Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajopelit (kinastelut, suositukset, vertailut)

Pelaileeko kukaan vielä Mxgp pelejä? Tuntuu, että oman suvun ulkopuolella ketään ei kiinnosta nämä. Olisi mahtava jos saisi muutaman pelurin ja saisi edes pienet kisat käyntiin.

Mxgp3/Mxgp 2019. Omasta mielestä Mxgp 3 on vieläkin paras näistä vaikka on jo neljää peliä vanhempi ja ei enään niin nätin näköinen mutta radat, pyörän käyttäytyminen urissa Ynm on parhaimmalla tasolla. Toki toi 2019 on nytten ihan fiksu patch in jälkeen, pyörä ei enää slaidaile kuin karuselli. Pro on Milestonen ehkäpä p*skin tekele.

Mutta jos jotain kiinnostaa Mxgp3/2019 niin lisäilkää.
Juuri mietin minkä MXGP pelin sitä Steamin alesta ostaisin?

Tuota Pro peliä juuri katoin eilen mutta en vielä ostanut.
 
MX vs. ATV peleillä on selkeähkösti ylivoimaisesti parhaat mainokset :D tosin liekö siellä mennyt rahat ja puserrus noihin eikä itse peliin :D





 
Juuri mietin minkä MXGP pelin sitä Steamin alesta ostaisin?

Tuota Pro peliä juuri katoin eilen mutta en vielä ostanut.
Pro on sarjan huonoin peli, eli suosittelen joko 3 tai 2019.

Mxgp 3 pyörät on ehkä hivenen ilmavia, eli ns painottomia hypyssä. Kun taas 2019 pyörät tuntuvat painavilta ja pysyvän enempi radassa kiinni. Mutta taas miten urat muotoutuvat ja miten pyörä ottaa niihin kiinni on kolmosessa kaikista parasta. Mxgp 2019 on myös uria mutta ne ei käyttäydy lähelläkään samantyylisesti.. Ja satunnaisesti pyörät driftailevat kun ei ole pitoa.

Playground/compound on toki uudemmassa isompi ja monipuolisempi mutta itse compound rata on taas kolmosessa parempi.

Molemmissa on viralliset tiimit (mitkä on kokonaan prossa poissa). Ehkä uudemmassa riittää enempi pelattavaa ja onhan se nätimpi.
 
Pro on sarjan huonoin peli, eli suosittelen joko 3 tai 2019.

Mxgp 3 pyörät on ehkä hivenen ilmavia, eli ns painottomia hypyssä. Kun taas 2019 pyörät tuntuvat painavilta ja pysyvän enempi radassa kiinni. Mutta taas miten urat muotoutuvat ja miten pyörä ottaa niihin kiinni on kolmosessa kaikista parasta. Mxgp 2019 on myös uria mutta ne ei käyttäydy lähelläkään samantyylisesti.. Ja satunnaisesti pyörät driftailevat kun ei ole pitoa.

Playground/compound on toki uudemmassa isompi ja monipuolisempi mutta itse compound rata on taas kolmosessa parempi.

Molemmissa on viralliset tiimit (mitkä on kokonaan prossa poissa). Ehkä uudemmassa riittää enempi pelattavaa ja onhan se nätimpi.

Mikä oli Prossa huonompaa? Kysyn vain, kun pelasin 3 puoli kautta ja Proota enemmän ja tykkäsin siitä enemmän. Ruudunpöivitys siinä tosin notkahteli enemmän.
 
Mikä oli Prossa huonompaa? Kysyn vain, kun pelasin 3 puoli kautta ja Proota enemmän ja tykkäsin siitä enemmän. Ruudunpöivitys siinä tosin notkahteli enemmän.
No yleisesti se pyörän fysiikka ja käyttäytyminen sekä se, että Prossa ei radan urat vaikuttanut sitäkään vähää mitä uusimmassa. Virallisten tallien poissaolo. Compound oli mielestäni huonoin koko sarjasta (vaikka tuo compound ei nyt itseä yleisesti kiinnosta).

