Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Olenko ainoa jolla pelkkä toyota gt-onen mainitseminen tuo heti mieleen sen lisenssi testin gt3:sta jossa sillä piti ajaa se monacon rata tarpeeksi nopeasti?
Sitä tuli aikoinaan yritettyä aivan liian monta kertaa kunnes lopulta meni läpi.
 
Kolme uutta autoa tulossa seuraavassa päivityksessä, oletettavasti ensi viikon torstaina. Siluetit julkaistu ja niiden perusteella oletettavasti nämä uutuudet ovat Audi R8 V10+, Lamborghini Urus ja Toyota GT-One Le Mans-prototyyppi 90-luvun lopulta.

Pari mielenkiintoista nimeä itselle tuossa. Vaikka bemaristi olenkin, niin olen tuota tehokkaampaa R8:a odotellut jo jonkun aikaa ja ihmetellyt, miksei se ollut pelissä mukana jo julkaisussa. No nyt tulee sekin sitten ja pääsee päristelemään. Viime aikoina nuo wanhemmat Le Mans-protot ovat alkaneet kiinnostaa enemmänkin ja olen niistä tännekin jonkun verran kirjoitellut, joten tuo Toyotan versio tulee varmaan hankittua heti, jos on hinnaltaan järkevä, eli alle 5 miljoonaa.

Itsestä ei löydy sisäistä Vesa Keskistä yhtään, joten tuo Urus ei kauheasti kyllä kiinnostele. Jostain syystä Lambot eivät ole koskaan kiinnostelleet, kun jotenkin niiden muotoilu on aina ollut omasta mielestä liian futuristinen. Eipä tuo auto pelissä toki itseltä ole pois mitään ja varmaan joistain pelaajista se pienoinen sisäinen Keskinen löytyy, jotka tuosta ovat kiinnostuneita.


Ai nyt jo uusi päivitys! Edellistä päivitystäkään en ole ehtinyt vielä edes pelaamaan.

Olen jo pitkään toivonut uusimpia WEC-sarjan hyperautoja lisättäväksi peliin. Tuo Audi menee heti tuunattavaksi, madallettavaksi ja lopuksi valokuvattavaksi. Urus ehkä vähän epätyypillinen Gran Turismo -auto. Tulee siitä mieleen futuristisempi Nissan Qashqai.
 
Siitä on varmaan vuosi aikaa, kun olen edellisen kerran ajanut sitä viimeistä Human Comedy tehtävää. Se taitaa nykyisin olla vähän helpompi.

Ekalla yrityksellä tuli Mersun uudella GT3 autolla toinen sija. Onnistuin voittamaan vanhat päävastustajat Rubilarin ja Yamanakan, mutta nykyisin Fraga näyttäisi olevan nopein AI auto. Toinen yritys heti perään sillä kaikkien suosittelemalla Mazda RX-visionilla ja siinä oli pitoa mielettömästi, helppo ajaa sekä näiden myötä rengas kulumaa vähän. Ajelin kokoajan 1.58.xxx kierroksia ja tuli vihdoin voitettua tämä pelin vaikein kisa. Mazdalla se sujui aika helposti, mutta toki mun omaan tasoon nähden piti ajaa aika hyvää vauhtia koko kisa.

Ihan hauska kisa, kun tekoäly ajaa lujaa vauhtia ja tulee hyvää kisaamista. 2h ajoa meni sujuvasti, vaikka radin vääntäminen loppui vasta puolenyön jälkeen.

Pikku hiljaa matkalla kohti pelin 100% läpäisyä. Vielä riittää muutamia eventtejä, lisenssi testejä ja online kisoja. Viime ajat mennyt autojen virittelyyn ja moottorien vaihtoon, engine swapeilla on tullut ihan hauskoja pikku monstereita...
 
Seuraava kolmen auton satsi saapuu huomenna v1.44-päivityksen myötä. Mukana totutusti myös mm. uusia scapes-maisemia sekä yksi uusi Extra Menu.



