Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Voiko kysyä, että miten tuo paljon puhuttu "vauriomallinnus" on hoidettu kilpailijoilla? Meinaan GT5 saa shittiä siitä että edes moista yrittää jossain määrin peliin lisätä, mutta muilta sitä ei ilmeisesti edes odoteta?
Voiko kysyä, että miten tuo paljon puhuttu "vauriomallinnus" on hoidettu kilpailijoilla? Meinaan GT5 saa shittiä siitä että edes moista yrittää jossain määrin peliin lisätä, mutta muilta sitä ei ilmeisesti edes odoteta?
The shots were captured by NowGamer using Digital Foundry's professional HD capture hardware and taken directly from the game as 1080p screens via HDMI. Apart from being converted from .bmp files to the highest possible quality .jpgs, the images are completely untouched.
The level of environmental detail, vehicle geometry and ambient effects are clear for all to see, but so are the reported issues such as screen tearing, soft textures and pixellated shadows.
Olen lukenut GT5:sen kohdalla tiettyä kritiikkiä juuri siitä, ettei vauriomallinnus ole kovin kattava, osa autoista on "kierrätetty" GT4:sta ja grafiikat normi-autoissa eivät ole riittävän kauniita. Ainakin EG:n Forza 3:sen arvostelussa tavallaan kritiikkiä saavat juuri samaiset asiat - -
- - muuten tuntuu että napisemista löytyy - taas kerran - ihan molemmista "autopelien kuninkaista"..
Muistettava on myös nettipeli. Yhdessäkään konsoliajopelissä ei ole ton tason nettipeliä asetuksineen nähty.
Olen pelannut Forza 3:sta kyllä, mutta eivät ole näköjään jääneet vauriot mitenkään erityisesti mieleen. Vähän vaikea uskoa, että "valovuosia" edellä olisivat.. Mutta te olette experttejä näissä, mä vain satunnainen arcade-kuski..
Jäin pohtimaan tuossa noita tiettyjä valituksia GT5:sta (varsinkin se "vauriomallinnus") ja menin ihan mielenkiinnosta lukemaan esim. EG:n arvostelua Forza 3:sta uudemman kerran. Sekä F3:sen että GT5:sen arvostelun teki sama henkilö eli Oli Welsh - ja molemmille siis 9/10.
....
Olen lukenut GT5:sen kohdalla tiettyä kritiikkiä juuri siitä, ettei vauriomallinnus ole kovin kattava, osa autoista on "kierrätetty" GT4:sta ja grafiikat normi-autoissa eivät ole riittävän kauniita. Ainakin EG:n Forza 3:sen arvostelussa tavallaan kritiikkiä saavat juuri samaiset asiat..
Online-puoleen ja tiettyihin menuihin/lataukseen liittyvät asiat ovat varmasti paremmalla tolalla (ainakin tässä vaiheessa) Forza 3:ssa, mutta muuten tuntuu että napisemista löytyy - taas kerran - ihan molemmista "autopelien kuninkaista"..
Olen tässä nyt parina yönä Forza 3:a pelannut, ja tuossa juuri Season 2:n läpi päästyäni lopettelin tältä erää. Ainakaan tähän mennessä yhtään tuollaista mälliä ei ole tullut vastaan normaalissa kisatilanteessa, jossa nimenomaan ajettavuus olisi kärsinyt. Enkä todellakaan ole mikään maailman "siistein" kuski, vaan kontaktia tulee otettua herkästi, jos ohitse ei muuten meinaa päästä.Forzassa taas yhdellä melko pienelläkin kolarilla voi saada auton sellaiseen kuntoon, että se kyllä tuntuu ajettavuudessa ja näkyy myös.
Olen lukenut GT5:sen kohdalla tiettyä kritiikkiä juuri siitä, ettei vauriomallinnus ole kovin kattava, osa autoista on "kierrätetty" GT4:sta ja grafiikat normi-autoissa eivät ole riittävän kauniita. Ainakin EG:n Forza 3:sen arvostelussa tavallaan kritiikkiä saavat juuri samaiset asiat..
Forza3:n vauriomallinnus ei ole paras markkinoilla, omasta mielestäni Dirt pelien vauriomallinnus on parasta*. Kyse ei nyt kuitenkaan olekaan vertailemisesta GT5:sta Forza3:een, vaan siitä että miten kauan GT5:sta on kehitetty, kuinka paljon sitä on etukäteen tekijöiden taholta hehkutettu ja kuinka paljon asiakaskunta on sitä odottanut.
Forza 3:ssa on GT5:een verrattuna kuitenkin suht tasaiset automallit laadullisesti, jos on suoraan lainattu F2:sta niin ihmettelen.
