Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ainoa, mikä tossa questissa ihmetyttää on se, että mitä siitä lopuksi hyötyy. "Survival skillit" paranee, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan?
Vilkaisepa perkkejäsi. Questistä saa lopuksi erikoisperkin, jonka vaikutukset riippuvat siitä kuinka monta valinnaista tavoitetta suoritit ja miten vastasit Moiran kysmyksiin. Itse esimerkiksi sain 6 pisteen bonuksen scienceen ja medicineen sekä 6 % lisää myrkky- ja säteilyresistanssia. Tämä siis kun vastasin kaikkiin kysymyksiin [intelligence] vaihtoehdolla.

Edit: Mjoo, Ekseli ehti ensin.

"f you complete all 9 of the optional quest tasks, you will get a copy of the book, as well as the Survival Expert perk, which adds +6% to Poison & Radiation resistance. Depending on the type of answers you used after finishing each quest (Strong, Agile, Endurance, Intelligent or without any attribute) you will receive these bonuses: +6% damage resistance for Endurance, + 3% critical hit chance for Perception, +6 Sneak, +6 Speech for Agile, +6 Medicine +6 Science for Intelligence or +15 Health for not using any attributes in the answers. If you complete 6-8 optional quests, you will only receive 2/3 of the rewards listed (eg. +4 % rad resist, +4% poison resist etc...) and if you do 0-5 optional quests you will receive only 1/3 of the max possible reward." (Lähde)

P.S. Nyt on päälle 30 tuntia takana ja siinä vaiheessa, että seuraavana edessä The American Dream ja sitten Take It Back! Sivutehtäviä noin puolet jäljellä. Että kyllähän tähän aikaa menee. :p Hahmo on Science + Lockpick + Small Guns (nuo kaikki satasessa) ja sneakkia noin 70 mikä menee seuraavaksi tappiin. Suunnittelin jo, että seuraava hahmo on Melee + Speech :D ehkä Big Guns siihen päälle jos ei usko meleen tehoon riitä..

jep jep.. syssy koittikin aikaisin.
kävin hakemassa oman painoksen eilen ja nyt on n.15h takana. "kauheasti" ei löydy valittamisen aihetta MUTTA ei tämä ole täysiverinen fallout, koska se jokin puuttuu.. missä on haastavuus?!?!?!? hp:tä on aivan liikaa alusta lähtien ja vaikka pelaan hard tasolla niin ei näistä ole vastusta. bugeja olen löytänyt muutaman, joista äänien pätkiminen/monotonisuus häiritsee eniten. kertaakaan ei ole jumittanut tai kaatunut (tai sitten on sattunut hyvä levyn käteen). sitten muita valittamisen aiheita.. SIIS WODDAFOK HÄH?!?!?!? missä on harold ja päässä kasvava puu??? ja mihin on hävinnyt pancor jackhammer ja bozar?? omasta mielestäni pelihistorian munakkain ase (bozar) ja sitä ei ole tässä!! hyvin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä miinus siitä. ja tämä "huumori".. EI NÄIN! lähinnä hymyilyttää niiden tyhmyys ja mitäänsanomattomuus. ja tuo V.A.T.S.. yhtä hyvin se voisi olla T.W.A.T, siis eihän sillä saa kohdistettua laukausta mihin haluaisi ja se nivuslaukausten puute.. voi voi. mutta eiköhän tämä riitä tällä kerralla. Falloutina annan 6/10 ja ropena 8/10, mutta nämä voi vielä muuttua kunhan pelitunteja kerääntyy lisää.

TO BE CONTINUED...

...missä on harold ja päässä kasvava puu??? ... ja tuo V.A.T.S.. yhtä hyvin se voisi olla T.W.A.T, siis eihän sillä saa kohdistettua laukausta mihin haluaisi ja se nivuslaukausten puute..

Harold löytyy kyllä. ;)

Ja VATS on mielestäni loistava, melkeinpä fps-genreä mullistava systeemi joka tekee taisteluista nautittavampia ja mielenkiintoisempia kuin perinteinen malli. Kyllähän sekin alkaa käydä pikkuhiljaa vanhaksi kun pelitunteja on useita kymmeniä takana, mutta näin käy eittämättä mille tahansa systeemille ja paljon kauemmin tätä jaksaa kuin mitään muuta. Joten ko systeemi kyllä mielestäni yksi pelin parhaista puolista.

Harold löytyy kyllä. ;)

Ja VATS on mielestäni loistava, melkeinpä fps-genreä mullistava systeemi joka tekee taisteluista nautittavampia ja mielenkiintoisempia kuin perinteinen malli. Kyllähän sekin alkaa käydä pikkuhiljaa vanhaksi kun pelitunteja on useita kymmeniä takana, mutta näin käy eittämättä mille tahansa systeemille ja paljon kauemmin tätä jaksaa kuin mitään muuta. Joten ko systeemi kyllä mielestäni yksi pelin parhaista puolista.

