Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ajotuntuma on tärkein. Siinä forzaa ei viitti ees samassa lauseessa puhua...

No joo, mielipiteitä on monenlaisia. On oikeita ja vääriä. Jokaisella omansa.
GT:ssä on loistava ajotuntuma, mutta ei se Forzassakaan ole noin huono kun annat ymmärtää. Itse eilen juuri ajelin molempia ohjaimia vahdellen ihan vertailumielessä, Forzaa PC:n näytöllä ja GT:tä TV:llä.
Ero ei ollut mainittava.

Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

GT:ssä on loistava ajotuntuma, mutta ei se Forzassakaan ole noin huono kun annat ymmärtää. Itse eilen juuri ajelin molempia ohjaimia vahdellen ihan vertailumielessä, Forzaa PC:n näytöllä ja GT:tä TV:llä.
Ero ei ollut mainittava.

Kyllä se vaan on. Forzaan et saa kunnon rattia kiinni...tai no okei, nykysin saa fanatecin, mutta peliä kun ei ole ratille suunniteltu, niin se tuntuma ei ole mitenkään maata mullistava.

GT5:n jatkeeksi saat samaisen fanatecin, tai esim G27:n ja tuntuma on mieletön, koska peli on lähes enemmän suunniteltu juuri ratille kuin pädille. Ajotuntuma ero on todella iso. Ja kyllä, molempia olen ratilla pelannut, ensimmäistä tosin mikkisoftin ratilla, en fanatecilla. Muiden kokemuksia kyllä lukenut.

Edelleen....lainaan itseäni: "No joo, mielipiteitä on monenlaisia. On oikeita ja vääriä. Jokaisella omansa."....

Edelleen....lainaan itseäni: "No joo, mielipiteitä on monenlaisia. On oikeita ja vääriä. Jokaisella omansa."....

Eipä tuo ole edes mielipiteistä kiinni, vaan siitä mihen peli on suunniteltu, ja miten se käyttää hyväkseen fysiikanlakeja.

Ero ei ollut mainittava.

Kaikki konsoli simut on väittäneet jo viimeisen 15? vuoden ajan olevansa "real driving".. se on jotenkin hupaisaa.. fiilis ja tunne auton toiminnasta on kuitenkin nykyisissä peleissä hyvin onnistunut joten kyllä Forza kelpaa mulle kelpaa mainiosti, toki tossa olis PS3 vieressä mutta kun en usko että GT5:sta jaksaisi pelata, pädi pelaaja kun olen ja pädi näkymä on vaan kauhee GT5:ssä. Tulen tosin ostamaan tai lainaan pelin ihan 3d tuen vuoksi joskus.. samallahan sitä sitten vertailee tuon ajofiiliksen forzan kanssa.

Eipä tuo ole edes mielipiteistä kiinni, vaan siitä mihen peli on suunniteltu, ja miten se käyttää hyväkseen fysiikanlakeja.

Kyllähän tärkein tuntuma on se oma perstuntuma, ja siinä ei ole isompia eroja.
Sulla on oma mielipide ja jollain toisella oma. Thats it.

Kyllähän tärkein tuntuma on se oma perstuntuma, ja siinä ei ole isompia eroja.
Sulla on oma mielipide ja jollain toisella oma. Thats it.

Väitän et kuka tahansa, jopa mun isä joka oo koskaan pelannu mitään, huomaa varmasti eron ratilla pelates noiden kahden välillä. Lyön siitä vaikka pääni pantiksi. :)

Väitän et kuka tahansa, jopa mun isä joka oo koskaan pelannu mitään, huomaa varmasti eron ratilla pelates noiden kahden välillä. Lyön siitä vaikka pääni pantiksi. :)

ööö...olenkos väittänyt että niissä ei olisi eroja? en. Ei vaan mitään ratkaisevaa. Ehkä ratilla pelatessa voi olla enemmän eroja. Mutta jos puhutaan padilla kurvailevista, joita on varmaan enemmän kuin ratilla, niin ero on mitätön.
Over and out.

Mutta jos puhutaan padilla kurvailevista, joita on varmaan enemmän kuin ratilla, niin ero on mitätön..

Ainakin GT5-pelaajista huomattava enemmistö on rattikuskeja ketjussa olevan äänestyksen perusteella. Tämän hetkisen tilanteen mukan pad-pelaajia on 35% ja ratilla kurvailee 65% pelaajista. Ei siitä tietysti voi muuta päätellä, kuin KonsoliFIN-porukan tilanteen.

