Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2011

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Player9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tuli Malesiassa sellanen harvinaisuuskin nähtyä että SC tuli radalle iha AI:n oman toiminnan takia. En tiedä mitä tapahtui, mutta Rosberg oli keskeyttäny jossain mun takana kaukana. Pitäs tuo patchi jaksaa ladata nii varmaa korjais ton AI kuskien vauhin Interkumeilla. Tai näin olevinaan luin jostain listasta. Kisa oli aika pettymys, paalulta lähettiin ja sijoitus 11. kun kisan 3 vikaa kiekkaa kuivuvassa rankkasateessa ja muut tuli vaihtaa välikelinrenkaat ja mie yritin jatkaa täysillä sajekelin kumeilla. Vauhti oli ihan hyvää mut sit yhtäkkiä ku sormia napsauttamalla niistä hävis suorituskyky ja ne rupes liusuun koko ajan. Ihme hommaa. Hissuttelin sit yhen kiekan ja tulin hakee uusia kumeja, se infotaulu kerto että "Rejoin 9th" ja oletin että se pitää paikkaansa mut kun tulin radalle takas nii sija oliki 11. ja 10 sekkaa perässä pistesijaa <.<

Seuraavana Kiina, jossa en ole koskaan onnistunu. Ei vaan löydy säätöjä sinne sopivaksi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mites tämä netissä toimii, kavereita ois englannissa, tulisko pelaamisesta niiden kanssa mittään? 20€ ois cdonissa tää ni voisin harkita ostoa jos pääsisin netissä pelaileen kavereiden kaa.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mites tämä netissä toimii, kavereita ois englannissa, tulisko pelaamisesta niiden kanssa mittään? 20€ ois cdonissa tää ni voisin harkita ostoa jos pääsisin netissä pelaileen kavereiden kaa.

Kai se inviten kautta onnistuu, en just nyt muista. Itekkin tilasin tämän eilen itelleleni takaisin ku myin jo kertaalleen pois. Cdonista ku sai halvalla...
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Koitin katsella ketjua läpi, mutta en löytänyt mitään ihmeempiä pelin bugeista ja ongelmista. Onko tosiaan, niin että tässä 2011 vuoden versiossa ei ole mitään isompia vikoja mitä 2010 versiossa oli? Itsellä jäi kokonaan tämä uusin versio huomioimatta viime syksynä, kun 2010 oli niin kamala kaikkine bugeineen. Sen lisäksi tylsä F1-kausikin aiheutti ettei kiinnostusta uuteen formulapeliin ollut.

Nyt on taas mielenkiinto herännyt uuden kauden johdosta ja meinasin pelin hommata. Siis jos tässä pystyy nyt kisoja/uraakin pelaamaan ilman, että menettää hermonsa kaikkien bugien kanssa?

Tosin onnistuuhan se pelkkä hotlappaaminenkin, mutta äkkiä siihen kyllästyy.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Uraa vaivaa ainakin se ongelma ettei kunnon talleihin pääse. Itsekin koitin parin lotus kauden jälkeen vetää easy tasolla lyhyitä kisoja voittaen kaiken ja tarjous tuli williamsilta.

Samoin pitkissä kisoissa AI ei osaa oikein ohitella kierroksella jääneitä, vaan pystyt napsimaan sijoja todella helposti. Muutoin on kyllä hyvä peli ja itsekkin tuossa vetäisin viikonloppuna kolme eri malesian kisaa ihan formula fiiliksissä eikä kyl pistänyt mikään ärsyttämään.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Uraa vaivaa ainakin se ongelma ettei kunnon talleihin pääse. Itsekin koitin parin lotus kauden jälkeen vetää easy tasolla lyhyitä kisoja voittaen kaiken ja tarjous tuli williamsilta.

Samoin pitkissä kisoissa AI ei osaa oikein ohitella kierroksella jääneitä, vaan pystyt napsimaan sijoja todella helposti. Muutoin on kyllä hyvä peli ja itsekkin tuossa vetäisin viikonloppuna kolme eri malesian kisaa ihan formula fiiliksissä eikä kyl pistänyt mikään ärsyttämään.