Eri asia taas on, kuuluuko VATS, tai koko peli, FPS-genreen :rolleyes: melko vähän sitä perinteistä fps:ää tässä pelissä mun mielestä on, tai voihan sitä sellaisena pelata, mutta tuolloin itse räiskintä on niin kömpelöä että paha mielihän siitä tulee.

RPG:nä sitä vastoin on kyseessä varsin erinomainen tuotos, vaikka pelin tekninen puoli ja stabiilius ei kauheasti vakuutakaan joihinkin muihin nykytitteleihin verrattuna. Tulee väkisin mieleen tiukka aikataulu ja PS3:n vaikeus alustana. Peli meni ensimmäistä kertaa läpi eilen, ja tulee luultavasti pelattua uudestaankin.

Eri asia taas on, kuuluuko VATS, tai koko peli, FPS-genreen :rolleyes: melko vähän sitä perinteistä fps:ää tässä pelissä mun mielestä on, tai voihan sitä sellaisena pelata, mutta tuolloin itse räiskintä on niin kömpelöä että paha mielihän siitä tulee.

RPG:nä sitä vastoin on kyseessä varsin erinomainen tuotos, vaikka pelin tekninen puoli ja stabiilius ei kauheasti vakuutakaan joihinkin muihin nykytitteleihin verrattuna. Tulee väkisin mieleen tiukka aikataulu ja PS3:n vaikeus alustana. Peli meni ensimmäistä kertaa läpi eilen, ja tulee luultavasti pelattua uudestaankin.

Käyttöliittymän ja taisteluiden puolesta peli on pääasiallisesti FPS. Ilman VATS:iä tätä voi pelata aivan samalla tavoin kuin mitä tahansa fps-ammuskelua kuten esim. Half Life. Ohjaimella ei niin kätevää mutta en näe miksei se sujuisi PC:llä aivan yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu. Tämän systeemin voisi hyvin siepata lähes mihin tahansa muuhun fps-yksinpeliin, joten mielestäni aivan hyvin vastaavia systeemejä voisi kehitellä ammuskelupeleihin vaikkei niiden tarinapuoli olisikaan Falloutin luokkaa. Online-peleissä sitten eri juttu, vaikka miksei rankalla muokkauksella tuotakin voisi saada jotenkin toimimaan usean pelaajan kanssa.

Käyttöliittymän ja taisteluiden puolesta peli on pääasiallisesti FPS. Ilman VATS:iä tätä voi pelata aivan samalla tavoin kuin mitä tahansa fps-ammuskelua kuten esim. Half Life. Ohjaimella ei niin kätevää mutta en näe miksei se sujuisi PC:llä aivan yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu. Tämän systeemin voisi hyvin siepata lähes mihin tahansa muuhun fps-yksinpeliin, joten mielestäni aivan hyvin vastaavia systeemejä voisi kehitellä ammuskelupeleihin vaikkei niiden tarinapuoli olisikaan Falloutin luokkaa. Online-peleissä sitten eri juttu, vaikka miksei rankalla muokkauksella tuotakin voisi saada jotenkin toimimaan usean pelaajan kanssa.

Juu lähinnä hain takaa sitä, että oma fiilis asiasta on et peliä on nimen omaan tarkoitus pelata pääasiallisesti VATS:n kautta, eli tavallaan vuoropohjaisena, kuten aikaisemmissa fallouteissa. Ja on toi toiminta mun mielestä aika avuttoman näköistä jos ei VATS:ia laisinkaan käytä.

onkos muilla ollut ajoittaista kaatumisongelmaa varsinkin kun samoilee ulkotiloissa :mad:
peli jäätyy satunnaisesti täysin sijoilleen eikä mikään muu auta kuin konsolin boottaus.
tuntuu myös että välillä ruudunpäivitys nytkähtelee rankasti...

Kellään muulla päivän aikana useamman kerran peli jämpännyt, niin että jää lukemaan levyä? Täällä kirjoittelin parempaa selontekoa jo.

samanlaisia oireita itselläkin tullut vastaan joten eiköhän se vaan johdu pelin bugisuudesta eikä konsolin hajoamisesta :o

Minulla peli ei taas ole seonnut/jumittanut vielä kertaakaan. Yllättävän hyvin pyörinyt. Vain pientä nykimistä on ilmaantunut, kun peli on ladannut jotain uutta vihollista kentälle. Joskus satunnaisesti tuotakin tapahtuu, ei sentään joka kerta.

Täälläkin on toiminut moitteetta. Välillä fps laskee hieman, mikä on normaalia tuon tason peleissä.