Lähde: Gran Turismo
 
Ostin nuo kolme uutta autoa, viritin ne tappiin mitä kaupasta sai ja sitten testasin Nyrressä. R8 sai kivasti 986 heppaa mikä sai sen kulkemaan oikein kivasti mutta lähtee todella helposti käsistä jos hiukankin koskee jarruun. Siinä kaide kolisi useamman kerran kun tätä testasin. Korisarja levikkeillä ja isommilla vanteilla sai siitä hienon. Ajoin tällä 6:56 Nyrren ja omalle top 20 listalle sijalle 17. GT7 olen pelannut 610 tuntia.
18e8605c9fa56-screenshotUrl.jpg

Sitten Urus käsittelyyn. Tähän sai oikein maukkaat 1038 heppaa. Urus oli paljon parempi ja vakaampi ajaa kuin R8. Vaikka tähän sai yli tuhat heppaa niin on tämä sellainen möhkäle ettei se siltikään kauhea raketti ollut. En päässyt tällä edes omalle top 20 listalle Nyrressä kun meni 7 minuuttia.
18e8605a7f195-screenshotUrl.jpg

Viimeisenä Gt-One. 839 heppaa. Tämä oli paras ajaa näistä kolmesta. Selvähän se kun kilpa-auto ja näin painii eri sarjassa. Hyvä ajaa, ohjattavuus hyvää. Pari kierrosta Nyrreä ajoin tällä 6:16 oli paras, sijalle 7 meni. Tätä täytyy testata lisää.
18e860607353-screenshotUrl.jpg

18e8605770476-screenshotUrl.jpg
 
Tämän kuun uudet autot paljastettu. Saadaan jopa kaksi uutta merkkiä peliin. Pakko heti ostaa nuo ja testata. 48miljoonaa pelissä rahaa että eiköhän se riitä noihin :D



 
Viimeksi muokattu:
Ois nyt skoda voinut edes tehdä jonkun oikeasti auton näköisen vgt auton eikä taas tuollaista ufoa.
Suzuki ja daihatsu taitaa olla ainoat joilla on ihan oikean auton näköinen vgt ja ne onkin ihan heittämällä omat suosikit.
Sitten tuo yks taitaa olla taas joku sähköritsa joten ainoa kiinnostava on chevy.
 
Ei vieläkään uutta rataa. Pakkohan sieltä on sitten ensi kuussa tulla uusi rata, liian kauan jo edellisestä uudesta radasta. Toki onhan pelissä jo nyt ratoja missä voisi ajaa nykyistä enemmän, mutta olisi silti kiva saada taas uusi rata.

Viime aikoina tullut taas paljon ajeltua, kun innostunut ratilla ajamaan enemmän. Custom kisat todella hauskoja, pitäisi jaksaa enemmän luoda niitä valmiiksi ja tallentaa. 50-luvun Le Mans ilman shikaania 5 kierrosta, Honda RA272 '65 Nyrrellä 3 kierrosta ja viritetyt hybridit (Prius, Fit & Aqua) 15 kierrosta Tsukubaa on edelliset kisat mitä tuli tehtyä. Tuo hybridi kisa on yllättävän hauskaa...
 
Joo eipä ollut kyl tälläkertaa autoissa kehumista, joku sähköimuri ja skoda vgt ei vois vähempää kiinnostaa, tuli ne kuitenkin ostettu kun tähänki asti kaikki ostettu, paitsi ne FERRARIT kun ei anneta sitä kutsua, piikkinä lihassa vielä extra menuis pitää olla omistettuna se LaFerrari, no omistaisin jos antaisitte mahollisuuden, eihän täs oo mennyt ku mitä 2 vuotta?. Ainoa ok auto on sitten tämä chevelle, mut näitä tän tapaisi musceli autoja tuntuu olevan jo tarpeeks.
 
Nyt on autoja sitten pelissä ja omassa tallissa 500/500. Ei nyt ihan huippua ollu tämän kuun päivitys mutta ajohan noilla. Uutta rataa olis kyllä vihdoin saanu tulla. Edellisen päivityksen autot oli kyllä parempia. Mielenkiinnolla odotan seuraavaa päivitystä.

