Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula One 06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Formula One 06

Niin, siis voihan tässä uramoodissa jatkaa ajamista ensimmäisen kauden jälkeen vielä? SIis jatkaa samaa uraa?

Vinkki tuliketulle: ei kannata hirveesti ilman kaasua ajaa mutkassa, vaanpidä pito päällä niin saattaa taipua paremmin mutkaan eikä karkaa käsistä. (jos pyrkii realistisuuteen peli ja ainakin gp3:sessa perä sattaa karata alta jos ilman kaasua päästelee mutkaan. en siis ole 06:sta pelannut :D )

Hohhoijjaa.. Ekasta kipailusta olin ajanut 49 kierrosta 57:stä, sitten tallensin ja lopetin kun telkasta alkoi Hitchcock esittää. Tiedän tiedän, olihan se naivia edes uskoa että se siitä kohdasta olis jatkunu kun palaisin seuraavan kerran pelin ääreen.. Olis siinä silti voitu ilmoittaa selvästi, että koko kisa alkaa alusta, eikä siitä kohdasta jossa tallensi. Olin melko varma että näinhän se menee mutta oli pakko edes kokeilla...

Mä pelaan tota maailmanmestaruuskisaa alussa yhden kauden verran ja sitten on uran vuoro kun radat on opittu ulkoa ja ajotekniikka hallussa. Testasin melko alussa jo uraa, mutten päässyt millään tallilla läpi Magny Coursissa.

Luistonesto on kyl pakko pitää kohdassa 2 (pelaan vaikeustasolla kohtuullinen). Ei muuten tuu mistään mitään. Todella hieno tunne kun oppii kokoajan lisää. Nyt pääsin MF1:llä jo kymmenen parhaan joukkoon aika-ajoissa.

Gangster75 sanoi:
Olis siinä silti voitu ilmoittaa selvästi, että koko kisa alkaa alusta, eikä siitä kohdasta jossa tallensi.
Itseasiassa tämä on BUGI. Jotkut ovat onnistuneet tallentamaan kesken kisan niin, että ajaminen on jatkunut täsmälleen siitä kohtaa mihin sen tallensi. Itsekin koitin tätä - alkuunhan se minut tylysti viskasi.

Formula One -sarjan pelit ovat totutusti olleet varsin bugisia. Viime vuoden uramoodista puuttui kokonaan selostus bugin takia! Siis onko siellä pelitestaajia lainkaan ja jos on, mitä hemmettiä ne tekevät? :rolleyes:

Tämän vuoden versiossa on myös ns. selostusbugi. Ajan itse tavallista mestaruuskautta, en uraa. Siinä selostajat ovat itse kilpailussa hiljaa, jos suoraan aika-ajojen jälkeen päättää mennä kisaan. Mutta, jos tallentaa aika-ajon jälkeen, sammuttaa konsolin ja lataa tallennuksen, selostajat höpöttävät normaaliin tapaan. Itse sain tämän selville ihan sattumalta. Petyin kylläkin aluksi, kun selostajat eivät olleet hommassa mukana, mutta tämän kikan keksimisen jälkeen selostus paljastui varsin päteväksi. Mustakari ja Saari poimivat uutuutena mm. taistelupareja kisan eri tilanteista ja raportoivat näiden eroja ja sektoriaikoja.

En tiedä onko uramoodissa sama juttu. Voiko siinä edes tallentaa kesken viikonlopun? Jos ei voi ja bugi on siinäkin, on varmaan mahdotonta saada asianmukainen selostus toimimaan.

Noh, itse peli on rautaa, eivätkä bugit ole onneksi mitään pelattavuutta haittaavaa. Studio Liverpoolin kannattaisi tosin panostaa pelitestaukseen hieman enemmän. Tuntuu nimittäin käsittämättömältä, että pelaajat törmäävät pari päivää pelin julkaisun jälkeen näin selvästi näkyviin bugeihin. Siinä miettii väkisinkin, että ongelmat on kyllä huomattu, mutta niiden kitkemiseksi pois ei ole aika riittänyt.

...........

Btw, kun on hyvä auto alla toimivien säätöjen kera, ajaminen on todellakin silkkaa nautintoa! Varsinkin Suzukassa todella tuntee pidon renkaiden alla. Harmi vain, että Spa on pois tämän vuoden MM-kalenterista. Se on selvä suosikkiratani ja olisi ollut hienoa päästä sinne F1 06:n pelimoottorilla ja ohjaustuntumalla.

