Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 Prologue -apu

Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

antakaas vähä vinkkejä millä läpäistä kisa S-10. kaikki muut on läpi mut toi perkele kusee nii kympillä koko aja...eli siis millä autolla / säädöillä pääsee kivasti läpitte :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

millä autolla ootte päässy läpi kisat S7 ja S10? ihan mahdottoman tuntuset :/ aina jotai minuutin peräs kärjestä....

Mä kuittasin kultaa noista Amuse 2000:lla. Muutamalla autolla testasin ennen kuin tuota Amusea tajusin kokeilla...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Nykyaikana kaikki pitää saada läpi 3 sekunnissa nyybit?... Pennuilla enää mtn. itse yrittämisen riemua...

nm. Kokenut enkä kellekkään enää ewö mtn. säätö ohjeita antava 34v. jäärä!

Nim.merk. itse haen omat säätöni AJAN (jopa 10h per auto/rata) kanssa...

Wituttaa jo noi säätöohjeita metsästävät ja best setuppeja vonkuavat sunnuntai ajelijat...

Menkää niitä ritkereisereitänne kurvailemaan!!!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Nykyaikana kaikki pitää saada läpi 3 sekunnissa nyybit?... Pennuilla enää mtn. itse yrittämisen riemua...

nm. Kokenut enkä kellekkään enää ewö mtn. säätö ohjeita antava 34v. jäärä!

Nim.merk. itse haen omat säätöni AJAN (jopa 10h per auto/rata) kanssa...

Wituttaa jo noi säätöohjeita metsästävät ja best setuppeja vonkuavat sunnuntai ajelijat...

Menkää niitä ritkereisereitänne kurvailemaan!!!

ihmisillä on kato muutaki tekemistä päivisin (töitä? vois tehä hyvää sullekki koittaa) ku koitella parhaita säätöjä peleihin. hommaa säki elämä nii kuluu aika muuhunki ku peleihin
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Tavallaan olen Hiikerin kanssa samoilla linjoilla, että jokaisen olisi hyvä tehdä itse omat säätönsä. Porukoilla on kuitenkin hieman erilainen ajotapa toisiinsa nähden. Toiset tykkää esim. yliohjautuvammasta autosta jne. Mutta kuten todettua, on porukoilla muutakin tekemistä kuin hinkata sitä yhtä autoa asetuksineen tunnista toiseen. :)

Prolon kanssa en ole noita asetuksia juuri hinutella, paitsi sen F40:n kanssa, kun ei muuten tuntunut sitä kultaa saavan. :p Taisi olla tuo F40:n yhden kierroksen kisa ainoa, missä vähän enemmän jouduin säätämään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

joo. mut mikä on otsikkona "ps3 peliapu" eikö silloon oo pelkästään normaalia et kysytään apuja jos ei meinaa onnistua? :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

joo. mut mikä on otsikkona "ps3 peliapu" eikö silloon oo pelkästään normaalia et kysytään apuja jos ei meinaa onnistua? :D

Eikä tyhmiä kysymyksiä olekaan.

Voisi sitä kyllä ensin edes yrittää. Ihan oikeasti. Ihan pahalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

No joo tää menee jo....

Hiikeri kanssa samoilla linjoilla.
Säädin itse myös autoni jauhamalla ratoja.( Muutamalla ) ajo kerralla saa jo kohtuu hyvät säädöt.
Ei se pitäis niin kauhean vaikeaa olla.

Autojen säädöt ovat ajotyylistä riippuen aika oma kohtaisia tässä GT pelissä.
Tämä autojen säätäminen on osa tämän pelin ideaa, että pääsee säätämään autoa mieleisekseen ja hakea säädöt ajamalla radalla, eikä vaan ajaa / kaahata kisasta toiseen.

Kun täys versio tulee kannattaa kenties harkita ostaako koko peliä, jos ei ole tässäkään aikaa säätää autoa mieleisekseen.

Pakko oli heittää kommentit, vaikka tämä juttu ei ollut peliapu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Vettä kiukaalle: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=106005

Itselläni on varsin pitkä kokemus sekä rata-ajosta oikeassa elämässä että myös ajosimulaattoreista. "Parhaita" asetuksia on tasan yhtä paljon kuin kuljettajiakin mutta referenssiä hyvistä säädöistä voi vakoilla, esimerkiksi tämän simulaattorin tapauksessa, oheisesta viestiketjusta.

Mielestäni keskustelun taso on tässä ketjussa mennyt vähän asiattomaksi. Hiikerin kommentit voi mielestäni jättää aivan omaan arvoonsa vaikka hän niin omaan ikäänsä ja elämän kokemukseensa postauksessaan vetoaakin.

