Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Eka testaus PS3 versiolla takana... AIVAN HIRVEÄN NÄKÖINEN PELI!!!! ohjaamo kuvakulmalla kaikki vaan korostuu, niin perkeleesti sahalaitaa, ruudunpäivitys tippuu reippaasti alle 30. Ei tätä pysty pelaamaan:eek: Saapa nähä et pystyykö tätä peliä enää päivityksellä pelastamaan.

Jos se renkaiden keskellä oleva numero siellä rengasvalikossa ilmottaa kuinka kauan rengas kestää, niin mikäs se numero siinä renkaan vasemmalla puolella sit on? Ja onks kellään mitään hajua mikä toi Race Director on?

Jos se renkaiden keskellä oleva numero siellä rengasvalikossa ilmottaa kuinka kauan rengas kestää, niin mikäs se numero siinä renkaan vasemmalla puolella sit on? Ja onks kellään mitään hajua mikä toi Race Director on?

Eiks se näytä jäljellä olevat kierrokset. Eli uusis se on sama luku, ja se pienenee kulumisen myötä?

Hienosti saatiin Espanjan GP päätökseen. Löysin erinomaiset säädöt, ja ajelin pitkään siellä kymmenentenä kunnes rengas puhkesi ja tipuin muutaman sijan alaspäin ja siinä jossain neljäntoista-viidentoista huitteilla pyörin myös pitkän aikaa, mutta loppupeleissä sitten ei pitemmän päälle tuo huonompi auto yksinkertaisesti pärjää tuolla asti. Siinä kun pitää puskea kovaa kokoaika, renkaat senkun kuluu ja tuolla Lotuksella ei pärjää kuluneilla renkailla, joten siinä vähitellen sitten tippuu alaspäin ja viimeisen pitstopin jälkeen päädyin lopulliselle sijoitukselleni, eli 17.

Ei ollenkaan paha, mutta tämä osoittaa ainakin, että ei kannata innostua kun pääsee sijoituksissa sinne yli viidentoista ja pysyykin siellä pitkään, koska loppuun asti siellä tuskin tulee pysymään. Tallilla oltiin muuten tyytyväisiä kisaan ja kisan jälkeen sain mailia, että tuo mailin lähettäjä oli puhunut Tonylle (tallipomo vai mikälie onkaan???) ja hän oli sanonut, että saattaisi pian tarjota minulle "contract renewalia". Mitä tuolla sopimuksen uusimisella nyt siis tarkoitetaan? Saan vaihtaa tallia vai jonkin sortin jatkosopimus Lotukselle vai mitä ihmettä?!?

Race directorista näkyy myös millä renkailla toiset kuskit on ja muiden kuskien rangaistukset.ihan hyvä juttu,auttaa ainakin omasta mielestäni paljon jos tietää millä renkailla edellä menevä kuski ajelee :)

Ei ollenkaan paha, mutta tämä osoittaa ainakin, että ei kannata innostua kun pääsee sijoituksissa sinne yli viidentoista ja pysyykin siellä pitkään, koska loppuun asti siellä tuskin tulee pysymään. Tallilla oltiin muuten tyytyväisiä kisaan ja kisan jälkeen sain mailia, että tuo mailin lähettäjä oli puhunut Tonylle (tallipomo vai mikälie onkaan???) ja hän oli sanonut, että saattaisi pian tarjota minulle "contract renewalia". Mitä tuolla sopimuksen uusimisella nyt siis tarkoitetaan? Saan vaihtaa tallia vai jonkin sortin jatkosopimus Lotukselle vai mitä ihmettä?!?

Tämä on täysin totta. Itse olin hajoittaa ajopenkin onnesta kun Valenciasta tuli yksi piste, eli 10 sija. Ihan uskomaton fiilis ja minkä taistelun jälkeen. Monacosta 13 sija.

Siinä kauden parhaat sijat.

Pari kertaa 17 ja lopuissa 19, vaikka oon ollu välillä siel 11-13 sijoilla, mut lopulta nopeammat vain tulee ohi.

Unkarista tuli tahallinen keskeytys. AI yritti kahdesti ohittaa siten et menetti etusiipensä (en siis edes peitellyt). Näistä kummastakin varikon läpiajorangaistus ja 30 sek 23 sijaan. Vedin tahallaan seinään kun kisa oli täysin menetetty.

Tuo sopimuksen uusiminen tarkoittaa jatkos Lotuksella. Itse en sitä hyväksynyt ja toivon et kutsu tulis parempiin talleihin. Jos kutsua tulee virginille tai HRT:lle vain niin ura lähtee alusta paremmalla tallilla....