Joo kyllähän noita bugeja näkee aina silloin tällöin. Ensimmäisenä tulee mieleen managerin lähettämät viestit. Jos oon esimerkiksi ajanu kilpaa Iden kanssa niin viestissä voi lukea "....... <tmf Ide......." tai "..... Ide Ide......" Eli joku noissa nimissä kusee. Mutta tuollainen ei onneksi vaikuta pelinautintoon hirvittävän paljon.

bf-man: Se on juuri noin. Mutta ei vaan tohtinu painaa yhtää kaasua :p
F1:sen konees on kuitenkin sen verran kevyet liikkuvat osat vauhtipyörästä nyt puhumattakaan että se jarruttaa aika voimakkaasti kun nostaa vaan jalan kaasulta. Sateellahan se vetää sitte renkaat pahimmassa tapauksessa jopa lukkoon pienellä vaihteella.

EDIT: Span rataa olisin kyllä itsekkin toivonut. Jerezin tuohon saa, mutta en muista mitä voittamalla.

Kovasti on täällä(kin) näemmä tätä peliä kehuttu ja sen verran hyvältä vaikuttaa, että pakko kai tuo on hankkia. Edellinen formula-peli, jota on tullut pelattua oli saman pelisarjan Formula One 04, joka oli sen verran buginen tekele, ettei sen parissa kovinkaan kauaa viihtynyt.

Tästä uutukaisesta kuitenkin kiinnostaisi tietää millaisia jaetun ruudun kaksinpelimuotoja pelistä löytyy. Eli siis esimerkiksi pystyykö kaverin kanssa ajamaan kokonaisen kauden, onko mukana aika-ajot, varikkopysähdykset, vauriomallinnus, eri säätilat yms.?

2003:kin melko buginen, joka paikassa kirjoitus/kääntövirheitä ja peli tilttaa aina kun pelaa Arcade-moodia ja joskus kesken tavallisen kisan.

No nyt näyttää ura vähä paremmalta. Tein Midlandin kanssa sopimuksen puoleksi kaudeksi, harmi vaan että Red Bullilta tuli tarjous heti sen jälkeen ku olin vetäny nimen sopimuspaperiin :(

Ajan vielä Super Agurille ainakin Monacon kisan ennen ku siirryn MF1:lle. Oli muuten kova kuljettajakisa Iden kanssa Silverstonessa. Oma aika oli 1:23.838 ja Iden 1:23.898 :)
Kisat jatkuu -->...

EDIT: Monacossa Super Agurilla aika-ajoissa 21/22 ja kisassa 18/19. Oli muuten aika massiivinen kolari toisella kierrokseksella nelos-mutkassa :eek:
Oli vaikka miten pitkä jono autoja parkis ku Williamsista laukes kone ja se jäi mutkaan poikittain, aka teki Schumit ;)
En saanu jarrutettua tarpeeksi ajoissa ja etusiipi irtos ku törmäsin johonki autoon. Ylimääräinen varikkokäynti ja kisa suht pilalle. Sain kuitenkin ylennyksen Super Agurin ykköskuskiksi, mutta samalla sekunnilla vaihtui talli Agurista MF1:hin. Silverstoneen siis MF1:n ratissa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ajoin Malesiassa Albersilla yhden pysähdyksen taktiikalla sijalla 11. ja pitelin takanani hirveää letkaa autoja jotka olivat melko varmasti liikkeellä 2-3 pysähdyksen taktiikalla. Kerrankin kun oli ihan hyvillä sijoilla (ehkä jopa pistetaistelussa mukana) ja hyvässä fiiliksessä niin oli pakko sen moottorin pamahtaa kierroksella 14. Nyt vaan treeniä Melbourneen ja tavoitteena sieltä pisteitä

Kausi Midlandin ratissa päättyi juuri. Tuloksena 0 pistettä. 11 keskeytystä, joista 7 moottoririkkoa! :eek:

Aloitin sitten Williamsilla (Nico) heti uuden kauden ja elämä alkoi jo hymyillä: Bahrainin aika-ajoissa 9 ja kisassa 7, joten ensimmäiset pisteet uivat katiskaan. Loppukierroksilla vielä hieno vääntö tallikaveri Webberin kanssa, jonka tietysti hoidin voittajana himaan.

