Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Tuollahan noi lupailevat lisää päivityksiä tässä kuussa, annas kun kattelen jos löydän sen Firefightia käsitelleen kipaleen...

e: perhana, en meinaa löytää. Mutta hyvin varma olen että tosiaan friendly fireä olisivat tässä lähiaikoina poistamassa...

Ah, tarkoitit siis friendly fireä. :D Minä kun ajattelin väitettä, että ottavat FireFightista FireFightin pois. Perjantain aivot.
 
Vastaus: Halo: Reach

Mielipiteet päivityksestä:

- Arenan äänestyksen poisto aivan perseestä, eihän tuossa ole mitään järkeä
- Miksi ihmeessä Asylumin tarkkuuskivääreitä ei säädetty?
- Zealotin avaruusalueen rajaaminen vie kaiken huvin
- Hemorrhagen tankkien vaihtaminen Wraiheihin typerä ja laiska ratkaisu, olisivat säätäneet tankkeja
- Miksi Team Slayerissa on edelleen Snipers?

- Tämä on mysteeri, mutta mahdollisesti se koskee vain tätä Arena-kautta.
- Ai respa-aikoja? Mielestäni enemmän Asylumissa huolettavat sniputalojen katoille leiriytyminen (erityisesti 2vs2-matseissa) ja ajoittaiset ruudunpäivitysongelmat (huomaa, jos zoomailee snipupaikalta toiselle). Nämä molemmat ongelmat on vissiin korjattu MLG:n Sanctuary-remakessa, mutta sillä tuskin korvataan Bunglen omaa versiota.
- Zealotin avaruusalue voi viedä helposti huvin Arena-matseista, kun johtoaseman saanut joukkue vain asettuu leiriytymään avaruuteen, jonne pääsee vain kolmea todella suojatonta reittiä pitkin. Hyvä linjaus. En ole karttaa pelannut lipunryöstössä, Assaultissa tai Stockpilessä, joten näiden pelimuotojen toimivuudesta kartalla en osaa sanoa.
- Hemorrhagen tankkien vaihtaminen oli fiksu päätös. Tavoitepohjaiset matsit toimivat kartalla nyt huomattavasti paremmin. Wraith on toki tehokas, mutta se on helpompi tuhota, kiitos hitaampien ammusten ja vaikeamman tähtäyksen. Scorpion on kieltämättä ylitehokas, mutta joka tapauksessa sen tasapainottamiseksi olisi kartalle jouduttu lisäämään enemmän ajoneuvoja vastaan sopivia aseita eli melkeinpä varmasti laser, joka ei mielestäni olisi ole kovinkaan mielenkiintoinen ase, etenkin kun sitä voi käyttää myös muita ajoneuvoja vastaan supertehokkaasti. Nykyisillä asetuksilla tuntuu muutaman matsin jälkeen siltä, että niin Wraithille, Hogille kuin Revenantillekin riittää elintilaa kartalla. Kenttä ei siltikään kuulu suosikkeihini, ei ole koskaan kuulunutkaan. Paljon mielenkiintoisempia BTB-karttoja on nähty sarjassa useita.
- Snipersille toivottavasti saadaan tulevaisuudessa oma playlist, mutta ei tuota Snipersia ole tullut liikaa Team Slayerin puolella. Tavallisten Slayer-pelimuotojen osuus on kasvanut, ja samalla Snipersin osuus suhteessa tavissleijeriin on pienentynyt.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ai respa-aikoja? Mielestäni enemmän Asylumissa huolettavat sniputalojen katoille leiriytyminen (erityisesti 2vs2-matseissa) ja ajoittaiset ruudunpäivitysongelmat (huomaa, jos zoomailee snipupaikalta toiselle). Nämä molemmat ongelmat on vissiin korjattu MLG:n Sanctuary-remakessa, mutta sillä tuskin korvataan Bunglen omaa versiota.
Nämä ovat kummatkin ongelmia, mutta tarkkuuskiväärin todella nopea respawni pistää myös pelin möngertämään useammin kuin... useasti. Lähes aina pömpelistä löytyy kyseinen torrakko, ja aina sieltä löytyy se joku sankari roiskimasta basen katolta.

- Zealotin avaruusalue voi viedä helposti huvin Arena-matseista, kun johtoaseman saanut joukkue vain asettuu leiriytymään avaruuteen, jonne pääsee vain kolmea todella suojatonta reittiä pitkin. Hyvä linjaus. En ole karttaa pelannut lipunryöstössä, Assaultissa tai Stockpilessä, joten näiden pelimuotojen toimivuudesta kartalla en osaa sanoa.
Ymmärrän teorian, mutta minulle ei ole Arenassa tullut tällaista vastaan - sen sijaan avaruudessa pomppiminen on yleisesti ollut sen tykinruoan touhua. Itse tosin käytän tuota lähinnä sinänsä epäreilun edun saamiseen yllätysmomenttina vihollisten niskaan hyppimisessä. CTF-peleissä taas avaruusalue on suorastaan pöyristyttävän tehokas keino päästä A:sta B:hen.

Summa summarum: softkill-alueen lisääminen on ymmärrettävää, mutta samalla aina tylsempää.

- Hemorrhagen tankkien vaihtaminen oli fiksu päätös. Tavoitepohjaiset matsit toimivat kartalla nyt huomattavasti paremmin. Wraith on toki tehokas, mutta se on helpompi tuhota, kiitos hitaampien ammusten ja vaikeamman tähtäyksen. Scorpion on kieltämättä ylitehokas, mutta joka tapauksessa sen tasapainottamiseksi olisi kartalle jouduttu lisäämään enemmän ajoneuvoja vastaan sopivia aseita eli melkeinpä varmasti laser, joka ei mielestäni olisi ole kovinkaan mielenkiintoinen ase, etenkin kun sitä voi käyttää myös muita ajoneuvoja vastaan supertehokkaasti.
Laser olisi yksi vaihtoehto, kuten myös ajoittain spawnaava raketinheitin jonnekin lähemmäs käden ulottuville. Mielestäni Wraithit eivät oikein sovi Blood Gulchiin, mutta myönnän, että oli vihaisen työpäivän kärjistys kutsua näitä typeräksi ja laiskaksi ratkaisuksi.

Ajattelin ihan samaa. High-five? :p
*high-five*
 
Vastaus: Halo: Reach

Jee, vihdoinkin captain:p.

Miksei muuten FF:ssa ei voi laittaa thunderstorm-kalloa päälle? Siis sitä, joka nostaa covenanttien sotilasarvoja?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Hei immeiset hei, kun minä assasinoin niin turha tulla viemään sitä tappoa. Kiitos... Kerta jos toinenkin kun pääsee hyvin herkuttelemaan niin eikö sieltä joku sankari juokse ja päättää innostua liikaa minun onnestani. Mutta onneksi kosto on yleensä suloinen :rolleyes:
 
Vastaus: Halo: Reach

Tossa tilanteessahan juuri parasta ku kuuluu vaan YOINK. Saan mukavaa tyydytystä kuullesani ton äänen :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Uusimassa Bungien Weekly Updatessa lupailtiin mahdollista Snipers playlistiä Lokakuun toisessa Playlist Updatessa, jolloin mm. kampanja matchmaking kolahtaa Liveen. Samassa Weekly Updatessa myös mainittiin MLG ja Grifball playlistien olevan työn alla, joskaan ne eivät vielä ainakaan Marraskuussa Liveen ehdi. Lisää tietoa asiasta itse Upissa.

Weekly Update
 
Vastaus: Halo: Reach

Päivächallenge jälleen kerran upeasti tuumailtu.

Siis Legendary + älä kuole challengea meinasin. Itsehän päätin, että pistänpä Ironin päälle, niin ei turhaan tarvitse menuihin asti palata. No, yllätyksettömästi sitten kerran onnistuin kuolemaan, kun tämä randomilla(?) tasoihin spawnaava BOB-Ranger elite tuli kulman takaa ja pistin auton kolmella panoksella paskaksi.

Iron sitten resettaa kentän alkuun, josta pelaan virheettömästi tason läpi. Ei palkintoa. Miksi? Koska peli laskee, että kuolin kerran, ja aloitin "checkpointista", jonka Iron oli asettanut kentän alkuun. Enpä siis saanut edes Flawless Cowboy -commendationiin yhtä pistettä. Kivaa!

Eipä kiinnosta enää toista kertaa, vaikka tuo onkin ~20 minuutin juttu.

...voisin myös mielellään ottaa vastaan vastauksen siitä, mitkä asetukset + mikä taso on nopein tapa hankkia Firefightissa se miljoona pistettä? Kavereiden kanssa oltiin 300 000 ja lifejä 10+, mutta pisteitä ropisi Classicissa niin hitaasti (kiitos Bungien uudistusken), ettei 2h pelaamisen jälkeen enää kiinnostanut jatkaa miljoonaan asti. Varsinkin kun pausetettua ei kerta edes vessatauoiksi saa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Corvette, Legendary, kaikki aallot Huntereita, superdamaget, Spartanit kuolemattomiksi, juoksunopeus ties kuinka monta sataa kertaiseksi, painovoima neljäsosaan, pohjattomat lippaat Fuel Rod Cannoniin... ja mitäs vielä. Noh, ajatus tuli varmasti selväksi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Päivächallenge jälleen kerran upeasti tuumailtu.

Siis Legendary + älä kuole challengea meinasin. Itsehän päätin, että pistänpä Ironin päälle, niin ei turhaan tarvitse menuihin asti palata. No, yllätyksettömästi sitten kerran onnistuin kuolemaan, kun tämä randomilla(?) tasoihin spawnaava BOB-Ranger elite tuli kulman takaa ja pistin auton kolmella panoksella paskaksi.

Iron sitten resettaa kentän alkuun, josta pelaan virheettömästi tason läpi. Ei palkintoa. Miksi? Koska peli laskee, että kuolin kerran, ja aloitin "checkpointista", jonka Iron oli asettanut kentän alkuun. Enpä siis saanut edes Flawless Cowboy -commendationiin yhtä pistettä. Kivaa!

Eipä kiinnosta enää toista kertaa, vaikka tuo onkin ~20 minuutin juttu.

...voisin myös mielellään ottaa vastaan vastauksen siitä, mitkä asetukset + mikä taso on nopein tapa hankkia Firefightissa se miljoona pistettä? Kavereiden kanssa oltiin 300 000 ja lifejä 10+, mutta pisteitä ropisi Classicissa niin hitaasti (kiitos Bungien uudistusken), ettei 2h pelaamisen jälkeen enää kiinnostanut jatkaa miljoonaan asti. Varsinkin kun pausetettua ei kerta edes vessatauoiksi saa.

Jos "huijaaminen" ei haittaa, käytä kuolemattomuutta. :)

Hieman häiritsee toi liittolaisten tekoäly, ne rupevat ampumaan jotain mitätömiä gruntteja vaikka elite ampuu granaatinheittimellä sarrrrrjaaaa. Sitten kun päättää vaihtaa paikkoja ajaa tekoäly TIETENKIN kuiluun. Noooh, päätin sitten ajo-osuuden lopuksi pistää tekoälykaverit autoon mukaan ja kärräsin sen jyrkänteeltä alas. Heti alkoi peli rullaamaan paremmin kun Kat makaili siellä kuilun pohjalla!... Kunnes hän palasi ja varasti tankkini josta poistuin hetkeksi... jaaa ajoi sen vihollistuleen.

Baaad Kat! BAD GIRL! :(

Olisipa Bungie lisännyt: "Perform a bitchslap" napin näille tekoälyttömille tovereille. Ne voisivat vaikka sen jälkeen makoilla siinä maassa kunnes komennat niitä nousemaan. :3

Hyvä peli kuitenkin tämä on. Loistava jopa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Kieltämättä idioottimainen tekoäly meinaa aina pilata ajoneuvokentät totaalisesti. Halo 3:ssa marinet sentään osasivat ampua hyvin ja ajaakin kohtalaisesti. En tajua miten ovat onnistuneet tuon tekoälyn kusemaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kieltämättä idioottimainen tekoäly meinaa aina pilata ajoneuvokentät totaalisesti. Halo 3:ssa marinet sentään osasivat ampua hyvin ja ajaakin kohtalaisesti. En tajua miten ovat onnistuneet tuon tekoälyn kusemaan.

Minusta taas varsinkin ajon tekoäly on kehittynyt huimasti - tällä kertaa se osaa ajaa sentään kohti määränpäätään. Aiemmissa osissa AI lähinnä ajeli ympyrää milloin eteen, milloin peruutuksella.

Huvittavaahan tuo on silti. Ilmeisesti Bungie pisti (jälleen) niin paljon panosta vihollisten tekoälyyn, että eivät jaksaneet keskittyä omiin. Eikä omien ja vihollisten tekoäly ole suinkaan samasta puusta veistetty, joten copypaste-ratkaisu ei olisi välttämättä toiminut sekään.
 
Vastaus: Halo: Reach

Enpä ole ennen vastaavaa matsia pelannut kuin äsken. Team Slayerissä, joku 30sek pelattuna, niin omalta puolelta lähtee joku splitscreen-porukka jossa on 2 pelaajaa. Jäätiin siis 2v4 tilanteeseen loppuajaksi. Hakattiin tuon random-jätkän kanssa törkeän hyvällä tiimipelillä selkä selkää vasten ja lopputuloksena voitettiinkin 46-45 ajan loppuessa ! Oli melko voittajafiilis kun noin kovaa ylivoimaa vastaan voitto :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Minusta taas varsinkin ajon tekoäly on kehittynyt huimasti - tällä kertaa se osaa ajaa sentään kohti määränpäätään. Aiemmissa osissa AI lähinnä ajeli ympyrää milloin eteen, milloin peruutuksella.

Onhan tuossakin perää, mutta paikoitellen tuo oli varsin koomista. Esimerkiksi eräässä tehtävässä, jossa ajettiin pitkähkö matka mongoosella ja yhdellä tekoälyukolla oli omansa. Tämä kaveri sitten pysähteli aina muutaman sekunnin välein jonnekkin matkan varrelle. Lopulta en jaksanut odottaa, vaan päätin ajaa määränpäähän. Jonkun aikaan tuota sai odotella tuolla, eikä kaveria näkynyt. Lopulta sitten tuli automaattisesti paikalle. Oli varmaan jäänyt johonkin jumiin.

Mutta kyllähän omat joukot selvä vahvistus ovat kun jalan liikutaan, ainakin normaalilla pelatessa. Toivottavasti myös vaikeimmalla tasolla kun sen lopulta aloitan. Silloin olisi varmasti apu tarpeen.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jäätiin siis 2v4 tilanteeseen loppuajaksi. Hakattiin tuon random-jätkän kanssa törkeän hyvällä tiimipelillä selkä selkää vasten ja lopputuloksena voitettiinkin 46-45 ajan loppuessa ! Oli melko voittajafiilis kun noin kovaa ylivoimaa vastaan voitto :)

En halua musertaa voiton tuuletuksia, mutta tässä on toki alivoimaisena plussaa se, että jos on kaverin/randomin kanssa itse hyviä pelaajia ja omalta puolelta lähtee pois ne "huonot", jotka toivat vastustajille eniten tappoja. Samalla katoaa sekä helpoiten tapettavat pelaajat ja vastustajille jää muutenkin puolet vähemmän ammuskeltavaa kuin aikaisemmin.

Mutta hyvä olohan siitä silti aina tulee, etenkin jos ei enää yksinäänkään tiimiä vastaan halua lähteä, vaan nöyryyttää vastapuolta kunnolla. Tai vaikkapa lipunryöstön puolustuksesta/hyökkäyksestä suoriutuu selkeällä alivoimalla.

...siihen loppuukin sitten kaikki quittaamisen hyvät puolet.
 
Vastaus: Halo: Reach

Itsellä koko peli ilo on kyllä kaatunut juurikin tuohon quittaamiseen. Tuntuu että ei tänäänkään ole yhtään matsia saanu pelattua ilman että joku quittaa. Ei yhtään enää innosta pelata kun jokainen peli on yli- tai alivoimalla, alkaa usko pikku hiljaa mennä. Toinen asia mikä on alkanut jotenkin vaivaamaan enemmän ja enemmän tätä peliä on spawnit. Milloin heti synnyttyään joku assasinoi samantien tai milloin sitä spawnataan 3 vastustajan eteen jolloin mahdollisuudet selviytyä 3 sekuntia on erittäin pienet. Pienissä kentissä tietenkin tätä tapahtuu enemmän mutta mikä estää heittämästä sitä spawnia sinne toiselle puolelle sitä kenttää kuin vastustajat?
 
Vastaus: Halo: Reach

Törmättiin eilen Big Team Battlen töminässä kivoihin ruotsalaisiin, jotka olivat välissä meidän puolellamme ja toisinaan vastapuolella. Noh, yhdessä matsissa vastustajista kaikki muut paitsi yksi kuittasivat, ja tylsäähän siitä tuli. Onneksi yksi tiimikaveri päätti ruveta idlaamaan, niin keksittiin viihdykettä:
[video=youtube;waY9w7MQp-g]http://www.youtube.com/watch?v=waY9w7MQp-g[/video]
 
Vastaus: Halo: Reach

Reach oli minulle eka kosketus halosarjaan. Kiinnostuneena pelasin myös eka ja tokan läpi. Hauska katsoa kuinka sarjan graffat paranee, kun pelit pelaa putkeen läpi. Eilen alotin halo3:sen ja ihmettelin, että tässähän on graffat paremmat kuin reachissä. Ainakin alun viidakkokentät näyttivät todella hyviltä ja alun satama oli aivan mieletön. Jotenkin tuntuu, että valaistus ja tekstuurit ja koko paketti on paljon parempaa kuin reachissä. Ehkä se johtuu vain siitä, että reach planeetta on niin karu verrattuna halo3:seen. Mutta enpä olisi uskonut kuvien perusteella, että halo3 näyttää näin hyvältä liikkeessä. Onneksi älysin viimein tarttua halopeleihin. Vielä aamullakin olin aivan fiiliksessä halo3:sen graffoista :p Yllätys oli sekin, että halo1:ssä pelattavuus oli jo niin samaa kuin reachissä. Ajattelin, että eka osa on varmaan tosi erilainen pelattavuudeltaan ja sitä on hiottu matkan varrella.
 
Vastaus: Halo: Reach

Argh. Hermothan tässä menee:mad:. Lagi tuntuu pilaavan joka pelin. En tiedä onko vika omassa nettiyhteydessä vai missä?

Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia?
 
Ylös Bottom