Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Formulapelin ostosta kun mietin taaksepäin, niin taitaa Final Fantasy VII Crisis Core Reunion edellisen vuoden joulukuulta olla edellinen täysihintainen, vaikka tietysti onneksi sen täysihinta on "vain" 49,99. Sitä edellinen sitten varmaan Call of Duty MWII ja tämä tietysti tuli hommattua julkaisussa lähinnä moninpelin takia.
Itse juuri pelailenkin Crisis Corea, käytettynä ostin ja hieman säästin. Maistuu kyllä yllättävän hyvin, mutta en koe menettäneeni mitään, etten julkaisussa pelannut, varsinkin kun en osannut tältä ihmeitä odottaa. Halusin pelata Remaken uudelleen läpi ennen tätä ja tuli orggis seiskakin samalla pelattua vielä näiden väliin ja muutenkin kesällä oli sitten parempi sauma näille. Silti Rebirth on julkaisussa hankittava, kun luotto sen suhteen on niin kova.

Moninpelit ja jotkin "spesiaalimmat" yksinpelit tuohon julkaisussa ostoon voivat päästä omalla kohdalla.

Jostain syystä ostan mieluummin jotain erikoisempaa esim. Play-Asiasta tai sitten tarjoushaukkailen nettikauppoja ja kirpputoreja.
Vähän samaa omissa fyysisten kopioiden hankinnassa, retrompaa tai harvinaisempaa lähinnä. Nyt onkin 360-boksin kauppa menossa ensi kesänä kiinni, niin saa alkaa katsella, että onko siellä jotain digital only -kamaa, jota vielä haluaa hankkia. DLC:tä ainakin voisi olla, mm. Dragon's Age II tulee heti mieleen.

Mielestäni jo se että tulee samassa kuussa samantyylinen peli, on uhka, joten joku 10 päivää ei minusta voi kauheasti ratkaista. Ellei tietty se juuri lisää sitä eroa sen verran että se on jo reilumpi, esim. 20 -> 30 päivää tms.
Joo, Spiderman 2:een tuossa ainakin on hyvin pieni gäppi edelleen. Oliko se ensin kolme päivää ennen hämistä ja nyt 7 päivää myöhemmin. AC Mirage on sitten sen parisen viikkoa ennen hämistä. Toki jos ei Pleikkaa omista, niin ei hämistä tarvitse sitten miettiä ollenkaan ja omalta osalta kumpikaan näistä peleistä ei eeityisesti kiinnosta, mutta pitäisi eka hämis joskus ehdottomasti ottaa testiin. Starfieldiin se ero taas kasvoi 41->51 päivään. Toki erityyliset pelit ja itse en kyllä Starfieldiä lähellekään valmiiksi tuossa ajassa saa, eikä varmaan moni muukaan, mutta pääseepähän hyvin alkuun ainakin. Wake Remasterin ja kakkosen voi sitten ottaa siihen väliin/rinnalle vaihtelun vuoksi sen n. 10+20h keston ajaksi, Starfieldiltä voi kuitenkin kaivata jotain vaihtelua, oli kuinka hyvä tahansa. Saman huomasi Witcher 3:n 150h läpäisyn kanssa, että oli kiva vähän jotain muutakin välillä pelailla.

En viitannut vaan sitä kommentointia on jatkuvasti että mietitään mitä pitää ehtiä pelata ennen jotain toista peliä :D Kuulostaa työläältä ja sellaiselta että miettii ehtiikö siitä kiirehditystä pelistä kunnolla nauttia sitten.
Nojoo, tuota ei itsekään kyllä jaksaisi. Onneksi yksinpelejä jaksaa odottaa yleensä helposti sinne aleihin asti ja ei näillä muutamilla poikkeuksillakaan ole ihan muutamasta päivästä kiinni ja eihän sitä tiedä jos sattuu olemaan jotain menoa tms, että ei olisi muutenkaan mahdollista pelata. Ja kuten @Dragonfly tuossa totesikin, niin eipä siinä mitään kyllä voita ostaa pelejä julkaisussa odottelemaan parempia aikoja, ellei sitten ole kyse rajallisemmista painoksista.
 
Jottei kenenkään päivä mene enempää pilalle, niin homman nimi on seuraava: muut eivät enää vastaa Fabren viesteihin, ja hän ei enää tähän ketjuun kirjoita.
Vinkki otettu vastaan. Ja tosiaan olen kyllä sanottavani kyseisestä pelistä jo sanonut, että ei siinä mitään, mutta sanonpa nyt silti tässä sanottavani kyseisestä episodista. Minähän toki tein aivan kauhean rikoksen siinä, kun linkitin kyseistä peliä käsittelevän arvostelun/mielipidekirjoituksen kyseisen pelin ketjuun ja lisäksi väänsin vielä ratakiskosta selittäen, miksi näin tein. Vastineeksi sain pelkkiä henkilökohtaisuuksiin meneviä vihjailuja ja solvauksia. Minä en edes haukkunut tai piikitellyt peliä, vaan linkitin suomenkielisen kirjoituksen siitä, kun sellainen nyt sattui sattumalta kohdalle.

Menee tämän pelifoorumin pääkäyttötarkoitus vähän niinkuin pieleen, jos katsotaan, että peleistä keskustelu ja pelejä käsittelevien kirjoitusten ja linkkien jakaminen on väärin ja 'rikollista' ja vastaavasti henkilökohtaisten solvausten kirjoittelu on 'ok'. Sehän tästä tulee tulkinnaksi: Minua kielletään kirjoittamasta ja leukojen repijöitä vaan silitetään päähän, että "älä nyt hei viiti vastata sille". Mitä väärää kyseisen linkin jakamisessa muuten oli? Eikös muutama sivu takaperin joku jakanut IGN:n arvostelunkin Starfieldin ketjuun, joka oli vissiin 7/10 arvosanan arvoinen? Hyökättinkö hänen kimppuunsa henkilökohtaisin solvauksin ja kiellettiinkö häntä kirjoittamasta?

Sinänsä toki itselle asia on täysin yhdentekevä, koska kuten sanottua, olen kyseisestä pelistä sanottavani sanonut, mutta ihmettelenpä vaan taas tätä käytöstä täällä. Enemmän toki nuo henkilökohtaiset vittuilut laittavat naurattamaan, että ei siinä. Kertovat lähinnä kirjoittajistaan ja heidän kyvyistään argumentoida ja käsitellä kritiikkiä koskien heidän suosikkituotteitaan. Väkisin laittaa kyllä mietityttämään, että onko pelin/laitteen/valmistajan fanittaminen mennyt ylitse, kun pitää alkaa solvaamaan toista ihmistä, joka linkittää neutraaline/kritisoivan artikkelin pelistä, josta itse pitää. Vai miten asiaan suhtauduttaisiin, jos minä menisin laukomaan tuollaisia solvauksia jollekin nimimerkille, joka linkittää vaikka tulevan Mortal Kombatin tai Hämähäkkimiehen ketjuun kirjoituksen, jossa peliin suhtaudutaan kriittisesti? Aivan ihmeellistä käytöstä tuollainen.

Vähemmän ja vähemmän täällä pystyy enää nykyään keskustelemaan mistään asiasta 'suoraan lonkalta', kun täytyy etukäteen 'pelätä', että kuka nyt taas ottaa ja loukkaantuu. Ollaan hyvät ihmiset, j*malauta, pelifoorumilla puhumassa videopeleistä. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän tätä kontekstia! Jos pelihousut repeävät ja palkokasvi päätyy nenään siitä, että joku linkittää kriittisen kirjoitukset peliketjuun, niin kannattaisi ehkä pohtia, ottaako harrastuksen vähän liian vakavasti. Vai sovitaanko yleiseksi foorumisäännöksi tästä eteenpäin, että (yksinoikeus)peliketjuihin linkitetään vain positiivisia ja korkean pistesaaliin arvosteluja, ettei kukaan nyt joudu sitten lukemaan kriittistä tekstiä suosikkipelistään ja sen takia loukkaannu? Näin verrokkina minulle on ihan okei, jos joku haluaa aikanaan vaikka Hämiksestä tulla linkkaamaan kriittisen tekstin, ei se minulta ole pois. Voi olla jopa mielenkiintoista luettavaa ja tarjoa erilaisia näkökantoja tällaiselle henkilölle, joka on hahmon fani ja tulee varmasti pelin ostamaan. Ei minulla varmasti tule tarvetta solvata ketään somessa/netissä, jos tämä joku kirjoittaa odottamastani pelistä kriittisemmän näkemyksen.

Minun kanssani saa olla eri mieltä asioista ja minun viesteihini saa vastata, mutta yrittäkää edes vastata asiallisesti ja perustellen, ilman mitään henkilökohtaisuuksia. Olen yksikantaan ottanut sellaisen asenteen, että en vastaa niihin ollenkaan ja raportoin niistä jokaisen ylläpidolle eteenpäin. Loppuun muistutan vielä, että kriittisen kirjoituksen kirjoittaminen/jakaminen kuuluu tämän foorumin aihepiiriin, eikä se riko mitään foorumin sääntöjä tai mitään Suomen lakia. Henkilökohtaiset solvaukset ja hyökkäykset voivat täyttää vihapuheen, kunnianluokkauksen tai vastaavan rikoksen kriteerit.

Pahoitteluni vielä loppuun ylläpidon suuntaan taas kerran 'ylitöistä'. Ei ollut todellakaan tarkoitukseni. Tämän viestin koin tarpeelliseksi kirjoittaa ja toivon, ettei tästä nyt synny kenenkään kanssa yhtään enempää tappelua.
 
Ok.

Kun Spider-Man 2 julkaistaan, niin tulen peliä pelaamatta julkaisemaan arvosteluja missä sitä haukutaan (ihan sillein muuten vaan ei sillein pahalla vaan että jotain kritiiäkin pelistä saa antaa). Ihmettelen miksi peli on sama kun edellinen eikä tuo pöytään mitään uutta edelliseen verrattuna. Ihmettelen myös onko peli nyt niin hieno vaikka se PS5 pelkästään julkaistaankin.

Älä huoli, tulen tekemään tätä pitkän aikaa ja itseasiassa tämä ihmettely olisi minun pitänyt jo aloittaa aikaisemmin.
 
Vinkki otettu vastaan. Ja tosiaan olen kyllä sanottavani kyseisestä pelistä jo sanonut, että ei siinä mitään, mutta sanonpa nyt silti tässä sanottavani kyseisestä episodista. Minähän toki tein aivan kauhean rikoksen siinä, kun linkitin kyseistä peliä käsittelevän arvostelun/mielipidekirjoituksen kyseisen pelin ketjuun ja lisäksi väänsin vielä ratakiskosta selittäen, miksi näin tein. Vastineeksi sain pelkkiä henkilökohtaisuuksiin meneviä vihjailuja ja solvauksia. Minä en edes haukkunut tai piikitellyt peliä, vaan linkitin suomenkielisen kirjoituksen siitä, kun sellainen nyt sattui sattumalta kohdalle.

Menee tämän pelifoorumin pääkäyttötarkoitus vähän niinkuin pieleen, jos katsotaan, että peleistä keskustelu ja pelejä käsittelevien kirjoitusten ja linkkien jakaminen on väärin ja 'rikollista' ja vastaavasti henkilökohtaisten solvausten kirjoittelu on 'ok'. Sehän tästä tulee tulkinnaksi: Minua kielletään kirjoittamasta ja leukojen repijöitä vaan silitetään päähän, että "älä nyt hei viiti vastata sille". Mitä väärää kyseisen linkin jakamisessa muuten oli? Eikös muutama sivu takaperin joku jakanut IGN:n arvostelunkin Starfieldin ketjuun, joka oli vissiin 7/10 arvosanan arvoinen? Hyökättinkö hänen kimppuunsa henkilökohtaisin solvauksin ja kiellettiinkö häntä kirjoittamasta?

Sinänsä toki itselle asia on täysin yhdentekevä, koska kuten sanottua, olen kyseisestä pelistä sanottavani sanonut, mutta ihmettelenpä vaan taas tätä käytöstä täällä. Enemmän toki nuo henkilökohtaiset vittuilut laittavat naurattamaan, että ei siinä. Kertovat lähinnä kirjoittajistaan ja heidän kyvyistään argumentoida ja käsitellä kritiikkiä koskien heidän suosikkituotteitaan. Väkisin laittaa kyllä mietityttämään, että onko pelin/laitteen/valmistajan fanittaminen mennyt ylitse, kun pitää alkaa solvaamaan toista ihmistä, joka linkittää neutraaline/kritisoivan artikkelin pelistä, josta itse pitää. Vai miten asiaan suhtauduttaisiin, jos minä menisin laukomaan tuollaisia solvauksia jollekin nimimerkille, joka linkittää vaikka tulevan Mortal Kombatin tai Hämähäkkimiehen ketjuun kirjoituksen, jossa peliin suhtaudutaan kriittisesti? Aivan ihmeellistä käytöstä tuollainen.

Vähemmän ja vähemmän täällä pystyy enää nykyään keskustelemaan mistään asiasta 'suoraan lonkalta', kun täytyy etukäteen 'pelätä', että kuka nyt taas ottaa ja loukkaantuu. Ollaan hyvät ihmiset, j*malauta, pelifoorumilla puhumassa videopeleistä. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän tätä kontekstia! Jos pelihousut repeävät ja palkokasvi päätyy nenään siitä, että joku linkittää kriittisen kirjoitukset peliketjuun, niin kannattaisi ehkä pohtia, ottaako harrastuksen vähän liian vakavasti. Vai sovitaanko yleiseksi foorumisäännöksi tästä eteenpäin, että (yksinoikeus)peliketjuihin linkitetään vain positiivisia ja korkean pistesaaliin arvosteluja, ettei kukaan nyt joudu sitten lukemaan kriittistä tekstiä suosikkipelistään ja sen takia loukkaannu? Näin verrokkina minulle on ihan okei, jos joku haluaa aikanaan vaikka Hämiksestä tulla linkkaamaan kriittisen tekstin, ei se minulta ole pois. Voi olla jopa mielenkiintoista luettavaa ja tarjoa erilaisia näkökantoja tällaiselle henkilölle, joka on hahmon fani ja tulee varmasti pelin ostamaan. Ei minulla varmasti tule tarvetta solvata ketään somessa/netissä, jos tämä joku kirjoittaa odottamastani pelistä kriittisemmän näkemyksen.

Minun kanssani saa olla eri mieltä asioista ja minun viesteihini saa vastata, mutta yrittäkää edes vastata asiallisesti ja perustellen, ilman mitään henkilökohtaisuuksia. Olen yksikantaan ottanut sellaisen asenteen, että en vastaa niihin ollenkaan ja raportoin niistä jokaisen ylläpidolle eteenpäin. Loppuun muistutan vielä, että kriittisen kirjoituksen kirjoittaminen/jakaminen kuuluu tämän foorumin aihepiiriin, eikä se riko mitään foorumin sääntöjä tai mitään Suomen lakia. Henkilökohtaiset solvaukset ja hyökkäykset voivat täyttää vihapuheen, kunnianluokkauksen tai vastaavan rikoksen kriteerit.

Pahoitteluni vielä loppuun ylläpidon suuntaan taas kerran 'ylitöistä'. Ei ollut todellakaan tarkoitukseni. Tämän viestin koin tarpeelliseksi kirjoittaa ja toivon, ettei tästä nyt synny kenenkään kanssa yhtään enempää tappelua.
On aika uskomatonta miten et itse tajua miksi viestittelyysi tuolla puututtiin (eikä muuten mahtanut olla eka kerta). Myös aika löyhät on kriteerit vihapuheeksi jos Starfield ketjussa saamasi ”palaute” lasketaan sellaiseksi.

Mutta mietippä nyt ihan oikeasti tällainen tilanne. Henkilö on useaan otteeseen tehnyt varsin selväksi, että vihaa valmistajaa X ja ei tule ikinä valmistajan X tuotteita tai pelejä ostamaan. Nyt valmistaja X tuo myyntiin pelin, joka saa hienon vastaanoton ja tästä on peliä odottaneet innoissaan ja hehkuttaa sitä kilpaa ja fiilistelee. Sitten tulee tämä kyseinen henkilö paikalle. Hän kaivaa ne kriittisimmät ja negatiivisimmat uutiset ja arvostelut kyseisestä pelistä, tykkäilee ja komppailee vain pelaajia, jotka eivät ole pelistä pitäneet ja yrittää lannistaa ja toppuutella porukan innostusta peliä kohtaan. Tästä luonnollisesti saa piikkiä ja eri puraa osakseen. Kuulostaako kyseinen skenaario sinusta todellakin siltä, että on hyväksi foorumin hengelle ja yleiselle ilmapiirille?

Tilanne olisi aivan toisenlainen jos olisit pelin hankkinut ja olisit siihen pettynyt ja antaisit siitä kritiikkiä. Vaan kun ei, sinulla ei missään vaiheessa ole ollut minkään valtakunnan aikomustakaan hankkia peliä, koska se on MS omistaman studion tuotos. Mutta silti koet tarpeelliseksi tuoda pelkästään negatiivisia asioita esiin pelistä ja toppuutella muiden innostusta. Sitten vielä viattomasti ihmettelet miksi sinua nyt on kaltoin kohdeltu ja joku on sinun viestiisi vastannut vähän kärkkääseen sävyyn.

Ennen kaikkea juurikin tuollainen yhden valmistajan fanitus ja muiden kritisointi on se mikä ei sovi aikuiselle ihmiselle, ei sitten yhtään. Itse harrastin sitä, kun olin noin 25v nuorempi.

PS. Kiitos moderoinnille, että puuttuu myös tuollaiseen toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa myös miten Fabre selittelee että muka "vain" linkitti kun viestissä vihjailee että pelin keskustelussa on pelkkää hehkutusta ja että keskustelijat eivät kestäisi kritiikkiä. Että sellainen "varoitus", joka oli siis ihan suora vittuilu. Sitten kehtaa väittää että ei tehnyt mitään väärää :D

Tässä muistutuksena:

Ilta-Sanomatkin on herännyt tämän pelin julkaisuun ja ensimakusteluista on artikkeli kirjoitettu. Varoituksen sana kuitenkin etukäteen, että kommentit ovat neutraaleja ja jopa kritiikkiäkin annetaan.

Minä olen esimerkiksi monen muun ohessa ihmetellyt useitakin Starfieldin ratkaisuja eli ollut kriittinen. Toisaalta myös avoin, sillä peli kuulostaa hienolta. Mutta en lähde kallistumaan hehkutuksen enkä valituksen puolelle ennen kuin olen itse pelannut. Lähinnä siis ihmettelen asioita tekstipohjalta, eli esimerkiksi sitä miten pelissä tuntuisi olevan niin paljon lataustaukoja.

Et siis selvästi ole edes lukenut niitä keskusteluja vaan pölähdit vain paikalla "piilo"vittuilemaan. Jos olisit edes pari sivua lukenut niin siellä nimenomaan viime aikoina on tullut realistisempia kommentteja pelistä.

Ja sitten jos siellä hehkutetaan niin sekin on ihan ok ja ymmärrettävää. Harmi jos sinä et ole vielä löytänyt sitä uuden pelin iloa kun se tuntuu parhaalta ikinä. Minä olen monestakin. Muistan myös että se into on yleensä korostunutta verrattuna siihen mitä pelistä myöhemmin ehkä sanoo. Eli alkuinnon arvosana voi olla 10/10 kun lopputulos onkin 8-9/10.

Mutta turha näitä on sinulle selittää. Näkeehän tuon mitä oikeasti teet. Naurettavaa hommaa varsinkin jos kyseessä aikuinen ihminen.
 
Mutta mietippä nyt ihan oikeasti tällainen tilanne. Henkilö on useaan otteeseen tehnyt varsin selväksi, että vihaa valmistajaa X ja ei tule ikinä valmistajan X tuotteita tai pelejä ostamaan. Nyt valmistaja X tuo myyntiin pelin, joka saa hienon vastaanoton ja tästä on peliä odottaneet innoissaan ja hehkuttaa sitä kilpaa ja fiilistelee. Sitten tulee tämä kyseinen henkilö paikalle. Hän kaivaa ne kriittisimmät ja negatiivisimmat uutiset ja arvostelut kyseisestä pelistä, tykkäilee ja komppailee vain pelaajia, jotka eivät ole pelistä pitäneet ja yrittää lannistaa ja toppuutella porukan innostusta peliä kohtaan. Tästä luonnollisesti saa piikkiä ja eri puraa osakseen. Kuulostaako kyseinen skenaario sinusta todellakin siltä, että on hyväksi foorumin hengelle ja yleiselle ilmapiirille?
Minä en mitään kaivanut, älä vääristele. Yhden kirjoituksen linkitin, joka tuli sattumalta vastaan. Tykkäyksiä jaan sellaisille viesteille, joiden koen olevan informatiivisia ja joiden näkemyksiin voin samaistua, tai olen edes jokseenkin samaa mieltä. Olen kyllä ketjussa jo yli vuosi sitten ääneen sanonut, miltä peli minusta vaikuttaa ja toki yläpeukutan sellaisia viestejä, jotka käyttäjäkokemusten pohjalta tukevat tätä minun saamaani ensivaikutelmaa. Sille en voi mitään, jos tykkäysten jakaminen ottaa joillakin noin koville. Tykkäyksiä yleensä jaetaan niille viesteille, joista tykätään. Vai pitäisikö niitä jakaa 'tasapuolisesti kaikille'?

Jos eriävä mielipide 'tuhoaa foorumin yleisen hengen', niin mitä siihen voi sitten sanoa? Jos kaikkien pitää tykätä kaikesta ja ketjut täyttää pelkillä positiivisilla hehkutuksilla ja palautteilla, niin aika yksitoikkoiseksi menee. Mitä keskustelua se edes on sitten enää, jos ainoa sallittu keskustelutyyli on 'kaverin komppaaminen'? Ne on sitten ihan eri foorumeita ne, joissa sallitaan vain 'yksi oikea' mielipide ja näkökanta per asia. Sitä kannattaa ihan oikeasti miettiä, että onko sitä oikeassa paikassa keskustelemassa, jos erilaisten mielipiteiden käsittely aiheuttaa tarpeen hyökätä henkilökohtaisella tasolla sitä toisenlaista mielipidettä esittävää kohtaan. Ja huomautan muuten, että en edes esittänyt mitään peliä haukkuvaa mielipidettä ylipäätänsä, vaan linkitin mielipidekirjoituksen henkilöltä, joka on peliä jo pelannut. Sille en voi mitään, jos tällaisen mielipiteen näyttäminen ottaa hermoon. Ollaan kuitenkin keskustelufoorumilla, missä ainakin tähän asti on ollut sallittua, hyvän maun rajoissa, esittää erilaisia mielipiteitä.

Sitä en nyt lähde tässä sitten arvioimaan, mitä erilaisten mielipiteiden esittäminen tekee kenenkäkin lukijan tuntemukselle foorumin ilmapiiristä, mutta sen sanon, että henkilökohtaiset solvaukset ja naljailut eivät sitä ilmapiiriä ainakaan paranna. Tämän foorumin tarkoitus on puhua videopeleistä, eikä haukkua ja solvata toisia, jos he nyt sattuvat tykkäämään eri asioista kuin itse. Väittely on hyvää keskustelua sekin, kunhan väittelee asioista, eikä henkilöistä.

Huvittavaa myös miten Fabre selittelee että muka "vain" linkitti kun viestissä vihjailee että pelin keskustelussa on pelkkää hehkutusta ja että keskustelijat eivät kestäisi kritiikkiä. Että sellainen "varoitus", joka oli siis ihan suora vittuilu. Sitten kehtaa väittää että ei tehnyt mitään väärää
Kuten jo selitin aikaisemmin kyseisessä ketjussa, niin varoitin linkittäessäni tekstiä ihan siitä syystä, että jos ei välitä lukea kriittisempää kirjoitusta, niin kannattaa jättää lukematta. Sille minä en voi mitään, jos sinä sen vittuiluna otit. Sellaiseksi se ei ollut tarkoitettu. Melkein tekisi mieleni sanoa, että on luettu kovin ennakkoasenteisesti ja valmiiksi otettu taka-ajatus, että "Fabre se taas kirjoittaa ja linkittää, joten se varmaan haluaa vaan piikitellä, haukkua ja mollata". Onhan se nähty ennenkin, että minun viestejäni luetaan ennakkoasenteisesti ja 'kuin Piru Raamattua' ja se sitten aiheuttaa tällaisia vääriä tulkintoja, kun rivien välistä halutaan väkisin löytää jotain, mitä siellä ei ole.

Niitä 'realistisempia kommentteja' pelistä olen kyllä lukenut ja myöskin peukuttanut niitä, mutta kuten yllä olevasta Murdocin viestistä voit lukea, niin nekin tykkäykset olivat ilmeisesti, ainakin hänen mielestään, väärin jaettu ja 'kiusalla tykätty just semmosista viesteistä, joissa peliä kritisoidaan'. Ihan viestillä myös kiitin ja kehuin yhtä tuollaista kriittisempää viestiä, mutta sain siitäkin ainakin joiltakin kirjoittajilta sellaisen käsityksen, että sekin oli jollain tavalla väärin kiitetty, kommentoitu ja tehty, koska kiitin kriittisestä viestistä. En siis saa kommentoida peliä, en saa linkittää toisen peliä pelanneen henkilön näkemystä peliin, enkä myöskään saa peukuttaa tai kiittää toisten viestejä, koska aina kommentoin 'väärin', linkitän 'vääränlaisia näkemyksiä', tai peukutan/kiitän viestejä 'väärin'.

Edelleen suuresti ihmettelen, että miten tuollainen asia on monelle niin vakava juttu? Jos siitä pelistä tykkää kovasti, niin luulisi sitä olevan into pinkeänä pelaamassa, eikä talikko tanassa foorumilla vahtimassa, jos joku sattuu tuomaan esille erilaisen mielipiteen. Kun minä ostan uuden pelin, jota olen odottanut pidemmän aikaa, niin jo vain pelaan sitten sitä, enkä jaksa edes juuri ajatella asiaa, että onko joku kirjoittamassa nettiin kyseisestä pelistä erilaista näkemystä, kuin omani siitä on.

Väkisin tässä tulee mieleen myös sellainen ajatus, että jos joku muu satunnainen nimimerkki olisi tuon IS:n näkemyksen tänne linkittänyt samantyylisin saatesanoin, niin ei siitä kukaan olisi pahastunut, mutta koska sen nyt satuin tekemään minä, niin sotahan siitä syntyi, koska minä olen minä ja minun viestejäni tulkitaan, kuten niitä nyt on tässä todistettavasti tulkittu. "Sä vaan suoraan vittuilet" ja "Kyllä mä nään, mitä sä teet!" ovat juuri sen tason vastauksia, että hyvin huomaa, millä asenteella on luettu viestejä. Teitpä niin tai näin, niin aina väärin linkitetty, peukutettu ja kommentoitu.
 
Kuten jo selitin aikaisemmin kyseisessä ketjussa, niin varoitin linkittäessäni tekstiä ihan siitä syystä, että jos ei välitä lukea kriittisempää kirjoitusta, niin kannattaa jättää lukematta. Sille minä en voi mitään, jos sinä sen vittuiluna otit. Sellaiseksi se ei ollut tarkoitettu.
Kyllähän se oli ihan suora vihjailu jos johonkin ketjuun täytyy tuollainen "varoitus" edes antaa. Neutraaliudesta varoittaminen nimenomaan on suoranaista kettuilua ja suora vihjaus siihen että muualla sitä ei ole tarjolla ja/tai kestetä.

Ihan naurettavaa että jaksa selitellä vieläkin muuta. Ja jos tämä sama inttäminen ja jankkaus jatkuu niin ei kyllä kiinnosta kanssasi enää tästä enempää jatkaa. Liian usein päädyn itsekin jankkaamaan niin nyt yritän nähdä etukäteen milloin ei oikeasti kannata.

Melkein tekisi mieleni sanoa, että on luettu kovin ennakkoasenteisesti ja valmiiksi otettu taka-ajatus, että "Fabre se taas kirjoittaa ja linkittää, joten se varmaan haluaa vaan piikitellä, haukkua ja mollata". Onhan se nähty ennenkin, että minun viestejäni luetaan ennakkoasenteisesti ja 'kuin Piru Raamattua' ja se sitten aiheuttaa tällaisia vääriä tulkintoja, kun rivien välistä halutaan väkisin löytää jotain, mitä siellä ei ole.
Eikö sekin ole yhtä lailla ennakkoasenne jos kuvittelet että minä jotenkin ennakkoasenteisesti viestisi otan vastaan? :D

Kyllä se oli ihan tekstisi sisältö, joka oli kaikkea muuta kuin pelkkä linkitys.

Muutenkin kannattaa ehkä katsoa peiliin jos ei muka halua päätyä tällaiseen jankkaukseen mutta jotenkin niissä aina on mukana. Voin vinkata että nimenomaan sitä linkitysviestiäsi voisit ekana tarkastella että miten sen olisi voinut oikeasti kirjoittaa tavalla, jolla muka väitit kirjoittaneesi sen.

Edelleen suuresti ihmettelen, että miten tuollainen asia on monelle niin vakava juttu? Jos siitä pelistä tykkää kovasti, niin luulisi sitä olevan into pinkeänä pelaamassa, eikä talikko tanassa foorumilla vahtimassa, jos joku sattuu tuomaan esille erilaisen mielipiteen. Kun minä ostan uuden pelin, jota olen odottanut pidemmän aikaa, niin jo vain pelaan sitten sitä, enkä jaksa edes juuri ajatella asiaa, että onko joku kirjoittamassa nettiin kyseisestä pelistä erilaista näkemystä, kuin omani siitä on.
Minä en ainakaan käytä kaikkea aikaani pelaamiseen vaikka kuinka kiinnostava peli olisi. Minä vietän aikaani paljon myös keskustelemassa ja lukemassa täällä.

Typerä ajatus että ei muka ehtisi täällä käydä jos on joku peli kesken :D Tosin ehkä se joidenkin 8 tai 14 tuntisten sessioiden kanssa voikin olla realismia mutta se nyt on asia erikseen ja varmaan kaikilla on muullekin aikaa varata kuin pelaamiselle.

Omalta kohdalta voin sanoa että Starfieldiin ei ole mitään suhdetta vielä. Minä kommentoin ihan puhtaasti sitä tekstiäsi ja kirjoitustapaasi. Ja se oli vittuilua. Piste. Jos nyt on pienikin mahdollisuus että et ollut sitä niin tarkoittanut, niin kuten jo sanoin: katso peilin ja kirjoituksiasi että miksi päädyt tällaisiin väittelyihin niin usein. Vinkki: ei ole kyse vastapuolesta jos itse on se "firestarter". Jotkut trolliksikin kutsuvat jos se tarkoituksellinen (tai tarkoituksellisen oloinen) toiminta menee pidemmälle.

Kannattaa myös muistaa että sillä, miten olet asian tarkoittanut, ei ole väliä jos se viestisi tulkitaan jatkuvasti väärin. Silloin kannattaa tosiaan katsoa peiliin jne. Sinähän ne viestisi kirjoitat, joten sinä voit asiaan vaikuttaa.

Väkisin tässä tulee mieleen myös sellainen ajatus, että jos joku muu satunnainen nimimerkki olisi tuon IS:n näkemyksen tänne linkittänyt samantyylisin saatesanoin, niin ei siitä kukaan olisi pahastunut, mutta koska sen nyt satuin tekemään minä, niin sotahan siitä syntyi, koska minä olen minä ja minun viestejäni tulkitaan, kuten niitä nyt on tässä todistettavasti tulkittu. "Sä vaan suoraan vittuilet" ja "Kyllä mä nään, mitä sä teet!" ovat juuri sen tason vastauksia, että hyvin huomaa, millä asenteella on luettu viestejä. Teitpä niin tai näin, niin aina väärin linkitetty, peukutettu ja kommentoitu.
Jälleen tässä on sitten vain sinun tulkintasi että muut vs. sinä. Ihan samalla tavalla olisin ihmetellyt sitä vihjausta neutraliudesta.

Mutta tässä on joko kyse siitä että et tunnista provoavaa kirjoitustapaasi tai sitten trollimaisesti väität vastaan että ei ole muka mitään kettuilutarkoitusta, joten jos jankkaat samaa vastaukseksi niin en tule siihen samoja asioita uusiksi kirjoittamaan. Olen sanottavani sanonut.
 
Minä kommentoin ihan puhtaasti sitä tekstiäsi ja kirjoitustapaasi. Ja se oli vittuilua. Piste
No tämän toteamuksen jälkeen meillä ei tosiaan ole mitään keskusteltavaa tästä asiasta. Jos noilla oletuksilla menet eteenpäin ja haluat niistä pitää kiinni, niin sitten meillä ei tosiaan ole mitään keskusteltavaa tästä asiasta.

Sen sanon tähän loppuun niin sinulle kuin myös muille mahdollisille lukijoille, jotka pohtivat "Vittuilua vaiko ei"-kysymystä, että te ette ole edes nähneet minua vittuilemassa. Jos minä vittuilen, niin sen kyllä huomaa ilman pohdintojakin. Vielä siihen ei ole tarvinnut turvautua ja todennäköisesti ei koskaan täällä tarvitsekaan. Oma suhtautumiseni noihin henkilöön meneviin kuittailuihin on vuosien saatossa muodostunut sellaiseksi, että niille lähinnä hymähtää, eikä ole tarvetta raportointinappulaa enempää niille huomiota antaa.
 
Sen sanon tähän loppuun niin sinulle kuin myös muille mahdollisille lukijoille, jotka pohtivat "Vittuilua vaiko ei"-kysymystä, että te ette ole edes nähneet minua vittuilemassa. Jos minä vittuilen, niin sen kyllä huomaa ilman pohdintojakin. Vielä siihen ei ole tarvinnut turvautua ja todennäköisesti ei koskaan täällä tarvitsekaan. Oma suhtautumiseni noihin henkilöön meneviin kuittailuihin on vuosien saatossa muodostunut sellaiseksi, että niille lähinnä hymähtää, eikä ole tarvetta raportointinappulaa enempää niille huomiota antaa.
Minulla on sellaisia kokemuksia että ihmiset, jotka kirjoittavat/sanovat tyyliin "phyh, et ole vielä nähnyt mitään" on yleensä myös perusasetuksilla todella tympeää/ikävää porukkaa :D

Ja ei siinä, helppo uskoa että ei olla nähty vielä mitään kun "asiallinen linkkaus" on jo tuota tasoa.

Yhä kehottaisin itsereflektion pariin.
 
Jos eriävä mielipide 'tuhoaa foorumin yleisen hengen', niin mitä siihen voi sitten sanoa?
Jos sait viestistäni kuvan, että olen vastaan eriäviä mielipiteitä tai kritiikin kirjoittamista niin onnittelut, olet vieläkin sokeampi sille mitä sinulle yritetään sanoa, kuin mitä osasin kuvitella.

Vaikka yrität kuinka uhriutua tässä kohtaa niin on aivan päivän selvää ja läpi näkyvää, mikä sinun todellinen tarkoitusperä on viestiesi kanssa. Kuten sanoin, et ole missään vaiheessa harkinnutkaan Starfieldin hankkimista, koska se ei tule rakkaalle konsolillesi. Haluaisin myös nähdä tulevan Spider-manin kohdalla kuinka tulet siihen ketjuun hillitsemään ihmisten innostusta ja postaamaan ”neutraaleja ja kriittisiä” artikkeleita. Tai edes yksi viesti vaikkapa Ghost of Tsushima ketjusta missä teet tätä sama. Voin vaikka vannoa, ettei tule tapahtumaan. Turha kysyä näetkö tuossa mitään ristiriitaa, kun vastaus on ilmiselvä. Ja miksi tekisit, kun ne on sinun rakkaan konsolisi huippupelejä.
 
Jätän tämän nyt vaan tähän muistutuksena, jos on jäänyt huomaamatta. Henkilökohtaisuuksiin en vastaa.
Minun kanssani saa olla eri mieltä asioista ja minun viesteihini saa vastata, mutta yrittäkää edes vastata asiallisesti ja perustellen, ilman mitään henkilökohtaisuuksia. Olen yksikantaan ottanut sellaisen asenteen, että en vastaa niihin ollenkaan ja raportoin niistä jokaisen ylläpidolle eteenpäin.
 
Öh nyt en kyllä itse ymmärrä lainkaan. Olen lueskellut Starfield-ketjua jokusen kuukauden sillä ajatuksella, että jos peli on todella todella hyvä niin voisi sen takia vaikka boxin hommata. En ole kiinnittänyt erityisemmin huomioita siihen, että siellä olisi yksikään nimimerkki ollut erityisemmin dumaamassa peliä ennakkoon. Ainakaan tämä IS-arvostelun linkkaaminen ihmetytti vain siksi, millaisen reaktion se sai aikaan.

Ketjussa on hypetetty ja mehusteltu peliä sen verran huolella, etten ole moiseen törmännyt (enkä ehkä ennen ole seurannutkaan foorumilta suuren pelin julkaisun alla keskustelua). Keskustelussa heiteltiin jatkuvasti jotain Microsoftin ja Sonyn johtoportaisiin kuuluvien henkilöiden nimiä siihen pisteeseen saakka, että pohdin jo jonkin sortin henkilökultin olemassaoloa. Pelin saamaa kritiikkiäkin piti haalia ympäri nettiä ja henkisesti varautua etukäteen Sonyn ”fanipoikien” hyökkäyksiin ja arvosanojen laskuun. Kuitenkaan en tällä foorumilla ole nähnyt sitä, että vannoutuneet pleikkamiehet täällä olisivat sotaan lähdössä itkemään hyvän pelin julkaisua toiselle konsolille. Pelin menestyminen tuntui keskustelun perusteella olevan monelle niin tärkeää, että alustan melko innokas fanittaminen tuntui nyt mielestäni olevan vain tosiasia.

Ehkä olisin itse halunnut jotain fiiliksiä pelistä ketjuun kirjoittaa arvosteluiden ja niiden pelivideoiden pohjalta, mutta tuohon ketjuun en välttämättä olisi halunnut mitään negatiivista edes kirjoittaa. En rikkoa hegemoniaa saatikka saada mitään jurnutusta aikaan.

Ps. Peli vaikuttaa ihan kivalta. Kaikki Bethesdan rpg:t ovat kuitenkin jääneet kesken, joten tämän pelin takia en vielä boxia ole ostamassa.

Lisätys:

Sellainen huomio vielä, etten miellä ketään kirjoittajaa täällä minkään konsolin aisankannattajaksi, enkä viestejä lue niiden valossa. Pitäisikö?

Ei minulle ole jäänyt ainakaan mieleen, kenellä on boxi ja kenellä pleikkari jne.
 
Viimeksi muokattu:
Öh nyt en kyllä itse ymmärrä lainkaan. Olen lueskellut Starfield-ketjua jokusen kuukauden sillä ajatuksella, että jos peli on todella todella hyvä niin voisi sen takia vaikka boxin hommata. En ole kiinnittänyt erityisemmin huomioita siihen, että siellä olisi yksikään nimimerkki ollut erityisemmin dumaamassa peliä ennakkoon. Ainakaan tämä IS-arvostelun linkkaaminen ihmetytti vain siksi, millaisen reaktion se sai aikaan.

Ketjussa on hypetetty ja mehusteltu peliä sen verran huolella, etten ole moiseen törmännyt (enkä ehkä ennen ole seurannutkaan foorumilta suuren pelin julkaisun alla keskustelua). Keskustelussa heiteltiin jatkuvasti jotain Microsoftin ja Sonyn johtoportaisiin kuuluvien henkilöiden nimiä siihen pisteeseen saakka, että pohdin jo jonkin sortin henkilökultin olemassaoloa. Pelin saamaa kritiikkiäkin piti haalia ympäri nettiä ja henkisesti varautua etukäteen Sonyn ”fanipoikien” hyökkäyksiin ja arvosanojen laskuun. Kuitenkaan en tällä foorumilla ole nähnyt sitä, että vannoutuneet pleikkamiehet täällä olisivat sotaan lähdössä itkemään hyvän pelin julkaisua toiselle konsolille. Pelin menestyminen tuntui keskustelun perusteella olevan monelle niin tärkeää, että alustan melko innokas fanittaminen tuntui nyt mielestäni olevan vain tosiasia.

Ehkä olisin itse halunnut jotain fiiliksiä pelistä ketjuun kirjoittaa arvosteluiden ja niiden pelivideoiden pohjalta, mutta tuohon ketjuun en välttämättä olisi halunnut mitään negatiivista edes kirjoittaa. En rikkoa hegemoniaa saatikka saada mitään jurnutusta aikaan.

Ps. Peli vaikuttaa ihan kivalta. Kaikki Bethesdan rpg:t ovat kuitenkin jääneet kesken, joten tämän pelin takia en vielä boxia ole ostamassa.

Lisätys:

Sellainen huomio vielä, etten miellä ketään kirjoittajaa täällä minkään konsolin aisankannattajaksi, enkä viestejä lue niiden valossa. Pitäisikö?

Ei minulle ole jäänyt ainakaan mieleen, kenellä on boxi ja kenellä pleikkari jne.
Hyvä kommentti. Ei kuitenkaan poista kyseisen ihmisen trollaavia viestejä keskustelusta.
 
Öh nyt en kyllä itse ymmärrä lainkaan. Olen lueskellut Starfield-ketjua jokusen kuukauden sillä ajatuksella, että jos peli on todella todella hyvä niin voisi sen takia vaikka boxin hommata. En ole kiinnittänyt erityisemmin huomioita siihen, että siellä olisi yksikään nimimerkki ollut erityisemmin dumaamassa peliä ennakkoon. Ainakaan tämä IS-arvostelun linkkaaminen ihmetytti vain siksi, millaisen reaktion se sai aikaan.

Ketjussa on hypetetty ja mehusteltu peliä sen verran huolella, etten ole moiseen törmännyt (enkä ehkä ennen ole seurannutkaan foorumilta suuren pelin julkaisun alla keskustelua). Keskustelussa heiteltiin jatkuvasti jotain Microsoftin ja Sonyn johtoportaisiin kuuluvien henkilöiden nimiä siihen pisteeseen saakka, että pohdin jo jonkin sortin henkilökultin olemassaoloa. Pelin saamaa kritiikkiäkin piti haalia ympäri nettiä ja henkisesti varautua etukäteen Sonyn ”fanipoikien” hyökkäyksiin ja arvosanojen laskuun. Kuitenkaan en tällä foorumilla ole nähnyt sitä, että vannoutuneet pleikkamiehet täällä olisivat sotaan lähdössä itkemään hyvän pelin julkaisua toiselle konsolille. Pelin menestyminen tuntui keskustelun perusteella olevan monelle niin tärkeää, että alustan melko innokas fanittaminen tuntui nyt mielestäni olevan vain tosiasia.

Ehkä olisin itse halunnut jotain fiiliksiä pelistä ketjuun kirjoittaa arvosteluiden ja niiden pelivideoiden pohjalta, mutta tuohon ketjuun en välttämättä olisi halunnut mitään negatiivista edes kirjoittaa. En rikkoa hegemoniaa saatikka saada mitään jurnutusta aikaan.

Ps. Peli vaikuttaa ihan kivalta. Kaikki Bethesdan rpg:t ovat kuitenkin jääneet kesken, joten tämän pelin takia en vielä boxia ole ostamassa.

Lisätys:

Sellainen huomio vielä, etten miellä ketään kirjoittajaa täällä minkään konsolin aisankannattajaksi, enkä viestejä lue niiden valossa. Pitäisikö?

Ei minulle ole jäänyt ainakaan mieleen, kenellä on boxi ja kenellä pleikkari jne.
Kannattaa tutustua kyseisen kaverin foorumin laajuiseen kommentointiin, etenkin MS:n ja Xboxiin liittyvissä asioissa niin antaa kyllä tarvittavan kontekstin sille mistä tämä on lähtenyt liikkeelle.
 
Ei kuitenkaan poista kyseisen ihmisen trollaavia viestejä keskustelusta.
Tältä pohjalta minua jäi kiinnostamaan ja mietityttämään yksi asia. Kyseiseen ketjuun linkitettiin IGN:n virallinen arvostelu pelistä, jonka arvosana taisi olla 7/10, eli oletettavasti kyseisessä arvostelussa oli peliä kohtaan 'paljon' kritiikkiä. IS:n ensimakustelussa ei ollut arvosanaa, mutta kritiikkiä kyllä löytyi. Kyseisen artikkelin linkittäminen aiheutti kohun ja selvästi se nyt tulkitaan 'trollaavaksi viestiksi', mutta tuo IGN:n 7/10 arvostelun linkitys ei aiheuttanut kohua, eikä väitteitä trollaamisesta.

Mikä näissä on erona? Mikä tekee yhden artikkelin linkittämisestä trollausta, kun samalla toinen samantyylinen arvostelun linkitys ohitetaan olan kohautuksella ilman minkäänlaista show'ta? Voisiko joku ystävällisesti selittää tämän, niin tulevaisuudessa kaikki sitten tietäisivät, mistä tämä ero tulee ja pystymme välttämään tällaiset episodit?

Kannattaa tutustua kyseisen kaverin foorumin laajuiseen kommentointiin, etenkin MS:n ja Xboxiin liittyvissä asioissa niin antaa kyllä tarvittavan kontekstin sille mistä tämä on lähtenyt liikkeelle.
No niin tulihan se sieltä! Se ennakkoasenne. "Kun tämä on joskus sanonut näin ja kritisoinut noin, niin kyllä se nytkin ihan varmasti niin...". Tuollaisella asenteella tosiaan sieltä rivien välistä helposti lähtee etsimään jotain, mitä siellä ei ole. Luetaan niitä viestejä, eikä koiteta löytää jotain omakeksimiä juttuja rivien väleistä!
 
Tältä pohjalta minua jäi kiinnostamaan ja mietityttämään yksi asia. Kyseiseen ketjuun linkitettiin IGN:n virallinen arvostelu pelistä, jonka arvosana taisi olla 7/10, eli oletettavasti kyseisessä arvostelussa oli peliä kohtaan 'paljon' kritiikkiä. IS:n ensimakustelussa ei ollut arvosanaa, mutta kritiikkiä kyllä löytyi. Kyseisen artikkelin linkittäminen aiheutti kohun ja selvästi se nyt tulkitaan 'trollaavaksi viestiksi', mutta tuo IGN:n 7/10 arvostelun linkitys ei aiheuttanut kohua, eikä väitteitä trollaamisesta.

Mikä näissä on erona? Mikä tekee yhden artikkelin linkittämisestä trollausta, kun samalla toinen samantyylinen arvostelun linkitys ohitetaan olan kohautuksella ilman minkäänlaista show'ta? Voisiko joku ystävällisesti selittää tämän, niin tulevaisuudessa kaikki sitten tietäisivät, mistä tämä ero tulee ja pystymme välttämään tällaiset episodit?


No niin tulihan se sieltä! Se ennakkoasenne. "Kun tämä on joskus sanonut näin ja kritisoinut noin, niin kyllä se nytkin ihan varmasti niin...". Tuollaisella asenteella tosiaan sieltä rivien välistä helposti lähtee etsimään jotain, mitä siellä ei ole. Luetaan niitä viestejä, eikä koiteta löytää jotain omakeksimiä juttuja rivien väleistä!
 

Liitetiedostot

  • WEgs.gif
    WEgs.gif
    712,9 KB · Lukukerrat: 16
No niin tulihan se sieltä! Se ennakkoasenne. "Kun tämä on joskus sanonut näin ja kritisoinut noin, niin kyllä se nytkin ihan varmasti niin...". Tuollaisella asenteella tosiaan sieltä rivien välistä helposti lähtee etsimään jotain, mitä siellä ei ole. Luetaan niitä viestejä, eikä koiteta löytää jotain omakeksimiä juttuja rivien väleistä!
Unohdan ”ennakkoasenteet” siinä vaiheessa, kun saat sanottua jotain positiivista MS:stä tai heidän tuotteistaan. Voi olla, että saadaan muutama tovi odotella. :D

Huikea on kyllä kaverin taito väistellä saamansa kritiikin ymmärtämistä. Tulee mieleen eräs elokuva jossa näyttelee Keanu Reeves.
 
Unohdan ”ennakkoasenteet” siinä vaiheessa, kun saat sanottua jotain positiivista MS:stä tai heidän tuotteistaan.
Microsoftin ja Xboxin olemassa olo markkinoilla tekee kilpailutilanteesta jännittävämmän, joka ajaa myös Sonyn kehittämään tuotteitaan ja pelejään paremmiksi. Eli periaatteessa Sonyn loistavuudesta on pieni kiittäminen jopa Microsoftia. Se on positiivinen asia.

Happy now?
 
Eihän minkään arvostelun linkittäminen ole trollausta, vaan sen perään kirjoitetut vittuilevat loppukaneetit, ihan kuten Shamaniac jo kommentoi. Kyllä ihmiset osaavat lukea eivätkä ole tyhmiä, jokainen voi ketjusta nähdä, miksi joihinkin kommentteihin takerrutaan. Minua harmittaa, että keskusteluja pilataan tuollaisilla töräytyksillä ja sitten saadaan asiallisen keskustelun sijaan monta sivua reaktioita ja keskustelun taso laskee. Ei ole mitään hyötyä tulla irvailemaan ja kertomaan sananvapauden nimissä, että muut ovat urpoja, jos ovat innoissaan jostakin pelistä. Harrastamiseen kuuluu innostuneisuus. No, tuskin tästä tämä kaveri tulee koskaan ottamaan koppia, ja varmasti sama hapan trollailu ja piikittely jatkuu vuodesta toiseen ja onnea vaan sille tielle. Suosittelen omasta puolesta kuitenkin, että jättäkää ihan selvät trollit ja bullshit viestit reagoimatta, jos haluatte tasokasta keskustelua. Itselläkin toki välillä on kiusaus noihin vastata, mutta ei kannata ainakaan heittää löylyä ja lähteä samalle linjalle.
 
Microsoftin ja Xboxin olemassa olo markkinoilla tekee kilpailutilanteesta jännittävämmän, joka ajaa myös Sonyn kehittämään tuotteitaan ja pelejään paremmiksi. Eli periaatteessa Sonyn loistavuudesta on pieni kiittäminen jopa Microsoftia. Se on positiivinen asia.

Happy now?
Jep, onnellinen siitä, että todistit jälleen muutamalla lauseella miksi ollaan tässä tilanteessa missä nyt ollaan. :D
 
Ylös Bottom