Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Tässä ei oikeastaan ole mitään hirveän uutta. Onhan se jo monta kertaa nähty, että Movella saa tehtyä todella vakuuttavia teknologiademoja.

Tuolla kommenteissa (ja Kinect-jutun kommenteissa myös) on kyllä ihan hyvä huomio siitä, että aloitushinta on Movessa melko maltillinen. Itse esimerkiksi hankin kameran jo aikoinaan Eye of Judgmentin kanssa, joten päästäkseni pelaamaan vaikkapa Tiger Woodsia tai R.U.S.E:a joudun investoimaan yhteen valopalleroon vaivaiset viisikymppiä. Siitä voi sitten laajentaa, jos joskus tulee tarve (ainakin yksi navigation controller ja toinen valopallo tulee hankittua yksinpelejä varten).

Move saattaa siis jopa toimia: teknologia tuntuu pelittävän, pelivalikoimasta löytyy jotain odottamisen arvoista eikä hintakaan pyörrytä. Oikeastaan (minulle) kaikkein ratkaisevin kysymys on: miten R.U.S.E. onnistuu.
 
Vastaus: Kinect - Koko kehon liiketunnistus 360:lle (Natal)

Tuohan on aivan järjetön tapa laskea. Ilman tasapainolautaakin Wii myi kun häkä ja se ei ole käytössä läheskään kaikissa peleissä. Sen lisäksi Mote ja Nunchuk taitaa tulla koneen mukana (motion plus on vielä myös harvinaisuus, ja tulee monen pelin mukana). Tästä jää siis jäljelle toiset kapulat, eli oikea hinta on 70 euroa jos puhutaan toisesta pelaajasta.

Samuel on ihan oikeassa. Ei taida olla montakaan peliä jotka vaativat kaksi tasapainolautaa kerrallaan.. Olikos kineticiin ja moven samaan aikaan pelaavien pelaajien määrä 4?

Ja muuten, Goldeneye tuo mielenkiintoisen tilanteen Wiille. Itseasiassa sopii tähän keskusteluun todella hyvin. Ensimmäistä kertaa ikinä pääsee pädi pelajat ja wiimoteilijat/yms pelaamaan netissä samaa räiskintäpeliä toisiaan vastaan. (Ellei tule jotakin rajoituksia tjms) Mielenkiintoinen tilanne.

Edit: Ja niin, tarttee molemmalle sovellukselle antaa aikaa. Ne ei saapuessaan ole valmiita paketteja, vaan kirjasto vahtistuu vain ajan kanssa. Monet teki wiin kohdalla virheen siinä, kun ei jaksanut odotella tekniikan parempaa hyötykäyttöä peleissä. Kärsivällisyyttä siis tarvitaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoftin laskentatavan periaatteenahan oli siis se, mitä kaikkea on ostettava muille konsoleille, että saataisiin noin suurinpiirtein Kinectin tarjoamat ominaisuudet.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Microsoftin laskentatavan periaatteenahan oli siis se, mitä kaikkea on ostettava muille konsoleille, että saataisiin noin suurinpiirtein Kinectin tarjoamat ominaisuudet.

Samalla tietenkin jätetään huomioimatta ne ominaisuudet, jotka omasta tuotteesta puuttuvat. Ihan normaalia markkinointiahan tuo on, mutta ei kai tuollaisia asiaan perehtyneiden pelaajien tarvitse uskoa tai tulkita sen kummemmin. Ne voi hyvillä mielin sivuuttaa.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Onhan näitä hillittömän tarkkoja ja paikkansapitäviä hintavertailuja tehty ennenkin, tosiasiat valaisevassa taulukkomuodossa. ;)

Sonyn Move-paketti on hinnoittelultaan ja vaadittavilta osilta kaikkein sekavin, mutta Kinectin 4GB-bundle ihmetyttää myös. Ei Arcade mutta ei myöskään kovalevyllinen malli, miksi ihmeessä näin?

