Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula One 06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Formula One 06

Gangster75 sanoi:
Nyt ku oon enemmän pelannu niin fiilikset on vähän laskeneet. Eihän tää tosiaankaan mikään simulaatio ole. Esim. ilman etusiipeä on helppo pitää koko letka takana helppo-vaikeustasolla, kuinkakohan onnistuis oikeasti? Kun ajaa "sivuttain" seinään niin rengas ei lähde irti :confused:

Samanlaisia tilanteita kuten Montoyan pikku pukkaus Kimin perään, tapahtuu mulla todella usein eikä niissä ikinä tule yhtään damagea. Huom. jos siis ajaa samalla vauhdilla kuin Montoya ajoi, eli hiljaa ekassa mutkassa. Tossa pelissä saa antaa lisävauhtia suunnilleen jonkun 350km/h suoran päässä että saa edes etusiiven irti.

Kaikki ajoavut on jo pois otettu. Pelaan tässä nyt vielö hetken helppo-tasolla. En usko että noi kolhut muuttuu pahemmaksi kun siirryn seuraavaan vaikeusasteeseen? Olishan sen mun mielestä hienoa kun auto ei menis hiekalla yli 200km/h ja ekassa mutkassa tapahtuva pikku tönäisy johtais heti keskeytykseen tai varikolla käyntiin.

Uskon että pelissä on vaikeutta riittämiin, mutta simulaatio ei ole kyseessä.

Ihan jees peli, tällä hetkellä antaisin numeroksi 9-

(Jos joku muuten tietää realistisimmat asetukset niin pistä ihmees tänne :) ) Esim. noist luistonesto jutuista en tiedä yhtään, et onks niillä oikeasti sitä paljon vai vähän. En oo tällä kaudella seuannut kertaakaan formuloita, joten oon vähän pihalla noista säädöistä...

Vaikeustaso: Hard, ja kaikki muut päältä. Sehän muuten jarruttaa ja ohjaakin sulle.

Gangster75 sanoi:
Tossa pelissä saa antaa lisävauhtia suunnilleen jonkun 350km/h suoran päässä että saa edes etusiiven irti.
Kuulostaa kyllä hieman merkilliseltä. Itse olen joutunut keskeyttämään parikin kertaa ensimmäisen mutkan jarrutuksessa, kun olen jättänyt jarruksen liian myöhäiseksi ja törmännyt melko suorassa kulmassa vastustajan perään. Tulos: pyörä irti ja keskeytys.

Etusiipiäkin on mennyt. Itselläni jopa hitaissa mutkissa, suunnilleen nopeuksilla 100 km/h. Olenkohan vain osunut autoihin sellaisissa kulmissa, että vahingot ovat olleet suuria?

Vaurioruuvi olisi voinut olla kireämpikin, mutta edelliseen peliin verrattuna kehitystä on tapahtunut paljon.

kyllä ainakin mulla hard tasolla ja kaikki avut pois päältä auto hajoaa välillä yllättävänkin helposti! ainut mikä käy suututtamaan on se että! jos AI kuski ajaa perään sille ei yleensä tule mitään vaurioita:mad: itsellä käy pienestäkin töytäsystä vähintään takasiipi ja renkaat vipattamaan ja kierrosajat tippuu vähintään 2sek !

Viimeksi muokannut moderaattori:

Gangster75 sanoi:
Nyt ku oon enemmän pelannu niin fiilikset on vähän laskeneet. Eihän tää tosiaankaan mikään simulaatio ole. Esim. ilman etusiipeä on helppo pitää koko letka takana helppo-vaikeustasolla, kuinkakohan onnistuis oikeasti? Kun ajaa "sivuttain" seinään niin rengas ei lähde irti :confused:

Samanlaisia tilanteita kuten Montoyan pikku pukkaus Kimin perään, tapahtuu mulla todella usein eikä niissä ikinä tule yhtään damagea. Huom. jos siis ajaa samalla vauhdilla kuin Montoya ajoi, eli hiljaa ekassa mutkassa. Tossa pelissä saa antaa lisävauhtia suunnilleen jonkun 350km/h suoran päässä että saa edes etusiiven irti.

