Joo, kaasut meni minulla sekaisin mutta koko viesti oli kieli poskella kirjoitettu enkä tietenkään lähtisi ratkomaan millään kumiluodeilla tms mitään

Kai ajattelin että tuo loppukevennys kaakaoiden ryöstämisen kanssa olisi ollut riittävä ilmaisemaan tuon häiriintyneen huumorini!
Kuten kirjoitin, pohdin kyllä jonkinlaista vitsailun mahdollisuutta, mutta tekstistä oli melko hankala ottaa selvää mihin vakavissaan kirjoitettu asia loppuu ja mistä vitsi alkaa.
Meni teikäläisellä ihon alle ja anteeksi siitä, ei ollut tarkoitus kun tökkiä sinne tänne noita Elokapina hyypiöitä (a.k.a. hihhuli & hörhö). Ja ehkä herätellä keskustelua että voisiko noita asioita hoitaa jotenkiinsa paremmin - ja ennenkaikkea fiksummin.
Mielestäni tuollaisen pitääkin mennä ihon alle jos aletaan puhumaan tuolla tapaa ihmisistä. Samaa settiä kuin köyhien, työttömien ja huumeriippuvaisten kohdallakin kommentointi usein on.
Ukrainaa en nyt oikein keksi mistä sen vedit
Se oli vertailun vuoksi siinä ja kyse oli mielenosoituksesta Ukrainan tilannetta eli Venäjän toimia vastaan. Pitäisitkö kyseistä asiaa ajaviakin hihhuleina ja hörhöinä jos istuisivat asiansa vuoksi tiellä tukkimassa liikennettä?
mutta fun fact, mä olen sinne laittanut omia dollareita kyllä ja työmatkalta tullessani kentällä törmäsin naiseen kolmen pienehkön lapsen kanssa, oli Ukrainan liput pikkuisilla repussaan, ni annoi mun kaksi matkavirtapankkia sille äitilleen. Ihan vaan kun tiedä minne vastaanottokeskuskeen ne tungetaan jne ni on edes virtaa puhelimessa viestitellä. Toivottavasti oli joku jolle viestittää. Pieniä juttujahan noi on mutta ei sitä tavan tallaaja kovin isoihin asioihin pysty - niin tai voisinhan mennä istumaan keskelle mannerheimin tietä mutten oikein tiedä kuinka paljon se mitään edistäisi?
Siis... Vertaatko nyt parin virtapankin lahjoitusta mielenosoitukseen ja kysyt että mitä mielenosoitus auttaa?
Mielenosoituksen vaikuttavuutta yhä ihmetellään vaikka täällä on viitattu historiaan useamman kerran. Ne auttaa kumman paljon ja niillä on muutettu maailmaa useasti. Toivottavasti sama myös jatkuu, eli että jatkossakin on ihmisiä, jotka yrittävät vaikuttaa asioihin sen sijaan että pyrkisivät vain saamaan itselleen hyvän omantunnon.
Tekosi on hieno mutta et sinä sillä maailmaa muuta. Mielenosoitukset taas todistettavasti sitä tekevät. Siinä se ero pähkinänkuoressa.
Stop Putin kyltti siinä ja sillain. Jos olisi virtaa moiseen niin kyllä mä varmaan menisin istumaan jonnekin Venääjän liittyvään, suurlähetystö on vissiin jo suljettu mutta johonkin tommoseen mikä ikinään onkin lähinnä R*ssälandiaa.
Eli myönnät siis että mielenosoituksessa olevien ihmisten niputtaminen "hörhöiksi" ja "hihhuleiksi" on täysin riippuvaista siitä, mitä asiaa siellä ajetaan. Näin vähän ajattelinkin.
Ongelma ei siis olekaan mikään tien tukkiminen vaan se, että maapallon tulevaisuus ja elinkelpoisuus ei ole asia, jota haluat ajaa. Tai et ainakaan jos se sulkee kadun tai kaksi tai jotain muuta ylitsepääsemätöntä. On siinä kyllä "first world problems" kerrakseen.
*Tässä tulkitsin omiani ja vedin johtopäätöksia turhan hataralta pohjalta.*
Pakkoko niiden on haitata toisten elämää? Multa ei löydy tien tukkimiseen yhtään ymmärrystä.
No pakkoko lakkojen on haitata työnantajien elämää? <--Vastaa tähän niin saat vastauksen myös omaan ihmettelyysi.
Mun mielestä tiedemiehet saisivat ratkaista tämän maapallon lämpenemisen, niiden ansiostahan se asia ylipäänsä tiedetään. Toivoisin myös maailmaa ilman turhaa vastakkainasettelua, mutta se taitaa olla turha toive.
Tätä perinteistä "kyllä teknologia ja/tai liike-elämä asian ratkaisee"-mantraa. Se on sitä pään puskaan laittamista kun ei uskalleta myöntää faktoja ja sitä että asioista pitää alkaa tinkimään. Sitähän ne sinunkin mainostamat tiedemiehet on jo pitkään sanoneet. Samoin Elokapina. Miksi siis olet heitä vastaan?
Elokapina ja vastaavat on siellä muiden haittana juuri siksi koska ihmiset ja päättäjät ei muuten itse tee minkäänlaisia muutoksia asian eteen. Niitä muutoksia, joita ne tiedemiehet toitottaa tarvittavan.
On ihan naurettavaa miten lähellä asian ymmärtämistä sinäkin tässä olet mutta silti et sitä muka ymmärrä. Puhut tiedemiehistä, joilla on tähän ollut jo ratkaisu, ja kritisoit Elokapinaa, joka niitä tiedemiestenkin kehoituksia yrittää saada toteutumaan.
Käsittääksenihän se on ollut ratkaistuna jo vuosikymmenien ajan, ja sitähän jengi kykkii siellä autotiellä että pitäisi tehdä niinku ne viisaat tiedemiehet on paapattaneet vuosia
Niin, näin juuri! Tämä on taas ihmeellisin keskustelu vähään aikaan kun porukka "ihmettelee" asioita, joihin heiltä itseltään tulee toisella tapaa kuitenkin myös vastaus. Vastaus, jota myös se kritisoitu taho ajaa.