Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

No joo mutta näitä sä pelaat padilla ja siinä ei tällaisen puolisimun luonne tule kyllä kunnolla esille.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

toki tossa olis PS3 vieressä mutta kun en usko että GT5:sta jaksaisi pelata, pädi pelaaja kun olen ja pädi näkymä on vaan kauhee GT5:ssä.

Itse pelaan padilla, eikä ongelmia. Kokeile ensin ennen kuin suuremmin kritisoit (vaikka arvaan kyllä tuloksen jo tässä vaiheessa asenteesta päätellen)..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Itse pelaan padilla, eikä ongelmia. Kokeile ensin ennen kuin suuremmin kritisoit (vaikka arvaan kyllä tuloksen jo tässä vaiheessa asenteesta päätellen)..

En vaan pysty pelaamaan kun kamera tököttää 5m metalli putken päässä autosta (auto ei siis elä näkymässä juurikaan) Mulle tulee tuosta näkymästä jonkin asteinen matkapahoinvointi,. ei ole asennevika zori vaan.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

... toki tossa olis PS3 vieressä mutta kun en usko että GT5:sta jaksaisi pelata, pädi pelaaja kun olen ja pädi näkymä on vaan kauhee GT5:ssä.
Mikä tämä "pädinäkymä" tarkalleen ottaen on? Jopa Standard-autoissa on kolme eri kuvakulmaa, mutta mitään en kyllä luonnehtisi sanalla "pädinäkymä".

(Mie olen pelaillut tässä viime aikoina noin 10 tuntia Forza 3:a ja toisen samanmoisen GT5:ttä, kumpaakin konsolien omilla vakio-ohjaimilla, pl. Dualshock 3:een asennetut Real Trigger -palikat. Mutta eipä tästä sen enempää, varsinainen syväluotaus on tulossa myöhemmin.)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Mikä tämä "pädinäkymä" tarkalleen ottaen on? Jopa Standard-autoissa on kolme eri kuvakulmaa, mutta mitään en kyllä luonnehtisi sanalla "pädinäkymä".

Oivoi, pahoitteluni väärin ymmärretystä sanasta, se on se ulkonäkökulma, se missä kamera on siellä 5m päässä metallitangolla autossa kiinni.. tästä on muutkin manailleet, erittäin inhaa kun kamera ei elä juurikaan vaan maailma vaan spinnaa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Oivoi, pahoitteluni väärin ymmärretystä sanasta, se on se ulkonäkökulma..

Kuten sanottua, näkökulman voi vaihtaa haluamakseen. Eihän näitä simuja/semi-simuja 3rd person -näkökulmasta ajella muutenkaan?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kuten sanottua, näkökulman voi vaihtaa haluamakseen. Eihän näitä simuja/semi-simuja 3rd person -näkökulmasta ajella muutenkaan?

Totta mooses ajellaan 3rd-p näkökulmasta.. ihan sama kuin sanois että ei näitä pädilläkään ajeta, kyllä vaan ajetaan. Ihan yhtä luonnollista ajaa 3rd-p vinkkelistä kuin jostain katto tai puskuri kamerasta :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kumpikaan ei ole ajotuntumaltaan täydellinen mutta kyllä toi Turismo on huomattavasti lähempänä noita kunnon pc-simuja kuin Forza 3. 15 vuotta pc simuilleen ja sekä Forzia että kaikkia Turismoja ratilla pelanneen mielipide.

:)