Tämä Skodan erikoisuus kulkee kivasti tuhannella hevosvoimalla. Kääntyvyys ja ohjattavuus myös ihan hyvä.
18f1605f14390-screenshotUrl.jpg

Chevelle SS oli yllättävän hyvä ajaa. Hevosia tähän sai virittämällä 862, mikä takaa hyvän kiihtyvyyden. Merkitön maski ja alla 21'' vanteet ja etulippa.
18f160626d527-screenshotUrl.jpg


Sitten tämä kolmas ja oikeastaan mielenkiintoisin laite sen osalta, että on uusi automerkki. Kun katsoin päivityksen trailerin, ihmettelin mikä on Afeela. En oo kuullutkaan. Oikean Afeelan asiakkaat saa keväällä 2026, tekniikan maailma kertoi. On sitä mielenkiintoisempiakin autoja nähty mitä muotoiluun tulee. Toi ratti on kopioitu ihan suoraan Teslasta. Pelissä ei kerrota minkäänlaisia tehoja. Sellanen perus ok sähkövatkain, tehoja sais olla huomattavasti lisää. Huiput tais olla 230 mitä tämä kulkee.
18f16060de985-screenshotUrl.jpg

18f161492de75-screenshotUrl.jpg
 
Nyt omistan kaikki autot!
Komea saavutus. Siinä on saanut jonkun aikaa grindailla, vahtia legendary dealershipia ja used cars dealershipia. Lippistä päästä ja niin edelleen...

...Silti täytyy kuitenkin kysyä, että monellako olet ehtinyt ajaa ensimmäisen öljynvaihtovälin(250 km)? Tai sanotaan, että edes 100 km?
 
En kauheen monella ole ehtinyt öljyjävaihtoväliin ehkä (5tjsp) ajaa, mutta olen satoja autoja laittanut ja tuunaillu ja vienyt nyrreen ajettavaks, jossa tavoitteena on päästä vähintään alle 7min aikaan, laitan kaikki autot yleensä 700pp, siinä on sopiva vauhdintunne mut ei kuitenkaan mitää älyttömiä formuloita. Et kyllä tässä on myös ajettu sadoilla autoilla ja testattu ja laitettu, joitakin enemmän kun toisia.

Että ei se pelaaminen ole ollut vaan että mennään peliin ajaa se tarvittava km määrä ja avataan lippu. Sit ajetaan niitä online timetrialieta ja milloin mitäkin, toki on päiviä jolloin on mennyt vaan ajaa sen ässäarvan verran ja peli vaihtoon. Tunteja on pleikkarikellon mukaan jo päälle 1000 et kyllä siihen on mahtunut paljon muutakin kun vaan autojen keräilyä, se nyt on ollut tässä vain osa tätä mun pelaamista.
 
Mistä tuo öljynvaihtoväli 250km tulee? Huomasin toissapäivänä, että olin Nipponin Formulalla ajanut 746 km ja vaihdoin öljyt, ekaa kertaa. Öljyn tila taisi olla Good silloin. En tiedä paljonko pitäisi ajaa, että öljyn kunnolla olisi vaikutusta.
 
Mistä tuo öljynvaihtoväli 250km tulee?
Olen tässä parin vuoden aikana huomannut, että aikalailla kaikissa autoissa, joita olen käyttänyt, putoaa öljyn laatu excellent => good 250 km välein. Varsinaista käytännön merkitystä sillä ei pelissä taida olla, onko öljy excellent vai good, mutta muistan jonkun videon tubessa nähneeni, että punaisella oleva öljyn laatu pudottaisi huippunopeutta muutaman km/h sen 'tutkimuksen' mukaan.
 
No se grindi auto millä ajelin sitä japanin kisaa jossa on joku 20tuhatta/km ajettu tsjp kun ei muistanut vaihtaa öljyä kun oli punaisella niin huomasin että teki huonompia aikoja, siinä kun grindates piti keksiä omaa kivaa ja yrittää tehää aina parempia kierroksia, sit ku öljyt vaihtoi oli taas parempia tuloksia. Mut joo ei se sillee merkittävästi vaikuta että auto tyylii hajoo.
 
Huonoilla öljyillä ajaessa moottori alkaa kulumaan, eikä niitä menetettyjä tehoja saa enää takaisin vaihtamalla öljyt uusiin. Tai ainakin jotain sinnepäin. Voi toki olla myös vain kilometriperusteinen. Ne jotka ovat konemaisesti grindanneeet samalla autolla tuhansia kilometrejä, ovat menettään auton huipputehosta pienen osan. Moottoria toki pystyy sitten eheyttämään gt-autosta tai sitten ostaa uuden varaosakaupasta.
 
Voiko sitä autoa sit kuitenkin ns. "korjata" esim ostamalla uusi moottori tjsp jos ei oo tajunnut öljyjä vaihtaa viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan punasella?
 
Ylös Bottom