Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huuuh, vika bossi piesty. Tähän kaipasin ulkopuolisten apua, ei vaan pystynyt yksinään vaikka miten yritin. Kerran oli lähellä, hullujen touhu nämä parit bossit täs kyl.
 
Huuuh, vika bossi piesty. Tähän kaipasin ulkopuolisten apua, ei vaan pystynyt yksinään vaikka miten yritin. Kerran oli lähellä, hullujen touhu nämä parit bossit täs kyl.
Mulla meni monta tuntia Astrologilla tähän. Vika vaihe oli älyttömän vaikea kun pelkästään väistelin ilman mitään kilpiä. NG+:ssa "juosten" menin dlc:een loppupomoon ja Bleed-aseella yritin sitä myös, mutta en kauaa jaksanut (en siis mennyt läpi). Jollain Vagabondilla myös pelasin dlc alueelle asti, mut en kyl kokonaan jaksanut enää.

Tarkoitus olis tänä vuonna vielä Prophetilla yrittää lisäreineen läpäistä uudelleen. Lisärin Incantationsit eivät oo mulle tuttuja, eikä pääpelissäkään ihan kaikki. Sit kyllä pidän piiiitkän tauon pelistä.

Noh monta kertaa on tullut todettua etten ikinä esim. Skyrimiä enää pelaa, mut silti siihen viime vuonna tuli palattua, ja vieläpä lisäreineen sen pelasin. :D

Ihan ykköspelejä mulle nää BGS ja FromSoft pelit. (Unohtamatta GoWia ja TloUta).
 
Nightreign network testit oli tässä viikonloppuna. Pariin sessioon ehdin osallistua lauantai aamulla ja tänään iltapäivällä, yhteensä ehkä n. 3 tuntia mäiskettä.

Matchmaking pelitti mulla hyvin vaikka luin että joillan on ollut suuria ongelmia. Ehkä max pariin minuutin odottelulla matsiin. Ainoastaan kerran pelin alussa molemmat co-op kumppanit lähti lätkimään ja jouduin pelaamaan soolona.

Se täytyy sanoa että mulla ei oo juuri mitään kokemusta Fortniteista tms. Battle royale peleistä, joista ilmeisesti Nightreign lainailee aika paljon mekaniikkoja vaikka se core gameplay on toki Elden Ringiä. Ainoa muutos kontrolleihin on quick itemit, estukset ja spellit. Uutena hahmo spesifiset kyvyt cooldowneilla. Liikkuvuudeltaan hahmot on hiukan ketterämpiä ja useimpia seiniä ja kallioita pitkin pystyy kiipeämään tai hyppimään. Maastossa eteneminen on mukavan näppärää.

Meno oli, ainakin aluksi, melko kaoottista kun ei tienny mihin kannattaa mennä. Noh, mitään erityisen hyvää taktiikkaa ei ehtinyt löytyä muuta kuin yrittää mennä kirkkoihin josta saa estus chargeja lisää, vihollisia ja varsinki mini bosseja nopeesti kumoon. Minibossit pudottaa uusia aseita ja erilaisia boosteja. Levelien nostoa nopeasti ennen ekaa kunnon pomoa joka tulee 15 min kohdilla.

Parilla ekalla pelikerralla päästiin tuohon 15 min pomoon, joka molemmilla kerroilla oli Dark Souls iki-ihana Centipede Demon. Kuolemahan siinä tuli.

Kolmannella kierroksella oli taitava porukka kasassa ja SenttiPentti kaatui viimein. 30 min kohdalla tulee toka kunnon bossi, tällä kertaa se oli Fell Omen eli käytännössä Elden Ringin Morgott hiukan uusilla iskuilla. Se oli vaikea eikä menny läpi, älytön määrä hp:ta.

Neljännellä kerralla tuli taas samat bossit ja Fell Omeniin tyssäsi jälkeen.