Onkohan toi "huomattavasti lähempänä" vähän liioittelua? Forzassahan ei ole oikeastaan muuta vikaa ajamisen suhteen kuin se typerä active steering, joka ei poistu edes ratilla ajaessa. Jos sen avun voisi poistaa, olisi pelaaminen esim. Fanatecilla huomattavasti hauskempaa ja aidompaa. :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kieltämättä tuohon kokemukseen vaikuttaa sekin että toista on päässyt ajamaan microsoftin paskaratilla ja toista modatulla G27:lla. Tosin kyllä Forza3 tuntuu monella tapaa enemmän arcadelta.. ajaminen on aivan tolkuttoman anteeksiantavaa kautta linjan. Turismokaan ei tunnu enään yhtä hyvältä jos siinä iskee niitä parhaita renkaita alle, alkaa olla pitoa jo liikaa siinä vaiheessa.. mutta fysiikoiltaan paljon eläväisemmältä tuntuu kyllä Turismo. Itsehän rankkaan melkein jopa GT4:sen ja Forza 2:sen tuon kolmosen edelle.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Netti on kyllä täynnä melkoisia höpöhöpö juttuja "artikkeleina", kun kuka tahansa voi julkaista mitä tahansa. Nyt viimeksi luin muutamat jutut GT5:n vaurio mallinnuksesta.. "vaurio mallinnus tulee levelillä 20" ja "täysille se tulee levelillä 40" ja tukena selityksille on jotain nettivideoita.. konsolifinin keskusteluissa tullut esille että vauriomallinnus olisi jo alusta asti mutta ruttaaminen vaatisi todella paljon törmäämisiä.. mites se nyt sitten on, miten noin erilaisia mielipiteitä/huhuja voi olla???
Eikö joku voisi nyt testata tämän lopullisesti, tekee 2-3 eri tasolla samanlaiset x kpl törmäyksiä ja video ne niin loppuu hämärät spekuloinnit?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

..konsolifinin keskusteluissa tullut esille että vauriomallinnus olisi jo alusta asti mutta ruttaaminen vaatisi todella paljon törmäämisiä..

Arcade-puolella törmäilin pirusti ihan testimielessä (ja trophyn perässä) jollain ralliautolla ja tietty määrä piti törmäillä yms että esim. ovi irtosi ja konepelti alkoi heilumaan. Nascar-puolella sitten tuli peltivahinkoa ja auton saa myös ympäri kohtuu helposti. Mulla tosin lv. 7-8, joten en sitten tiedä voiko tuo jotenkin lisääntyä myöhemmin. Mutta osia ei irtoile pelissä ihan helposti ja kyllä vaatii törmäilyä (omien kokemusten mukaan - en tietenkään ole tasolla 20 saati 40).

EDIT: Täällä jotain videota arcade-törmäilystä ja vähän tuohon tapaan se itselläkin lopulta meni:
http://www.youtube.com/watch?v=XINuNcmXfLI

Kyllä GT5:ssa on vauriomallinnus, mutta se ei ole sellainen mitä ilmeisesti osa kuvitteli etukäteen, eikä ainakaan "kokonaisvaltainen" sellainen. Peli on niin massiivinen paketti kaikkea, että aika erikoista jos tuohon vauriomallinnukseen kulminoituu sen mahd. hyvyys tai huonous. Ei kai kukaan jotain Forza 3:aan (joka on aika kevyt sekin) vaurioiden takia pelaa?

Mutta niille joille vauriomallinnus on GT5:sen mielenkiintoisin ja odotetuin ominaisuus: GT5:sta ei kannata ostaa, jos vauriomallinnus on elämää suurempi asia. GT5 ei tarjoa "täyttä" vauriomallinnusta (mitä itse "täydellä" ymmärrän). En sitten tiedä mikä peli sellaista tarjoaa, mutta katseet sitten niihin peleihin. Teitä on nyt varoitettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

En sitten tiedä mikä peli sellaista tarjoaa, mutta katseet sitten niihin peleihin. Teitä on nyt varoitettu.

Tuolla alueella suvereenejä kuninkaita ovat Motorstormit ja Burnout Paradise. Auton saa näissä todella näyttävästi kappaleiksi, ruttuun, osiksi ja osat lentelemään pitkin tannerta. :p
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Top Gear pisti suomalainen iRacing-guru Greger Hutun oikean kilpurin rattiin, ja pelkän pelikokemuksen voimalla mies pärjäsi oikein hyvin: Geek, rebooted - BBC Top Gear

"The telemetry confirms it. His braking points are spot on. He's firm and precise on the throttle. And in the fastest corner, he's entering at 100mph compared to an experienced driver's 110 - a sign of absolute confidence and natural feel for grip."

Pakko nostaa herralle hattua, ja samalla ihmetellä miten kova simu iRacing selkeästi on.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Huom! En nyt kritisoinut gt5 vauriomallinnusta vaan _juttuja_ siitä, muuttuuko se levelien mukaan vai ei, käyttäjien "jutuilla" ei "netissä" tunnu olevan mitään käsitystä asiasta..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tuolla alueella suvereenejä kuninkaita ovat Motorstormit ja Burnout Paradise. Auton saa näissä todella näyttävästi kappaleiksi, ruttuun, osiksi ja osat lentelemään pitkin tannerta. :p

Juu, mutta itse puhuinkin näistä "semi-simuista" mitä mm. GT:t ja Forzat edustavat.

