13 tunnin aikana ja nyt kun pääsin tutustumaan Englantiin, niin ei sniikkailu ole ollut pakollista. Toki en tiedä tulevasta sitten. Ja kun ottaa huomioon pelin nimen, niin sniikkailu ja salamurhaus kuuluu asiaan. Ja tässä molemmat on toteutettu mielestäni ihan hyvin. Roolipelielementeistä en tiedä skillisysteemin lisäksi mitään, kun vasta pelin alkupuolella olen, mutta ilmeisesti tulee olemaan kuitenkin jotain valintoja ihan niinkuin Odysseyssa. Eli on tämä mielestäni saman verran roolipeli kuin edelliset. Mutta jos haluaa roolipelejä pelata, niin en heti lähtisi AC pelejä suosittelemaan. Parempia vaihtoehtoja on varmasti ja on tulossa.
Haaleutta, ulkoasun tympeyttä tai hahmojen tönkköyttä en ole ainakaan PS4:llä huomannut. Aika samanlaiselta näyttää kaikin puolin kuten Odyssey (ei tosin yhtä värikäs kylläkään) Toki lopputulos olisi ollut paljon parempi jos olisi jätetty edellisen sukupolven konsolit pois kehitystä jarruttamasta. Mutta omiin silmiin meno näyttää edelleen tyydyttävällä eikä pelaamista malttaisi lopettaa millään.
Taistelu on taas mielestäni hyvinkin samanlaista kuten edellisissä peleissä, erona tietenkin Stamina. Eli yhtä ADHD menoa oli edelliset pelit, ja joihinkin se iskee ja joihinkin ei. Osumien rekisteröinnissä en ole myöskään huomannut mitään vikaa.
Tasan yhteen bugiin itse olen PS4:llä törmännyt joka esiintyi vain latausruudussa, kun viitta liehui vähän minne sattuu. Toki PS4 Prolla tekninen laatu ei ole muutenkaan kovinkaan sulava ja pariin kertaan pleikkari on ylikuumennu, jos ennen pelaamista on katsonut vaikka leffaa. Eli itse pelissä ei ole ollut mitään bugeja ja ongelmia, joka on aika hyvin ottaen huomioon pelin laajuuden.
Toki jokaisella omat mielipiteensä, mutta minuun tämä peli iski kovaa ja tuli ihan nostalgiset fiilikset pelistä. Sillä ekat AC:t olivat mun suosikkipelejä ja tämä vaikuttaa ihan kuin kotiinpaluulta. Mutta ehostettu semmonen. Sais vaan sen PS5 käsiin jo niin pääsisi pelaa tätä mukavalla laadulla ja sulavuudella