Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Pelin ongelma on se kun yleensä simulaatiot (siis pc:llä) ja tosi elämä rankaisee tuollaisista virheistä. Pienemmillään vähentynyt pito likaisten renkaiden kanssa, pahimmillaan kisa ohi, joskus aika pienenkin näköisistä kolaroinneista. Kun peli ei millään muotoa anna rankkua vahingon yms. muodossa, niin sitten on pitänyt keksiä joku vaihtoehto, mikä on varmasti äärivaikea toteuttaa ja tuskin ne sitä ihan hatusta ovat vetäneet.. Ennemmin kuin vain haukutte tuota systeemiä, olisi kiva kuulla ehdotuksia miten olisitte itse tuon toteuttaneet. En itsekkään tykkää tuosta systeemistä, minä tykkäisin että autot ottaisivat vahinkoa mielummin. Ja muuten.. kokeileppa ajaa autollas seinään 40-50km/h.
:)

En mä nyt tarkoittanut, että vedät sitä viittäkymppiä seinään puskuri edellä. Hipaisustahan mä vaan koko ajan puhuin ja jos joku takapuskuri stock-autoissa hieman hipaisee seinää niin aika harva niistä kyllä paskaks menee.

Toki nää on aina vaikeita tehä nää penaltyt autopeleihin. Jos ei niitä oo niin ajetaan kuin sika jne.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Niinpä, hyvä esimerkki on mielestäni HSR:n viimeiseen mutkaan tulo.

Kaarre on vasemmalle ja jos joutuu ajamaan pelitilanteesta johtuen niin että tulet mutkaan sisäpuolelta eli vasenta reunaa (jos oikealla vieressäsi on joku muu), niin siinä aloitettuasi aiemmin jarruttelun (ettet liu radalla kohti ulkoreunaa ja kaverin kylkeen) tarkoituksena pysyä mutkassa sisäpuolella.

Kun vain raapaiset pelkästään maalit kyljestäsi siihen aidan reunaan (siis joka on vasemmalla puolellasi) eli hipaiset niin penaltyt tulee, ei prkl näin! :mad:

Siinä hipaisussa kun itse menettää jo aikaa kun saa sitten olla kieli keskellä suuta taiteilla että hidastuu riittävästi ettei löydä itseään kaverin ovesta.

Siis joku roti pitäisi olla kuten ko. kisatilanteessa. Olisivat peliin ohjelmoineet joka mutkaan omat "herkkyytensä" rangaistuksiin.
Esim. ko. vasemman puoleisesta aidasta ei tulisi mtn. penaltyjä, sitten jos taas siihen ulkoreunan "ränniin" pamauttaa vaikka yli 160km/h niin 20s. penaltyt.

Yleensäkin sisämutkan puoleisista osumista pitäisi ottaa kaikki penaltyt pois, ei kukaan saa siitä mtn. hyötyä koska osumasta auto menee aina hieman tasapainottomammaksi ja aikaa menettää kun ajautuu hieman ulkoreunaa kohti jolloin joutuu vieläkin enemmän hidastamaan että kerkiää kääntyä seuraavaan mutkaan, esim. Lontoon radalla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Pelatkaapa joskus ToCA Race Driver 3:sta vaikka PS2:lla. Siinä on täydellinen penalty-järjestelmä. Ensinnäkin hosti voi valita kolmesta eri ankaruus-tasosta ja varoituksien määrät, ennen kuin tulee sekunteja loppuaikaan. Kisoissa peli itse laskee vähän aikaa oikasun/kiertämisen jälkeen saiko etua vai ei. Jos sai niin napsahtaa varoitus. Toki jos oikoo todella paljon kerralla, niin peli saattaa antaa aikasakkoa jo suoraan. Viimeisellä kiekalla penalty-systeemi menee ankarammaksi kuin normaalisti ja voi saada suoraan aikasakkoa jos oikoo/kiertää tai kolaroi. Niin ja senkin voi valita onko päällä pelkästään oikomis-/kiertämissäännöt vai kolarisäännöt. Ite kun joskus pidin sarjaa muutama vuotta sitten TRD3:lla. Niin meillä oli vain noi oikomissäännöt päällä, kun peli oli niin lagiton, että todella harvoin ihmiset ajoivat toisia päin, ja jos ajoivat, niin kuitenkin kaikilla oli headsetit päässä, niin pysty aina sanoon, että päästää ohi tai vastaavaa. Niin ja TRD3:ssa on damagetkin ja kunnolliset törmäysfysiikat, joten homma toimi erittäin hyvin. Aika-ajoissakin tuo penalty-järjestelmä toimi fantastisesti. Kierros hylättiin suoraan jos sai oikasusta/kiertämisestä etua.