Kaikki ajoavut on jo pois otettu. Pelaan tässä nyt vielö hetken helppo-tasolla. En usko että noi kolhut muuttuu pahemmaksi kun siirryn seuraavaan vaikeusasteeseen? Olishan sen mun mielestä hienoa kun auto ei menis hiekalla yli 200km/h ja ekassa mutkassa tapahtuva pikku tönäisy johtais heti keskeytykseen tai varikolla käyntiin.

(Jos joku muuten tietää realistisimmat asetukset niin pistä ihmees tänne :) ) Esim. noist luistonesto jutuista en tiedä yhtään, et onks niillä oikeasti sitä paljon vai vähän. En oo tällä kaudella seuannut kertaakaan formuloita, joten oon vähän pihalla noista säädöistä...

No lol. Vaihapa vaikeustasoa, vois ehkä auttaa hiukan. Ja luistonesto sekä ABS jarrut pois päältä niin saat haastetta. Ja tuosta auton hajoamisesta... Minulla lähti juuri äsken sadekelin kisassa renkaat vipattamaan kun hiukan hipaisin ohittavaa autoa. Muutenkin olen laittanut merkille että varsin helposti nuo osat irtoaa, startti on aina haastava, etusiipi on lähtenyt lentoon useammin kuin kerran startissa.

Tuli todettua juuri että sadekeli toimii tuossa todella realistisesti. Kierrosajat ~10 sekuntia hitaammat ja pito juuri odotetulla tavalla pienempi. Kanttareita ei turhan paljon uskalla käyttää, eikä ajolinjalta poiketa, muuten voisi vaikka erään tallin auton mainosteksti "Gives you wings" tms muistua mieleen. Ja voi heviletti sitä vesisumua mikä niiden autojen perästä lähtee, ei siinä erota vaikka ois kymmenen autoa poikittain tiellä ennen ku on kymmenen metrin päässä... :confused:

Haha, kyl mullakin noi renkaat alkaa tärisemään hyvin herkästi, mutta en oo huomannu sen vaikuttavan mihinkään? Ne vipattaa varmaan 90% ajasta. Pitäis varmaan avata kansilehtiö ja perehtyä tarkemmin peliin..

Gangster75 sanoi:
Haha, kyl mullakin noi renkaat alkaa tärisemään hyvin herkästi, mutta en oo huomannu sen vaikuttavan mihinkään? Ne vipattaa varmaan 90% ajasta. Pitäis varmaan avata kansilehtiö ja perehtyä tarkemmin peliin..

Jos et huomaa vaikutusta niin suosittelen perehtymään nopeusmittariin ja ajotuntumaan. En tosin tiedä mille tuo peli tuntuu ohjaimella itse kun käytän kalliin puoleista rattia mutta auto kyllä menettää hirmuisesti pitoa renkaan väpättäessä, samaten huippunopeus tippuu abaut 50 km/h. Että eihän sillä mitään vaikutusta... :rolleyes:

Jos ajat Gansteri niin helpoilla asetuksilla että sun pitää tiessä olevista eri värisistä viivoista kattoa koska pitää painaa kaasua ja koska jarrua niin ehkä olis parempi olla kommentoimatta miten realistinen tämä peli on... Sulla on varmaan vielä ABS ja ohjausapukin päällä, ei LOL :D

Katsos kun realistisuutta tämä peli tavoittelee vasta vaikeammilla vaikeustasoilla...