Yleinen elämänviisaushan on että tyhmyyttä ei ole se, että jakaa tietämyksensä muiden kanssa. Mielestäni järjen vähyydestä indikoi pikemminkin se, että pönkittää egoaan näillä tiedoilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Mistä löydän peliin tallennuksen missä ovat vaikka kaikki autot valmiina ja miljardeja rahaa, että voi ostaa bensaa ja raketteja autoihin?
Alkaa vituttamaan tuo S10-kisa kun en millään pääse läpi:mad:
Raketeilla meinaan ampua Hiikerin tapaiset aasit (perästä päin tieysti koska ohikaan en pääse) jotka tulevat tänne Prologue apu-ketjuun leuhkimaan omilla ajotaidoilla ja miten itse on löytänyt oikeat säädöt autoihin. Hommaa itsellesi emäntä niin ei tarvii 10h kokeilla säätöjä joka kisaan ja todeta sen jälkeen mitkä osuvat parhaiten kohdalleen.
Kun tuntuu kerran olevan jo kunnon säädöt rataan kuin rataan niin miksi et jaa omaasi tietoa muille ketkä eivät ole niin hyviä ajamaan kuin sinä?

Ja kertokaa myöskin miten asennan sen tallennuksen pleikkariin! Vai pitääkö sitäkin itse kokeilla useampia tunteja milloin alkaa pelittää???
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Mistä löydän peliin tallennuksen missä ovat vaikka kaikki autot valmiina ja miljardeja rahaa, että voi ostaa bensaa ja raketteja autoihin?
Alkaa vituttamaan tuo S10-kisa kun en millään pääse läpi:mad:
Raketeilla meinaan ampua Hiikerin tapaiset aasit (perästä päin tieysti koska ohikaan en pääse) jotka tulevat tänne Prologue apu-ketjuun leuhkimaan omilla ajotaidoilla ja miten itse on löytänyt oikeat säädöt autoihin. Hommaa itsellesi emäntä niin ei tarvii 10h kokeilla säätöjä joka kisaan ja todeta sen jälkeen mitkä osuvat parhaiten kohdalleen.
Kun tuntuu kerran olevan jo kunnon säädöt rataan kuin rataan niin miksi et jaa omaasi tietoa muille ketkä eivät ole niin hyviä ajamaan kuin sinä?

Ja kertokaa myöskin miten asennan sen tallennuksen pleikkariin! Vai pitääkö sitäkin itse kokeilla useampia tunteja milloin alkaa pelittää???



mä en vois olla enempää sunkaa samaa mieltä!!!!!! :p
kyllä sitä ite jaksaa jonkun tunnin yrittää, mut sitte kyl alkaa ottaan päähän ku ei etene ollenkaa. sit on pakko pyytää apua =)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Mistä löydän peliin tallennuksen missä ovat vaikka kaikki autot valmiina ja miljardeja rahaa, että voi ostaa bensaa ja raketteja autoihin?

Ja kertokaa myöskin miten asennan sen tallennuksen pleikkariin! Vai pitääkö sitäkin itse kokeilla useampia tunteja milloin alkaa pelittää???

Vähän hakusessa mutta koitan vastailla miten nyt ymmärsin...pahoittelen.

Pelin tallennus löytyy mankelin alkuvalikosta eli suomeksi ainankin Tiedon tallennustyökalu.
Ruksilla sisään ja näin näet kaikki peliesi tallennukset, sitten kun painat jonkun pelin kohdalla kolmiota niin tulee seuraavat valinnat:
Kopioi > USB -muistitikulle (suosittelen jos vain peli antaa tallentaa, koska jos PS3 joskus hajoaa..),
Poisto ( poistaa kokopelin lopullisesti)
ja Info.

GT omat ostamasi autot löytyy Garage -valikosta ja ton oikealta puolelta löydät autojen osta paikan.
Bensaa ja raketteja ei voi ostaa, eikä myöskään tässä prologeussa viritysosiakaan ainoastaan autoja voi ostaa ja säätää tehoa, painoa, alustaa ym.

GT peli tallentaa peli tietosi automaattisesti PS3, jollet ole vaihtanut manuaali tallennukseen tuolta GT options -valikosta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

En muista S 10 kisaa enää mikä se oli ja mikä tehoraja.