Renkaista vielä sen verran, että se luku siinä renkaiden vasemmalla puolella on mulla aina 0.9. Eli tarkoittaako se muka renkaiden kulumisesta jotain? Ensimmäinen ISO miinus näki päivänvalon tänään, kun pelasin kaverin kanssa co-op kautta. Ite olin maaliviivan ylittäessä 15. ja kaveri 18. mutta kun ruudulle lävähti kisan tulokset, niin ite olin 22. ja kaveri 24. Mitä ihmettä?! Ei voi olla sama bugi kahdessa pelissä peräkkäin. Sama kävi viime f1 2010:n nettipelissä!

Se renkaiden vasemmalla puolella oleva numero kertoo, kuinka monta kierrosta on jäljellä ns. "ultimate grippiä" ja keskellä oleva numero kuinka monta kierrosta jäljellä "standard grippiä". Noin oli Codemastersin Steve Hood jossain vastannut. En nyt musta käyttikö ihan tismalleen noita termejä, mutta tuohon suuntaan kuitenkin..

Kuinkas usein tekoäly keskeyttää, tekee ajovirheitä, niiden autot hajoavat?

Aivan liian harvoin. Minulla ei ole vielä tainnut keskeyttää kukaan ja olisi kiva nähdä se safety car jo.

Ensimmäinen ISO miinus näki päivänvalon tänään, kun pelasin kaverin kanssa co-op kautta. Ite olin maaliviivan ylittäessä 15. ja kaveri 18. mutta kun ruudulle lävähti kisan tulokset, niin ite olin 22. ja kaveri 24. Mitä ihmettä?! Ei voi olla sama bugi kahdessa pelissä peräkkäin. Sama kävi viime f1 2010:n nettipelissä!
Kun tästä asiasta mainitsin, niin kävin noita ulkomaalaisia keskustelupalstoja tutkimassa ja siellä on ollu todella monella sama juttu :mad: Kyllä nyt meni vähän maku tästä pelistä ja jos ei päivitystä kuulu nopeasti, niin lähtee peli kyllä takas sinne mistä tulikin. Olis kiva kuulla, onko kenellekään teistä sattunut samanlaista. Jos mahdollista, niin kokeilkaa ja ilmotelkaa jos sattuu samanlaista. Omat asetukset oli, Difficulty: Professional ja 50% kisa.

Kuinkas usein tekoäly keskeyttää, tekee ajovirheitä, niiden autot hajoavat?

Yks keskeytys on mulle osunu AI kuskeille 7 kisan aikana. 50 % kisat ja Legendaryllä vetelen. Pari kertaa on AI kuskit ihan omatoimisesti törmäilly keskenään ja rikkoneet autojaan. Harkoissa on aika paljo näkyny spinnauksia, varsinki Turkissa kasimutkassa. Mutta aivan liian vähän on toimintaa ja tapahtumia kisoissa. SC oon nähny vaan kerran, mut se tuli AI kuskien törmäämisestä keskenään ja ite en siihen vaikuttanut. Ja nämä kaikki tapahtunu kuivalla kelillä. Sadekisoja en oo vielä nähny.

Off-topicina ensin todettakoon että olipas helvetin vaikea rekisteröityminen kun ei meinaa saada mitään selvää noista kirjaimista, jotka täytyy syöttää osoittaakseen ettei ole botti.

Julkkaripäivänä hankin pelin ja onhan tämä ihan kiva, mutta vähän alkanut vituttamaan tietynlaiset bugit ja pelin heikkoudet. Ajotuntuma on ihan sopiva ja mukavasti arcaden & simun välillä, en jaksa boksille ostaa rattia ja ohjaimella ajelua varten tämä puoli on ihan hyvin kondiksessa, kun esim. ajolinjoilla ei ole niin hirveästi väliä.

Force Indialla uramoodi menossa, toiseksi vaikeimmalla tasolla ajan kun täytyy vielä treenata tätä ohjaimella ajamista. Plakkarissa kaksi osakilpailuvoittoa Monzan jälkeen.

AI on alkanut vähän tympimään (kokemukset pohjautuu tosiaan 2. vaikeimpaan tasoon)
- Tehty juuri niin kuin ajopelien AI:ta ei pitäis tehdä. Suorilla helvetin nopeita ja edellä ajaessa olet pahoissa vaikeuksissa. Jarrutuspaikat kuitenkin selvästi aikaisemmin kuin itselläni ja jarrutuksissa pääsee helposti ohi vaikka olisi ties kuinka kaukana.
- ... Ja kun pääset ohi, ei AI osaa ohittaa. Pysyy ajolinjalla niin yleensä konekuski tyytyy ajamaan aivan perseessä kiinni vaikka olisi selvästi nopeampi. Useassa kisassa tulee jarrupaikkojen eron takia kiivettyä heti startissa ties kuinka paljon ylöspäin ja otettua hyvä sijoitus. Loppukisan ajan ero eteenpäin kasvaa todella suureksi, takana taas tulee iso letka jonossa ajavia autoja. AI:t eivät myöskään osaa pahemmin ohittaa toisiaan, ja joku aika-ajoissa kärkisijoille kiilaava Rellu tai Sauber pidättelee nopeampiaan koko kisan ajan takanaan.
- Myöskään kolareita tai keskeytyksiä ei tule juuri nimeksikään.
- Tämä nyt ei niin hirveästi itseäni haittaa, mutta myös voimasuhteet on toteuttettu huonosti. Tuntuu olevan lähempänä kautta 2010 kuin 2011.

