Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3

hide sanoi:
Määritätkö sänkypuuhienkin "arvosanan" keston mukaan? Kyllä se pojat on niin, että laatu korvaa aina määrän ja ennemmin peli on kestoltaan sopiva, jossa nähdään ja koetaan kaikki tarpeellinen, kuin sellainen jossa jynssätään ja toistetaan samoja turhia kikkoja päälle 10h ajan.

Eikö juuri kiukuteltu jonkun toisen pelin lyhyydestä ... :rolleyes: Kai tämä tulee hankittua vaikka ei kyllä suoraan sanottuna kiinnosta pätkän vertaa. Jos muutaman tutun kanssa pelaisi tuon kampanjan co-oppina läpi, siinä se suurin into sitten onkin. Nettipeliä ei jaksa treenata kun aika ei riitä ja cheattipetterit tämänkin valtaa ajan kanssa. Mutta ihan näin peliä pelaamatta, 9.8 tai joku muu vastaava arvostelu näyttää parin vuoden päästä taas aika hauskalta. Hype myy tälläkin alalla. Laatutuotos kuitenkin.

samuel6 sanoi:
Kai tämä tulee hankittua vaikka ei kyllä suoraan sanottuna kiinnosta pätkän vertaa.
Hmm, tämmöistä ostamisen periaatetta ei olekaan ennen kokeiltu peliä hankkiessa. Onko ollut miten toimiva ratkaisu?
Mutta ihan näin peliä pelaamatta, 9.8 tai joku muu vastaava arvostelu näyttää parin vuoden päästä taas aika hauskalta.
Kaksi legendaarista huomiota ja vieläpä yhdessä? Voin sanoa pelejä pelanneena ja niitä jonkin verran arvostelleenakin, että parin vuoden takaiset ovat suorastaan koko illan viihdettä. Eikä siihen tarvita edes ennakkohypetettyä huippujulkaisua, sillä pahnan pohjimmaisten floppipelien arviot toimittavat asiaa yhtä lailla. Kannattaa oikeasti pelata sitä peliä ja tulla vasta sitten palstalle "ennustamaan", kun tietää mistä puhuu.

-----------
Aloittelen yksinpeliä heti, kun tyttöystävä on saanut yli kaksi tuntia muovailensa Oblivionin pelihahmon viimein tehtyä...jaa taitaa mennä toisetkin kaksi. Phuuh.

Ostin steelcase editin. Levyt oli paikallaan aivan mainiosti. Kiinnitys on hyvä ,mutta jää helposti painamatta riittävän alas koteloon.

Mutta sitten itse asiaan:

AIVAN MAHTAVA PELI !!!!

Vajaa kolme tuntia tossa painoin näin ilta puhteina ja täytyy sanoa, että on vuoden paras hankinta. Kauhee tärinä päällä, vaikka pitäs mennä jo nukkuu(aamulla lääkäriin ja saikkaria). Huomenna pääsee kokeilemaan kunnon äänillä, kun ei näin iltasella viitti naapureita kiusata(vaikka mieli tekiski).

Ja sitten:

Itse pelistä antaisin tähän mennessä arvosanaksi 9.8 (täydelliseen peliin menee vielä vuosia). Äänet ovat aivan mahtavat. Äänethän ovat tärkeässä roolissa luomassa tunnelmaa, joten vähimmäis vaatimuksena voisi pitää 5.1 pönttöjä. Tausta musiikkia on mielestäni lisätty edellisiin versiohin nähden. Mielestäni hyvä asia. Grafiikka on ehdottomasti tämän vuoden parasta antia. Joitain pieniä bugeja huomasin taistelun keskellä, mutta nehän kuuluvat bittimaailman "ominaisuuksiin". Kokonaisuudessaan tämän vuoden hankinta nro 1.

P.S. Oikein kirjoitus on päin persettä tiedän sen, joten älkää vaivautuko...