Sen muistan että itse ajoin Z06 / Tuned autolla ja sen verran muistan että pienet säädöt tein hätäseen.
Valitettavasti en enää muista kunnolla säätöjäni.
Eli paino(weight) lähes minimiin ja ton jälkeen renkaat (Tyres R2 toden näköisesti) ja tämän jälkeen tehon säätö (Power) niin ettei PP -raja ylittynyt (ehkä jotain 420-450 en takaa).
Airodynamics en en muista koskinko ensinkään silloin.Tämä vaikuttaa myös PP -rajaan.
maavara (Ride Height) lähes minimiin,
alustaa jäykemmäksi (spring rate) ehkä oli 5 ja 4 suhde.
Damper 4 ja 4.
jarrut (brake) eteen enemmän kuin taakse näin auto pysähtyy parhaiten, niin kuin oikeissakin autoissa etujarruilla esim. 9 ja 6 suhde.
Traction controll off eli pois päältä (syö tehoja).
ABS ykkösellä.
Vaihdelaatikkoa kannattaa säätää niin että huippu nopeutta paljon pois tossa autossa tais olla aika huima.
Tätä vaihdelaatiko pykälien säätö arvoja en uskalla tarjota.Saatan saada haukut niskaan.Ois mulla jotain hajua niistäkin.
Voi olla että näistä säädöistä tulee muutenkin sanomista, mutta siinä on jotain hahmotelmaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Vähän hakusessa mutta koitan vastailla miten nyt ymmärsin...pahoittelen.

Pelin tallennus löytyy mankelin alkuvalikosta eli suomeksi ainankin Tiedon tallennustyökalu.
Ruksilla sisään ja näin näet kaikki peliesi tallennukset, sitten kun painat jonkun pelin kohdalla kolmiota niin tulee seuraavat valinnat:
Kopioi > USB -muistitikulle (suosittelen jos vain peli antaa tallentaa, koska jos PS3 joskus hajoaa..),
Poisto ( poistaa kokopelin lopullisesti)
ja Info.

GT omat ostamasi autot löytyy Garage -valikosta ja ton oikealta puolelta löydät autojen osta paikan.
Bensaa ja raketteja ei voi ostaa, eikä myöskään tässä prologeussa viritysosiakaan ainoastaan autoja voi ostaa ja säätää tehoa, painoa, alustaa ym.

GT peli tallentaa peli tietosi automaattisesti PS3, jollet ole vaihtanut manuaali tallennukseen tuolta GT options -valikosta.

Kiitos Lost07 asiallisesta vastauksesta:) Sain laitettua valmiin tallennuksen joka sisältää kaikki autot.

Ps. Heitin ihan vitsinä nuo raketti ja bensa jutut:p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

Kertokees siihen yhden kierroksen F-40 kisaan säädöt, oon kokeillu sitä jo ihan liian kauan, eikä tee miel enää pelata, mitenkä ei peli onnistu vaikka säädöt ois mitkä! :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

En muista S 10 kisaa enää mikä se oli ja mikä tehoraja.

Sen muistan että itse ajoin Z06 / Tuned autolla ja sen verran muistan että pienet säädöt tein hätäseen.
Valitettavasti en enää muista kunnolla säätöjäni.
Eli paino(weight) lähes minimiin ja ton jälkeen renkaat (Tyres R2 toden näköisesti) ja tämän jälkeen tehon säätö (Power) niin ettei PP -raja ylittynyt (ehkä jotain 420-450 en takaa).
Airodynamics en en muista koskinko ensinkään silloin.Tämä vaikuttaa myös PP -rajaan.
maavara (Ride Height) lähes minimiin,
alustaa jäykemmäksi (spring rate) ehkä oli 5 ja 4 suhde.
Damper 4 ja 4.
jarrut (brake) eteen enemmän kuin taakse näin auto pysähtyy parhaiten, niin kuin oikeissakin autoissa etujarruilla esim. 9 ja 6 suhde.
Traction controll off eli pois päältä (syö tehoja).
ABS ykkösellä.
Vaihdelaatikkoa kannattaa säätää niin että huippu nopeutta paljon pois tossa autossa tais olla aika huima.
Tätä vaihdelaatiko pykälien säätö arvoja en uskalla tarjota.Saatan saada haukut niskaan.Ois mulla jotain hajua niistäkin.
Voi olla että näistä säädöistä tulee muutenkin sanomista, mutta siinä on jotain hahmotelmaa.


nuilla säädöillä pääsin ite läpi ton viimein :;) kiitos paljon. vaikkakin kyllä siitä huolimatta saa aika kovaa taistella siitä pokaalista :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

pitää vissii poistaa tuo save ku on menny pelin läpitte jos haluu alottaa pelin alusta? vois melkeen alottaa hakkaan toisilla autoilla läpitte ku ei tos oo enää mtn saavutettavaa ku on menny S sarjanki läpi :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 Proloque apu

pitää vissii poistaa tuo save ku on menny pelin läpitte jos haluu alottaa pelin alusta? vois melkeen alottaa hakkaan toisilla autoilla läpitte ku ei tos oo enää mtn saavutettavaa ku on menny S sarjanki läpi :p

Rahaa keräämään ja ostamaan F1 ;) Tosin sillä ku pääsee ajelee niin "normi" autoilla ei tee enää ees mieli ajaa :(
 
Ylös Bottom