Mutta itse asiaan, testasin itekki tuota sadekisaa Monzassa ja oli se kyllä aika hankalaa. Piti jättää tosiaan jonkin verran rakoa edellä meneviin että näkee suurin piirtein eteensä jotain. Sittenhän ohituksista on turha edes haaveilla. Varmaan kiva yllätys jos on joku isompi kolari edes ja painaa vaan reilu 300km/h siihen rysään ku ei nää eteensä :)

Tuon vipottavan renkaan pitäis kyllä radasta riippuen vaikuttaa sellaset vähintään sellaset pari sekuntia. Monacossa tuosta on ehkä vähiten haittaa, toki riippuu siitä väpättääkö etu- vai takarengas. Eturenkaalla ei nyt niin o väliä, mutta takarengas ku väpättää niin uskalla vetää kovin kovaa mutkiin tai käy hassusti. Nimimerkillä Monacon tunneliin noin 250km/h väpättävällä takarenkaalla...

OT: Jos joku kattoi kisaa viikonloppuna niin yllättävänkin paljon nuo renkaat voi ottaa osumaa oikeastikkin, kun kattoi jotain Schumin epätoivoisia takanapitoyrityksiä. Muutaman kerran siinä osui renkaat toisiinsa, sitte lähti se siipikin repsottamaan. Kun taas Kimin tapaukses kävis juuri niin kuin pelissäkin.

Tulikettu sanoi:
JOT: Jos joku kattoi kisaa viikonloppuna niin yllättävänkin paljon nuo renkaat voi ottaa osumaa oikeastikkin, kun kattoi jotain Schumin epätoivoisia takanapitoyrityksiä. Muutaman kerran siinä osui renkaat toisiinsa, sitte lähti se siipikin repsottamaan. Kun taas Kimin tapaukses kävis juuri niin kuin pelissäkin.

Jep, tosin sumpiltahan murtui joku tukivarsi mutta pystyi sillä silti ajamaan. Onkohan muuten pleikkari 3 versiossa murtuvia tukivarsia..? Siihenhän on lupailtu todella yksityiskohtaista vaurimallinnusta. Pleikkari kakosessa ne tukivarret jököttää siinä vaikka maailman tappiin asti. Vaikka eipä tuo niin tärkeä yksityiskohta olekaan.

Unohtui mainita äsken, mutta nyt voin vahvistaa että vaihdelaatikkoviatkin on pelissä mukana. Ajoin pikakisaa Rosbergina Suzukassa ja laatikosta hävis kolmonen kokonaan. Eli kakkoselta heitti suoraa neloselle ja neloselta tiputti kakkoselle. Hieman ensi ihmettelelin että onpas Williamsissa pitkä nelonen ku lähtee niin alhaalta kiertämään, sitte vasta huomasin että kolmonen puuttuu välistä ku katoin vaihteita välillä ;)

Tuli sitten peli ostettua, lähinnä teidän hehkutuksen johdosta :) Viimeksi pelasin formula "simua" PC:llä Grand Prix 2 tai 3:osta en muista kumpaa. Se oli huippuviihdettä kun sai modeilla ym viritettyä pelin mieleisekseen. Sitten tuli GT:eiden aika ja ostin niiden takia PS2:sen. Kokeilin muutamaa forkkipeliä konsolilla ja mikään ei tuntunut oikein hyvältä, enkä ole viitsinyt päivittää PC:tä pelikoneeksi -> siksi kuitenkin hommasin konsolin.

Noh tämä peli on kyllä positiivinen yllätys vaikeusastetta on sopivasti ja tunnelma on parhaimmillaan todella piinava hyvällä tavalla. Tulee mieleen vanhat hyvät GP ajat :rolleyes: Vieläkin olen testikuski mutta bemarilla, kohta pitäisi päästä jo ajamaan uramoodissa oikeita kisojakin. Ura alkoi Super Agurin huipputallista josta siirryin Midlandin ja sieltä Bemarille. Mulla oli vaihtoehtona Bemarin testipaikka tai Midlandin kakkoskuskin paikka ja valkkasin bemarin, ehkä seuraavalla kerralla alan heti ajamaan kisoja kun vaan mahdollista, mut eka 5 kauden urasetti menee näin. Pari onnistunutta testiä puuttuu niin pääsen Bemarilla ajamaan kisaa ja toka kausi menossa. Meikäläinen voi ainakin tätä suositella kaikille formulafaneille. Pelistä saa hyvinkin arcademaisen jos niin haluaa mutta myöskin vaikean ja ei niin arcademaisen (vältän sanaa simulaattori, koska se tuntuu herättävän paljon keskustelua :o ) vääntämällä vaikeushanikoita sopivaan asentoon. Ajan tätä ekaa settiä keskivaikealla ilman ajoapuja.

