Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed: Origins

Jos joku ihmettelee jossain vaiheessa peliä et miksi health bar 1/3 koko ajan niin johtuu syystä et sulla on päällä kaksi asetta jossa on poison, jos ottaa toisen pois käytöstä niin ne healtit palautuu takasin, en tiedä onko "ominaisuus" aika typerä sellainen vai bugi.

Korjaan jos aseessa on "cursed" niin tämä tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Loistava Assassins creed pitkästä aikaa. Nyt on tarina läpäisty, levelille 34 jäätiin tarinan jälkeen ja sit vaan sivutehtäviä tekemään ja paikkoja tutkimaan jota on vielä ihan runsaasti pelissä. Voin suositella peliä :)
 
On kyllä ubisoft taas mahtavasti suunnitellut pelin, pakko levuttaa ukkoa että pääsee tarinassa eteen päin, pakottaa pelaamaan sivutehtäviä.

Nyt menin takaisin SIWA, mistä löytyy helppoja sivutehtäviä. On kyllä silti tyhmästi tehty että, käytännössä pakko pelata sivutehtäviä, muuten tulee pahasti turpaan päätehtävissä, jopa easy tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä ubisoft taas mahtavasti suunnitellut pelin, pakko levuttaa ukkoa että pääsee tarinassa eteen päin, pakottaa pelaamaan sivutehtäviä.

On kyllä silti tyhmästi tehty että, käytännössä pakko pelata sivutehtäviä, muuten tulee pahasti turpaan päätehtävissä, jopa easy tasolla.
En itse ole peliä pelannut mutta seurannut kyllä, koska saanut paljon kehuja.

Tuo kritiikki levuttamisesta on hieman outo/turha.

Eritasoisia vihollisia sisältävät pelit ovat oikeastaan kaikki tuollaisia. Otetaan esimerkiksi vaikka Skyrim, jossa on ihan typerää mennä isomman levelin mörköille tai alueille kettuilemaan. Toki AC ei ole Skyrim mutta kun Ubi ottaa vaikutteita koko ajan muualta, niin tuossa on nyt otettu mukaan nimenomaan nuo eritasoiset viholliset ja (ilmeisesti myös) alueet.

Levuttaminen on tuohon nähden täysin ymmärrettävää, sillä jos päätehtävät pelaamalla pääsisi automaattisesti oikealle levelille, olisi koko juttu/idea turha. Monessa pelissähän itse asiassa on aika turhaa leveleiden nousua, kun on pitänyt saada lisää jotain saavutuksen tunnetta peliin. Noilla kuitenkin aika usein ei ole mitään oikeaa vaikutusta kun peli antaa joka tapauksessa tarpeeksi kokemusta eteenpäin pääsemiseksi. Tavallaan siis turha sen kautta koko kokemuksen kerääminen kun sitä ei tarvitse erikseen kerätä.

Toki jos tuon tyyppisiä pelejä ei pelaa ja/tai ei odottanut tältä pelisarjalta tuota, niin ymmärrän tuohtumuksen asiasta. Itse pelimekaniikkana tuo taas toimii juuri kuten pitääkin: grindausta tai sivutehtäviä on pakko tehdä että ei tule liian kovat oltavat.

Pelikestoahan tuolla saa keinotekoisesti pidennettyä tai vaikkapa myytyä loottilaatikoita mutta noin niin kuin yleisesti otettuna ihan normaali systeemi.
 
Tässä on aika raaka tuo hahmon tason tärkeys, koska jos vihollinen on yli 4 leveliä parempi, se tappaa yhdestä iskusta, eikä omat aseet tee käytännössä yhtään vahinkoa.Toivottavasti tuo nyt vähän tasottuis, koska ainakin näin alussa joutuu tekemään 3-5 sivutehtävää, aina päätehtävien välissä.
 
Itse en taas ymmärrä, mikä hillitön hoppu on päästä peliä läpi. Milloin valitetaan, että pelit ovat liian lyhyitä ja sitten valitetaan, kun niissä on liikaa tekemistä...

Kässään, että sivutehtävien ei kuitenkaan pitäisi tuntua pakotetuilta. Mielestäni AC:O:n tapauksessa ne onneksi luovat jotenkin järkevän viitekehyksen pelin sankarin kehitykselle ja eri alueiden vapauttamiselle pahisten ikeestä.

Ei olisi kovinkaan uskottavaa, että jo muutaman pelitunnin jälkeen päähahmosta olisi kehkeytynyt mestarisalamurhaaja, joka pärjää viholliselle kuin viholliselle. Vaikkakin medjayt taisivat olla aika kovia sällejä omana aikanaan.
 