Vasta näiden tuotteiden tullessa markkinoille näkee, saavatko kuluttajat otettua selkoa sekamelskasta. Siinä on hinnan lisäksi ylimääräinen este lisävarusteratkaisujen leviämiseen. Tosin noose01 ylpeästi osoittaa, että pelaajat eivät ole täysin selvillä edes Wiin lisävarusteista ja siitä mihin niitä käytetään. Mitä oikein aiot tehdä kahdella tasapainolaudalla?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

mutta Kinectin 4GB-bundle ihmetyttää myös. Ei Arcade mutta ei myöskään kovalevyllinen malli, miksi ihmeessä näin?

Ylpeästi osoitat, että et ole täysin selvillä edes Xbox360:n tilanteesta ;)
4GB kone korvaa vanhan Arcaden, joka poistuu markkinoilta kunhan vanhat on myyty pois. Casuaalihömppään riittää myös pienempi levytila (kuten wii on osoittanut). Arcaden sisäinen pieni muisti on korvattu isommalla, koska aiempi olisi käynyt varmasti ahtaaksi enemmän pelaavilla (kuten wii on osoittanut). Lisäksi tuohon saa 32GB lisätilaa edullisilla USB-muistitikuilla.

Mitä oikein aiot tehdä kahdella tasapainolaudalla?
Aiemmin oli puhe kahden pelaajan täydellisestä casuaalikliimaksista. Myönnän toki, että en tiedä onko koneelle muunlaisia kahdestaan pelattavia tasapainolautaa käyttäviä pelejä kuin sellaisia missä pelataan vuorotellen (joka ei siis edes ole mielestäni kunnollista kaksinpelaamista). Toki jos kahdestaan pystyy saavuttamaan ainoastaan vajaavaisen pelielämyksen on toinen lauta turha.

Ja tuo sonyn vertailutaulukko on aika hilpeä. Kaikki kohdat missä Move "päihittää" XO:n on pelkkää humpuukia.
Napit -> ei niitä tarvita, kyseessähän on hands free
Ladattava akku -> Kinect on kiinni konsolissa, ei tarvitse ladata.
Kakkosohjaimen ominaisuudet -> ei tarvita koko ohjainta

:D
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

...missä pelataan vuorotellen (joka ei siis edes ole mielestäni kunnollista kaksinpelaamista). Toki jos kahdestaan pystyy saavuttamaan ainoastaan vajaavaisen pelielämyksen on toinen lauta turha.

Joo eihän se kyllä yhtäaikaa pelailulle vertoja vedä, tosin kyllähän se pelin tyypistäkin vähän riippuu. Itse en ainakaan ole vielä keksinyt tarpeeksi syitä (=tarpeeksi pelejä) ostaa tasapainolautaa. Skate It tuossa hyllyssä huutaa tasapainolautaa, mutta on se hinta vaan liian karvas yhdelle pelille. Ja kun ruumiiltani olen vielä alipainoinen, niin ei kuntoilupelitkään paljon kiinnosta :o
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

[video=youtube;v01bm9iLtAI]http://www.youtube.com/watch?v=v01bm9iLtAI&feature=player_embedded[/video]

[video=youtube;g3lhpVp3LLA]http://www.youtube.com/watch?v=g3lhpVp3LLA&feature=player_embedded#![/video]

Hyvältä näyttää! Noista teknisistä ongelmista en sitten tiedä, olivatkohan liian kaukana vai miksi ei tunnistanut sportsissa juuri mitään? :confused:
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

IBM:n kiinalaistunut PC-yksikkö Lenovo tuo markkinoille oman liiketunnistukseen perustuvan konsolinsa: eBox. Mukana tulee ilmeisesti kuitenkin vain webbi-kameran tasoinen härveli, sekä 30 peliä ja tämä kaikki ilman varsinaista peliohjainta. Konsolille paukuttaa jo 16 tiimiä pelejä, osa tuttuja Wii ja Xbox 360 -puolelta.