(edit: Quote päivitetty)Vauriomallinnosta verraten F3 kyllä vetää pidemmän korren GT5:een ainakin videoiden ja kuvien perusteella, rutattu näyttää edes rutatulta vaikka oliskin "suht kevyt".
Tulisiko tilanne, että vankka F3-fanikunta julistaisi forumilla, että GT5 on myös hyvä peli? Ei.
Tarkoitat varmaan skiniä? Oikeasti ja merkittävästi erilaisia autojahan ei ole lähellekään noin paljon. Mutta siinä olen samaa mieltä, että kyllähän noita ihan riittävästi on, vaikkakin listalta puuttuu paljon autoja jota siellä olisi suonut näkevänsä.Ja 1000 autoa pelissä on monelle ihan riittävästi.
Kautta aikain on GT sarjasta valitettu "bumpercar" efektistä, (ei vaurioita, huono törmöystekniikka) mutta aina on niitä "tätä pitää ajaa siististi, ei saa koskettaa toisia autoja" puhtaan ajon toitottajia... no kukaan ei pakota heitä ajamaan kolareita toki joten kolarimallinnus ei ole heiltä pois.Mielestäni GT5:sen vauriomallinnus on juuri tehty sarjan faneille (vs että se olisi joku niistä tärkeimmistä ominaisuuksista pelissä), mutta ei se mikään GT-sarjan juttu ole koskaan ollut. Mistään en ole lukenut, että sitä olisi jotenkin hehkutettu taivaisiin etukäteen. Ja raporttien mukaan GT5:ssa on ihan ok vauriomallinnus kunhan peli etenee.
No kyllä sen verran olen F2 ajanut että muistan että automallit olivat heikompia kuin F3:ssa, sillä ihmettelinkin "lainausta" kun F3 mallit on kuitenkin suht homogeenisia.Nythän sen itse sanoit. Ilmeisesti et ole F2:sta kauheasti pelannut, minkä johdosta mitään Déjà vu -ilmiötä ei autojen suhteen tule. Eivät kaikki ole myöskään mitään GT4-veteraaneja, joten pienet lainaukset GT5:sen autovalikoimassa eivät kaikkia mitenkään häiritse. Ja 1000 autoa pelissä on monelle ihan riittävästi. Kaikki eivät tarvitse 100% mallinnettua sisäkuvaa tms. Ajaminen on tärkeintä ja se on raporttien mukaan loistavasti toteutettu.
Palataan näihin kun olet GT5:sta pelannut.
Nythän sen itse sanoit. Ilmeisesti et ole F2:sta kauheasti pelannut, minkä johdosta mitään Déjà vu -ilmiötä ei autojen suhteen tule. Eivät kaikki ole myöskään mitään GT4-veteraaneja, joten pienet lainaukset GT5:sen autovalikoimassa eivät kaikkia mitenkään häiritse. Ja 1000 autoa pelissä on monelle ihan riittävästi. Kaikki eivät tarvitse 100% mallinnettua sisäkuvaa tms. Ajaminen on tärkeintä ja se on raporttien mukaan loistavasti toteutettu.
Miten niin ei? GT5 on myös hyvä peli. Ei sen myöntäminen ole Forzaajilta pois.
Mutta ei GT5 "pyyhi muilla autopeleillä pöytää mennen tullen" eikä se ole verrattavissa jeesuksen uuteen tulemiseen. GT-fanit ovat samassa tilanteessa nyt missä Forza-fanit olivat vuonna 2007: heillä on käsissään hyvä autopeli nykykonsoleille. Tietty Forzaajat ovat saaneet nauttia samasta ihanuudesta myös 2009.
Kautta aikain on GT sarjasta valitettu "bumpercar" efektistä, (ei vaurioita, huono törmöystekniikka) mutta aina on niitä "tätä pitää ajaa siististi, ei saa koskettaa toisia autoja" puhtaan ajon toitottajia... no kukaan ei pakota heitä ajamaan kolareita toki joten kolarimallinnus ei ole heiltä pois.
Totta, jo 200 autoa riittäis... totta, en tarvitse sisänäkökulmaa itsekään, mutta ymmärrän kritiikin kun useat haluaa nimenomaan sieltä ajaa.
Tarvitseeko normi-pelaaja 1000:ta autoa? Tuskin. Ongelma on vain siinä, että forumeilla tartutaan näihin tiettyihin ongelmiin tai kritiikkiin, ja sitten puhutaan vain niistä. Se on valitettavasti liian usein vallalla kun Sonyn julkaisemista peleistä puhutaan.
Ai mitkä? Vai tarkoitatko pc-pelejä?GT5:llä on vähän se ongelma, että markkinoilla on muitakin autopelejä, joiden grafiikat ovat jopa paremmat.