Anteeksi jos olin jotenkin liian hyökkäävä. Tarinan loppu luonnollisesti kiinnostaa sen verran, ja tuo usean pelaajan co-op, että mielelläni sen näkisin loppuun asti omin silmin. Silti on kovin vaikea ilman sarjan fanitusta ottaa nuo 9.8 arvosanat vakavalla naamalla..vai kuulutko osastoon joka antaisi GRAWille 9.5 tason numeroita? Eli ensimmäiset osat on läpi tahkottu, ja näin pelivideoiden ja arvostelujen perusteella eipä tässä nyt mitään uutta ja mullistavaa ole tapahtunut jos ei aikaisemmat osat päätä ole sekoittaneet, ja jos moninpeli ei kiinnosta laisinkaan. Mutta ihanan tunnepohjainen puolustuspuhe, ja vielä samasta kaupungista. Yleisesti ottaen nämä hypepelit napsii sen puoli numeroa liian korkeita arvosanoja (kuten GTA San Andreas, GTA-fanaatikkonakin pystyn silti myöntämään että kysessä on juuri ja juuri 9n peli, jos sitäkään), vaikka toistettaisiin samaa kaavaa ilman suuria parannuksia. Eipä Bioshock myöskään ollut täydellinen peli, mutta jos Halo napsii GOTY-palkintoja sen edestä niin jossain on vikaa ja pahasti.

Corca sanoi:
Hmm, tämmöistä ostamisen periaatetta ei olekaan ennen kokeiltu peliä hankkiessa. Onko ollut miten toimiva ratkaisu?

Kaksi legendaarista huomiota ja vieläpä yhdessä? Voin sanoa pelejä pelanneena ja niitä jonkin verran arvostelleenakin, että parin vuoden takaiset ovat suorastaan koko illan viihdettä. Eikä siihen tarvita edes ennakkohypetettyä huippujulkaisua, sillä pahnan pohjimmaisten floppipelien arviot toimittavat asiaa yhtä lailla. Kannattaa oikeasti pelata sitä peliä ja tulla vasta sitten palstalle "ennustamaan", kun tietää mistä puhuu.

-----------
Aloittelen yksinpeliä heti, kun tyttöystävä on saanut yli kaksi tuntia muovailensa Oblivionin pelihahmon viimein tehtyä...jaa taitaa mennä toisetkin kaksi. Phuuh.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuli sit ostettua toi kypäräboxi ja täytyy sanoa että olo on vähän tyhmä. Kallis isoboxi ja suhkot ruma iso vihreä kypärä. :D

Noh, täytyy sit iltapäivällä töiden jälkeen ottaa itse peli testiin ja toivoa, että se sit olis sit kuitenkin täyttä asiaa.

Kertokaas nyt Halon hakkaajat mitä uutta ja mullistavaa tämä tuo peli genreen kun peli on kaikkialla saanut niin kovia pojoja. Itse olen ymmärtänyt ettei peli tuo mitää uutta genreen, joten nuo pisteet ovat hiukan utopistisen tuntuisia.

Yöllä kävin Legendaryni Kampista noutamassa. Mutta mitäs helvettiä? Mitä mä täällä kirjoittelen??

Pelaamaan --------->

Asentaja sanoi:
Kertokaas nyt Halon hakkaajat mitä uutta ja mullistavaa tämä tuo peli genreen kun peli on kaikkialla saanut niin kovia pojoja. Itse olen ymmärtänyt ettei peli tuo mitää uutta genreen, joten nuo pisteet ovat hiukan utopistisen tuntuisia.

Kun otetaan huomioon, että utopia tarkoittaa mielikuvituksellista maailmanparannussuunnitelmaa tai ihanne yhteiskuntaa, niin eikös Halo 3:n määritelmä ole juurikin utopia/utopistinen. Pelataan erinomaista peliä jossain, mikä on mielikuvituksen tuotetta. Kyllä pojot ovat juuri oikean utopistisia ;). Kohta pääsee itsekin testailemaan, kunhan kaupat aukaisevat ovensa...

samuel6 sanoi:
jos Halo napsii GOTY-palkintoja sen edestä niin jossain on vikaa ja pahasti.

