Vastaus: Formula One 06
Gangster75 sanoi:
Olis siinä silti voitu ilmoittaa selvästi, että koko kisa alkaa alusta, eikä siitä kohdasta jossa tallensi.
Itseasiassa tämä on BUGI. Jotkut ovat onnistuneet tallentamaan kesken kisan niin, että ajaminen on jatkunut täsmälleen siitä kohtaa mihin sen tallensi. Itsekin koitin tätä - alkuunhan se minut tylysti viskasi.
Formula One -sarjan pelit ovat totutusti olleet varsin bugisia. Viime vuoden uramoodista puuttui kokonaan selostus bugin takia! Siis onko siellä pelitestaajia lainkaan ja jos on, mitä hemmettiä ne tekevät?
Tämän vuoden versiossa on myös ns. selostusbugi. Ajan itse tavallista mestaruuskautta, en uraa. Siinä selostajat ovat itse kilpailussa hiljaa, jos suoraan aika-ajojen jälkeen päättää mennä kisaan. Mutta, jos tallentaa aika-ajon jälkeen, sammuttaa konsolin ja lataa tallennuksen, selostajat höpöttävät normaaliin tapaan. Itse sain tämän selville ihan sattumalta. Petyin kylläkin aluksi, kun selostajat eivät olleet hommassa mukana, mutta tämän kikan keksimisen jälkeen selostus paljastui varsin päteväksi. Mustakari ja Saari poimivat uutuutena mm. taistelupareja kisan eri tilanteista ja raportoivat näiden eroja ja sektoriaikoja.
En tiedä onko uramoodissa sama juttu. Voiko siinä edes tallentaa kesken viikonlopun? Jos ei voi ja bugi on siinäkin, on varmaan mahdotonta saada asianmukainen selostus toimimaan.
Noh, itse peli on rautaa, eivätkä bugit ole onneksi mitään pelattavuutta haittaavaa. Studio Liverpoolin kannattaisi tosin panostaa pelitestaukseen hieman enemmän. Tuntuu nimittäin käsittämättömältä, että pelaajat törmäävät pari päivää pelin julkaisun jälkeen näin selvästi näkyviin bugeihin. Siinä miettii väkisinkin, että ongelmat on kyllä huomattu, mutta niiden kitkemiseksi pois ei ole aika riittänyt.
...........
Btw, kun on hyvä auto alla toimivien säätöjen kera, ajaminen on todellakin silkkaa nautintoa! Varsinkin Suzukassa todella tuntee pidon renkaiden alla. Harmi vain, että Spa on pois tämän vuoden MM-kalenterista. Se on selvä suosikkiratani ja olisi ollut hienoa päästä sinne F1 06:n pelimoottorilla ja ohjaustuntumalla.