Tietenkin kaikesta tommosesta pelin omista penalty-järjestelmistä päästäis eroon, jos olis replayn tallennusmahdollisuus, kuten kaikissa pc-simuissa. Toki random-kisailua varten tuosta ei ole hyötyä. Mutta eipä tommonen random-kisailu ole muutenkaan hirveän mukavaa. Kyllä se on paljon mukavampi ajaa semmosella porukalla jonka tuntee ja voice chat päällä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On näköjään jossain pelissä ollut hyvä penalty systeemi.En enää muistanut koko ToCA Race Driver 3 pelin penalty systeemiä.

Joo mukavinta on ajaa tutulla porukalla esim privat lobyssä ja voice chatti päällä.
Tietää aika varmasti mitä he tekevät edessä, sivulla ja takana, mutta ihmiset ovat ihmisiä ja joskus väkisin jotain tapahtuu kun on kunnon vääntö kisoja.Onneksi chatti päällä voi pyytää anteeksi ym.

Mutta ajattelin että pitäisi laittaa GT kehittäjille tästä penalty systeemistä palautetta, mutta onkohan jo liian myöhäistä.
Noissa teidän edellisissä kommenteissa on hyviä asioita negatiivisistä että positiivisistä toiminnoista.Ainut vika jos palautetta antaisin, niin minun englantini on pahasti ruosteessa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Hyvä, mutta epätasainen peli. Tohkeissani olen noita eventtejä vääntänyt että sais sen Ferrarin F1:n, mutta haaveeks taitaa jäädä.

Suurinosa kisoista on aivan heittopusseja, silmät kiinnikin suurinpiirtein pääsisi palkintopallille. Mutta sitte on näitä että ei millään, etenkin tuossa S-classissa. Mulla kaatuu varmasti niihin kahteen kisaan, kun tuntuu että vaikka kuinka hyvin ite ajaa niin edes kärkiviisikkoa ei saa kiinni. Lisäksi ketuttaa nämä "vain yhdellä autolla" -ajettavat kisat. Kaikki rahat menee kun ostaa jonku auton, vedät sen kisan parissa minuutissa ja sitte tarviiko taas 400 000 seuraavaan autoon, jota tarvii yhtä kisaa varten. Melko keinotekoista pelin pitkittämistä IMO.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tulipa tällä viikolla vasta ostettua tämäkin, kun vihdoin sain ratille pöydänkin askarreltua. Harmi, etten hoksannut tuolta cdonista katsoa.

Onko ihan normaalia, että Driving Force Pro -ratti vatkaa pitkillä suorilla niin lujaa vasemmalta oikealle, että pitää ihan täysillä voimilla pitää ratista kiinni? Epäilin, että ratissa on jotain häikkää, mutta koska se tekee tuota vatkausta vain tietyissä kohdissa rataa, se ilmeisesti kuuluu asiaan? Vähän kummastuttaa kyllä, eihän nyt oikea auto käyttäydy noin, ja replay-videoissakin näkyy hienosti kun auto vatkaa eestaas :D Kaipa tuon saa säädettyä, tuntuu vain hassulle, että oletusasetuksissa ratti tuntuu siltä, kuin se olisi hajoamassa lopullisesti.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onko ihan normaalia, että Driving Force Pro -ratti vatkaa pitkillä suorilla niin lujaa vasemmalta oikealle, että pitää ihan täysillä voimilla pitää ratista kiinni?
On normaalia. Mitä tehokkaampi auto, sitä enemmän ratti heiluu itsestään jo suoralla tielläkin. Se alkaa käydä melkein kuntoilusta. Tuohon voi kyllä vaikuttaa laittamalla 900 asteen kääntösäteen päälle, jolloin vatkaus laimenee huomattavasti.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kuinka tuota ratin kääntösädettä saa vaihdettua pelissä?
Sen saa vaihdettua suoraan ratista painamalla R3+Select+oikeanpuoleinen viiksi. Sama combo vasemmanpuoleisella viiksellä vaihtaa Force Feedbackin voimaa (100 % vs. 60 %).
 
Vastaus: GT5 Prologue

Sen saa vaihdettua suoraan ratista painamalla R3+Select+oikeanpuoleinen viiksi. Sama combo vasemmanpuoleisella viiksellä vaihtaa Force Feedbackin voimaa (100 % vs. 60 %).

Anteeksi, siis kyseessä on G25 ratti. Mutta niissähän ei ole varsinaisesti "Playstation-nappeja".
 
Vastaus: GT5 Prologue

On normaalia. Mitä tehokkaampi auto, sitä enemmän ratti heiluu itsestään jo suoralla tielläkin. Se alkaa käydä melkein kuntoilusta. Tuohon voi kyllä vaikuttaa laittamalla 900 asteen kääntösäteen päälle, jolloin vatkaus laimenee huomattavasti.