Paljonkos sä olit sitä pelannutkaan?

Ja kyllä se luultavasti tulee napsimaan.

samuel6 sanoi:
Silti on kovin vaikea ilman sarjan fanitusta ottaa nuo 9.8 arvosanat vakavalla naamalla...

Minä en tule koskaan pelaamaan Haloa, en pelaa räiskintöjä, joten minulle niiden saamat tai saamatta jääneet pisteet eivät merkitse mitään. Kuitenkin minusta olisi kovin ihmeellistä, suorastaan houreista ajatella, että kaikki Halo3'n arvostelleet ammattilaiset, jotka ovat pelanneet/arvostelleet tuhansia ja tuhansia pelejä, juuri Halo3'n kohdalla muuttuisivatkin 'fanittajiksi' tai että MS olisi maksanut jokaiselle saadakseen hyvät arvostelut:rolleyes:

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/halo3

Tällä hetkellä 28 arvostelua, keskiarvo 96. Vaikka sinä ja minä emme pelistä pitäisikään, niin se ei estä pelin olevan erittäin hyvä, omassa genressään.

Centauri sanoi:
Tällä hetkellä 28 arvostelua, keskiarvo 96. Vaikka sinä ja minä emme pelistä pitäisikään, niin se ei estä pelin olevan erittäin hyvä, omassa genressään.
Itseäni ihan kiinnostaa. Ensimmäinen osa tuli pelattua puuceellä joskus vuonna yksi ja kaksi, kakkoseen en ole koskenut. Keväällä boxia kotio raahatessa lähti ykkös-Halo mukaan, kun halvalla sai. Pääsin siinä vasta niin pitkälle, että Pillar of Autumn haaksirikkoutui, mutta sitten oli pakko alkaa pelata Crackdownia.

Silti tuo juonesta hypettäminen on tarttunut itseenikin sen verran, että pakkohan se on vetäistä koko trilogia jossain vaiheessa läpi. Varsinkin kun nuo konsoli-FPS:t ovat iskeneet kovempaa kuin mitä alunperin luulin. Täyttä hintaa pelistä tuskin viitsin maksaa, mutta kunhan sitä saa (maagisella) kolmellakympillä, niin eiköhän se kokoelmiin päädy.

Täytyykin ruveta etsimään jostain kakkososaa, niin ei tule turhia katkoksia sarjaan, kun sen joskus toden teolla aloittaa. Harmi vain, kun työnteko häiritsee harrastustoimintaa.

Centauri sanoi:
Minä en tule koskaan pelaamaan Haloa, en pelaa räiskintöjä, joten minulle niiden saamat tai saamatta jääneet pisteet eivät merkitse mitään. Kuitenkin minusta olisi kovin ihmeellistä, suorastaan houreista ajatella, että kaikki Halo3'n arvostelleet ammattilaiset, jotka ovat pelanneet/arvostelleet tuhansia ja tuhansia pelejä, juuri Halo3'n kohdalla muuttuisivatkin 'fanittajiksi' tai että MS olisi maksanut jokaiselle saadakseen hyvät arvostelut:rolleyes:
[

Aivan totta, tosin pelimediaa vaivaa nykyää hiukan lammasmainen toiminta, jossa kukaan ei uskalla olla valtavirtaa vastaan. Joko peliä haukutaan porukalla tai kehutaan porukalla, mutta eriäviä mielipiteitä ei juuri näy, varsinkaan pisteytyksessä vaikka itse tekstissä olisi reilummastikin kehuja tai kritiikkiä. Melkosen myrskyn nosti Pelit lehden 85 pistettä Gearsille viime syksynä ja Honkalaa oltiin jo lynkkaamassa foorumeilla, vaikka ei tuo nyt minusta kovinkaan pieleen mennyt tuo arvostelu.