Onhan se toki paremman näköinen.
 
No yleisesti se pyörän fysiikka ja käyttäytyminen sekä se, että Prossa ei radan urat vaikuttanut sitäkään vähää mitä uusimmassa. Virallisten tallien poissaolo. Compound oli mielestäni huonoin koko sarjasta (vaikka tuo compound ei nyt itseä yleisesti kiinnosta).

Onhan se toki paremman näköinen.

Ok, musta 3:nen tuntui taas huomattavasti simppelimmältä ajaa, pro:ssa oli enemmän dynaamisuutta ja sai olla tarkempana. Ehkä kiinnitin huomiota eri seikkoihin. Molempia oli kuitenkin ihan mielekästä ajaa.
 
Ok, musta 3:nen tuntui taas huomattavasti simppelimmältä ajaa, pro:ssa oli enemmän dynaamisuutta ja sai olla tarkempana. Ehkä kiinnitin huomiota eri seikkoihin. Molempia oli kuitenkin ihan mielekästä ajaa.
Tavallaanhan se onkin simppelimpi. Mutta radat ja niiden muovautuminen toteutettu paremmin. Prossa enempi keskitytty siihen kuljettajan fysiikkaan joka omasta mielestä oli vähän tökerö. Prota tosin en hirveästi pelannut, että en tiedä ovatko päivitelleet sitä silloin aikoinaan miten.. Saattanut jäädä ite jostain paitsi.
 
Kysymys koskee WRC 8. Pelailen sitä nyt easy vaikeustasolla, mutta silti ei pärjää. Omasta mielestä osaan sentään jonkin verran ajella, mutta silti takkiin tulee. Onko se kiinni jostain noista säädöistä. Alustana XBOX
 
Muistatteko kun Codemasters teki aikanaan Toca pelisarjaa, ja kuinka moni on kaivannut vakioautoja? Noh, nyt tulee BTCC ja monivuotisella sopimuksella.

Mahtavaa!!! Paitsi..että ei...pelisarjan kun tekee pelitalo jonka tuotokset on kohtalaista kuraa, nimittäin sama firma kuin tekee Nascar Heat roskat. :(

 
Toca touring cars oli PS1 yksi parhaista ajopeleistä, tällaista sarjaa pelinä on odoteltu jo pitkään. Peukut vaan pystyyn että on kelpo tekele.
 
Joo tää ois kiva jos tulee hyvä peli.

Ei taida tuo NASCAR Heat edes jenkeissä myydä.

Nyt muuten kun Nascaria ei ilmeisesti ole oikeasti päästy vielä ajamaan tiedätte kyllä minkä vuoksi niin ne on näyttänyt suorana lähetyksenä iRacing kisoja joissa Nascar on melko suosittua.
 
Pelille ei löytynt omaa ketjua niin laitetaan tänne. Eli kuten ensimmäiset videot jo vähän entelivät niin Project Cars 3 hylkää sen realistisen simulaatiomaisen otteen ja suuntaa yksinkertaisempaan ja vaihdikkaampaan pelityyliin.


Edit: Ajaminen itsessään näyttää tosi hyvältä ja kuulemma pädiohjauskin on todella hyvä. Mutta uramoodi on lainattu suoraan Forza 7, lyhyitä eri sarjojen kisoja. Ei varikkokäyntejä eli ei bensan tai renkaiden kulumista. Juuri sellainen uramoodi siis mistä toivoin Forzan luopuvan.

 
Viimeksi muokattu:
Pelille ei löytynt omaa ketjua niin laitetaan tänne. Eli kuten ensimmäiset videot jo vähän entelivät niin Project Cars 3 hylkää sen realistisen simulaatiomaisen otteen ja suuntaa yksinkertaisempaan ja vaihdikkaampaan pelityyliin.

Ei hyvä. Konsoleilla kun ei ole mitään ylitarjontaa realismiin pyrkivissä autopeleissä.