Huom! En nyt kritisoinut gt5 vauriomallinnusta vaan _juttuja_ siitä, muuttuuko se levelien mukaan vai ei, käyttäjien "jutuilla" ei "netissä" tunnu olevan mitään käsitystä asiasta..

En ole asiaan kovin syvällisesti perehtynyt, mutta tuohon "tuleeko vaurioita helpommin selkeästi korkeammilla leveleillä" -kysymykseen varmaan saadaan enemmän vastauksia kun porukka on peliä pidemmälle pelannut. Voi hyvin olla, ettei mikään muutu, mutta tänne vain raporttia jos levelit alkavat olla korkealla ja kokemusta aiheesta on. Sana on vapaa.

Tähän mennessä olevan tiedon ja oman kokemuksen valossa "fakta" on tässä: GT5:ssa on vauriomallinnus. Mutta GT5:ssa ei ole ns. "täyttä" vauriomallinnusta. Vauriomallinnus näyttää myös vaihtelevan esim. uratilan tai arcade-muodon välillä (ts. arcade on "rennompaa" pelaamista siinäkin suhteessa).
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Levelillä 20 nyt GT:ssä, damagen suhteen ei ole näkynyt minkäänlaista muutosta parempaan. Eipä tuo siis taida mihinkään valitettavasti kehittyä leveleiden kasvaessa. Muutenkin olisi kyllä ehkä pelihistorian typerimipiä suunnitteluratkaisuja, että peliä täytyisi tahkota kymmeniä tunteja saadakseen tuollaisen perusominaisuuden käyttöön. Tosin onhan se ehkä vielä käsittämättömämpää, että sitä ei ole käytössä missään vaiheessa..

Toivottavasti nyt päivityksellä tuon asian korjaisivat.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tosin onhan se ehkä vielä käsittämättömämpää, että sitä ei ole käytössä missään vaiheessa..

Niin, onneksi se on GT5:ssä kuitenkin olemassa, vaikkei täydellinen olekaan.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Niin, onneksi se on GT5:ssä kuitenkin olemassa, vaikkei täydellinen olekaan.

No ei oikeastaan. Auton hajottaminen tosiaan vaatii monen minuutin tahallista kolarointia ympäriinsä. Tämä siis Arcadessa, uramoodin puolella en ole varma saako autoa rikki mitenkään. Nykyisellään siis vauriomallinnus on käytännössä ihan sama kuin sitä ei olisi ollenkaan, koska autoa ei rikki normaalilla pelaamisella saa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Mitä ******, aivan uskomattomia screen tearing prosentteja? Eikai tämä voi pitää paikkaansa? Keskiverto ruudunpäivityskin hieman epäilyttää, eikös Yamauchi sanonut joskus jotain tyyliin "alle 60fps peliä voi hädin tuskin sanoa peliksi"?

Special Stage Route 7
通常:Avg:43.400fps Min-Max:35.5-53.5fps Tear:70.222%
車内:Avg:37.483fps Min-Max:31.0-45.5fps Tear:60.500%

Chamonix
通常:Avg:52.733fps Min-Max:43.5-58.0fps Tear:84.306%
車内:Avg:47.900fps Min-Max:40.0-54.5fps Tear:78.250%

London
通常:Avg:57.110fps Min-Max:48.5-60.0fps Tear:53.002%
車内:Avg:48.400fps Min-Max:39.5-57.0fps Tear:78.385%

ゲーãƒ*ã¯ãã¾ã¾ã«ï¼Žï¼Žï¼Žï¼Žï¼Ž:GRAN TURISMO 5 フレーãƒ*レート分æž(Cockpit)

PS. mun japani on vähän ruosteessa, mitä 通常 ja 車内 tarkoittaa (päivä ja yö ?)?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Aika järkyttävää sontaa nuo lukemat tosiaan on, kun peliä on mainostettu jo vuosia supermega-60fps-silmänkarkkina. Pelissä en kyllä huomaa mitään häiritseviä fps-droppeja, onneksi.
 
Ylös Bottom