Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X

  • Viestiketjun aloittaja TeaR
  • Aloituspäivämäärä
Final Fantasy IX

Viper, kyllä lueskelin arvosteluita ja kattavampia juttuja ko. pelistä ja päädyin siihen, että peliä on turha ostaa kun on parempiakin vaihtoehtoja. Grafiikkahan ei pelin paremmuuteen vaikuta (mieluisin pelaamani FF on kuutonen, SNES-peli), mutta kun tiesin että FF IX muistuttaa pitkälti edellisiä pelejä, löi aikansa elänyt grafiikka viimeisen niitin päätökseen.

Kaiken lisäksi, jos peli on niin helppo kuin täällä sanotaan, tein varmastikin hyvän päätkösen. Kaksi viimeistä Final Fantasya on ollut naurettavan helppoja. Edes Ruby Weaponista ei ollut kovinkaan paljoa vastusta FF7:ssa. Sarjan pelit ovat kyllä aivan liian helppoja. Ja juonia saisi vähän parantaa; kympissäkin on joku jenkkifutaaja pääosassa.. thoho.

FFXI:stä puheenollen, toivottavasti online peliä voi jossain vaiheessa pelata samalla ADSL-yhteydellä mikä koneessa on ilman suurempia erikoissäätöjä. Silloin pelin hankintaa voisi ajatellakin.
 
mutta eikös siinä menetä aika paljon jos pelin menee niinku suoraan läpi vaan tekemättä mitään ylimäärästä...mä ainakin juttelen niiden ihmisten kanssa FF-peleissä ja muutenkin yritän tehdä ja kerätä kaikenlaisia bonuksia jne...jos kesti 17h ekalla kerralla ni ei siinä paljoa kerkiä nautiskelemaan hyvästä pelistä...
 
Mun Ajat

Final Fantasy 7 120h
Final Fantasy 8 80 h
Final Fantasy 9 87 h

mää nautiskelen peleistä

oon pelannu Xenogearsin 3 läpi
Star Ocean 2 kahesti
ja Chrono Crossin 2...
mutta aina kestää reilusti yli 50 tuntii
Miten kukaan voi niin nopeesti pelata!! siinähän pilaa koko pelin!!!:mad:
 
Oikeastaan nuo FFVII ja aikaisemmat olivat ainoita jotka tarjosivat
ekalla pelikerralla yli 40 h:n ajan, mutta onhan niitäkin RPG:itä
joiden kanssa aikaa kului +100 h...

Onkos muuten FFX:llä jo virallista euroopan julkaisu aikaa?
ei oikein jaksaisi tilata sitä jenkkilästä :D
 
Peliajat

FFVII:ssä meni ekalla kerralla 40h, kun vedin läpi. Tokalla 69h, kun hommasin kaikkien limit neloset, tapoin weaponit ja hankin kaikki kolme master materiaa yms, barretin parasta asetta lukuunottamatta. Kolmannella 29h, kun vedin läpi niin nopee ku pystyin. 120h on ihan järjettömän pitkä aika tossa pelissä.

Kyllä tommosissa peleissä pitää kaikki salapaikat ettiä, ei siinä muuten mitään järkeä ole.
 
Barretin paras ase (missing force) tulee väkisin vastaan arkussa kun pitää hakata Hojo. Miten pystyit missaamaan sen
 
Re: Final Fantasy IX

No... en ole yleensä loppujen lopuksi ottanut huomiota FF-pelien lyhyyteen. FF7 oli mielestäni aika pitkä ensimmäisellä kerralla, johtuen että jäin jumiin pariin kolmeen otteeseen, silloisen huonon englanninkieleni takia. FF8 minulla on vieläkin kesken vaikka peli on ollut minulla ilmestymispäivästä saakka... jumissa jossain pomossa :( Ysi oli sinänsä aika lyhyt, mutta koska 8 on vielä kesken, oli vain "makeeta" että pääsin edes tämän FF:n läpi! :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Link
mutta kun tiesin että FF IX muistuttaa pitkälti edellisiä pelejä

