Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X

  • Viestiketjun aloittaja TeaR
  • Aloituspäivämäärä
Re: Vagrant Story

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Link
Siis Vagrant Story on, sanoisko vähän kypsempi peli kuin final fantasyt, varsinkin juonellisesti. Aseita pystyy muokkaamaan mielensä mukaan hyvinkin paljon, hahmoa ei pelissä juuri kehitetä. Kannattaa kokeilla.

Final Fantasy ysin jätin ostamatta lähinnä PSOnen graafisten rajotteiden takia. Tulee pelailtua jo tarpeeksi muutenkin niin sen voi jättää väliin. Kympin kyllä hankin, siinähän kun ollaan puhuttu jostain hahmonkehityslaudasta, missä hahmon nappulaa siirretään siihen suuntaan, mihin sitä haluaa kehittää. Kuulostaa hyvältä.
aaarghsghsgh..screw the vagrant story..ja grafiikka on se asia jonka takia pelaat..hmm..no kannattaa sitte vilkasta dark cloud
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Ekalla kerralla meni noin 17 h :) sitten tulikin mentyä loppu paikkaan alle 12 h että sai sen excalibur II miekan ja siitä
sitten lähdin tahkoamaan leveleitä...
ei ei ei eieieiieie...tätä mä inhoan ku jotku tekee..mihin jää kaikki nautinto?
mulla meni 63 tuntia pelin läpi menoon..joista 30 tuntia nostelin levelitä, huusin huutokaupassa, etsin chogobo aarteita jnejnejneje....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

Toisaalta Squarella on vielä vähän hiottavaa tossa näyttelyssä, koska hahmot käyttävät edelleen hyvin paljon kehokieltä.

Sanoisin että ei ainoastaan Squarella, vaan kaikilla pelitaloilla olisi hiukan hiomista tuon äänityöskentelyn kanssa, varsinkin vähänkään vakavamielisemmissä peleissä. Voisi nyt ottaa vaikka Metal Gear Solidin esimerkiksi, sillä vaikka peli on loistava, muutama ääninäyttelijä käy ottamaan ainakin minua päähän (esim. Meryl). Piirrettymäisissä tasoloikissa joissain tapauksissa ärsyttävät äänet ovat ihan mukavia, kun ottaa vaikka esimerkiksi Jak and Daxterin. Mutta kuvitteleppa esimerkiksi jollekkin Metal Gear-hahmolle samanlainen ääni kuin Daxterilla :eek: Kammottava ajatus... tosin en ole kuullut tuota FFX:n äänityöskentelyä, muutamaa videoklippiä lukuunottamatta, joten eihän sitä tiedä vaikka jos siinä jollakin hahmolla sellainenkin ääni on... :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mutta eikös siinä menetä aika paljon jos pelin menee niinku suoraan läpi vaan tekemättä mitään ylimäärästä...mä ainakin juttelen niiden ihmisten kanssa FF-peleissä ja muutenkin yritän tehdä ja kerätä kaikenlaisia bonuksia jne...jos kesti 17h ekalla kerralla ni ei siinä paljoa kerkiä nautiskelemaan hyvästä pelistä...
aha!..joku osaa pelata rooli pelejä:) :D
 
Mielestäni tällä Rikku nimisellä henkilöllä on kanssa jokseenkin
ärsyttävän kuulloinen ääni :) , ehkä se vain johtuu minusta...

Mielipiteitä , onko PS2:lle mitään RPG:tä tällä hetkellä euroopassa
joka olisi hyvä ostos , ainakaan nuo Dark Cloud ja tälläiset ei oikein nappaa :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Mielestäni tällä Rikku nimisellä henkilöllä on kanssa jokseenkin
ärsyttävän kuulloinen ääni :) , ehkä se vain johtuu minusta...

