle, joka ei omista mitään konsolia, asia on paljon kinkkisempi. Tosin minun, jolla jo on PS3, ei tarvitse niin paljoa pähkäillä. Kunhan Movelle kehitetään tarpeeksi paljon hyviä pelejä, ei tuo neljäkymppiä(bundlena luultavasti 60 euroa, jos peli sisältyy mukaan) tunnu pahalta. Move on varmasti muutenkin halventunut siihen mennessä, kun minun vaatimani "hyvä peli" -lista on kasvanut tarpeeksi suureksi. Kunhan markkinoille tulee kuusi kiitettävän hyvin pelaajilta arvostusta saanutta Move-peliä, marssin kapulan ostoon. Tähän voi mennä jopa vuosi, jonka aikana yleensä tuollaiset "oheistuotteet" halpenevat jonkin verran alkuperäisistä, sekä tulee tarjouksia, joiden avulla niitä saa halvemmalla.

Tosin voi käydä niinkin onnekkaasti, että saan jonkun ostamaan minulle Moven, joten minun ei tarvitse enää kuin käydä itseäni kiinnostava peli kaupasta poimimasta.

Joulukuussa viimeistään nähtänee, että mikä on tarjonnan laita. Floppaako dildo-ohjain vaiko ei.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Jep hyvin verrataan kyllä Kinectiä EyeToyhin mutta sitten unohtuu että Move on aivan tasan 1:1 kopio Wiistä eikä toimi edes merkittävästi tarkemmin kuin Motion+ toisin kuin Kinect verrattuna EyeToyhin...

Hauskasti sanottu sillä, Wiinmoten kameralla osoitellaan ja Movella taas osoitetaan kameraa, Move seuraa liikettä 1:1. Moven etu on 3D tila, se tietää syyvyyden vaihtelut toisin kuin Wiimote, tämä on merkittävä ero.

Kinectille ei ole vielä näytetty mitään syvyyttä hyväksikäyttävää peliä vaikka se on sen etu PSEyehin nähden. Tavallisilla webbikameroilla on mahdollista seurata kasvojen piirteitä, kuten silmiä, kulmakarvoja, nenää ja suuta. Pelkkää ääriviivan seuraamista ei siis ole. Se halppis linnunlennättely peli toimi yllättävän tarkasti vaikka yritti huijata peliä seuraamaan toista kättä. PSEyellä pystyy tekemään yllättäviäkin asioita eikä se tunnu kovinkaan altavastaajalta kun Kinectille ei ole vielä sitä hyödyntäviä pelejäkään näytetty.

Eikä niitä ohjaimia ole mikään pakko ostaa kilokaupalla. Navigatorin virkaa toimittaa DualShock joten mitään suuria uhrauksia ei vaadita tekemään. Ellei sitten välttämättä halua seisoa koko aikaa kuten muualla pakotetaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Hauskasti sanottu sillä, Wiinmoten kameralla osoitellaan ja Movella taas osoitetaan kameraa, Move seuraa liikettä 1:1. Moven etu on 3D tila, se tietää syyvyyden vaihtelut toisin kuin Wiimote, tämä on merkittävä ero.

Pahoittelen, oneliner-valittajat, mutta tähän en voi vastata kuin onelinerilla: kannattaisi nyt edes vähän suorittaa taustatyötä, ennen kuin kommentoi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

On merkittävä etu wiille, että se on saanut jo myytyä esimerkiksi näitä wii motion+ kapuloita jo noin 20 miljoonaa. Ja nykyäänhän se tulee jo konsolin mukana. Sony aloittaa nyt nollista, sepäs nähdään sitten kumpi menestyy ja kummalle tulee parempia pelejä :D :D wiillä vaan taitaa olla "pieni" etumatka

TÄMÄ ON KONSOLISOTAA PARHAIMMILLAAN !!! :D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Nyt on taas kyllä ihmeteltävä miten jotkut jaksavat täällä taas itkeä "takin kääntämisestä". Eikö he**etti ole nyt päivänselvä asia, että PS3:n ja Wiin lähtökohdat ovat aivan erilaiset, joten miksei sonypojut nyt saisi innostua kapulasta? Eroja ovat esimerkiksi: 1) Graafinen anti, 2) Kunnollinen verkkopeli-infrastruktuuri, 3)move on lisälaite, ei PS3:n ydinominaisuus, 4) Wiilla oli aikoinaan todella suppea pelivalikoima laatupelien suhteen, eikä heiluttelukaan aina kovin hauskaa ja innovatiivista ollut. Ei kai tälläkään foorumilla ilman syytä olisi ollut ketjua "Wii ja sen surkea pelivalikoima" ja 5) se tulee omalle lempikonsolille. Esimerkiksi socomissa on mukava ainakin kokeilla movea, mutta jos se ei maistu, niin eikun padilla vaan pelaamaan entiseen tapaan! Tätä vaihtoehtoa ei välttämättä Wiilla olisi. Katsokaa nyt ainakin aikuiset sällit peiliin ja miettikää vähän aikaa mistä täällä vollotatte. Luulisi nyt vähän edes hävettävän, vaikka kuinka pahoja angryvideogamenerdejä olisittekin!
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Karpaasi, ihan valideja pointteja, profaanisesta ulosannista huolimatta. Näistä ei kuitenkaan ollut tällä kertaa kyse, vaan puhtaasti tekniikasta.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikka Kinect onkin kopio eyetoysta ja move on wiimoten kopio niin mitä tällä on väliä ? Molemissa on koitettu tehdä jotain uutta. Kinect luultavasti toimii pimeässä satakertaa paremmin kuin eyetoy ja move osaa tunnistaa syvyyden paremmin kuin wiimote.