Forza Motorsport ja Gran Turismo hoitavat simcade tontin varsin mallikkaasti, mutta eivät pyri täyteen realismiin.

Forza Horizon iskee asteen verran enemmän lekkeriksi ja tarjoaa avoimen temmellyskentän.

Need For Speed Heat on enemmän tuningsimulaattori kuin autopeli.

F1 2020 mallintaa formulakisaamista hyvin, mutta ei ole silti täysiverinen simu.

Dirt Rally hoitaa hommansa rallin puolella. WRC 8 on ilmeisen hyvä myös.

Sitten jää realismiin pyrkivä rata-autoilu. Vaihtoehdot konsolilla: Assetto Corsa ja Project Cars. Assetto meni uudella osallaan oikeaan suuntaan. Project Cars näyttää menevän väärään.
 
Pelille ei löytynt omaa ketjua niin laitetaan tänne. Eli kuten ensimmäiset videot jo vähän entelivät niin Project Cars 3 hylkää sen realistisen simulaatiomaisen otteen ja suuntaa yksinkertaisempaan ja vaihdikkaampaan pelityyliin.


Edit: Ajaminen itsessään näyttää tosi hyvältä ja kuulemma pädiohjauskin on todella hyvä. Mutta uramoodi on lainattu suoraan Forza 7, lyhyitä eri sarjojen kisoja. Ei varikkokäyntejä eli ei bensan tai renkaiden kulumista. Juuri sellainen uramoodi siis mistä toivoin Forzan luopuvan.



Toisaalta tällainen video saa kuitenkin fiiliksen positiiviseksi ja halun kokeilla peliä.




Utamoodin alkukisat.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt muuten kun Nascaria ei ilmeisesti ole oikeasti päästy vielä ajamaan tiedätte kyllä minkä vuoksi niin ne on näyttänyt suorana lähetyksenä iRacing kisoja joissa Nascar on melko suosittua.
Itse asiassa Nascar on jälleen vauhdissa. Viikottain ajetaan kisoja - tyhjille katsomoille. Laitanko viestinä kisakoosteen?
Mutta uramoodi on lainattu suoraan Forza 7, lyhyitä eri sarjojen kisoja. Ei varikkokäyntejä eli ei bensan tai renkaiden kulumista. Juuri sellainen uramoodi siis mistä toivoin Forzan luopuvan.
Mutteri sentään, kun erinomainen uramoodi piti mennä pilaamaan kasuaalipelaajien vuoksi. Myyntimäärätkin voi jäädä pieneksi. Laaja uramoodi ja pikakisojen laaja kustomointi sekä ajoharjoittelu tekivät pelistä loistavan. Tämä peli oli muutenkin jäämässä hyllyyn, sillä F1 2020 ja Motogp20/Ride 4 vievät huomioni.
 
Viimeksi muokattu:
PC3:n vaisut grafiikat ja se kuinka huonosti se pyöri noissa videoissa pisti vähän ärsyttävästi silmään. Peli ei näyttänyt olevan lähellekään valmis tai sitten se on vain tosi ruma. Muuten kuulosti sellaiselta peliltä, jonka hankin viimeistään alelaarista. Jos uramoodi on toimiva, harkitsen jopa hankkimista aikaisemmin. Hyvät ajofysiikat yhdistettynä viihteellisyyteen ja selkeään käyttöliittymään on aika iso myyntivaltti. Vielä, jos tekoäly olisi hyvällä tasolla, eikä tyytyisi ajamaan jonossa, kuten muistaakseni meni pääasiassa aiemmissa osissa, voi pelistä tulla yllättävän hyvä puolivakava autopeli. Ei niitä oikeasti ole kovin paljoa, vaikka noissa videoissa valitettiin runsaudenpulaa.
 
Katselin tossa jokusen videon gameplaytä ja muuta tästä PC3:sta.
Pitikö tuo aivan loistava uramoodi tuhota ja lähteä puhtaasti arcadelinjalle.
Ensinnäkin tämä on aivan selkeä läpipeluuversio joka on ollut kuollut idea jo vuosia.