Juu, no se on hyvä kuulla ettei mitään isompaa bugilistaa löydy enää. Onko muuten radoilla edelleen mutkia missä AI on käsittämättömän hidas, vai onko nuokin saatu korjattua? Muistan 2010:ssä, kun esim. Melbournessa AI veti ihan sairaan hiljaa radan loppupuolella sen nopean vasenoikea mutkan, niin seuraavalla suoralla pääsi useammasta autosta ohi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Juu, no se on hyvä kuulla ettei mitään isompaa bugilistaa löydy enää. Onko muuten radoilla edelleen mutkia missä AI on käsittämättömän hidas, vai onko nuokin saatu korjattua? Muistan 2010:ssä, kun esim. Melbournessa AI veti ihan sairaan hiljaa radan loppupuolella sen nopean vasenoikea mutkan, niin seuraavalla suoralla pääsi useammasta autosta ohi.

Ei läheskään niin pahoja ainakaan et ois osunu silmiin. Kisan avausmutkahan nyt on aina ihan matelua, mut ite oon alkanu tekee niin etten vedä vikalta paikalta kärkeen siinä tilanteessa. Sen sijaan esim malesiassa on yks mutkayhdistelmä jossa jään varmaan 0,3sek väkisinkin vaikka teen mitä. Eli parannusta on paljon viimevuoden versioon.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Ja silloin tällöin tulee niitä tilanteita, jossa AI ajaa kuivilla renkailla märällä radalla, kun rata on siis kuivumaan päin. Mutta itse kun hakee kuivan kelin renkaat niin AI ajaa monta kierrostta sekunteja nopeammin. Toisaalta välikelin renkaat taas on liian hitaat siinä tilnateessa, vaikka pitoa olisikin periaatteessa. Ja harvoin, mutta joskus peli antaa ihan älyttömiä rangaistuksia, kuten mulla kävi Montrealissa johdin kisaa ja viimiseen shikaaniin jarrutin normaalisti ja takanan ollut kierroksella ohitettu oli tulossa varikolle ja reilusti veti iha suoraan päin takakonttiin ja mulle olis tullu siitä varikon läpiajorangaistus. Tosin peli sitten tilttasi pari sekkaa sen jälkeen kun näin penaltin ja sinne meni ne reilu 20 kiekkaa, mutta seuraava yritys meni ongelmitta.

No joo ajelin silloin ilmestymisen jälkeen aika tiuhaan ekan kauden vaikeimmalla tasolla Williamsilla ja alkukausi oli vaikea, mutta loppukaudesta olikin kisasta riippuen ihan voittotaistossa meikäläinen. 2 kaudeksi pääsin Mercedekselle ja nyt sitä sitten tossa oon ajellu kauden 9 kisaan ja johdan kuljettajien maailmanmestaruustaistoa ja myös valmisaijien mestaruutta. Tosin ero Red Bulliin voisi olla isompikin, mutta tallikaveri Nicolla on aivan ihmeellinen epäonnikausi menossa. Australiassa muistaakseni se voitti ja Malesiassa sitten olin johdossa huonoilla renkailla ja pari kiekkaa ennen loppua meni rengas puhki samassa kohtaa ja samallla tavalla leveäksi mennen kuin missä Perez meni leveäksi tämän kauden kisassa.
Tipuin sijalle 4 ja viimisellä kiekalla kisainsinööri sieltä kertoi, että Nico on keskeyttänyt ja nousin sitten podiumille kolmanneksi lopulta.
Mut Nicoon palatakseni, Nico on tainnut keskeyttää 3 kertaa putkeen ja ylipäätänsä positiivista tällä hetkellä on että keskeytyksiä on tullut mukavassa määrin ja Turkissa tuli jopa turva-auto alussa, kun Hamiltonin mootttori hajosi ja hän jäi keskelle ajolinjaa. Tuossa kisassa voitin, kun 7 kärkimiestä kaikki keskeytti jo kisan alkupuoliskolla. :D Turkki oli todella tapahtumarikas tosiaan ja itsellä voitosta huolimatta oli myös epäonnea kun rengas puhkesi kiekan alussa, kun olin tulossa muutenkin renkaanvaihtoon siltä kiekalta.