Millanenka kaksinpeli tässä on? Kausi, aika-ajot, varikkokäynnit yms. mukana kaksinpelissä..?

Gangster75 sanoi:
Nyt paloi päreet! Monesti jo ennen esittelyvideota peli menee jumiin latauksessa :mad:

Mutta voi herranjestas, se menee 100% varmasti jumiin JOKA AINOA kerta aika-ajojen jälkeen. Siis kun painaa vaikka "Katso tuloksia" tai "Lopeta". Putoan aina jo siinä aika ajojen ekassa karsinnassa.

Mikä mättää? Onko tämä joku yleisesti tunnettu bugi? Voiko tämän välttää jotenkin? Pakko kai käydä vaihtamassa tuo peli...

Huom. Aina kun peli menee jumiin, se on joko tuo alkuvideota edeltävä lataus tai heti aika-ajojen jälkeen. Missään muussa en ole huomannut probleemaa.

Meikäläisen pelissä näyttäisi olevan sama probleema :mad: ja mulle kyllä noista vapaista harjoituksista on paljon apua. Gangsta ootko kokeillut niin että kun aika-ajo on loppu niin meet säätämään autoa? Tätä en vielä oo kokeillu, ehkä se auttaa pääsemään ohi tuosta bugista. Enpä tainnut säästää kuittia pelistä jos levyssä on vikaa :confused: Mitenhän TILT kaupassa suhtaudutaan siihen vaihtoon ilman kuittia?

oh jeah sanoi:
Millanenka kaksinpeli tässä on? Kausi, aika-ajot, varikkokäynnit yms. mukana kaksinpelissä..?
Äsken testasin kaksinpeliä nopeasti.

Ajokin rikkoutuminen ja säätilan valinta on kaksinpelissä mukana, kuten myös kisamatkan (10 - 100%) säätö. Bensaa ei ilmeisesti tarvitse tankata tai renkaita vaihtaa.

Aika-ajoja ei valitettavasti voi kaverin kanssa päristellä. Ainoa pelimuoto on itse GP, joten koko kausi kaksinpelissä jää siis haaveeksi.

En usko että levyssäsi on vikaa. Itse sain pois siten että aloitin uuden kauden (poistin koko vanhan seivinkin varmuuden vuoks :p ) ja aloitin kisaviikonloput aina suoraan aika-ajoista. Sillonhan ei niitä testejä pysty tekemään ja muuttamaan säätöjä, en tosin ole varman kun en ole tapahtuneen jälkeen edes halunnut sekoittaa peliä.

Radathan voi sitten vaikka harjoitella yksittäiskilpailuina ennen aika-ajoja, kun ei oikein nappaa lähteä suoraan ajamaan nopeita kierroksia kun ei tiedä ajolinjoja.

Tohon aika-ajobugiin saattaa syynä kai myös olla se että on telonut auton harjoituksissa. En tarkemmin muista joten lue ylempää.

EDIT: Tuosta auton säätämisestä aika-ajojen jälkeen, en tarkoituksellisesti ainakaan ole, tosin se aina vahingossa valitsee sen ylimmän kohda siinä valikossa (koska ajan aina talla pohjassa ja se aika loppuu niin yllättäen). Se ylin kohta taitaa olla just joku auton säätäminen mutta en oo varma kun ei siinä ehdi lukea sitä. Testaa sitä ylintä kohtaa siis, älä Katso sijoituksia tai Lopetaa.

ensimmäinen ura lähenee loppuaan 4 kausi meni jo suhteellisen hyvin! mclarenilla tulin 2 pisteitä 98 ! valmistjien sarjassa tuli voitto :) 5 kausi lähti hyvin käyntiin 2 kisaa ajettu kummastakin on voitto tullut plakkariin! mitenkäs muilla on urat sujunut?! ajelen hard tasolla ja avut pois 30% kisapituudella

Oma ura otti hieman takapakkia, tosin tarkoituksellisesti.

Olin Midlandin jälkeen vaan vajaa 2 kuukautta Red Bullilla kunnes kyllästyin autoon ja sen ääniin :D
Menin takasi Midlandille ja ajattelin nyt päästä ekaksi kilpakuskiksi ja ajaa nini hyvin kuin moottori sallii. Sitte sieltä siirtyisin Toyotalle, McLarenille, Ferrarille tai Renaultille. 2 kausi lopuillaan tällä hetkellä, vielä muutama kisa jäljellä.