75408157125.jpg



Lieneekö sikäläistä protektionismia, omien suojelua, kun Xbox 360 ja Kinect on puolueen bannilistalla, aivan kuten Playstation PS2:sta alkaen.

Lähde: Kinect-Like eBox To Be Launched in China Next Year -- chinagame.178.com
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

[MAJ] Fighters Uncaged exclu Kinect en images | Xbox 360 - Xboxygen.com

Charge head first into the vicious world of illegal free fighting tournaments, where you will use every muscle in your body to beat down all who challenge you.

Forced into a secret tournament, Simon must use what he learned from his father, an ex-boxing champ, as he faces off against violent combatants who will brutally unleash a range of mixed martial arts attacks to take him down.

No guns. No blades. Your body is the deadly weapon!



Key Features

Full Body Combat
• Using the power of the Kinect, for the first time, gamers are able to realistically fight using their bodies.
• Unleash 70 devastating moves inspired by free-fight combat techniques.
• Fight using your fists, knees, legs, elbows and even your head to take out opponents. Body tracking allows for accurate dodging and blocking of incoming strikes delivering players directly into the game.
Brutal Fighting System
• Unleash a chain of attacks with Fighters Uncaged’s multi-layered combo system based on deadly martial art techniques.
• Deliver devastating super strikes triggered by both movement and voice-activated commands.
• Execute merciless finishing moves to completely destroy opponents.


Deep Skill Based Fighting System
• Use skill to learn your opponents fighting style and cruelly exploit their weaknesses.
• Adapt your fighting style by moving closer to your opponent for stronger attacks, and alter your position to defend yourself as your every action is tracked.
• Drive your enemies to the brink of defeat by stunning, exhausting and blinding them before releasing ruthless vengeance.

Enter into the Cutthroat World of Illegal Fighting Tournaments
• Battle ruthless opponents each trained in a different deadly fighting style.
• Fight through 21 diverse and gritty locations that react dynamically to the action.
Become a Master Figther
• Fighters Uncaged’s training system will allow for novice players to instantly enjoy the action. Experienced gamers can go deeper, learning the moves of a fighting master and pulverizing all opponents.
• Access the tutorial system at any time to learn how to deploy lethal blows and receive tactical advice and hints.
• Players receive accolades for their achievements and can collect over 50 game achievements.

Battle with others
• Challenge your friends to beat the best records
• Online leaderboards.


Release date: this november

Fighters-Uncaged-4.jpg


Fighters-Uncaged-8.jpg


Kyllä Kinectin app-tuki alkaa olla jo ihan hyvällä mallilla, vaikka tietyt tahot luonnollisesti tällaista eivät voisikaan tunnustaa. MS:n päälinja on tietysti aika paskaa, mutta kolmansilta osapuolilta tulee ihan kiitettävästi.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Kyllä Kinectin app-tuki alkaa olla jo ihan hyvällä mallilla, vaikka tietyt tahot luonnollisesti tällaista eivät voisikaan tunnustaa.
No jaa, vaikka liikekontrolleille noin ylipäätään alustasta riippumatta vähän otsaa rypistäisi niin ei tuo jälkimmäinen kuva kyllä järin vakuuta. Vasen jalka ilmeisesti jo etäisesti mallintuu mutta käsien kanssa lienee vielä tekemistä. Kotakun puolella Gamescom-tunnelmissa liiketunnistusta ihan käytännössä ja... No jaa... Kyllähän se liike toki silloin tällöin sinnepäin näyttää tunnistautuvan mutta ei tuo nyt oikein onnistu vakuuttamaan. Ei sillä, että Move olisi mitenkään parempi tai että noista kumpikaan merkittävästi Wii-tasoa paremmaksi pistäisi. Edes etäisesti käytännöllistä liiketunnistusta tuskin vielä tässä generaatiossa nähdään mutta ovatpahan ainakin kaikki kolme suurta jo liikkeellä siihen suuntaan.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No jaa, vaikka liikekontrolleille noin ylipäätään alustasta riippumatta vähän otsaa rypistäisi niin ei tuo jälkimmäinen kuva kyllä järin vakuuta. Vasen jalka ilmeisesti jo etäisesti mallintuu mutta käsien kanssa lienee vielä tekemistä. Kotakun puolella Gamescom-tunnelmissa liiketunnistusta ihan käytännössä ja... No jaa... Kyllähän se liike toki silloin tällöin sinnepäin näyttää tunnistautuvan mutta ei tuo nyt oikein onnistu vakuuttamaan. Ei sillä, että Move olisi mitenkään parempi tai että noista kumpikaan merkittävästi Wii-tasoa paremmaksi pistäisi. Edes etäisesti käytännöllistä liiketunnistusta tuskin vielä tässä generaatiossa nähdään mutta ovatpahan ainakin kaikki kolme suurta jo liikkeellä siihen suuntaan.