Viidennen, ja viimeisen kerran tuli eri bossit, Demigod duo 15 min kohdilla ja Tree Sentinel kahden apurin kera 30 min kohdilla. Nämä oli huomattavasti helpompia ja ne saatiin hyvällä poppoolla päihitettyä. Tämän jälkeen avautu pieni erillinen levähdys alue, josta pääsi varsinaista Night Loordia vastaan taistelemaan, joka tässä betassa oli tommonen Cerberos koira (nimeä en muista), joka heilutteli valtavaa kettinkiä. Pari minsaa sitä kesti mutta sitten meni servut kiinni ja loppui siihen heh!

Pelattavia hahmoja tässä oli neljä, kaikkia ehdin testaamaan. Wylder (perus ritari ukko), Guardian (tankki kotka), Duchess (nopea hiiviskelijä) ja Recluse (taikuri). Aseita putosi vähän yhtä sun toista, en tiedä onko ne hahmo spesifejä vai ei mutta ER:stä tuttuja aseita kaikki ja niitä oli paljon. Pelikerroilta käteen jää kuitenkin vain eräänlaista valuuttaa (käyttöä sille en löytänyt) ja relic tavaroita, joita hahmoille voi laittaa. Antavat erinäisiä, ilmeisesti satunnaisesti generoituja stat boosteja yms.

Se vielä täytyy sanoa että hubi area oli positiivinen yllätys. Eräänlainen Roundtable Hold mutta raunioitunut paikka vehreällä saarella tms. sekä rauhoittava musiikki toi erittäin vahvoja Dark Souls viboja. Elden Ringin Roundtable Hold oli mun mielestä ankea ja synkkä paikka eikä musiikki jäänyt yhtään mieleen. Tämä oli täysin päinvastainen.

Summa summarum, ihan kivaa pelattavaa oli. Saas nähdä jaksaako tän tyylistä pelata pitkällä aikavälillä kuinka paljon mutta jätti pienen odotuksen toukokuun 30. päivää kohtaan.
 
Ihan kivaa luettavaa fiilikset tuosta Nightreignista mutta olisiko sille erillisenä ja omana pelinä asiallista luoda ihan oma ketjunsa? Onhan siinä tietysti "Elden Ring" nimessä mukana mutta aika erilainen se taitaa silti olla, joten kenties voisi olla oman ketjunsa arvoinen? Vai?
 
Ihan kivaa luettavaa fiilikset tuosta Nightreignista mutta olisiko sille erillisenä ja omana pelinä asiallista luoda ihan oma ketjunsa? Onhan siinä tietysti "Elden Ring" nimessä mukana mutta aika erilainen se taitaa silti olla, joten kenties voisi olla oman ketjunsa arvoinen? Vai?
Tehkää vaan oma ketjunsa.
 
Tuli hankittua tämä nyt alennuksesta Xboxille. Hirveästi ei ole kokemusta Souls-peleistä (Dark Souls ja Bloodborne) ja kyllähän tästäkin sen huomaa, mutta samalla tämä on mielestäni huomattavasti lähestyttävämpi kuin nuo mainitsemani (en siis ole fani, vaikka hyviä pelejä ovatkin, ja en jotenkin ymmärrä mitä nautintoa saada jatkuvasta kuolemisesta) ja jotenkin fiilis ei ole NIIN painostava kuin muissa. Pitkään siis taistelin sen kanssa hankinko tätä, nyt kipeänä ja muutama tunti tänäänkin hakannut, niin onhan tämä hyvä peli. Ja mahdottoman kaunis. Tällaiselle aloittelijalle juuri sopiva lähtökohta Souls-peleihin, uskoisin.