Lisäksi nykyään (ei siis ollut ekalla kaudella) mulla on ihme ongelma harjoituksissa ja aika-ajoissa. Nimittäin vaikka valitsen, vaikka kiekan ajetun kovan rengassetin niin peli laittaa alle aina uudet kovemmat ja kuluttaa sitten kaikki mun kovat vähän ajetuiksi. Sama käy pehmeimmillä eli en voi valita kuin kovuuden ja kone pistää alle aina vähiten käytetyt renkaat. Perjantaina peli ei muistaakseni ole onneksi sentään kuluttanut noita muita ei vielä saatavilla olevia renkaita. Lauantaina sitten se käyttääkin niitä kaikkia eli en voi enään launtaina käydä ajamassa installaatio kiekkaa jne. kun kisaan on useammalla vedolla sitten vain jo kuluneita renkaita ja senhän tietää mitä siitä seuraa esim. Monacossa, jossa on nuo pehmeimmät seokset ja ne kuluvat aika nopeaan ja takarenkaat usein menee niin huonoksi, että kun se pito menee niin sitten tippuu suorituskyky ja paljon ja spinnaamisen mahdollisuus kasvaa ja kauheasti ei spinnata halua Monacossa.
Eihän tämä pilaa peliä, mutta ärsytää silti ja joutuu nyt tekemään viikonlopun ohjelman vähän eri tavalla.
 
Itsellä on renkaiden kulumisen kanssa isoja ongelmia kyllä. AI vetää helposti useita kierroksia pidempään ja itse jos revin vaikka vaan yhden yrityksen aika-ajojen kolmannes osiossa ni renkaat on kisassa 4-6 kiekan jälkeen ajokelvottomat. Suosiolla jättää ajamatta ja lähtee 10:tenä.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Alkanut F1 kausi innosti minut taas pelaamaan tätä peliä, 11:sta kausi siis alkoi. Pelaan Legend vaikeustasolla, jossa on mukavasti haastetta. Esim lähdöt on tiukempia kuin professionalilla ja ohitukset vaikeampia, esim jarrutuksessa ei mennä niin helposti ohi.

Pelissä pääsee myös parempiin talleihin haasteiden perusteella, eli jossain vaiheessa kautta kysytään kuka on pahin vastustajasi ja hänet voittamalla on monestikin tarjottu tallipaikkaa. Itse olen pelannut noista paremmista talleista ainakin Ferrarilla, Lotus-Renault sekä Red Bull.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Itselläni on neljäs kausi menossa, ensimmäinen meni flashbackeilla ja toiseksi vaikeimmalla tasolla, mestaruus Williamssilla. Toinen kausi Sauberille, josta legendillä mestaruus parin pisteen erolla. Kolmas kausi Sauberilla, pelasin lyhyillä kisoilla kun vitutti ettei päässyt parempaan talliin. Neljäs kausi menossa ja nousin Mclarenille. Erittäin helppoa menoa legendillä ja 50% kisoilla saa helposti puolen minuutin voittojakin eikä taktiikoita tarvitse enää niin miettiä.

Outoa tuo urankehitys ja lähinnä miltä talleilta tulee tarjouksia ja miltä ei. Voisi luulla että jos kaveri voittaa Williamssin potkulaudalla mestaruuden tallikaverin jäädessä pisteittä, kiinnostuisi isommatkin tiimit moisesta lahjakkuudesta. Mutta ei. Hauskaa ajelu silti. Aika-ajot yleensä suorituskyvyltään minulla heikompia kuin kisa, jostain syystä. Tosin jos on sadetta aika-ajoissa joskus käy niin ettei mitenkään pysty vastaamaan konekuskien vauhtiin, mutta kisassa sitten on tilanne toisin vaikka sataisi.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mä ajan ekaa kautta uraa HRT:lla (legend) oon ''uusien tallien'' se nopein kuljettaja eli sijoitus 19. MM-pisteissä. Jos päätän kauden tolla sijoituksella niin minkälaisia tarjouksia tulee? Onks mitään mahollisuuksia päästä Sauberille/Williamsille/Toro Rossolle/Force Indialle? Entä jos jatkaa toisella kaudella HRT:lla niin kehittyykö se auto yhtään?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Mä ajan ekaa kautta uraa HRT:lla (legend) oon ''uusien tallien'' se nopein kuljettaja eli sijoitus 19. MM-pisteissä. Jos päätän kauden tolla sijoituksella niin minkälaisia tarjouksia tulee? Onks mitään mahollisuuksia päästä Sauberille/Williamsille/Toro Rossolle/Force Indialle? Entä jos jatkaa toisella kaudella HRT:lla niin kehittyykö se auto yhtään?
Muuhun en osaa vastata kuin että jos ajat ne päivitystestit onnistuneesti aina viikonloppuna niin ensi kaudesta auto on suhteessa muihin selkeästi parempi kuin samana kautena. Toisella sauber kaudella tallikaveri oli top 6:ssa lähes aina, ja edellisellä kaudella sauber oli parhaimmillaankin siinä 10 paikkeilla, yleensä 10-16.
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Tuli tämä ostettua ja Williamsilla career käynnissä. Aika-ajoissa kulkenut hyvin, mutta kisoissa varsin railakkaan ajotyylini ansiosta on vaikeuksia pysyä hyvissä sijoituksissa kiinni:D. Ajan 20% kisoja, kertaakaan en ole saanut läpiajorangaistusta, aina vaan tulee time penalty. Johtuuko tämä juurikin noista 20% kisoista?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