Nyt paloi päreet! Monesti jo ennen esittelyvideota peli menee jumiin latauksessa :mad:

Mutta voi herranjestas, se menee 100% varmasti jumiin JOKA AINOA kerta aika-ajojen jälkeen. Siis kun painaa vaikka "Katso tuloksia" tai "Lopeta". Putoan aina jo siinä aika ajojen ekassa karsinnassa.

Mikä mättää? Onko tämä joku yleisesti tunnettu bugi? Voiko tämän välttää jotenkin? Pakko kai käydä vaihtamassa tuo peli...

Huom. Aina kun peli menee jumiin, se on joko tuo alkuvideota edeltävä lataus tai heti aika-ajojen jälkeen. Missään muussa en ole huomannut probleemaa.

Eipä ole itellä tullut vastaan...

"Invalid RCE session" tuli kerran ku säädin vähä perjantain harjoituksissa ku haettiin autoon säätöjä, mutta sekin oli täysin oma moka eikä oo sen koommin tullu. Ja jos joku nyt haluaa tietää miten tuon saa niin voi koittaa vaikka ajaa auton niin lujaa seinään että on pakko "keskeyttää" harjoituksissa keskellä kehitystyötä. Sitte se kehitystyö jää tavallaan päälle ja ku meet aika-ajoihin niin se sanoo että "Testi suoritettu" ku meinaat päästä varikolta radalle, etkä pysty ajamaan aika-ajoa. Sitte ku aika-ajot päättyy niin pitäis tulla "Invalid RCE session" ja muistaakseni sen jälkeen ei pysty tekemään muuta ku resetoida pleikka.

Gangster75 sanoi:
Nyt paloi päreet! Monesti jo ennen esittelyvideota peli menee jumiin latauksessa :mad:

Mutta voi herranjestas, se menee 100% varmasti jumiin JOKA AINOA kerta aika-ajojen jälkeen. Siis kun painaa vaikka "Katso tuloksia" tai "Lopeta". Putoan aina jo siinä aika ajojen ekassa karsinnassa.

Mikä mättää? Onko tämä joku yleisesti tunnettu bugi? Voiko tämän välttää jotenkin? Pakko kai käydä vaihtamassa tuo peli...

Huom. Aina kun peli menee jumiin, se on joko tuo alkuvideota edeltävä lataus tai heti aika-ajojen jälkeen. Missään muussa en ole huomannut probleemaa.

Eipä ole ollut mitään ongelmia.

Aloitin Tuliketun viestin innottamana uuden kauden missä en ajanut vapaita harjoituksia. Suoraan siis aika-ajoihin ja homma sujui kerrankin kunnolla. Tuntuu tyhmältä, mutta ehkä noi vapaat harjoitukset sekoitti aika-ajot jotenkin?

Toinen ratkaisu saattaa olla että nyt en lopettanut aika-ajoja kokonaan, tai katsonut tuloksia, vaan jatkoin seuraamaan toista karsintakierrosta varikolta. Jompi kumpi noista taitaa olla se syy.

En jatkossa varmaan uskalla ajella vapaita harjoituksia, vaan opettelen radat mielummin yksittäiskilpailuina (täydellä kierrosmäärällä ei oo hauskaa jos kesken kauden alkaa bugaamaan ja joutuu alottaa alusta). Todellisuudessahan vapaista harjoituksista ei ole mulle tässä vaiheessa suurempaa hyötyä, kun en osaa vielä ajaa niin tasaisia kierroksia, että niistä vois vetää suurempia johtopäätöksiä. Nyt lähinnä tuntee että näillä säädöillä kulkee, mutta kierrosaika saattaa kertoa ihan toista...

mul on ollu samantapainen ongelma! pari kertaa kun olen aika ajosta siirtynyt kisaan on peli jumahtanut!

