Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)
Hyvältä näyttää! Noista teknisistä ongelmista en sitten tiedä, olivatkohan liian kaukana vai miksi ei tunnistanut sportsissa juuri mitään?
Mun mielestä nuo videot oli kyllä aika köyhä esitys Kinectistä, jälleen kerran. Mutta ainakin siitä selvisi, että tuossa Dance pelissä EI pelaaja ohjaa tuota tanssijaa ruudun keskellä. Se tanssii vaan siinä täydellisesti ja kinect tunnistaa tekeekö jotain sinnepäin ja antaa sen mukaan pisteet. Mielestäni olis ollut törkeästi hienompaa jos ruudulla oleva virtuaalihahmo tosiaan tekisi liikkeet jotka pelaaja tekee ja kahdesta taustatanssijasta voisi ottaa mallia (samoin kun noista tanssiliikke-ikoneista, tietty)
Ja vielä kun katsoo ruudun tanssijaa, niin se harppoo edes takaisin todella suurta liikettä ja taputtaa käsiään suurella liikkeellä suht ylhäällä kun taas nuo pelaajat ottaa pikkuriikkisiä sivuaskelia ja laiskasti taputtelee käsiään kun Justin Bieberin konsertin takarivissä.
Ja silti kaiketi peli tulkitsee sen niin että menee hyvin. :S
(Ja taas tämä pakollinen nykypäivänä pakollinen selitys: ) Ei sillä että haluaisin mitenkään fanitella tai vihailla yhtään mitään ja omistankin kaikki kolme konsolia, joten ennn halua riidellä asiasta. :]
Kinect vaan on tällähetkellä minun mielestäni ollut vähiten vakuuttavin koska.. no, suoraansanottuna en ole vielä nähnyt videota jossa sillä ei olisi tunnistusongelmia jonkinverran. Esim. siinä "ollaan liikkuvalla alustalla ja kerätään pallukoita" kaksinpelivideossakin pelaaja hyppäsi kerran niin virtuaaliäijä hyppäs useasti.
Tietty se toimii silti suuren osan ajasta oikein, mutta vie se silti paljon pois kokemuksesta jos tunnistuksen kanssa joutuu tappelemaan tasaisin väliajoin.
Aika suuria tunnistusvirheitä siis kaikenlaiset tuollaiset "Ever wanted to see the bottom of an avatar's shoe?"-tyypin häröilyt,kun laitetta mainostetaan sellaiseksi että se onnistuu tietämään täsmälleen kokoajan pelaajan asennon, jopa tuossa todella nopealiikkeisessä tanssipelissä.
Tähän mennessä näyttävintä (uutta) liikkeentunnistusta on tainnut tarjota Socomin videot Movelle, vaikka pakko sanoa että kallistun silti siihen että pelaisin sitäkin peliä ihan perinteisellä ohjaimella...
En vaan saa itseäni innostumaan liikkeentunnistuksesta "näillä eväin" vaikka suoraansanottuna haluaisinkin.
Varsinkin kun omistan jo Wiin - se saa siis varmaankin luvan palvella mahdolliset "heilumistarpeet" vielä jonkinaikaa.
Ja niin, enhän mitään tiedä varmaksi mutta itsellä on sellainen kutina että Kinectille julkaisun jälkeen lanseerataan jonkinsortin lisäohjain. Lähinnä siksi että ei Kinect vaan voi toimia isommissa peliprojekteissa ilman minkäänsorttisia nappuloita ja luulisi MS:n ennemmin tai myöhemmin sen myöntävän. (Ja sitten saavat taas julkaista jotain uutta ja kallista - their favourite

)
Ja tosiaan kun katseli teidän hintalaskelmia niin ei voinut kun todeta että parempi pysyä loitolla kun ei oo varaa tällä hetkellä .. Ensin Move nimittäin tuntuu petollisen halvalta, mutta sitten kun miettii millaisen lumipalloefektin se aiheuttaa tarpeellisten lisäohjaimien muodossa kaikenmaailman kaksinpeleihin (Se Sportsin gladiaattorijuttukin kun vaatisi NELJÄ move kapulaa jos kaksin haluaisi pelata vastakkain niin että molemmilla kilpi ja miekka.. huh.)
Mut mut, playing the waiting game - kyllä ne hinnat taas joskus alas tulee