Mielipiteitä , onko PS2:lle mitään RPG:tä tällä hetkellä euroopassa
joka olisi hyvä ostos , ainakaan nuo Dark Cloud ja tälläiset ei oikein nappaa :D
no dark cloud..heh..ei oo mitään muuta
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
kasi on huono sen takia että pelintekijät on tehny siitä pelin joka sopii paremmin suurelle yleisölle ja jos ei ole ennen pelannut FF-pelejä tai yleensäkään roolipelejä niin kasin realistisiin hahmoihin on helpompi samaistua jne...olen huomannut että aika monet jotka eivät ole pelannut snessin aikoihin pelejä ja jotka ovat löytäneet RPG-pelit vasta juuri FFVII aikoihin niin pitävät juuri kasia parhaimpana...kasin meininki ja hahmot oli selvästi suunniteltu muodikkaiksi ja teknomeininki paisui kaikkialta ja sama näyttää olevan kympissäkin....square on selvästi rahan perään eikä uskalla ottaa riskejä kun tekee kympin päähenkilöstä jonkun älyttömän jenkkifutikselta muistuttavan lajin pelaajan joka varmasti uppoaa ainakin jenkkeihin ennemmin kuin perinteiset rpg-pelien hahmot jotka ovat yleensä vain tavallisia rivimiehiä joille selviää vasta myöhemmin heidän tehtävänsä....no sama kaava toistuu varmaan kympissäkin mutta kympissä päähenkilö tuntuu aivan kuin joltain poptähdeltä kuin esim. britney spears joka on pelkkää pintaa...täytyy sanoa että vaaka alkaa kallistua grandia 2 suuntaan ennemmin kuin FFX...

Minä olen eri mieltä! Eikö suuri yleisö nimen omaan näytä pitävän juuri seiskasta ja ysistä? En tiedä itseni lisäksi kuin yhden joka pitäisi kasista yhtä paljon kuin minä itse. Myönnettäköön, että en itsekään päässyt siihen ensimmäisellä läpipeluukerralla sisälle, mutta toisella kerralla olikin ihan eri juttu. Tajusin juonen paljon paremmin ja osasin myös paremmin käyttää Junction-systeemiä, mikä tuntui ainakin pelin ilmestyessä sekoittavan monen ihmisen pään seiskan yksinkertaisen Materia-systeemin jälkeen. Tosim kasi on liian helppo jos hallitset sen tarpeeksi hyvin!(Niinkuin minä:D ) Vaikka kyllähän kaikki FF:t on loppujen lopuksi helppoja, ei siitä pääse mihinkään. Ysissä ei oo oikeen mitään uusia ideoita, ei tarpeeksi hyvää juonta eikä tarpeeksi kiinnostavia hahmoja! En nyt hauku peliä ihan lyttyyn, mutta siinä ei ole samaa tunnelmaa kuin aiemmissa osissa. Ja älkää käsittäkö väärin, olen pelannut aiempiakin FF:iä kuin seiskaa, omistin aikoinaan jenkki-snesin jolla tuli pelattua kyllä FF3/6:sta! Eli en ole mikään "massa"-pelaaja tai "suuren yleisön" edustaja, vaan hc-fani! Kasi rulez forerever! :)
 
Siivut X:stä

Eka siivut vedetty, vaikutti loistavavalta! Mukava pelisessio alkaa nyt ja loppuu parin kuukauden päästä...
 
siis eihän ne kasin systeemit mitään vaikeita ollu mutta se nyt vaan on mun mielestä täysin älytöntä ottaa joltain vastuksilta taikoja ja ase/suoja-jutut on myös päin persettä...kasissa on myös typerää ne guardian jutut meinaa peli painottuu aivan liikaa niiden suuntaan ja kasin voi vetää läpi käyttämällä pelkkiä summoneita/guardianeja tai mitä nyt olikaan...
 
Paitsi että pelin loppuvaiheessa ei niillä GF:illä tee paskan vertaa. Itselläni on seivi, jossa Squallilla on Lionheart Limit Break. Eikä siinä sitten muuta tarvitakkaan. Ja myös kaikilla muilla on parhaat aseet... :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

lässyn lässyn , ei siitä pääse mihinkään. Ysissä ei oo oikeen mitään uusia ideoita, ei tarpeeksi hyvää juonta eikä tarpeeksi kiinnostavia ja niin pois päin! En nyt FF:iä kuin seiskaa, mikään ", vaan hc-fani! Kasi rulez forerever! :)
tämä vain osoittaa, että jos puhutaan ff fanista,voi hän pitää vaikka ff2:a ja vihata kaikkia muita..silti hän on ff fani..
 