Edit. Hitto, nyt ymmärrän mikä sakkia viehättää näissä. Se on se onnistumisen fiilis. Ja itse nyt olen täysin addiktoitunut tähän. Grindaan vaan hahmoa vahvemmaksi koko aika. Hitto, tämä on UPEA peli!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hankittua tämä nyt alennuksesta Xboxille. Hirveästi ei ole kokemusta Souls-peleistä (Dark Souls ja Bloodborne) ja kyllähän tästäkin sen huomaa, mutta samalla tämä on mielestäni huomattavasti lähestyttävämpi kuin nuo mainitsemani (en siis ole fani, vaikka hyviä pelejä ovatkin, ja en jotenkin ymmärrä mitä nautintoa saada jatkuvasta kuolemisesta) ja jotenkin fiilis ei ole NIIN painostava kuin muissa. Pitkään siis taistelin sen kanssa hankinko tätä, nyt kipeänä ja muutama tunti tänäänkin hakannut, niin onhan tämä hyvä peli. Ja mahdottoman kaunis. Tällaiselle aloittelijalle juuri sopiva lähtökohta Souls-peleihin, uskoisin.

Edit. Hitto, nyt ymmärrän mikä sakkia viehättää näissä. Se on se onnistumisen fiilis. Ja itse nyt olen täysin addiktoitunut tähän. Grindaan vaan hahmoa vahvemmaksi koko aika. Hitto, tämä on UPEA peli!
Tämä on ehdottomasti lähestyttävin peli Fromin peleistä. Vaikkei ole vaikeusastevalintaa, niin erilaisia työkaluja ja asioita käyttämällä saa peliä halutessaan helpotettua.
 
Tuli hankittua tämä nyt alennuksesta Xboxille. Hirveästi ei ole kokemusta Souls-peleistä (Dark Souls ja Bloodborne) ja kyllähän tästäkin sen huomaa, mutta samalla tämä on mielestäni huomattavasti lähestyttävämpi kuin nuo mainitsemani (en siis ole fani, vaikka hyviä pelejä ovatkin, ja en jotenkin ymmärrä mitä nautintoa saada jatkuvasta kuolemisesta) ja jotenkin fiilis ei ole NIIN painostava kuin muissa. Pitkään siis taistelin sen kanssa hankinko tätä, nyt kipeänä ja muutama tunti tänäänkin hakannut, niin onhan tämä hyvä peli. Ja mahdottoman kaunis. Tällaiselle aloittelijalle juuri sopiva lähtökohta Souls-peleihin, uskoisin.

Edit. Hitto, nyt ymmärrän mikä sakkia viehättää näissä. Se on se onnistumisen fiilis. Ja itse nyt olen täysin addiktoitunut tähän. Grindaan vaan hahmoa vahvemmaksi koko aika. Hitto, tämä on UPEA peli!
Mietipä vielä sitä, että tämän läpi painaminen saattaa myös antaa pelituntumaa tämän tyylisiin peleihin niin hyvin, että myös esim. juuri Bloodbornen tai Dark Soulsien (ainakin kolmannen) tai Sekiron ym. pelaaminen alkaa tuntua helpommin lähestyttävältä ER:n jälkeen. Hirveä määrä huippusisältöä mahdollisesti ladattuna piippuun niin sanotusti.
 
Mietipä vielä sitä, että tämän läpi painaminen saattaa myös antaa pelituntumaa tämän tyylisiin peleihin niin hyvin, että myös esim. juuri Bloodbornen tai Dark Soulsien (ainakin kolmannen) tai Sekiron ym. pelaaminen alkaa tuntua helpommin lähestyttävältä ER:n jälkeen. Hirveä määrä huippusisältöä mahdollisesti ladattuna piippuun niin sanotusti.
Ainoastaan Bloodborne ja varsinkin Sekiro voivat tuntua todella vaikeilta alkuun. Ehkäpä Dark Souls 3 voisi olla tämän jälkeen seuraavaksi helpoin.
 