Onko tämä siis jotenkin hirveää jos firmat kopioivat toisiaan ja lisäilevät laitteisiin ominaisuuksia. Ei niitä 100% uusia ideoita kuintekaan ole kovinkaan helppoa keksiä kun suunnittelun pitää tapahtua tiettyjen raamien sisällä.

Nisun linkkejä en ottanut mitenkään vittuiluna vaan lähinnä esimerkkinä mitä kameralla nyt voi yleensä tehdä. Suurta osaahan noista jutuista ei ikinä toteutettu niin hyvin, että ne olisivat myyneet kunnolla. Nyt siihen on taas tilaisuus kun tekniikka on mennyt lisää eteenpäin.

Ja kuten aiempana sanottiin, lisälaite on aina lisälaite. Kinect ei pakolla kiinnosta henkilöä jolla on wii tai ps3, mutta xboxin omistaja voi siitä villiintyä. Tämä pelkästään siitä syystä, että henkilöltä löytyy kyseinen konsoli.

Itse en ikinä wiitä ostanut, tyydyin kokeilemaan sitä kaverilla ja totesin olevani liian perso tehokkaampien konsolien grafiikalle. Tästä syystä olen innoissani moven tulosta, koska itseltä löytyy ps3. Moven hankkiminen ei siis ole minulle enää järkyttävän suuri investointi.
(Jos sinä diggaat wiin graffoja niin se ei tarkoita ettäkö minun niistä tarvitsisi innostua. Sama toisinpäin, vaikka en niistä itse pahemmin välitä niin ei sen tarvitse estää sinun nautintoa millään tavalla.)

Mitä ohjainten hintoihin tulee niin eiköhän ne kaikki aika samalla linjalla pyöri. Yksi Kinect vastaa suunnilleen samaa mitä 2 movea tai wii+ ohjainta. Kaksi ohjainta on myös luultavasti se yleisin määrä mitä noita kapuloita kodeista löytyy. Ei tästäkään siis tarvitse nostaa mitään järjetöntä huutoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Myönnetään. Ollaan vahvasti pettyneitä Microsoftin esitykseen Kinectin osalta mitä E3:n tulee. Kirves ei kuitenkaan ole lentänyt kaivoon kaikilta osin. Nyt vain pitäisi pystyä jotenkin järjestelemään sellainen kuvio, jolla perinteiset pelaajat saadaan viimeistään aiheesta innostumaan.

Otetaan se kamera rengiksi, ei isännäksi. Tästä on jo aiemmin ollut tässä ketjussa puhetta. Unohdetaan kokonaan se messuhype ja lyödään todellinen värisuora pöytään.

  • Kulma taakse nopea kurkkaus, kamerasta face detection tekee tämän rekisteröinnin
  • Omat kasvot (verkko)peliin, tyyliin Rainbow Six Vegas
  • Vasemmalle kädelle rynnäkkökilven ohjaus, oikeassa edelleen pädi
  • Ovien/ikkunoiden/luukkujen ym. avaaminen vasurille
  • Tikapuut vasurilla, oikealla ohjataan asetta padin kautta
  • Puheohjaus mukaan peleihin naapureita säikyttämään
  • Lipastukset vasurille
  • Omien esineiden implemointi peleihin, esimerkiksi vaatetus
ym..

Eli kuten nopeasti minuutissa keksityt esimerkit osoittavat, kameralle saadaan ihan mielekästä käyttöä ilman hypeä. Mitään tälläistä ei vaan ole nähty. Ollaanko nyt liian paljon keskitytty sinne casual-puolelle unohtaen ne, jotka laitteet ensimmäisinä käyvät kaupasta hakemassa?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Vaikka Kinetic onkin kopio eyetoysta ja move on wiimoten kopio niin mitä tällä on väliä ?

En tiedä, teetko tämän tahallasi, mutta kirjoitat Kinectin nimen väärin. Se on siis Kinect. Microsoftin mukaan nimi on yhdistelmä sanoista Connect ja Kinetic. Luonnollisesti Kineticin ja Kinectin sekoittaa helposti keskenään ja tätä näkee muuallakin.

Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä pointtejasi tai muuta vastaavaa, kuhan ajattelin huomauttaa. :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kung-fu-pelissä joutui muistaakseni käyttämään päätä, jotta peli tunnistaisi iskun.
Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.

