Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kena: Bridge of Spirits

Onko tuo pelin ajoittainen vaikeus siis minkälaista? Reilua Souls-vaikeutta, jossa tuntuu koko ajan että homma on itsestä kiinni vai sellaista että koko ajan tuntuu että peli kieroilee ja itseään ei ole peiliin katsominen?
Mun mielestä aika paljon oli itseään peiliin katsominen, mutta oli jotain ärsyttäviä peliin sisältyviä piirteitä. Isoin ongelma oli mulle se, että parryn aikaikkuna oli ihan järjettömän lyhyt. Vaikka aktiivisesti yritin sitä opetella, niin en vielä lopussakaan saanut sitä toimimaan kuin ehkä joka toinen kerta.
Pomojen kantama on myös iso ja niiden väistö hankalaa, koska hyökkäys "seuraa" pelaajaa, mutta tämä mun mielestä oli ok, koska opettelemalla oikean väistötaktiikan (hyppy vai kierintä) ja sen oikean ajoituksen, väistö onnistuu kyllä. Mutta tässäkin väistön aikaikkuna on melko kapea, vaikkakin onneksi vähän reilumpi kuin tuon parryn.

Normal-tason isoin ongelma oli, että silläkin muutama pomon isku saa koko energian kulumaan pois. Eli kovin monta kertaa ei voi mokata, ennen kuin kuolo korjaa. Parannusmahdollisuuksia on yleensä vain kaksi kertaa pomon aikana ja ne kuluttaa erikoisiskuihin kuluvaa "couragea" pois. Pomot on myös normaalille tasolle ehkä hieman turhan aggressiivisia. Vähän enemmän saisi sillä tasolla olla hengähdyshetkiä pelaajalle.
 
Itsehän teen yleensä peleissä niin että lasken hetkellisesti vaikeusastetta jos mopo alkaa turhauttamaan, tässäkin pelissä voi laskea vaikeusastetta pomotaisteluiden ajaksi. Peli on omalla ostoslistalla mutta odotan fyysistä versiota.
 
Itsehän teen yleensä peleissä niin että lasken hetkellisesti vaikeusastetta jos mopo alkaa turhauttamaan, tässäkin pelissä voi laskea vaikeusastetta pomotaisteluiden ajaksi. Kyllä tämä peli omalla ostoslistalla on mutta odotan fyysistä versiota.
Joo näin voi tietty tehdä, mutta mielestäni tässä pelissä se ei auttanut, koska easy oli sitten jo todella helppo tasoltaan. Eli hyppy easyn ja normalin välillä on vaan aivan liian iso. Tuo easy vastaa ihan oikeastikin easyä, mutta normal vastaa vähintään hardia monessa muussa pelissä.

Ihan super hyvä peli tämä siis on edelleen varsinkin, kun miettii että tämä on Emberlabin eka peli. Varmasti osaavat mahdollisissa seuraavissa peleissä tästä saadun palautteen avulla säätää vaikeustasoja toimivammiksi.
 
Ihmettelen suuresti jos ei tule muille alustoille. Oikeastaan ainoa syy voisi olla se, että pienellä studiolla ei riitä resurssit keskittyä muihin versioihin. Xbox ja muut PC:n kauppapaikat nyt ainakin, mutta näkisin jopa että Switch versio voisi olla suunnitelmissa. Pelin grafiikka on sellaista tyyliä, että sen varmaan saisi näyttämään ihan nätiltä downgradettuna Switchilläkin.
 
Minä vain tykkäsin tästä ihan hulluna, niinku viiden tähden arvostelukin osoittaa: https://www.konsolifin.net/arvostel...n-yllattajien-joukkoon-kena-bridge-of-spirits

Miksi tämmösiä puhtaita seikkailupelejä tulee niin harvakseltaan, kysyn vain?
Tänään meni sitten viimeinkin pikkutunneilla peli läpi, ja edelleen on myös todettava, että aivan järjettömän hyvä peli, ja viisi tähteä sekä GOTY 2021-maininta täältä! Oli juuri niin hyvä peli, miltä vaikuttikin etukäteen. Hienoa ettei kerrankin tullut pettymystä odotuksiin nähden.

Hieman vielä keräilin juttuja pelin läpäisyn jälkeen, mutta aika hankalia juttuja tehtäväksi vielä ja paljon kerättävää, jotta saisi platinan, joten taisi tämän pelaaminen tähän jäädä, vaikka hirmu hyvä peli olikin tarinan loppuun asti. En vaan yleensä jaksa kauaa hieroa endgame-pelaamista, joten uusia tarinoita siis tulille. Seuraavana vuorossa taitaakin olla sitten Far Cry 6 ja Danin tarina. :)
 
Tänään meni sitten viimeinkin pikkutunneilla peli läpi, ja edelleen on myös todettava, että aivan järjettömän hyvä peli, ja viisi tähteä sekä GOTY 2021-maininta täältä! Oli juuri niin hyvä peli, miltä vaikuttikin etukäteen. Hienoa ettei kerrankin tullut pettymystä odotuksiin nähden.