kysymys ei nyt ollutkaan siitä et onks ne GF:ät tehokkaimpia vaan että sun ei tartte kerätä mitään limittejä tai aseita päästäkses peliä läpi, kunhan keräät muutamia GFiä ei tarvita siis niitä parhaimpia ni loppupomo hoituu tosta vaan...taiatkin on täysin turhia tossa pelissä siis ne ei ole merkittävässä osassa pelin läpipeluun kannalta...ysissä oli tehty hommat paljon paremmin ku täytyi käyttää jotain muutakin matseissa kun summoneita...en nyt tosiaankaan väitä että itse pelasin kasin noin sillä pelaaminen käy aika yksitoikkoiseksi kun samat gf:ät vaan joka matsissa eikä muuta...no ei toi parhaat aseet ja limitit seivi oo mikään kovin harvinainen...
 
kasi ei oo niin hyvä kyllä...

Se junktion systeemi oli vaan rassaavaa, aika vievää ja turhaimaista. Se ei oo niin monipuolinen ku esim materia ja kuitenkin kaikki taiat pitää vaan "löytää" vihollisista.. se oli ihan järkyttää kuinka kauan meni 100 ultiman löytämiseen...
kaikki oli pelissä liian hajanaista ja aseidenkin valmistelu oli turhamaista..
Ite oon pelannu ff1,ff4,ff5,ff6,ff7,ff8,ff9 ja 8 oli ehkä kaikken suurin pettymys vaikka ihan hyvä peli muuten juonellisesti onkin!
 
Re: kasi ei oo niin hyvä kyllä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xenorautaffa
Se junktion systeemi oli vaan rassaavaa, aika vievää ja turhaimaista. Se ei oo niin monipuolinen ku esim materia ja kuitenkin kaikki taiat pitää vaan "löytää" vihollisista.. se oli ihan järkyttää kuinka kauan meni 100 ultiman löytämiseen...
kaikki oli pelissä liian hajanaista ja aseidenkin valmistelu oli turhamaista..
Ite oon pelannu ff1,ff4,ff5,ff6,ff7,ff8,ff9 ja 8 oli ehkä kaikken suurin pettymys vaikka ihan hyvä peli muuten juonellisesti onkin!
joo, kasi oli munkin mielestä huonoin..juoni muuttui yhtäkkiä aivan mielettömäksi, vaikka alussa se oli "realistinen" ei hyvä ei..
 
Re: Re: kasi ei oo niin hyvä kyllä...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia

joo, kasi oli munkin mielestä huonoin..juoni muuttui yhtäkkiä aivan mielettömäksi, vaikka alussa se oli "realistinen" ei hyvä ei..

Makunsa kullakin:) Mun mielestä ysin juoni taas on aika tylsä, vaikka peli onkin hyvin tehty graafisesti jne. Mutta tarina & tunnelma ei pärjää peleille 4-8!
 
Konsoliropet

Secret of Mana ykkönen ja kakkonen, siinä mahtavia pelejä. Game Boylle kanssa Mystic Quest, johon Secret of Mana ykkönen on oikeastaan jatkoa. Loistavia pelejä, vielä kaiken lisäksi tutustuin niihin ihan vahingossa. Sain Secret of Manasta jonkun ranskankielisen version aluksi.
 
Re: Konsoliropet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Link
Secret of Mana ykkönen ja kakkonen, siinä mahtavia pelejä. Game Boylle kanssa Mystic Quest, johon Secret of Mana ykkönen on oikeastaan jatkoa. Loistavia pelejä, vielä kaiken lisäksi tutustuin niihin ihan vahingossa. Sain Secret of Manasta jonkun ranskankielisen version aluksi.
seiken densetsu3 on jatkoa mana :e, vaikkei seiken 2 olekkaan mana1. Mana ...mystic quest on huono peli..
 
Dark Cloud

Dark Cloudista sen verran, etten suosittele sitä kyllä kenellekään. Yksitoikkoisen näköinen ja kaikkea. Sitten se vielä toistaa itseään heti ekan kerroksen jälkeen ja pelkkä eteenpäin hakkaaminen on kuolettavan tylsää loppuvaiheilla. Lopulta luovutin pelin loppupuolella, enkä jaksanut edes vetää läpi.
 
Ylös Bottom