Itse pelissä tosin olen jäänyt kahdesti jumiin: kerran parin kiven väliin kun putosin pahaan louhikkoon ja toisen kerran pöydän päälle (en pystynyt hyppäämään eikä hahmo kävellyt reunan yli). Loadeilla noista selvittiin.

Täälläkin on toiminut moitteetta. Välillä fps laskee hieman, mikä on normaalia tuon tason peleissä.

Itse pelissä tosin olen jäänyt kahdesti jumiin: kerran parin kiven väliin kun putosin pahaan louhikkoon ja toisen kerran pöydän päälle (en pystynyt hyppäämään eikä hahmo kävellyt reunan yli). Loadeilla noista selvittiin.

Kaks kertaa on pitänyt sammuttaa pleikasta virrat ja kaks kertaa olen jäänyt samalla tavalla jumiin jonnekin käsittämättömään väliin. Toisella kerralla tosin ulkona niin pystyin travellaamaan siitä tilanteesta pois eikä tarvinnut ladata vikaa savea.

Yhden kerran on toi fps laskenut / peli pätki niin jumalattomasti. Paikka oli semminen pieni rakennus jossa roboja ja turretteja. En ihan ymmärrä et mikä siellä ton aiheutti kun muuten pyörii ok.

Kaks kertaa on pitänyt sammuttaa pleikasta virrat ja kaks kertaa olen jäänyt samalla tavalla jumiin jonnekin käsittämättömään väliin. Toisella kerralla tosin ulkona niin pystyin travellaamaan siitä tilanteesta pois eikä tarvinnut ladata vikaa savea.

Yhden kerran on toi fps laskenut / peli pätki niin jumalattomasti. Paikka oli semminen pieni rakennus jossa roboja ja turretteja. En ihan ymmärrä et mikä siellä ton aiheutti kun muuten pyörii ok.

Kaiken näköstä on ilmennyt. VATSiin jumahtanut muutaman kerran. Kerran ei taivaan kaikki tekstuurit latautuneet. ja muuta pikkukivaa.

Tästä huolimatta, ostaisin yhä täyteen hintaan ellen jo omistaisi peliä. :)

Kaiken näköstä on ilmennyt. VATSiin jumahtanut muutaman kerran. Kerran ei taivaan kaikki tekstuurit latautuneet. ja muuta pikkukivaa.

Tästä huolimatta, ostaisin yhä täyteen hintaan ellen jo omistaisi peliä. :)

Semmoista pientä täälläkin, esim. ensimmäisen kerran kuin yritin tehdä GOAT testiä niin peli jäi vaan siihen enkä päässyt penkistä ylös, tai kuin seisoin kalliolla ja menin kyykkyyn niin olin yhtäkkiä kallioin "sisällä" enkä päässyt enään pois.

Joissakin luolissa noi kallioseinien tekstuurit on kyllä samaa luokkaa kuin Big Daddy pleikkarin Bioshock versiossa.

Mutta ei se mua haittaa, loistava peli silti.

Kohta pääjuoni pelattu :( Onneksi tallensin ennen sitä ni voi tutkiskella aluetta ja suorittaa sivutehtäviä :D

Kohta pääjuoni pelattu :( Onneksi tallensin ennen sitä ni voi tutkiskella aluetta ja suorittaa sivutehtäviä :D

Missä kohtaa pelin pääsee läpi?
Itse juuri löysin Isän sieltä Vault 112 ja matkalla takaisin Rivet Cityyn. Onko vielä paljon peliä jäljellä?

Missä kohtaa pelin pääsee läpi?
Itse juuri löysin Isän sieltä Vault 112 ja matkalla takaisin Rivet Cityyn. Onko vielä paljon peliä jäljellä?

The Waters of Lifen jälkeen tulee Picking Up The Trail, sitten Rescue From Paradise ja Finding The Garden of Eden. Itse olen tässä vaiheessa ja arvioisin, että tuosta sinun kohdasta tähän on joku 3-4 tuntia pelaamista (riippuu tosin vähän miten teet asiat). Tästä eteenpäin on sitten enää The American Dream ja Take It Back! joiden epäilen olevan lyhyempiä, eli luulen että olen parin tunnin sisällä lopusta.

samanlaisia oireita itselläkin tullut vastaan joten eiköhän se vaan johdu pelin bugisuudesta eikä konsolin hajoamisesta :o

Ajoittaista jumimista täälläkin uudemmalla plegellä ulkona liikkuessa.

Tuo mistä kirjoittelin niin se ilmeni ihan muillakin peleillä tuo jumiminen, eli konsoli oli rikki.

E: niin ja peli läpi hyviksenä, noin 58 tuntia pelaanneena

Ylös Bottom