Pelaan nyt mestaruuskautta Mark Webberillä, tänään ajoin Euroopan GP:n Nürburgringillä, ja lopputulos oli melkoinen pettymys. Aika-ajoissa pääsin toiseksi, ja kilpailun alku meni loistavasti, vaikka en saavuttanutkaan edellä ajavaa Fisichellaa. No, ensimmäinen varikkostoppi pilasi kaiken. Se oli miltei ensimmäinen kerta kun ajoin kyseisen radan varikolle johtavaa tietä ja sepä tekikin yhdessä kohtaa jyrkän käännöksen, siinä ajoin sitten ulos ja takaisin radalle kun en ehtinyt hidastaa vauhtia, auto pyörähti, ja huomasin että siinähän on välissä aita. No, pakitin jonkin verran tien sivussa, ja pääsin ehjänä varikolle. Palatessani olin kuudes.

Aloitin hikisen takaa-ajon, ja onnistuin kohoamaan pari pykälää kunnes koitti toinen stoppi. Katsoin jollain kierroksella että vielä kahteen kierrokseen riittää bensa, ja vihreä valo palaa. Ajattelin ajaa vielä seuraavan kierroksen, ja sitten tulinkin varikolle ja tällä kertaa ehjin nahoin. Mutta ihmetys oli suuri kun auto vain ajoi varikkopilttuun ohi ja takaisin radalle. WTF? Varikkomiehistö oli näemmä tyhmyyttään karannut sillä välin kun ajoin vielä yhden kierroksen. No kyllä vitutti ja kun sain viimein tehtyä pysähdyksen niin olin sijalla 13. Olin jo menettänyt toivoni, ja ajattelin että "nyt kaikki tai ei mitään" ja aloitin tulenkatkuisen takaa-ajon. Kierrätin konetta yli rajojen ja jarrutin aina viime tingassa, kierrosta myöhemmin nousin sijalle 12, edessä oli sijalla 11 tallikaveri Nico. Lähdin ohittamaan tätä ulkokautta nopeassa mutkassa, mutta kas kummaa, tämä päätti ajaa minun kylkeen ja siinä sitten lähti autosta osia enemmän kuin ehdin laskea, ja siihen päättyi kisa. Kyllä vitutti.

Tuo varikkokäynti on näemmä tuottanut muillekkin harmaita hiuksia :D

Käsittääkseni varikolle pitää mennä sillä kierroksella kun varikkovalo on vihreä tai sitten pitää pyytää uusi kutsu varikolla käyntiin.

Keme sanoi:
Onko pelissä turva-autoa?
Ensimmäiseen PS3:n Formula One -peliin lupailevat kovasti safety caria. PS2-versioon tämä olisi kuuleman mukaan ollut liian vaikeaa toteuttaa järkevällä tavalla, rajoitettujen resurssien vuoksi. Uudistuksena turvis olisi kyllä erittäin mainio!

Kauteni Williamsilla on ollut tähän mennessä yhtä alamäkeä. Pisteitä on kuuden kisan jälkeen taskussa vaivaiset 2, jotka nekin nappasin jo avauskisasta. Imolassa hölmöilin itseni pois pistesijoilta oman virheen takia ja viimeksi ajattu Euroopan GP meni vielä synkemmissä merkeissä: tyrin nimittäin itseni johtoasemasta ulos! Johdin 15 kierroksen jälkeen Massaa noin 3 sekunnilla, kunnes taivaalta alkoi tihkua vettä. Ja minä kun olen tässä pelissä vielä niin tohelo sadekelin kuski, että Nicon Williams oli turva-aidassa palasina pari kierrosta sateen alkamisen jälkeen! :D Vastaavat omista mokista johtuvat keskeytykset ottavat tässä pelissä aivan suunnattomasti kupoliin, koska pisteistä todella joutuu vääntämään urakalla.

Tässä on siis konsoliformula, jossa olen 30 pelitunnin jälkeen saavuttanut kokonaiset 2 pistettä... Tulkaa Studio Liverpoolin poijaat viikonloppuna pubiin niin tarjoan kaikille kierroksen. Sen olette tottavie ansainneet! ;)

Ylös Bottom