Mitä ajatuksia herätti:
Ajopuvun muokkaus (gran turismo 5)
Autojen pikaviritys (gran turismo 3)
Ajokokemus (Need for speed shift)
Uramoodi (Need for speed underground 2)
Radat ja autot pääosin 2 versiosta. Toki halutaan myydä DLC:tä.

XP ja levelit sekä rahat on jo kuollut idea eikä ne sovellu kunnon ajopeliin, arcadeen toki. Haluan nähdä pelin jossa nämä vaikuttaa negatiivisesti tai edes niin että sun ura loppuu pakosta, enpä usko moista peliä näkeväni, eli ihan turhaa shaibaa tuollaiset.

Noista arvosteluvideoista skippaan heti ne joissa kaveri kehuu grafiikkaa ja samalla ajaa ulkokuvakulmasta, tähän päälle vielä ajetaan näppäimistöllä. Jotkut arvostelijat ei vaan tajua että autoa ajetaan sisältä ja sieltä katsellaan asioita. Samalla fysiikoita kehutaan vasta kun on ratti. Tämä taitaa myös kertoa siitä kenelle peli on suunnattu.

Täytyy sanoa että olen kyllä hyvin pettynyt tähän PC3 jo noiden perusteella.
 
Jotkut arvostelijat ei vaan tajua että autoa ajetaan sisältä ja sieltä katsellaan asioita.
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta kyllä ihan suoraan sanottuna ulkopuolelta katsottuna näkee paremmin. Ajaisin oikeassakin elämässä siitä "kuvakulmasta" jos voisi, sillä näkisi paljon paremmin ympärilleen kuin sisältä, jossa on kuolleita kulmia jne. Tietenkin tietyissä paikoissa taas ratin takaa on ehdottomasti parempi, kuten vaikkapa tiukoissa käännöksissä sun muissa.

Ymmärrän siis että realismin takia, koska oikeassakin elämässä niin ajetaan, on loogista ajaa ratin takaa mutta kyllä sieltä ulkopuolelta olevasta kamerasta näkee pääosin paremmin ympärilleen kuin ratin takaa. Minä arvostan peleissä enemmän hauskuutta/kätevyyttä kuin realismia, joten jo senkin vuoksi tulee ajeltua pääasiassa ulkokameran kanssa.

Ehkä asia olisi eri jos pelaisin simuja ja muutenkin tosissaan ja/tai rattien ja muiden värkkien kanssa.

Vielä se, että tuollaiset ehdottomat kommentit on vähän tympeitä, varsinkin kun taidat tarkoittaa nimenomaan simuissa etkä niin, että jopa arcade-ajeluissa on jokin "ainoa oikea" kuvakulma olemassa.
 
Itse olen aina ajanut konepelti-kuvakulmalla, koska ohjaamokulma on täysi vitsi peleissä, kun ei voi vapaasti käyttää silmiä ja päätä nähdäkseen kunnolla, toisin kuin realistisessa tosielämässä. Tähän on kuitenkin korjaus jo olemassa joissain ajopeleissä ja tulevaisuudessa varmaankin kaikissa: VR! Dirt Rally VR on täysin luonnollinen ja mahtavantuntuinen ohjaamosta, eikä tulisi mieleenkään pelata konepellistä. Flatilla ruudulla pelatessa ohjaamokulma on kuitenkin vitsi..
 
Katselin eilen Jimmy Broadbentin striimiä kun pelasi Project Cars 3. Edellinen osa oli mukavaa ajeltavaa ratilla, mutta tämä uusi on mennyt ihan liikaa arcaden suuntaan. Tekoälykin näytti olevan aivan liian helppo vastus, jäi kahdella kierroksella 10sek.

Harmi kun tosiaan konsoleilla ei ole liikaa ajosimuja.
 
Ylös Bottom