Ja toivottavasti se 11/11 setuppibugi korjataan, kun nettipeleissä ilmeisesti lisääntynyt jonkin verran. Sen takia en ole nyt jaksanut itse siellä vetää. Lisätietoja tästä löytyy Codemastersin sivuilta & mm. YouTubesta.

Millä tasolla reputationin pitää muuten olla että saa tarjouksia parempiin tiimeihin?? Kaksi voittoa tosiaan Force Indialla ja ei ole kuulunut muuta kuin jatkosopimustarjous & tarjoukset HRT:ltä ja Virginiltä.

Sadekisoja en oo vielä nähny.
Heh, itselläni takana viisi kisaa ja niistä neljässä satoi oikein huolella. Siinäkilpailussa missä ei satanut, niin satoi kuitenkin aika-ajossa :D Itselle tulee se 1-2 "pakollista" spinnausta sadekelillä, kun renkaat loppuu ja pitäisi taistella sijoituksista. Välillä tuntuu kuin tuosade oltaisiin väkisin laitettu jokaiseen kilpailuun maustamaan pelaamista. Toivottavasti kauden edetessä tuokin määrä alkaa tasaantumaan.

Aivan liian harvoin. Minulla ei ole vielä tainnut keskeyttää kukaan ja olisi kiva nähdä se safety car jo.

Ite olen yrittänyt kaikin keinoin saada sitä safety carii radalle. Kiilaaminen ei auta vaan autot menee joko niin sivuun, että ei tarvetta autolle tai sitten ei tule edes keltasta vaan auto jatkaa matkaa ilman siipiä yms. Kerran tuli jopa startissa jonkun 10 auton ketjukolari (sade kelillä startissa kun liukastuu, niin hyvää matkaa) ja ei vaan tule turva-autoa :D Kokeilin sitten katuratoja (Monaco ja Singapore) ja en saanut aikaiseksi kuin punasen lipun, koska turva-autoa ei tule. Jos jäät radan varteen ja jos vedät sivuttain, niin tulee niin kova tukos, että tulee punane. Mitä oikein pitää tehä tuon turva-auton eteen? Tarkistin, että on käytössä.

Pelaat vaan sitä careeria, niin kyllä niitä tallitarjouksia tulee. Tässä pelissä taitaa olla tol reputationil vähemmän merkitystä kun F1 2010. Missään edes ilmoitettu semmosii rajoja. Viiden voiton jälkeen irtos sopimus Red bullille, Renaultille ja sitten nää muut alemman luokan tallit mitkä alussa mahollisii. Pysyt vaan objectivessa ja suoriudut hyvin, niin pääset ihaan hyvää talliin jo tokana kautena ja jos ei silloin, niin viimestää kolmantena.

Huoh, alkaa tympimään entistä enemmän toi AI, kun kisoissa ei ole oikein mitään actionia. Ei vieläkään yhtään SC:tä tai sellaisia suuria virheitä tietokoneen kuskeilta mitä olisin nähnyt. Tai kolareita.:(

Kaks kertaa auto hajonnut ai:lla keskelle rataa ja noin 3 kertaa menty turva-auton perässä. Toinen Valenciassa ja toinen muistaakseni Malesiassa. Ja niissä jäänyt vain yksi auto. Ja eihän ne oikeastikkaan loppupeleissä järin helposti tule. Saa olla tosi pahasti keskellä rataa.

Ei ole totta... Monacon kisa mennyt niin mainiosti kun vaan voi mennä, viisitoista kiekkaa ajettu ja helpohkosti pysytty muiden perässä jopa seitsemänneksi asti ja nyt kun tuli stoppi ja kaikki meni varikolle siinä edessä myös niin yhdeksänneksi pääsin kun kurvasin varikolta ulos, mutta mutta... Mitä tapahtuukaan juuri ennen ekaa mutkaa? Koko kisa vituiks ja ei, en keskeyttänyt, vaan peli jäätyi.

Jaa a, eikai tässä muukaan sitten auta kun odottaa huomiseen ja ajaa sitten uudestaan. Monacossa muuten tapahtuu kaikenlaista paljon enemmän kun muualla tähän asti. Ekan kerran kun ajoin tuota muutaman kierroksen niin heidfield ja alonso keskeytti kun siellä shikaanissa oli vähän ahdasta. Tuossa kisassa siis päädyin itsekin seinään ja kun ehdin ajaa vain muutaman kierroksen niin aloitin alusta ja nyt jäätyi.

Jokin voima estää minua ajamasta loppuun monacossa?

Ylös Bottom