Nojaa, enpä oikein usko, että promokuvissa ollaan ylipäätään varsinaisesti peliä pelattu, kunhan vain mallina esiinnytty vähän sinne päin.

Kinectimalshan taas näyttää ihunan lutuiselta. <3
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

No jaa, vaikka liikekontrolleille noin ylipäätään alustasta riippumatta vähän otsaa rypistäisi niin ei tuo jälkimmäinen kuva kyllä järin vakuuta. Vasen jalka ilmeisesti jo etäisesti mallintuu mutta käsien kanssa lienee vielä tekemistä.

Ei taida tuokaan taistelupeli käyttää 1:1-liikkeentunnistusta vaan tunnistaa liikkeet ja aktivoi niiden perusteella animaatiot, samaan tapaan kuin Dance Central.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Milon paluu:

[video=youtube;Uieh3RfkCng]http://www.youtube.com/watch?v=Uieh3RfkCng[/video]
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Milon tapauksessa miltei kulminoituu koko liiketunnistuksen pulma. Molyneux on loistava esiintyjä ja Miloon perustuva demonsa kiehtova mutta kun vähän miettii, ei tuossakaan liiketunnistus ole muuta kuin temppu. Kättä voi heiluttaa, että kamera sen leipien heittämiseksi tunnistaa ja jotain voi höpistä, että mikrofoni sen Milolle vastaamiseksi noteeraa mutta siinäpä se.

Milon idean voisi toteuttaa nykyisellä ohjaimella ihan samalla tavalla ja silloinkin se idea itsessään olisi se tosi kova juttu, vähän Heavy Rainin tyyliin. Näissä hommissa veteraani-Wiin puolelle jos kuikuillaan niin entäpä vaikka Super Mario Galaxy? Oliko siinäkään se mieleenpainuvin osa nimenomaan se liikekontrolli vai ihan vaan loisteliaan peruspätevä peli, joka olisi toiminut hyvin (tai kenties jopa paremmin) silkalla tavanomaisella pädillä?

Heavy Rainistakin tulee Move-versio mutta vähentääkö tai muuttaako se alkuperäisen tenhoa mihinkään suuntaan? Tai jäikö ketään kummastuttamaan, etteivät ne ensimmäisen Unchartedin liikevetoiset tasapainoiluosuudet päätyneet jatko-osaan lainkaan?

Kaipa se liiketunnistus pitkällä tähtäimellä tule olemaan ihan arkipäivää mutta jos niitä peleihin väen väkisin tunkee niin toistaiseksi sekä Move kuin Kinect ovat lähinnä Wii in HD. Kun ei edes Wii ole tähänkään mennessä kyennyt perustelemaan, että liikekontrollit olisivat peleissä missään määrin The Tulevaisuus niin tuskinpa siihen Sony tai Microsoftkaan pystyvät.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

(quote otettu Kinect-ketjusta, koska viestini sopii mielestäni paremmin tänne..)