Ainoastaan Bloodborne ja varsinkin Sekiro voivat tuntua todella vaikeilta alkuun. Ehkäpä Dark Souls 3 voisi olla tämän jälkeen seuraavaksi helpoin.
Enpä tiedä. Ainakin itselleni Dark Souls 3 oli varsinkin loppua kohden ihan yhtä vaikea kuin mainitsemasi pelit - tai no ei ehkä yhtä vaikea, kuin Sekiro, ainakaan kaltaiselleni rytmivammaiselle, mutta Bloodbornen vaikeustasolle kyllä päästään. Ja kolmosen lisärit laittavat vaikeuden osalta napit kaakkoon sitten ihan huolella.
 
Enpä tiedä. Ainakin itselleni Dark Souls 3 oli varsinkin loppua kohden ihan yhtä vaikea kuin mainitsemasi pelit - tai no ei ehkä yhtä vaikea, kuin Sekiro, ainakaan kaltaiselleni rytmivammaiselle, mutta Bloodbornen vaikeustasolle kyllä päästään. Ja kolmosen lisärit laittavat vaikeuden osalta napit kaakkoon sitten ihan huolella.
No se on pelaajasta kiinni. Mietin vain, että varsinkin Bloodborne alku voi olla saatanallinen uudelle pelaajalle ja Sekirossa pitää tajuta pelin henki. Dark Souls 3 alku voi olla toki myös vähän hankala, mutta niin nämä kaikki Fromin pelit ovat.
 
@BaDari mitäs mieltä pelin tallennussysteemistä? IMO parasta ikinä missään. Ei tarvitse kerätä tavaroita uudestaan (niinkuin joissain avoimen maailman roolipeleissä), ja voi koska vaan lopettaa, etkä menetä edistymistä. Kuollessa luonnollisesti peli rankaisee, muttei niin pahasti kuin studion aikaisemmissa soulslikeissä.

Kateellinen oon ja hyviä pelihetkiä vaan.

PS. Älä unohda SotE-lisäriä.
 
@BaDari mitäs mieltä pelin tallennussysteemistä? IMO parasta ikinä missään. Ei tarvitse kerätä tavaroita uudestaan (niinkuin joissain avoimen maailman roolipeleissä), ja voi koska vaan lopettaa, etkä menetä edistymistä. Kuollessa luonnollisesti peli rankaisee, muttei niin pahasti kuin studion aikaisemmissa soulslikeissä.

Kateellinen oon ja hyviä pelihetkiä vaan.

PS. Älä unohda SotE-lisäriä.
Tallennussysteemi on kyllä loistava. Tänäänkin flunssassa maannut ja vedellyt sellaisia tunnin kahden grindikierroksia. Sitten tuli hakattua yksi pikkupomo, etsittyä hahmolle parempaa kamaa jne. Siis niin koukuttavaa! Eikä tässä tule sellaista samanlaista turhautumista kuolemisesta kuin noissa muissa kokeilemissani Souls-peleissä. Se on hemmetin hyvä mielestäni. Ja pakkohan tuo lisärikin on nappasta.

Ja kiitoksia vaan, tämän parissa tulee kyllä varmasti vietettyä mahtavia hetkiä!
 
Ite kun Elden Ring DLC.n jälkeen innostuin pelaa dark souls trilogiaa ja uudelleen bloodbornea ja sen lisäosaa, tuntui kyllä tallennus systeemi niin vanhanaikaiselta ja ärsyttävältä kun piti aina juosta pitkiä matkoja ja yleensä vielä jonkun tappavan vihulauman läpi yrittämään uudelleen. Elden Ringis on vaan niin hyvä että voi heti siitä "sumuovesta" jatkaa yrittämistä, pieni muutos mikä saisi olla jatkossa vakiona.
 
