Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Jep, yli 7 gigan mälli näytti PS5-versioon olevan tuo v1.29-päivitys. Ja nyt PS5:n päävalikossa näkyy pelillä PSVR2-visiirin kuva pelin nimen perässä merkkinä PSVR2-tuesta.
 
Tuli vähän testattua uutta/vanhaa rataa. Huomasin ettei muita muistikuvia tuosta kyllä sitten ollutkaan kuin nimi ja summittainen ratalayoutin tuttuus...

Sophyakin tuli testattua Tsukuballa, beginner ja intermediate oli ihan helppoja, mutta expertillä tulikin sitten jäätyä toiseksi yhdellä yrittämällä. Pahin kilpailija pääsi jossain vaiheessa ohi eikä sitä sitten enää kiinni saanut. Sophy puskee ihan samallalailla takaa päin jos tilanne antaa tilaisuuden, kuten peruskuskikin.
 
Digitalfoundry ottanut jo ensimmäiset testit GT7 VR:n parissa ja aijai kun kuulostaa hyvältä :). videota odotellessa

 
Hieno tämä uusi rata. Mielenkiintoinen ajella. Nämä uudet kisat ovat taas kertakäyttö kamaa, saa 55tuhatta niin ei kannata grindata. Harmillista kun eivät lisää uutta kisaa, jota voisi käyttää rahan keräämiseen. Mielenkiintoinen uutuus tämä sophy, beginner, intermediate ja expert. Saa nähdä tuleeko tuostakin kerran ilo kuten music rallysta että eivät saa tehtyä enää lisää.
 
Tuli päivitys ladattua ja vähän Grand Valley'ta muisteltua ja aika kaksijakoiset fiilikset tästä kyllä jäi. Alkuperäisessä radassa on paljon nostalgia-arvoa itselle ja sitä tuli varsinkin GT2:ssa ja GT5:ssä ajeltua hyvin paljon. Siltä pohjalta oli kyllä pettymys, että se on nyt mallinnettu tuolla tavalla 'vuoren rinteelle tyhjän päälle valtatienä', eikä alkuperäisessä muodossaan, missä radan ympärillä on kaunista luontoa ja nähtävää. Kyllähän tuon uuden mallinnuksenkin muutamista mutkista tunnistaa Grand Valley'ksi, mutta silti aika laimea fiilis siitä jäi. Todella laimea oikeastaan. Kyllähän tuota ajettua tulee, kun 'mutkat ovat kuitenkin tuttuja', enkä lähde ilmaisesta sisällöstä valittamaan varsinaisesti, mutta sen oikean mallinnuksen olisin kyllä halunnut. Olisin voinut odottaa sitä vaikka vielä seuraavaan sisältöpäivitykseenkin asti.

Uusissa autoissa ei ollut itselle mitään mielenkiintoista. Nuo Vision GT-mallit eivät kiinnosta itseäni tippaakaan ja muissa uusissa malleissa mentiin omaan makuun liian pitkälle historic-luokkaan. Toki jälleen kerran pointsit siitä tekijöille kotiin, että ilmaiseksi tarjoavat tällaista sisältöä. Eihän jokaisessa päivityksessä voikaan tulla jokaiselle kiinnostavia autoja.
 
Hieno tämä uusi rata. Mielenkiintoinen ajella. Nämä uudet kisat ovat taas kertakäyttö kamaa, saa 55tuhatta niin ei kannata grindata. Harmillista kun eivät lisää uutta kisaa, jota voisi käyttää rahan keräämiseen. Mielenkiintoinen uutuus tämä sophy, beginner, intermediate ja expert. Saa nähdä tuleeko tuostakin kerran ilo kuten music rallysta että eivät saa tehtyä enää lisää.
Onneks mulla ei niin hirveästi ole väliä mitä noista tienaa kun tulen pelaamaan eniten ihan arcade kisoja vr moodissa.
Itse kun tykkään eniten ajella ihan normi autoilla ja pitää ne vakiona niin uran puolella ei montaa kisaa ole jossa pärjää vaikka vakio civicilla tai 80 luvun golfilla.
Pikaisella testillä arcade kisoissa kone arpoo ainakin jotenkin saman tasoiset vastustajat.
 
Onneks mulla ei niin hirveästi ole väliä mitä noista tienaa kun tulen pelaamaan eniten ihan arcade kisoja vr moodissa.
Itse kun tykkään eniten ajella ihan normi autoilla ja pitää ne vakiona niin uran puolella ei montaa kisaa ole jossa pärjää vaikka vakio civicilla tai 80 luvun golfilla.
Pikaisella testillä arcade kisoissa kone arpoo ainakin jotenkin saman tasoiset vastustajat.
Ajoin sen uuden 10 kierroksen kisan Ferrari VGT:llä jossa jotain 1500heppaa niin ainakin bensankulutuksen ollessa 6 sai ihan tosissaan ajaa että sen kisan voitti. Että ei normaalilla civicillä tosiaankaan monessa kisassa pärjää uran puolellla. Tää nyt oli karkea esimerkki ja ihan eri ääripään autoja tietty ovat. Onneks mulla on nyt 442 autoa että valinnanvaraa on :D
 
Tykkäsin aikoinaan paljon alkuperäisestä Gran Valleysta GT2/3 peleissä, mutta mielestäni tämä uusi versio on vielä parempi. Juuri eilen katsoin muistin virkistykseksi miltä rata näytti eri peleissä ja yllättävän vähän niissä oli muutoksia tapahtunut, joten ihan fiksua nyt vähän uudistaa rataa. Lisäksi tietyllä tapaa se nyt kuvastaa paremmin radan nimeä ja sen oikeaa sijaintia Californian rannikolla.

Hauska flow radassa, mutta muutamat mutkat ovat haastellisia. Hankalat kohdat eivät vielä tule selkärangasta luontevasti, virhemarginaali on pieni.

Tekoäly on nyt voitettu, seuraavaksi sitten vastaan jotain Alien teknologiaa, kiitos. :D No joo, on se Sophy mua nopeampi 1vs1 voitoista huolimatta. "Trullijunaan" joudun hieman liikaa turvautumaan. Ihan hyvä työkalu omien kisaamis taitojen parantamiseen..
 
Tuli ihan sattumalta YouTubessa vastaan allekkaisvertailu siitä, miltä 'alkuperäinen' Grand Valley näytti HD-muodossaan verrattuna tähän eilen saatuun valtatieversioon. Täytyy kyllä sanoa, että tuon katsottuani fiilikset vaan vahvistuivat siihen suuntaan, että olisin halunnut mieluummin tuon alkuperäisen version. Niin paljon eläväisemmältä, värikkäämmältä ja vehreämmältä se versio näyttää.

 
Tuli löydettyä tuollainen sivu joka näyttää aina mitä autoja legendary kaupassa on tarjolla niin ei tartte sen takia aina peliä käynnistää jos vaan odottaa jotain tiettyä.
Samalla huomasin kuinka se mun haluama miura on viimeksi ollut tarjolla tammikuun lopussa joten se tuskin ihan heti tulee uudestaan.

 
Tuli löydettyä tuollainen sivu joka näyttää aina mitä autoja legendary kaupassa on tarjolla niin ei tartte sen takia aina peliä käynnistää jos vaan odottaa jotain tiettyä.
Samalla huomasin kuinka se mun haluama miura on viimeksi ollut tarjolla tammikuun lopussa joten se tuskin ihan heti tulee uudestaan.


Voi olla että joudut odottaa vielä monta viikkoa, tai sitten tuleekin jo kiertoon ensi kerralla. Ite vielä kun keräsin autoja (ferrari edelleen puuttuu :mad: :p)nii monesti sinne tuli kiertoon aina niitä samoja autoja moneen otteeseen mitkä jo omistin. Täysin randomia mitkä autot tulee kiertoon, mut se on varma asia että sinne jossain vaiheessa tulee kuitenkin ne kaikki, tosin kun ne perhanan onnenpyörä arpajaiset jotka tulee ehkä, tai sitten ei tyyliin ikinä. Nyt on toki ollut aikaa kun oon pelannut viimeks, mut sitä tulikin pelattua joku 900h kesäkuusta päivittäin joku 6kk tjsp.

Vois jossain vaihees mennä testaa nyt tätä uusinta dlceetä. Jospa tulis arpajaisista vihdoin se yks puuttuva auto o_O
 


Grand Valley + Hondan vanha F1 auto on aikamoista herkkua. Otin vielä HUD:n kokonaan pois niin immersio parani entisestään.
 
Minulla tuli päivän maratoonikilometrien arpajaisista jo toisen kerran peräkkäin kuukauden sisään kutsu ostaa se Lamborghini. Tämäkään ei liene harvinaista.
 
Minulla tuli päivän maratoonikilometrien arpajaisista jo toisen kerran peräkkäin kuukauden sisään kutsu ostaa se Lamborghini. Tämäkään ei liene harvinaista.
No just. Mä olen joka ikinen päivä kuukausi tolkulla metsastanyt Lambon osto-oikeutta että saisin sen pirun Venenon:confused:
 
Ilta-Sanomissa oli mielenkiintoinen juttu tekoälyvastustajasta tässä pelissä:

Gran Turismo 7:n PlayStation 5 -versioon on lisätty rajoitetuksi ajaksi Sophy-tekoälyvastus, joka tarjoaa entistä tiukempaa kilpa-ajoa.
Polyphony Digitalin ja Sonyn luoma tekoäly on nyt ensimmäistä kertaa julkisessa testissä. Jatkuvasti oppiva ja kehittyvä Sophy on ollut kehityksessä yli viisi vuotta.

Sophy ei ole tappiin asti viritetty huijauskone, joka ei jätä pelaajalle mitään mahdollisuuksia voittaa. Päinvastoin, se tarjoaa ihmiskuskien ajosuorituksia muistuttavaa aidontuntuista kilvanajoa.

Tekoäly osaa muun muassa peittää ohitusyrityksiä, käyttää härskisti hyväkseen tyhjän tilan sekä ottaa riskejä, jotka välillä päätyvät esimerkiksi spinnauksiin. Normaalista tekoälyajoprofiilista poiketen Sophy ei noudata samoja kaavoja vaan reagoi.
 
Ylös Bottom