Pelin läpi pelanneena sivutehtävät olivat aika samanlaisia, että alko itteäki puuduttaa ne, mutta ei niitä nyt liikaa joutunut tekemään ja jotkut niistä oli jopa iha jees. Kannattaa tutkia paikkoja myös ja metsästämällä hankkia resursseja päivityksiin. Nekin auttaa sua taistelussa kun oot päivittäny sun varusteita. Itellä meni 32h pelin läpäisyyn ja tasolle 34 pääsin, voihan sitä viel alkaa tekee sivutehtäviä ja tutkimaan alueita missä en ole vielä edes käynyt.
 
Mun mielestä tässä on hyvin hoidettu tuo pää- ja sivutehtävät ongelma. Sivutehtäviä tekemällä hahmo ei myöskään nouse liian korkealle tasolla. Ja niitä tekemällä tai tekemättä jättämällä saa myös vaikeusasteen itselleen sopivaksi.
Eikös Witcherissä ollut niin, että maailman tutkimisesta ja random vihuja lataamalla ei saanut lainkaan kokemuspisteitä?
Mielestäni se oli huono systeemi.
 
Itellä on tässä vähän oma lehmä ojassa, kun on rajallinen aika läpäistä peli. Kaikki Assassin Creed pelit on tullu vetäistyä läpi ja sitten kun on yhtäkkiä tälläinen systeemi, vieläpä noin raakana, niin vähän yllätti.

Muutenhan tämä tuntuu todella hyvältä ja bugittomalta. Menee kyllä ihan kärkipäähän Assassins Creed peleistä, sinne 2 ja Brotherhoodin tuntumaan, ellei jopa ylikin.
 
Olihan syndicate myös sellainen, että jos viholllinen oli muutaman tason pelaajaa korkeammalla niin turpaan tuli ja kovaa. Se oli pari osumaa ja omalta hahmolta henki pois.
 
Jokseenkin yllättävää tässä on myös päätehtävien vaikeustasojen ero. Mediumilla pelailen, kun tykkään ottaa iltaisin rennosti, mutta ei 17 levelille asti ainakaan ole tullut eteen yhtään vaikeaksi miellettävää tai hinkkaamista vaativaa tehtävää. Muutamat päätehtävät (kuten Snaken murhaaminen kylpylässä) ovat jopa tutoriaalitasoa. Tosin ei tämä pelikokemusta minusta latista, ihan jees, että duunien vaikeustaso vaihtelee, ja voihan sitä aina nostaa valikoista jos alkaa liian tylsää olla.

Itse tykkään pelata ns. haravatekniikalla, eli pyrin tekemään aina kunkin alueen kaikki sivutehtävät ennen kuin kiidän tarinassa eteenpäin. Tällä tavoin pelikokemus huipentuu loppua kohti. Miinuksena tietty on se, että hahmo alkaa olla loppupuolella jo niin korkealla tasolla, ettei vihuista ole oikein vastusta.
 
Olihan syndicate myös sellainen, että jos viholllinen oli muutaman tason pelaajaa korkeammalla niin turpaan tuli ja kovaa. Se oli pari osumaa ja omalta hahmolta henki pois.

Niin oli, mutta tässä on se ero että on pakko tehdä sivutehtäviä, että voi edetä päätarinassa. Muuten vihollisten levelit nousee paljon paremmaksi kuin omat, tappavat 1 iskulla ja omat aseet ei tee yhtään vahinkoa. Mutta eipä siinä, hyvä peli kuitenkin.
 
Nyt kaikki hereille, jotka eivät peliä vielä ole hintalapun takia hankkineet (kuten allekirjoittanut), Gigantista klo 22 jälkeen PS4/Xbox onelle hintaan 39.95 :cool:

Etusivulle julkaistun arvostelun mukaan kys. viiden tähden teos.
https://www.konsolifin.net/arvostelu/salamurhaajakillan-syntysijoilla-assassin-s-creed-origins

Pelonsekaisin tuntein odottelen, viimeisin pelaamani oli Syndicate ja se oli kasa sitä ihteään.
Itseäni lainaten pro-tip kaikille gigantista peliä noutaville: pelin saa 39.95e hintaan vaikka pelissä onkin vielä 59.95e hintalappu kiinni. Itsekun kävin oman kappaleeni poistamassa niin pari vanhempaa miestä poistui kiroillen pelihyllyltä kun peli ei ollutkaan luvatussa alessa... :D
 
Ylös Bottom