Pahoittelen, oneliner-valittajat, mutta tähän en voi vastata kuin onelinerilla: kannattaisi nyt edes vähän suorittaa taustatyötä, ennen kuin kommentoi.
Oneliner-vastausten sijaan olisi parempi kertoa, miten asia mielestäsi on.

PS. Itsekään en Wiimoten sensoria "kameraksi" kutsuisi, mutta periaate on silti riittävän lähellä: ohjaimen optinen sensori katselee Sensor Barin IR-lähteitä (tai vaikka kahta kynttilää) ja päättelee siitä, mihin suuntaan kapula osoittaa. PS Eye -kamera puolestaan kuvaa palloa ja päättelee siitä, missä kohtaa kapula on 3D-avaruudessa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

En tiedä, teetko tämän tahallasi, mutta kirjoitat Kinectin nimen väärin. Se on siis Kinect. Microsoftin mukaan nimi on yhdistelmä sanoista Connect ja Kinetic. Luonnollisesti Kineticin ja Kinectin sekoittaa helposti keskenään ja tätä näkee muuallakin.

Ei ole tarkoitus mitenkään vähätellä pointtejasi tai muuta vastaavaa, kuhan ajattelin huomauttaa. :)

Joo silkka vahinko -_-"
Toivottavasti joku keksii kameralle nopeasti jonkun helpomman lempinimen :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoft ei pysty vahvistamaan että Kinect tulee toimimaan istualtaan. :eek:

UPDATE: A Microsoft spokesperson told me after the publication of this article that the company is certain that Kinect gesture control will work for movies, ESPN and other "entertainment" features before the sensor is launched. As I originally reported, that is not an implemented feature yet. The spokesperson was not able to provide any update on the Kinect's tolerance of a person who sits while playing games.

Xbox Kinect Does Not Play Well With Couch Potatoes
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Kulma taakse nopea kurkkaus, kamerasta face detection tekee tämän rekisteröinnin
  • Omat kasvot (verkko)peliin, tyyliin Rainbow Six Vegas
  • Vasemmalle kädelle rynnäkkökilven ohjaus, oikeassa edelleen pädi
  • Ovien/ikkunoiden/luukkujen ym. avaaminen vasurille
  • Tikapuut vasurilla, oikealla ohjataan asetta padin kautta
  • Puheohjaus mukaan peleihin naapureita säikyttämään
  • Lipastukset vasurille
  • Omien esineiden implemointi peleihin, esimerkiksi vaatetus
ym..

Eli kuten nopeasti minuutissa keksityt esimerkit osoittavat, kameralle saadaan ihan mielekästä käyttöä ilman hypeä. Mitään tälläistä ei vaan ole nähty. Ollaanko nyt liian paljon keskitytty sinne casual-puolelle unohtaen ne, jotka laitteet ensimmäisinä käyvät kaupasta hakemassa?

MS:n E3-esityksessä nähtiin pelkkää kasuaalipuolta, mutta olet todennäköisesti väärässä, jos oletat asian jäävän näin kaikilta osin. Emme ole nähneet vielä puoliakaan Kinect-nimikkeistä, muun muassa Kinectille kehittävä BioWare on pysynyt tutkan alla. Jos olisit myös lukenut edelliselle postaamani artikkelin, et todennäköisesti enää toistaisi sitä renkimantraa noin innokkaasti.

After I take more than my fair share of time bowling, I look to Jason and ask if he wants to hop in. The PlayStation Move had forced me to stand in one place with two...err...spheres on my chin to calibrate a single game, but Kinnect lets Jason and I just swap spots instantly. Without any jitters, hang-ups or confusion, Kinect lets Jason pick up where I leave off, mid-frame.

There's something very special about using Microsoft's Kinect system, something that separates it from every other combination of software and hardware I've ever used. Kinect adapts and accommodates the user. I'm not learning it; it's learning me.

"But what about the hardcore games? The FPSs, the gameplay that requires 100% accuracy?" I push.

"Kinect isn't going to replace the controllers that have worked for those types of games for the last decade—that's not what we're trying to do. Kinect will work alongside those controllers for hardcore games. For throwing a grenade, for vocal commands, for..."

"For head tracking??"

"Yes, head tracking! Exactly." He gets a big smile. He wants to say more. Bound by Microsoft confidentiality agreements, he can't.

Lähde: Gizmodo

Mutta tämähän ei ylipäätään liity mitenkään siihen, miten vihjailet tekniikan olevan EyeToyssa samalla tasolla.
---

Muistat väärin. EyeToy Playn kung-futtelussa (kuten kaikissa muissakin kyseisen paketin peleissä) kaikki liikkuvat ruumiinosat kelpasivat.
Kaikki ruumiinosat toki kelpasivat teoriassa (obviosly!), mutta tarkoitinkin sitä, millä tekniikalla peli ylipäätään suostui rekisteroimään kunnolla. Tässä tapauksessa täytyi heilauttaa päätä, jotta tuloksia saatiin tasaisesti.

Toivottavasti joku keksii kameralle nopeasti jonkun helpomman lempinimen :)
Kinkku?
 
Ylös Bottom