Siis... tarkoitatko että peli muistuttaa edellisiä PS:n Final Fantasyita? Noh... mielestäni tämä muistuttaa enemmän tuota kuutosta ainakin juonellisesti. Kutonen on paras jota olen itsekkin pelannut, mutta pidin paljon myös seiskasta ja ysistäkin. FF8 ei mielestäni ollut mitenkään kovin ihmeellinen tekele. Muttah... totta kai saa olla eri mieltä ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zaken
Barretin paras ase (missing force) tulee väkisin vastaan arkussa kun pitää hakata Hojo. Miten pystyit missaamaan sen

Eikä tule, jos Barret ei ole mukana ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Nooh. ..En ole itse vielä päässyt FF8:sia läpi :D Muut FF:t olen. Olen nelos-CD:n alussa ekassa pomossa (Adel) ja siinä olen ollut viimeisen vuoden, kun en ole jaksanut yrittää kymmenettätuhatta kertaa uudestaan Ysi oli mielestäni tässä tapauksessa minun mieleeni että läpi meni :D Kunpa kymppi olisi vaikeustasoltaan sellainen seiskan tai kuutosen tyylinen... tai jotain sellaista kuitenkin...

Pyh tuo Adel on aivan naurettavan helppo:) En nyt muista hyvää taktiikaa mutta jos sulla on hyviä aseita ja limittejä niin ei pitäs olla ongelma. Kuhan muistat vaan curettaa Rinoaa ja et käytä noita GF:iä niin homma hoituu. Ai niin, suosittelen että heität alussa Adeliin Meltdownin! Mutta ihme juttu että kaikki haukkuu kasia! Eihän se seiskalle ihan pärjää mutta ysin hakkaa mennen tullen. Kutonen ja vitonenki on helvetin hyviä. Ysi on huonoin Final Fantasy mielestäni!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Pyh tuo Adel on aivan naurettavan helppo:) En nyt muista hyvää taktiikaa mutta jos sulla on hyviä aseita ja limittejä niin ei pitäs olla ongelma. Kuhan muistat vaan curettaa Rinoaa ja et käytä noita GF:iä niin homma hoituu. Ai niin, suosittelen että heität alussa Adeliin Meltdownin! Mutta ihme juttu että kaikki haukkuu kasia! Eihän se seiskalle ihan pärjää mutta ysin hakkaa mennen tullen. Kutonen ja vitonenki on helvetin hyviä. Ysi on huonoin Final Fantasy mielestäni!

Se minulla juuri mättääkin: minulla ei ole paljoa mitään taikoja tai aseita, eikä limittejä... Eikä sieltä Lunatic Pandorasta pääse enää tässä vaiheessa pois hankkimaan niitä. Lsiäksi jokainen Adelin hyökkäys (Quake tai Energy Bomber, vai mitä nyt olikaan mitä se käytti) tappaa melkein heti kaikki minun tyyppini. :( Pitänee aloittaa jossain vaiheessa peli alusta...

Mielestäni ysi oli paluu takaisin SNES-osien tunnelmaan, eikä sitä teknohömpötystä mitä oli seiskassa ja kasissa. Seiskasta oikastaan pidin, mutta kasi meni jo liiallisuuksiin länsimaalaisille suunnitelluilla juonikuvioilla ja tapahtumilla. Mielestäni kutonen tai seiska on paras (en osaa päättää), sitten ysi ja ihan viimeisenä kasi. Yksi syy lisää kasin huonouteen saattaa johtua siitä etten pärjää siinä oikein hyvin...:D
 
Mikä on paras RPG kautta aikojen

Mun suosikit on :

Final Fantasy 7-tunnelman takia
Final Fantasy 9-hyvä rakenne
Chrono Cross- Upea musiikki ja maailma
Xenogears-aivan uskomaton vetovoima
 