Ok, kiitos vinkistä, pitääpä testata. Tuo vatkaus piti yöllä ajellessa sellasta meteliäkin, että piti sen takia keskeyttää koko sessio. Viuvauviuvauviuvau.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ok, kiitos vinkistä, pitääpä testata. Tuo vatkaus piti yöllä ajellessa sellasta meteliäkin, että piti sen takia keskeyttää koko sessio. Viuvauviuvauviuvau.

Driving Force Pro-GT, jonka itse ostin ei ainakaan suoralla vatkannut tai sitten olen vain niin vahva. Toki jos siitä päästää irti suoralla niin se alkaa pikkuhiljaa vatkaamaan ja sen jälkeen vatkaakin niin helvetisti, mutta jos sitä ohjaa normisti niin ei mitään ihmettä. Tosin 900asteen säteellä vissiin koko ajan pelannut, en tiedä miten pienemmällä vatkaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Driving Force Pro-GT, jonka itse ostin ei ainakaan suoralla vatkannut tai sitten olen vain niin vahva. Toki jos siitä päästää irti suoralla niin se alkaa pikkuhiljaa vatkaamaan ja sen jälkeen vatkaakin niin helvetisti, mutta jos sitä ohjaa normisti niin ei mitään ihmettä. Tosin 900asteen säteellä vissiin koko ajan pelannut, en tiedä miten pienemmällä vatkaa.

Melkoinen voimamies saa olla, jos ei tuota vatkausta tunne. Sitä voisi kuvailla jopa sanalla väkivaltainen. Ei puhettakaan, että rattia voisi ohjata edes yhdellä kädellä, saatika sitten päästää irti. Välittömästi ratista irroitettua auto heiluu puolelta toiselle ja kaartaa parin sekunnin sisään seinään.

Kyllä se varmaan noista asetuksista on kiinni, pitää illalla testata.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Melkoinen voimamies saa olla, jos ei tuota vatkausta tunne. Sitä voisi kuvailla jopa sanalla väkivaltainen. Ei puhettakaan, että rattia voisi ohjata edes yhdellä kädellä, saatika sitten päästää irti. Välittömästi ratista irroitettua auto heiluu puolelta toiselle ja kaartaa parin sekunnin sisään seinään.

Kyllä se varmaan noista asetuksista on kiinni, pitää illalla testata.

Täytyy olla jotain vikaa jossain. Onhan siellä optionssissa jonkinlaiset mahdollisuudet säätää forceja. Oletko sieltä kokeillut. Omasta mielestä ne on liian suppeat. Olikohan vain 2 kohtaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Täytyy olla jotain vikaa jossain. Onhan siellä optionssissa jonkinlaiset mahdollisuudet säätää forceja. Oletko sieltä kokeillut. Omasta mielestä ne on liian suppeat. Olikohan vain 2 kohtaa.
Ei se ole mikään vika. Jos sekä ratista että pelistä on laitettu tarpeeksi forcea, ja kääntösäteeksi valittu se 180 (?) astetta, DFP täristää vastaan niin perhanasti. Sama juttu oli aikanaan myös GT4:ssä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Melkoinen voimamies saa olla, jos ei tuota vatkausta tunne. Sitä voisi kuvailla jopa sanalla väkivaltainen. Ei puhettakaan, että rattia voisi ohjata edes yhdellä kädellä, saatika sitten päästää irti. Välittömästi ratista irroitettua auto heiluu puolelta toiselle ja kaartaa parin sekunnin sisään seinään.

Kyllä se varmaan noista asetuksista on kiinni, pitää illalla testata.

Hyvä kuin sanoit tuon yhdellä kädellä homman, koska itse veivasin paljonkin yhdellä kädellä tuota, kun vaihteita toisella kädellä vaihdan ja esim. jossain lontoon radalla niin saa koko ajan niitä vaihteita veivata. Varmaankin on tuosta kääntösäteestä kiinni.

Onkohan muissa peleissä sama homma? Aattelin vain, että jos ja kun se F1 tulee joskus ulos niin sitä olis aika pakko pelata pienemmäl kääntösäteel ja jos formulaa rupee veivaa suoral ni ollaa aika pihal :D... eli onko tää veivaaminen pelikohtanen homma vai ratista johtuva?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei se ole mikään vika. Jos sekä ratista että pelistä on laitettu tarpeeksi forcea, ja kääntösäteeksi valittu se 180 (?) astetta, DFP täristää vastaan niin perhanasti. Sama juttu oli aikanaan myös GT4:ssä.

Miten ratista voi säätää kääntösädettä ja forceja? GT5P:n asetuksista saan säädettyä forceja vahvemmaksi ja heikommaksi. Ei tullut mitää kummoisia ohjeitakaan tuon ratin mukana.
 
Ylös Bottom