Luuletko tosiaan, että kasuaaliporukkaa kiinnostaa tipan vertaa monenko millisekunnin viive siinä on? :rolleyes:

Tässä piilee varmasti totuuden siemen, eikä casual-pelaajia pieni lagi (tms) haittaa, mutta mielestäni se ei ole Kinectin menestymisen kynnyskysymys (esim. ei se Wii oikeasti aina niin tarkka ole ja hauskaa on silti monelle piisannut - koko "pelaamisen kokemus" on erilainen vs perinteiset pelit).

Mielestäni ehkä tärkein kysymys Kinectin kanssa on se, että miten pelaajille saadaan "myytyä" (kuitenkin n. 150+/- euron hintaan) tuo idea siitä, ettei se todellakaan tue mitään ohjaimia, pyssyjä tai ratteja. KUN kuitenkin monessa pelissä on aika normaalia ja tavallaan "realistista" olla jotain kättä pidempää. Ainakin mulle on vaikea myydä ideaa siitä (kuten Eurogamerin kommenteissa joku sanoi), että kyykkisin jossain sohvan takana ja ampuisin pahiksia etusormella. Ja kyllä se näkymättömällä ratilla ohjaaminen yms vähän hassulta näin äkkiseltään tuntuu.

Toisaalta odotan varsin innolla tiettyjä pelejä, joissa tuo "ohjaimeton pelaaminen" on tavallaan luonnollista eli jotain party-pelejä tms. Ja varmasti tiettyjä ylläreitä tulee matkan varrellla ("ai, tämä toimiikin näin hyvin").

Enköhän saa taas täyslaidallisen vastaan, mutta mielestäni MS on Kinectin kanssa EHKÄ (ja tässä voin olla pahassa väärässä) vuoden-pari liian aikaisessa. Kinectiä olisi voitu hiljaa kehittää ja hioa kulisseissa ja tuoda tähän väliin Move/Wii-tyylistä ohjaamista. Sitten semi-yllärinä pamauttaa Kinect markkinoille kun massat ovat jo vähän kyllästyneet koko liiketunnistus-hypeen (osa on tosin varmaan jo nyt, no doubt). Sillä olisi saatu ehkä lisää tuulta purjeisiin. Toisaalta kahden eri systeemin kehittäminen (Kinect ja joku muu) olisi varmasti ollut kallista, joten ei varmaan homma toimi reaalimaailmassa noin.

Mutta odotetaan, pelataan ja katsellaan. Ehkä homma oikeasti onkin juuri sitä mitä moni pelaaja haikailee. Ja ehkä homma toimii todella hyvin.
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

Hyvältä näyttää! Noista teknisistä ongelmista en sitten tiedä, olivatkohan liian kaukana vai miksi ei tunnistanut sportsissa juuri mitään? :confused:

Mun mielestä nuo videot oli kyllä aika köyhä esitys Kinectistä, jälleen kerran. Mutta ainakin siitä selvisi, että tuossa Dance pelissä EI pelaaja ohjaa tuota tanssijaa ruudun keskellä. Se tanssii vaan siinä täydellisesti ja kinect tunnistaa tekeekö jotain sinnepäin ja antaa sen mukaan pisteet. Mielestäni olis ollut törkeästi hienompaa jos ruudulla oleva virtuaalihahmo tosiaan tekisi liikkeet jotka pelaaja tekee ja kahdesta taustatanssijasta voisi ottaa mallia (samoin kun noista tanssiliikke-ikoneista, tietty)

Ja vielä kun katsoo ruudun tanssijaa, niin se harppoo edes takaisin todella suurta liikettä ja taputtaa käsiään suurella liikkeellä suht ylhäällä kun taas nuo pelaajat ottaa pikkuriikkisiä sivuaskelia ja laiskasti taputtelee käsiään kun Justin Bieberin konsertin takarivissä.