Mutta joo Halo ketjuhan tämä oli. Veikkaisin että Halon hehkutus perustuu hyvinkin siihen, että se on kokonaisuutena enemmän kuin osiensa summa. Peli on tehty viimestä piirtoa myöden huolella ja se sitten näkyy ja tuntuu, vaikka varsinaisesti esim graafinen ulkonäkö ei yltäisikään ihan eturiviin.

Missä on eka zombi, joka haki pelin yöllä ja on vääntänyt sen samantien läpi? :p

Tänään on se päivä haen Halo 3 CE:n 6 aikoihin wuhuuu!!!:D :D

I'm so excited:cool:
vetäsenpä samalla varmaan pari kenttää läpi:)

Oi kunpa kaikki menis suunnitelmien mukaan:p

Centauri sanoi:
Minä en tule koskaan pelaamaan Haloa, en pelaa räiskintöjä, joten minulle niiden saamat tai saamatta jääneet pisteet eivät merkitse mitään.

Vaikka ei pelaisikaan niin kai sitä kuvien, videoiden ja arvosteluissa ilmenneiden asioiden perusteella jotain mielipidettä antaa? Demo olisi ollut rautaa tässä mutta liekkä pelätty hypen laskemista. Joku COD2 demo oli ihan hauska ja siitä jäi ihan positiivinen kuva vaikka en siitä sitten ostamiseen asti innostunutkaan. Seuraava shootteri joka jäi mieleen oli Gow, aika namu kuvien, videoiden ja arvostelujen perusteella, mutta kynnys ei ylittynyt ilman demoa valitettavasti.
Nyt sitten Halo3 näyttää huonommalta(ei AA, ei silmäkarkkia, jäykkä animaatio), tarina vaikuttaa ohkaselta, kaikki ei tykkää moninpeleistä, joten mikä siitä tekee paremman kuin vaikka Gowista?

Halo 3 on monipuolista älykästä taistelua, jossa on munaa.

Netistä löytyy laajoja arvosteluja.

TJS sanoi:
Aivan totta, tosin pelimediaa vaivaa nykyää hiukan lammasmainen toiminta, jossa kukaan ei uskalla olla valtavirtaa vastaan.
No mikäs ihme toi on, kun pääosa peliarvostelujen kohderyhmästä on testosteroni-myrskyn-silmässä uhoavia pikkupoikia jotka uhoavat pääpunaisena foorumeilla. (Kun muualla rahkeet ei siihen toimintaan riitä. ) Mitäs sitä omassa sakissa peliarvostelija poliittista itsemurhaa tekemään. Valtavirtaa vastaan ei vaan nykyään kannata nousta kun vallitseva ilmapiiri on "kenenkään ei ole pakko ajatella itse". Vaikka se oikein tai järkevää olisikin. Verratkaa mihin tahansa julkiseen viestintään ja keskusteluun jossa kansalla on "hallitseva yhteinen mielipide", perustuen, "ei-korrektiin" tietoon.. :p
EDIT: Ja Halo3sta sen verran että trilogia löytyy vielä ennen joulua luultavasti minunkin hyllystä, jos elitestä satun kaupat tekemään.

Hauskaa sinänsä, että ilmeisesti kaikki jotka pelistä pitävät menevät vain aallon mukana. No, jokainen näkee asiat miten näkee, mielestäni olisi vähintäänkin mielenkiintoista jos Halot, Zeldat ja Metal Gearit saisivat pohjapisteitä ja parhaimmat pisteet keräisi Vampire Rainin kaltaiset laatutekeleet. Siinä voitaisiin sitten miettiä kuka ajattelee itse, kuka menee kaavan mukaan ja kuka ei ajattele ollenkaan.

Ylös Bottom