tuli hankittua peli ja käden syyhyävät että pääsee radalle kisamaan:) Miten nettikisat toimivat tässä versiossa?
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Olipa jännä Valencian viikonloppu. Ekaa kautta (edelleen) ja vasta tuossa vaiheessa menossa (miljardi peliä kesken muutenkin :) )
No eniveis.. Williamsilla mennään ja en millään saanut tota kulkemaan 18 lähtöruutua korkeammalle. En nyt muista millä tasola oikein pelaan kun säädin ne sillon aikoja sitten, mutta helpolla se ei ole. Tutuilla radoilla mennään ihan muiden mukana (sikälis kun auto siihen kykenee) :) Mutta esim. tää Valencia on mulle sen verran uus tuttavuus, että harjoituksia sai ajella. Edellisistä "hyvistä" formulapeleistä on jo aikaa, joten tää ja muutama muu rata on vähän outoja. Estorilit sun muut sujuisivat varmaan paljon paremmin :)
No jokatapauksessa, 18 oli se ruutu johon kyettiin Sir Frankin autolla tälläkertaa. 50% kisoja ajelen ja niitä oli nyt siis 39, jollen ihan väärin muista.
No kisa meni aika pitkälti siellä häntäpäässä kunnes itse jostain kumman syystä spinnasin kun kisaa oli ajettu jotain kaks kolmasosaa. Sain aikaseks jonkun ihme kolarisuman ja turva-autohan sieltä pärähti radalle, ensimmäistä kertaa tässä pelissä mulla. Kivaa että sekin tuli nähtyä, vaikken sitä varsinaisesti nähnykkään.
No peli komensi liittymään joukkoon ja ohittamine olisi kiellettyä, tietenkin. Spinnasin siinä sitte uudelleen yrittäessäni ottaa tuota letkaa kiinni. Muutuin haamuksi hetkiseksi ja kone sanoi että ajan liian hitaasti, tai jotain muuta liirumlaarumia.. No joku siitä pyyhkäs ohi sitten. No tiimi huuteli varikolta, notta renkaita pitäs vaihdella ja siinä se syykin näille edellä mainituille spinnauksille. No nythän onkin hyvä hetki kun turva auto pörrää radalla.. Eikun sisään ja uutta kumia alle.
Olin siis koko tämän ajan ollut jossain häntäpäässä kunnes pari kiekkaa varikkokäynnin jälkeen ja turva-auton poistuttua radalta, huomasin olevani kolmas :o
Kierroksia oli vielä kuutisen kipaletta jäljellä ja siitäkös se jännitys alkoi. Ruusperi siellä hiosti meikäläistä jossain vaiheessa enkä tilaa antanut. Oikeassa kisassa meikäläinen olis varmasti liputettu mustalla ulos :) En tiedä mitä sielä takana sitten on loppuvaiheessa tapahtunut kun Ruusperi tuli sijalle 7 ja Massa oli se, joka meikäläistä siinä lopussa oli hiillostanut.
Webber voitti ja Button kakkosena.. Perez Sauberilla hienosti kuudes..

Näin.. jos on typoja, syyttäkää Lapin Kultaa :P
 
Vastaus: F1 2011 [PS3/X360]

Oikeiden säätöjen löytäminen tuntuu paljon vaikeammalta kuin vahnassa..
 
Ylös Bottom