Ja silti kaiketi peli tulkitsee sen niin että menee hyvin. :S

(Ja taas tämä pakollinen nykypäivänä pakollinen selitys: ) Ei sillä että haluaisin mitenkään fanitella tai vihailla yhtään mitään ja omistankin kaikki kolme konsolia, joten ennn halua riidellä asiasta. :]

Kinect vaan on tällähetkellä minun mielestäni ollut vähiten vakuuttavin koska.. no, suoraansanottuna en ole vielä nähnyt videota jossa sillä ei olisi tunnistusongelmia jonkinverran. Esim. siinä "ollaan liikkuvalla alustalla ja kerätään pallukoita" kaksinpelivideossakin pelaaja hyppäsi kerran niin virtuaaliäijä hyppäs useasti.

Tietty se toimii silti suuren osan ajasta oikein, mutta vie se silti paljon pois kokemuksesta jos tunnistuksen kanssa joutuu tappelemaan tasaisin väliajoin.
Aika suuria tunnistusvirheitä siis kaikenlaiset tuollaiset "Ever wanted to see the bottom of an avatar's shoe?"-tyypin häröilyt,kun laitetta mainostetaan sellaiseksi että se onnistuu tietämään täsmälleen kokoajan pelaajan asennon, jopa tuossa todella nopealiikkeisessä tanssipelissä.

Tähän mennessä näyttävintä (uutta) liikkeentunnistusta on tainnut tarjota Socomin videot Movelle, vaikka pakko sanoa että kallistun silti siihen että pelaisin sitäkin peliä ihan perinteisellä ohjaimella... :P

En vaan saa itseäni innostumaan liikkeentunnistuksesta "näillä eväin" vaikka suoraansanottuna haluaisinkin. :(

Varsinkin kun omistan jo Wiin - se saa siis varmaankin luvan palvella mahdolliset "heilumistarpeet" vielä jonkinaikaa.

Ja niin, enhän mitään tiedä varmaksi mutta itsellä on sellainen kutina että Kinectille julkaisun jälkeen lanseerataan jonkinsortin lisäohjain. Lähinnä siksi että ei Kinect vaan voi toimia isommissa peliprojekteissa ilman minkäänsorttisia nappuloita ja luulisi MS:n ennemmin tai myöhemmin sen myöntävän. (Ja sitten saavat taas julkaista jotain uutta ja kallista - their favourite :D )

Ja tosiaan kun katseli teidän hintalaskelmia niin ei voinut kun todeta että parempi pysyä loitolla kun ei oo varaa tällä hetkellä .. Ensin Move nimittäin tuntuu petollisen halvalta, mutta sitten kun miettii millaisen lumipalloefektin se aiheuttaa tarpeellisten lisäohjaimien muodossa kaikenmaailman kaksinpeleihin (Se Sportsin gladiaattorijuttukin kun vaatisi NELJÄ move kapulaa jos kaksin haluaisi pelata vastakkain niin että molemmilla kilpi ja miekka.. huh.)

Mut mut, playing the waiting game - kyllä ne hinnat taas joskus alas tulee :)
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

(Ja sitten saavat taas julkaista jotain uutta ja kallista - their favourite :D )

MS onkin tässä sukupolvessa tunnettu kalleista laitteistaan -- eiku.

Jos markkinat pitävät Kinectia hyvänä ajatuksena, se tulee myymään. Jos ei, se ei myy. Itse en ole innostunut vielä millään tasolla Wii-HD:sta, eli siis PS Movesta, mutta pitäähän se kokeilla, kun konsoli on jo hallussa. Ostaisinko sen takia konsolin, ohjaimet kahdelle ja pistäisin rahaa sellaiset 500 euroa haisemaan? Ehkä, mutta itse haluankin kokeilla kaikkea konsoleilla. Tuskin kukaan kasuaalipelaaja näkee tuossa mitään suurta, mitä se ei Wiissä näkisi - ja paljon halvemmalla, joten nämä Sports Championshipit eivät välttämättä laajenna ostajakuntaa penniäkään. Ehkä hc-pelaajat saavat sitten jotain itselleen (= HD-grafiikoilla räiskintää liikeentunnistuksella), mutta nämä varmaankin jo omistavat PS3:n muutenkin.