Forzan osalta tilanne lienee vähintäänkin toisin päin rattituen heikomman tilanteen takia.

Kumpikaan ei ole ajotuntumaltaan täydellinen mutta kyllä toi Turismo on huomattavasti lähempänä noita kunnon pc-simuja kuin Forza 3. 15 vuotta pc simuilleen ja sekä Forzia että kaikkia Turismoja ratilla pelanneen mielipide.

:)

15 vuotta pc simuilleen ja sekä Forzia että kaikkia Turismoja ratilla pelanneen mielipide.

Kuin myös...tai no ehkä 12 vuotta pelannut kaikkia niin ratilla, mutta myös padilla.
Eli nää on vain mielipideasioita.

Viimeksi muokannut moderaattori:

No joo mutta näitä sä pelaat padilla ja siinä ei tällaisen puolisimun luonne tule kyllä kunnolla esille.

toki tossa olis PS3 vieressä mutta kun en usko että GT5:sta jaksaisi pelata, pädi pelaaja kun olen ja pädi näkymä on vaan kauhee GT5:ssä.

Itse pelaan padilla, eikä ongelmia. Kokeile ensin ennen kuin suuremmin kritisoit (vaikka arvaan kyllä tuloksen jo tässä vaiheessa asenteesta päätellen)..

Itse pelaan padilla, eikä ongelmia. Kokeile ensin ennen kuin suuremmin kritisoit (vaikka arvaan kyllä tuloksen jo tässä vaiheessa asenteesta päätellen)..

En vaan pysty pelaamaan kun kamera tököttää 5m metalli putken päässä autosta (auto ei siis elä näkymässä juurikaan) Mulle tulee tuosta näkymästä jonkin asteinen matkapahoinvointi,. ei ole asennevika zori vaan.

... toki tossa olis PS3 vieressä mutta kun en usko että GT5:sta jaksaisi pelata, pädi pelaaja kun olen ja pädi näkymä on vaan kauhee GT5:ssä.
Mikä tämä "pädinäkymä" tarkalleen ottaen on? Jopa Standard-autoissa on kolme eri kuvakulmaa, mutta mitään en kyllä luonnehtisi sanalla "pädinäkymä".

(Mie olen pelaillut tässä viime aikoina noin 10 tuntia Forza 3:a ja toisen samanmoisen GT5:ttä, kumpaakin konsolien omilla vakio-ohjaimilla, pl. Dualshock 3:een asennetut Real Trigger -palikat. Mutta eipä tästä sen enempää, varsinainen syväluotaus on tulossa myöhemmin.)

Mikä tämä "pädinäkymä" tarkalleen ottaen on? Jopa Standard-autoissa on kolme eri kuvakulmaa, mutta mitään en kyllä luonnehtisi sanalla "pädinäkymä".

Oivoi, pahoitteluni väärin ymmärretystä sanasta, se on se ulkonäkökulma, se missä kamera on siellä 5m päässä metallitangolla autossa kiinni.. tästä on muutkin manailleet, erittäin inhaa kun kamera ei elä juurikaan vaan maailma vaan spinnaa.

Oivoi, pahoitteluni väärin ymmärretystä sanasta, se on se ulkonäkökulma..

Kuten sanottua, näkökulman voi vaihtaa haluamakseen. Eihän näitä simuja/semi-simuja 3rd person -näkökulmasta ajella muutenkaan?

Kuten sanottua, näkökulman voi vaihtaa haluamakseen. Eihän näitä simuja/semi-simuja 3rd person -näkökulmasta ajella muutenkaan?

Totta mooses ajellaan 3rd-p näkökulmasta.. ihan sama kuin sanois että ei näitä pädilläkään ajeta, kyllä vaan ajetaan. Ihan yhtä luonnollista ajaa 3rd-p vinkkelistä kuin jostain katto tai puskuri kamerasta :)

Kumpikaan ei ole ajotuntumaltaan täydellinen mutta kyllä toi Turismo on huomattavasti lähempänä noita kunnon pc-simuja kuin Forza 3. 15 vuotta pc simuilleen ja sekä Forzia että kaikkia Turismoja ratilla pelanneen mielipide.

Onkohan toi "huomattavasti lähempänä" vähän liioittelua? Forzassahan ei ole oikeastaan muuta vikaa ajamisen suhteen kuin se typerä active steering, joka ei poistu edes ratilla ajaessa. Jos sen avun voisi poistaa, olisi pelaaminen esim. Fanatecilla huomattavasti hauskempaa ja aidompaa. :)

Ylös Bottom