Ite kun Elden Ring DLC.n jälkeen innostuin pelaa dark souls trilogiaa ja uudelleen bloodbornea ja sen lisäosaa, tuntui kyllä tallennus systeemi niin vanhanaikaiselta ja ärsyttävältä kun piti aina juosta pitkiä matkoja ja yleensä vielä jonkun tappavan vihulauman läpi yrittämään uudelleen. Elden Ringis on vaan niin hyvä että voi heti siitä "sumuovesta" jatkaa yrittämistä, pieni muutos mikä saisi olla jatkossa vakiona.
Eihän tuo kritisoimasi asia varsinaisesti ole tallennussysteemi vaan checkpointit ja se, miten usein niinä toimivia nuotioita peliin on sijoiteltu.

Tallennussysteemihän soulseissa tallentaa juuri siihen, mihin pelin jättää. Voi kokeilla poistumalla pelin valikoista "exit"-kohdasta (tms.). Peli jatkuu juuri siitä ensi kerralla. Kuollessa toki siirtyy viimeisimmälle nuotiolle.
 
Siis hittolainen. Pakko vaan hehkuttaa tätä. Olen niin täydellisesti koukussa. Tässä tuo samoilu vapaassa maailmassa ja juttujen löytäminen on vaan toteutettu niin upeasti. Tänäänkin vaan nappasin ratsun ja kelasin kokeilevani pääsenkö loikkimaan kalliota pitkin ylös. Ja pääsin. Uuteen mestaan. Tuli vähän siis käytettyä oikotietä.

Ja nyt on jo muutama pomokin kaadettu, yllättävän helppoja olleet, mutta kyllä sieltä tulee vielä pahojakin aivan varmana. Ja siis vieläkään en ole kaikkea pelistä sisäistänyt, todellakaan, ja uusia juttuja tulee koko aika vastaan. Siis wau. Parasta vaan makoilla kipeänä ja pelailla tätä. :D
 
Siis hittolainen. Pakko vaan hehkuttaa tätä. Olen niin täydellisesti koukussa. Tässä tuo samoilu vapaassa maailmassa ja juttujen löytäminen on vaan toteutettu niin upeasti. Tänäänkin vaan nappasin ratsun ja kelasin kokeilevani pääsenkö loikkimaan kalliota pitkin ylös. Ja pääsin. Uuteen mestaan. Tuli vähän siis käytettyä oikotietä.

Ja nyt on jo muutama pomokin kaadettu, yllättävän helppoja olleet, mutta kyllä sieltä tulee vielä pahojakin aivan varmana. Ja siis vieläkään en ole kaikkea pelistä sisäistänyt, todellakaan, ja uusia juttuja tulee koko aika vastaan. Siis wau. Parasta vaan makoilla kipeänä ja pelailla tätä. :D
Tässä löytää tai tajuaa uusia asioita vaikka kuinka monen kymmenen tunnin jälkeen. Aivan mahtava peli tosiaan :)
 
Siis hittolainen. Pakko vaan hehkuttaa tätä. Olen niin täydellisesti koukussa. Tässä tuo samoilu vapaassa maailmassa ja juttujen löytäminen on vaan toteutettu niin upeasti. Tänäänkin vaan nappasin ratsun ja kelasin kokeilevani pääsenkö loikkimaan kalliota pitkin ylös. Ja pääsin. Uuteen mestaan. Tuli vähän siis käytettyä oikotietä.

Ja nyt on jo muutama pomokin kaadettu, yllättävän helppoja olleet, mutta kyllä sieltä tulee vielä pahojakin aivan varmana. Ja siis vieläkään en ole kaikkea pelistä sisäistänyt, todellakaan, ja uusia juttuja tulee koko aika vastaan. Siis wau. Parasta vaan makoilla kipeänä ja pelailla tätä. :D
Nuo oikopolut ovat yksi pelin hauskimpia puolia. Ihan alusta pitäen oli hieno seikkailun fiilis kun huomasi miten joku pieni sivupolku ohitti kokonaisen alueen täysin. Sitä vaan sattui samoilemaan oikeaan suuntaan!
 
Ylös Bottom