Vaikuttaa hyvältä peliltä tämä 06 versio. 04 ei todellakaan ole hyvä formulapeli. Ihan ookoo ajopeli mutta mutta... Harmi kun on vain ps:llä. Itse ajelen vielä gp3:sella ja on loistava peeceelle mutta tarviaisi jo päivitystä. Onko tässä 06 minkälainen uramoodi?:confused: itse pidin 04 uramoodista erittäin paljon.

Ei ongelmia täälläpäin.

Oma kauteni Midlandilla on kulunut jo melkein loppuun. Enää muutama kisa jäljellä. Ja voinenpa sanoa, että onneksi näin! Moottoreita on paukkunut todella monessa kisassa eikä vauhti ole riittänyt yleensä kuin taisteluun sijoista 15-20.

Tänään Monzan aika-ajoissa oma nopea vetoni meni pilalle keltaisen lipun takia. Ihmettelin mitä oli tapahtunut, kunnes huomasin todella nopean alkuosuuden jälkeen Renaultin seinäkaiteeseen ajaneena - rengas hukassa. Makeeta, että onnettomuuksia sattuu myös aika-ajoissa. Oli muuten ihan ajovirhe ilman toisen kuljettajan kosketusta tai mitään.

Midlandista piti ottaa Monzan huippunopealla radalla kaikki downforce pois ja silti Renaultit, Ferrarit ja Mäcit meni heittämällä ohi. :D

Sain justiin ite ekan kauden päätökseen ja löin Super Agurin haalarit naulaan. Aloitin saman tien toisen kauden ja otin Super Agurin haalarit naulasta... :D

Oikeesti hävettää ku joutuu vieläkin ajamaan tuolla, mutta minkäs teet. Vaikeustasoa en ainakaan ala laskemaan enkä lisää ajoapuja. Treeniä treeniä.

Kaks ekaa testiä meni nyt todella hyvin tähän toisen kauden alkuun, mutta kolmannen testin sotki sade täydellisesti :mad:
Voin kertoa että liukasta oli kaatosateella ja kuivan kelin renkailla. Vaihdoin luistonestoakin tiukempaan kesken ajon mutta eipä se mitää auttanu. Nopeis mutkis lähti hanskasta vaikka yritti ilman kaasua lasketella läpi.

Ennen toisen kauden alkua kävin ajamas testiä BMW:lle ja Red Bullille. BMW-testis jouduin Silverstonen sateen kastelemalle radalle ja jäin noin 5 sekuntia tavoitteesta, yhden kierroksen testi. Sitte Red Bullin testis pääsi onneksi Catalunyaan josta pidän erittäin paljon, mutta ei aivan riittäny aika. Oli kyllä mahtava ajaa tuo Red Bullin auto Super Agurin jälkeen :)

Tulikettu sanoi:
Oli kyllä mahtava ajaa tuo Red Bullin auto Super Agurin jälkeen :)

Heh, huomasin kanssa kun vaihdoin Agurin Williamsiin että kylläpä on surkea ajettava tuo Aguri. Tuosta kanssa plussaa pelille, että on ajettavuudetkin mallinnettu kunnolla.

Vaikuttaa kertomanne perusteella niin hyvältä peliltä että taidan ostaa tällä viikolla. Nyt on vaan 03, jota pitää pelata siihen asti. Siinä ei ole edes minkäänlaista uramoodia..:mad:

Tekeeköhän PSP-versiolla mitään kun siihen ei saa rattia? Tuolla ( http://www.stara.fi/?p=3940 ) ainakin kehutaan PSP jopa paremmaksi ja se sai 5/5, kun PS2 versio vain 4/5. Tosin enpä usko että pienellä ruudulla ja nuolinäppäimillä on kivempaa pelata kuin Logitech DFP:lla.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom