Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Vinkkinä kaikille Nyrren kiertäjille. Keskittykää hyviin ulostuloihin. Se on erityisen tärkeää nyrrellä jossa on paljon pitkiä suoria ja ylämäkeen tapahtuvia kiihdytyksiä. Jarrupaikkoja Nyrrellä on todella monta opeteltavaksi ja niiden kaikkien täydellinen osaaminen on haastavaa. Paljon helpompi on jarruttaa hieman ajoissa ja varman päälle, ja sitten laukoa hyvällä vauhdilla mutkasta ulos. Yksikin pitkäksi liu'uttu jarru syö aikaa tuhottomasti.
 
Tärkeetä on myös pitää ajolinja jotta pystyy tekee niitä hurjia kaasutuksia, kyl nää niksit ja kiksit ovat toimineet ainaki sillee että nyt ajan aina niitä hopea-aikoja, täs on vaa niin paljon kaikkia mutkia että ei pahemmin oo varaa missään mokata. Laskin et sinne viimeiselle kiihdytys suoralle pitäs päästä jotain 5.50 tai vähintään 5.51 että olis edes mahollista ja mun paras on 5.55.jotain. Et reilu 4 sekunttia pois ja se on meinaan aika paljon se.
 
Tän päivän nürre hinkutus tuotti melko hyviä tuloksia, mun alkuperäinen paras aika 6:42.994 on parantunut nyt aikaan 6:39.540 eli reilut 3 sekkaa pois, nyt jo pääsin sinne alle 6:40 kerhoon.

Jos nyt pikkuhiljaa alkais ajo sujuu sen verran et alkais enemmän kun joskus kerran viikos tonne alle 6:40 aikaan nii siitä sit vielä pikku parannuksia kunnes ehkä joskus saavutetaa se alle 6:37.600 aika. Hemmetisti hinkuttelua ja treeniä tää kyl vaatii ja ellei nyt ole joku tosi hyvä kuski nii tätä saa hinkuttaa muutamia viikkoa/kuukausia riippuen miten usein sitä hinkutusta jaksaa.

Mut tänään oli ihan hyvä hinkutus päivä! Hinkutus jatkuu, alkuu nyt jos niitä omia aikoja pikkuhiljaa parantais kunnes saavuttaa sen kulta-ajan. Tasan 2 sekunttia ku sais jostain pois nii se riittäis kulta-aikaan. Mut se on helpompi sanottu kun tehty o_O

Tän tekstin kirjoitettuaan menin ajaa uudestaan ja aika parani 6:38.740, nyt aletaa jo olee lähellä :eek: Vielä joskus, vielä joskus...
 
Viimeksi muokattu:
Päivän nürre päivitys, aika parantui 6:38.327, oli jo lähellä että olis kulta napsahanut mut tein pari pientä ajovirhtettä jossa auto lähti hieman luisuun nii siitä varmaa verotti sen verran ettei ihan riittänyt, nyt ollaa jo alle sekunnin päässä kulta-ajasta. Mut mitä parempia aikoja sitä vaikeempaa parantaa kun jokainen ajo pitää olla entistä parempi.

Mut en mä tätä ota ns suorituksena, kuitenkin tosi hauska rata ajaa ja tässä nyt vaan yrittää omaa aikaa parantaa ja ihan vaan hauskuuden vuoksi tätä ajelen ilman paineita ja tietenkin jos sen kulta ajan saavuttaa nii se olis vaa plussaa. Olisi kuitenkin huikeeta päästä sinne 1% joukkoon vai kuinka moni turismon pelaajista nyt onkaa sen kulta ajan saavuttanut? Aika harva joka tapauksessa.
 
Nyt paukkuu sampanja pullot! Nyt se sit onnistui! Jossain kohti oli hieman holtitonta ajelua ja nurtsin leikkuuta ja kirjaimellisesti viimeinen mutka ennen maalia meinas mennä reisille mut jotenki sain sen auton pysymään maaliin asti.

Ennen sitä pitkää suoraa tiesin että tämä aika saattais riittää nii tuli pieni paniikki joka melkein kusi kulta ajan.

Näin jälkikäteen on helppo sanoa "eihän tää nyt nii vaikeeta ollut" :p mitä nyt jostain viimevuoden kesäkuusta asti yrittänyt. Ei nyt päivittäin mut kuitenkin.

 
Hyvin ajettu. Kierroksen alkuosassa oli vähän enempi liukumista ja muutama villimpi ajolinja. Hyvin kuitenkin näytti rytmi löytyvän sen jälkeen. Loppumetreillä meni kieltämättä jo aika lähelle tuskan hetkiä.

Pitäisi itse ajaa muutama kohta yhtä aggressiivisesti kuin sun videolla niin voisi pystyä parantamaan omaa kulta-aikaa. Loppuosassa on niitä hienoja mutka yhdistelmiä ylä-alamäkeen, kun pitäisi vaan kaasu pohjassa leikata kunnolla sisältä ja eikä ajaa pehmeästi.
 
Joo alku oli melkoista honkkelointia mut sit löytyi ajolinja ja tosiaan se loppu oli puhdasta paniikkia ja meni hieman pitkäks ja melkein koko auto lähti seinään, mut riitti nyt kuitenkin kulta-aikaan. Nyt sit oon ajellut loppuillan nurree ihan huvin vuoksi erilaisilla autoilla, vois itekki joskus yrittää tai yritänki parantaa entisestään aikaa, ihan vaan huvin vuoksi, joku semmonen täydellinen kierros ilman nurtsin kynintää ym.
 
Mä koin myös onnistumisen hetken tässä pelissä eilen. Eka kulta-aika online time trialissa. Hopeaa on tullut aiemmin monta kertaa, mutta kulta-aika on jäänyt saavuttamatta. Jee!
 
Mä koin myös onnistumisen hetken tässä pelissä eilen. Eka kulta-aika online time trialissa. Hopeaa on tullut aiemmin monta kertaa, mutta kulta-aika on jäänyt saavuttamatta. Jee!

Siitä se lähtee pikkuhiljaa, en mäkää tai kukaan muukaan hetkes kulta-aikoja ajele. Alkuu just ajeli kultaan helpompia ja välillä sit luovutti ja sit taas yritti jne. Siel on loppujenlopuks suurin osa melko "helppoja" kourallinen vaan tosi vaikeita, Lemans nyt tulee ekana mieleen, nürre on sit ihan viimeinen ultimaattinen haaste.
 
Remeded, oletko saanut kaikki radat ajettua kultaan? Ite oon saanu jotain 2 tai 3 rataa vaan kaikki kultaan, tuntuu aivan mahdottomilta ajoilta noi kullat. Tuntuu että ne vaatii mielenterveyden kustannuksella hinkkaamista...
 
Remeded, oletko saanut kaikki radat ajettua kultaan? Ite oon saanu jotain 2 tai 3 rataa vaan kaikki kultaan, tuntuu aivan mahdottomilta ajoilta noi kullat. Tuntuu että ne vaatii mielenterveyden kustannuksella hinkkaamista...

Kaikki circuit expeeriensit ja kisat kultaan oon ajannut joo. Ei ne nyt ihan mielenterveyden kustannuksella kyl oo mennyt paitsi ehkä ne pari kolme + nürre varsinkin oli jo siinä mielenterveys kustannuksella. Muut nyt meni sille ettei tarvinnut mitää viikkotolkulla yrittää, jotkut meni muutamal yrityksel. Aina välillä niitä kävi testaa ja kokeilee ja olihan niissä monissa miljoonan palkinto se porkkana että sitä rahaa teki muullaki tavalla kun grindaamal samaa rataa yötä päivää.

Nürren yhteensä 6 millii oli ihan kiva bonus, mut sitä ei nyt rahan takia ajannut.
 
Joo kyllä ne miljoonat kiinnostais kulta-ajoista mutta ei, ne ei mene vaikka ajaisit kuinka hyvin. Ihan mielipuolisen vaikeita ne kulta-ajat.
 
No niin riippuu oikeesti radasta, kyl siel kantsis ne edes melkein helpoimmat miljoonat kaapia pois päältä. Äkkiseltää ny tulee mieleen Alsace rata jonka vedin ekana vielä silloin kun ei tiennyt mitä on tekemäs.
 
Remededin innoittamana myös täällä ”hinkutettu” pari iltaa nyrren CE haastetta. Aikaisempi ennätys pädillä joskus vuosi sitten 6:35.007 jolla kulta on jo ”plakkarissa”. Nyt sitten sama pitäisi saada aikaan ratilla, paras tähän mennessä 6:42.921 eli ainakin 5,5s pitää hinkuttaa pois. Uskoisin että menee harjoittelulla aika helposti pädi aika rikki. Tuo parhain ratti kierros on nimittäin ihan surkea ja oikeastaan 1/5 radasta eli alku menee jotenkin hyvin muuten on melkoista sohlaamista.

Tämä haaste on muuten aika hyvä vieroitushoito pädistä rattiin, saapahan käännellä ja huolella. TC1 ei paljoa auta siihen spinnaako auto mutkissa vai ei joten sama ajaa ilman luistonestoa, oppiipahan olemaan kiltisti sen kaasun kanssa varsinkin kanttareiden päällä :)
 
Siitä se lähtee pikkuhiljaa, en mäkää tai kukaan muukaan hetkes kulta-aikoja ajele. Alkuu just ajeli kultaan helpompia ja välillä sit luovutti ja sit taas yritti jne. Siel on loppujenlopuks suurin osa melko "helppoja" kourallinen vaan tosi vaikeita, Lemans nyt tulee ekana mieleen, nürre on sit ihan viimeinen ultimaattinen haaste.
Tarkoitin sportin online time trialia. On mulla aika aika paljon kulta-aikoja circuit experiencessä.
 
Onko tuo fysiikkapäivitys vaikuttanut muiden nopeuteen/pärjäämiseen sportin puolella? Itse aloitin pelaamaan silloin kun VR lasit tuli myyntiin ja ostin rattisetin niiden kaveriksi. Eli oon ihan aloittelija vasta. Kuitenkin aloitin heti ilman avustimia paitsi ABS on defaultilla. Tai oli mulla vähän aikaa vahingossa luistonesto päällä, kun en tajunnut ettei se lähtenyt pois sillä jollain asetuksella mitä en nyt muista.

Pelasin jonkin verran menuja ja ajoin lisenssit pois ja menin sportin puolelle kokeilemaan. Muutaman kisan jälkeen aloin pärjäämään kivasti ja alkoi tulla voittoja ja yleensä viiden parhaan joukossa maalissa, ellei joku kiilannut radalta pois. Kahteen Time trial kisaan oon osallistunu ja saanut molemmista kulta-ajan. Nyt tämän viikon kisan myös ajoin ja sain kulta-ajan ainakin toistaiseksi. Ajelin yleensä sitä aika-ajoa noissa viikkokisoissa, kunnes osasin radan suht hyvin ja aika oli myös sen verran hyvä, että sain yleensä lähdön top kolmosesta. Varsinkin GR4 luokan kisoissa. DR ehti nousta B tasolle ennen päivitystä.

Nyt päivityksen jälkeen en pärjää ollenkaan. Aika-ajosta tulee parhaimmillaan 8. Sija lähtöön ja kisassa jään viimeisten joukkoon. Tuntuu myös, että porukka kiilaa radalta enemmän. DR putosi takaisin C ja kohta on pudonnut D:en puolelle. Auto ei tunnu päivityksen jälkeen hirveästi vaikeammalta ajaa, mutta ei vaan löydy vauhtia kun vertaa muihin. Vaikka kuinka hinkkaan esimerkiksi tuota tämän viikon GR4 luokan rataa, niin en saa parannettua aikaa. Sama juttu GR3 luokan kisassa. Hieman alkaa turhauttamaan, kun tuntuu muilla vauhdin vaan parantuvan. Tottakai täytyy nyt vaan yrittää harjoitella, mutta en olisi ihan näin kovaa eroa odottanut muihin verrattuna.
 
99DD9FD9-19D7-4CD7-90D6-8CE9EE3D2E9E.jpeg
Alkaa olla aika lähellä jo…

Edit. Yksi kierros myöhemmin:
36DA9B07-5A14-4C94-BE75-C153DEB3CB32.jpeg
Sen verran pakko myöntää että on huijari olo ja kulta tuli ratin kanssa ajettua TC2 päällä, Brake balance +3 ☺️, no menköön nyt tämän kerran. Sektorikullat tuli vedettyä TC0 asetuksella joten mahdollista olisi parantaa omaa aikaa sekunti tolkulla jos vain vikuroiva bemari pysyisi radalla koko kierroksen ajan.
 
Viimeksi muokattu:
F40 Ferraria odotellaan. Kerran sen nähnyt, ei ollut silloin varaa ostaa. Kunhan Ferrari tuonne tulee, myyn vaikka kaikki autot, että tuon rahamäärän saa.
Näytti netissä, että Ferrari olis myynnissä. Täytyy käydä tänään ostoksilla.
 
Itse vaihdoin nyt 120fps VRR tilasta takaisin > 60 fps. TV:n input lagi toki kasvaa 6ms -> 14ms, mutta kyllä siinä varmaan muutakin eroa voi tulla ihan pelienginen kautta.

Aikamoinen ero 800hp engine swapatussa Honda NSX Type R -02:ssa. 120fps tilassa pysyy hyvin perä hallussa ja pystyy myös puskemaan autoa limitille. Ohjaus on tunnokas ja nopea.

60fps tilassa perä meinaa karata väkisin ja eikä ole niin helppoa muutenkaan ajaa autolla lujaa. Selkeä, mutta pieni viive havaittavissa ohjauksessa. Kyllähän tähän 60fps tilaankin taas tottuu ja kaikilla helpoilla ja hitailla autoilla sillä ei edes niin paljon ole väliä, mutta selkeästi 120fps on ajamisen kannalta paljon parempi.

P.S. Eilen ajoin yhden Human Comedy kisan voittoon Deep Forestissa, oli ihan hauska ajella sillä Hondan vanhalla Formula autolla. Vielä olisi kaksi kestävyyskisaa jäljellä.
 
Ylös Bottom