kasi on huono sen takia että pelintekijät on tehny siitä pelin joka sopii paremmin suurelle yleisölle ja jos ei ole ennen pelannut FF-pelejä tai yleensäkään roolipelejä niin kasin realistisiin hahmoihin on helpompi samaistua jne...olen huomannut että aika monet jotka eivät ole pelannut snessin aikoihin pelejä ja jotka ovat löytäneet RPG-pelit vasta juuri FFVII aikoihin niin pitävät juuri kasia parhaimpana...kasin meininki ja hahmot oli selvästi suunniteltu muodikkaiksi ja teknomeininki paisui kaikkialta ja sama näyttää olevan kympissäkin....square on selvästi rahan perään eikä uskalla ottaa riskejä kun tekee kympin päähenkilöstä jonkun älyttömän jenkkifutikselta muistuttavan lajin pelaajan joka varmasti uppoaa ainakin jenkkeihin ennemmin kuin perinteiset rpg-pelien hahmot jotka ovat yleensä vain tavallisia rivimiehiä joille selviää vasta myöhemmin heidän tehtävänsä....no sama kaava toistuu varmaan kympissäkin mutta kympissä päähenkilö tuntuu aivan kuin joltain poptähdeltä kuin esim. britney spears joka on pelkkää pintaa...täytyy sanoa että vaaka alkaa kallistua grandia 2 suuntaan ennemmin kuin FFX...
 
Omat suosikit eivät ihan kaikki löydy PSX/PS2:n puolelta , mutta
mielestäni nämä ovat yksiä parhaimpia RPG:itä joita olen pelannut
FFV
FFVI
Lunar :SSSC

on tietenkin paljon muitakin mutta kuten Suikoden I & II tai
Star Ocean the second story....

Oletteko muuten kuunnelleet nuo päähenkilöiden ääni näytteet
tuosta FFX:stä pelin virallisilla kotisivuilla , mielestäni jotkut kuullostavat vähän typeriltä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Oletteko muuten kuunnelleet nuo päähenkilöiden ääni näytteet
tuosta FFX:stä pelin virallisilla kotisivuilla , mielestäni jotkut kuullostavat vähän typeriltä..

En ole käynyt virallisilla sivuilla, mutta olen katsellut joitan lyhyitä pätkiä pelistä kuullakseni äänityöskentelyä. Sen blondin jätkän ääni oli aika ärsyttävä... ja sehän on ymmärtääkseni juuri se tyyppi jota ohjaillaan... :( No... ei se peliä kuitenkaan loppujen lopuksi pilaa, uskoisin :)
 
Musiikki!

Onko Final Fantasy X musiikki hyvää? en oo kuullu muuta ku rikkin laulun ja sen over world theme:n.
Rpg:t ei oo oikeestaan mitään ilman hyvää soundtrackia!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


En ole käynyt virallisilla sivuilla, mutta olen katsellut joitan lyhyitä pätkiä pelistä kuullakseni äänityöskentelyä. Sen blondin jätkän ääni oli aika ärsyttävä... ja sehän on ymmärtääkseni juuri se tyyppi jota ohjaillaan... :( No... ei se peliä kuitenkaan loppujen lopuksi pilaa, uskoisin :)

Mun mielestä Tiduksella on ehkä hieman "yli" innokas ääni(näyttelijä) mutta sen sijaan Wakkalla on todella sopiva ääni jne. Toisaalta Squarella on vielä vähän hiottavaa tossa näyttelyssä, koska hahmot käyttävät edelleen hyvin paljon kehokieltä. Ja sehän voi osan mielestä näyttää hieman tyhmältä kun äijät yrittävät selostaa jotain ja hakkaavat samalla ilmaa kuin heikkopäiset.
 
Re: Musiikki!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xenorautaffa
Onko Final Fantasy X musiikki hyvää? en oo kuullu muuta ku rikkin laulun ja sen over world theme:n.
Rpg:t ei oo oikeestaan mitään ilman hyvää soundtrackia!
Mul on toi OST...ei mikään huippu mut ihan hyvä...

Musa on erittäin tärkeä RPG peleissä......jos RPG on hyvä mut musa kusee...niin peli saattaa kusta pikkusen...

Kyllä RPG-pelien musa #1 on Chrono Trigger:D

Frog theme rulz;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
oot tehny virheen ku oot jättäny ysin ostamatta meinaan se on huomattavasti parempi ku kasi ja muutenkin se on täysin erilainen ku kasi...
jos jättää yhdenkään ff:n väliin, tekee SYNTIÄ:D
 
Ylös Bottom