Kaikesta huolimatta Kinectin etu on mielestäni nimenomaan se, että se edes yrittää olla jotain uutta. Voi olla, ettei ostajat kiinnostu, mutta kyllä itse mielummin näen jotain yritystä luoda uutta kuin vain kopioida suoraan jo nähtyä. Vaikka se kopio sitten olisikin marginaalisesti paremmin tehty.

Ja kyllä, tiedän, kaikki kopioivat kaikkia. Ja ei, Kinect ei ole webbikamera.

Ihan vierestä lukijanakin oot alkanut kuulostaa TODELLA rasittavalta.

Itse itseäsi lainaten:

Oliko tuo kommenttikin nyt sitten ihan tarpeellinen ja pakollinen?
 
Vastaus: Konsoleiden liikkeentunnistus (Wii, Xbox 360, PS3)

MS onkin tässä sukupolvessa tunnettu kalleista laitteistaan -- eiku.

Juu ei ihan vaan vitsailin aiheesta, kun tuntuu että joka vuosi lisätään hiukan tilaa kovalevylle ja myydään sitä yhä kalliilla, eri versioita konsolista tulee vähän väliä ja nyt jopa ohjaimen huono d-pad on kaiketi korjattu mutta sitäkin myydään uutena ohjaimena nykyistä kalliimmalla. Ei tuo silti häiritse eikä tarkoitus ole närkästyttää, eihän mun tarvitse noita ostaa - vaan jotenkin omasta mielestä vaikuttanut aikamoiselta kun entisten tuoteversioiden virheitä korjataan, hintaa nostetaan ja myydään "uutena".

(Myönnän miedon antipatian Microsoftin toimintaperiaatteita vastaan, mutta en xbox 360 konsolia vastaan. Tätä pahoittelen, koska tuo fiilis syntyy vain omista huonoista kokemuksestani, enkä halua silti astua kenenkään varpaille. Ehkä olisi pitänyt vitsi jättää kokonaan pois...)

Kaikesta huolimatta Kinectin etu on mielestäni nimenomaan se, että se edes yrittää olla jotain uutta. Voi olla, ettei ostajat kiinnostu, mutta kyllä itse mielummin näen jotain yritystä luoda uutta kuin vain kopioida suoraan jo nähtyä. Vaikka se kopio sitten olisikin marginaalisesti paremmin tehty.

Ja kyllä, tiedän, kaikki kopioivat kaikkia. Ja ei, Kinect ei ole webbikamera.



Itse itseäsi lainaten:

Ja niin tuota kannatan ehdottomasti että yritetään uutta rohkeasti, koska vain uudet projektit vie pelimaailman ihmeitä eteenpäin. Joskus ensi-epäonnistumisienkin kautta. Kinect ON hyvin mielenkiintoista teknologiaa sisältävä vempele ja sillähän sitä itsekin seuraan. En vaan usko sen löytävän tietään tähän talouteen julkaisun tienoilla... Tosin kyllä sekin tulisi ostettua tottakai, jos vaan olisin varakkaampi... Rahaa jos löytyisi, ostaisin varmaan kaikki vempeleet mitä tulee ulos :D Mutta nyt pitää aloittaa halvalla ja ostaa pelkkä Moven valosauva (Teh Wiimote with a lightbulb) kun tuo ps3 kamera on jo tullut ostettua joskus aikoinaan melko "turhaan".. Saapa sillekin siis käyttöä ja saa vähän ensitestailuja tehtyä. Cheap-o me.

Ja juu, kieltämättä typerää mainita Joohanhin kommentista ja syyllistyä samaan negatiivisuuden levittämiseen itse - alkaa vaan ihmetyttää miten näen miltei kaikissa selaamissani ketjuissa herralta samanlaista kuittailua ja vinoilua eikä kukaan tunnu sanovan mitään. Heh, ehkä mä en ole tottunut siihen ja muut on :D

Ei kuitenkaan pahalla - sitä vaan itselläkin sellainen luonne että jonkun tarpeeton vinoilu on kun magneetti omalle kritiikille. :o
 
Ylös Bottom