Hieman vielä keräilin juttuja pelin läpäisyn jälkeen, mutta aika hankalia juttuja tehtäväksi vielä ja paljon kerättävää, jotta saisi platinan, joten taisi tämän pelaaminen tähän jäädä, vaikka hirmu hyvä peli olikin tarinan loppuun asti. En vaan yleensä jaksa kauaa hieroa endgame-pelaamista, joten uusia tarinoita siis tulille. Seuraavana vuorossa taitaakin olla sitten Far Cry 6 ja Danin tarina. :)
Itsekin ihan loppusuoralla ja pariin asiaan tartun viestissäsi. Ensinnäkin, samaa mieltä siitä, että kyseessä on aivan loistava peli. Tämä on mielestäni täysin systemseller, joka sataa Sonyn laariin :)

Harmittaa, että tässä pelissä on melko haastava platina, koska peli pitäisi läpäistä master-vaikeustasolla. Itse vaihdoin jossain vaiheessa normalin easyyn ja tekemistä on tässäkin. Kyseessä ei todellakaan ole peli helpoimmasta päästä, vaikka kaikki pomotaistelut ovatkin menneet ekalla läpi sen jälkeen, kun vaihdoin easyyn.

Mutta summa summarum, tämä peli pitää kokea kaikkien. Hieno tarina, upea miljöö ja graafisesti aivan mieletön. Ei mitään bugeja itse pelissä eikä välianimaatioissa. Näin ne pelit pitää tehdä!

Niin ja vielä, moni pelkäsi pelin lyhyttä kestoa. Ei huolta jos tykkää keräillä. Itse nyt pelannut viikon joka ilta tunnin pari :)
 
Itsekin ihan loppusuoralla ja pariin asiaan tartun viestissäsi. Ensinnäkin, samaa mieltä siitä, että kyseessä on aivan loistava peli. Tämä on mielestäni täysin systemseller, joka sataa Sonyn laariin :)

Harmittaa, että tässä pelissä on melko haastava platina, koska peli pitäisi läpäistä master-vaikeustasolla. Itse vaihdoin jossain vaiheessa normalin easyyn ja tekemistä on tässäkin. Kyseessä ei todellakaan ole peli helpoimmasta päästä, vaikka kaikki pomotaistelut ovatkin menneet ekalla läpi sen jälkeen, kun vaihdoin easyyn.

Mutta summa summarum, tämä peli pitää kokea kaikkien. Hieno tarina, upea miljöö ja graafisesti aivan mieletön. Ei mitään bugeja itse pelissä eikä välianimaatioissa. Näin ne pelit pitää tehdä!

Niin ja vielä, moni pelkäsi pelin lyhyttä kestoa. Ei huolta jos tykkää keräillä. Itse nyt pelannut viikon joka ilta tunnin pari :)
Allekirjoitan kyllä ehdottomasti sen, että kyseessä on tässä vaiheessa melkoinen system seller Sonylle. Tai siis ainakin peli ansaitsee olla system-seller. Toki jos konsolia ei vain mistään saa, niin vaikeaa tämänkään on siinä mielessä olla system seller.

Itselleni joka tapauksessa ensimmäinen PS5-peli, joka todella houkuttelisi konsolin hankkimaan, jos en sitä olisi jo alkuvuodesta hankkinut. Toki myös PC:lle jo saatavissa, joten voi olla myös siellä vaihtoehto pelaamiselle, mikäli ei PS5 konsolia omista tai pysty mistään käsiinsä saamaan.
 
Hyvin on peli mennyt kaupaksi:

Hieno juttu. Itsekin pääsee vihdoin ensi kuussa pelaamaan, kun fyysinen ilmestyy. Ei ole tehnyt odotus edes tiukkaa, kun pelattavaa on ihan tarpeeksi muutenkin. Alussa jopa mietin, että ostan tämän kannatuksen vuoksi sekä digitaalisesti, että fyysisesti. Kyllä nyt tyydyn siihen fyysiseen vain..
 
Ei varmaan ole täsmennetty mutta mikäköhän versio tulee sen levyn mukana? Oli kuitenkin aikaa julkaisusta tuohon fyysiseen versioon että saivatko edes ensimmäiset päivitykset lisättyä mukaan.
Mitäköhän puuttuu jos on alkuperäinen versio levyssä?
 
Ei varmaan ole täsmennetty mutta mikäköhän versio tulee sen levyn mukana? Oli kuitenkin aikaa julkaisusta tuohon fyysiseen versioon että saivatko edes ensimmäiset päivitykset lisättyä mukaan.
Mitäköhän puuttuu jos on alkuperäinen versio levyssä?
Mielenkiintoinen kysymys ylipäänsä kun diginä alunperin julkaistu peli tulee fyysisenä. Olen usein miettinyt että kuinka paljon täytyy silti latailla päivityksiä ja korjauksia vaikka ostaa aiemmin diginä julkaistun pelin myöhemmin fyysisenä.

Aina sitä toivoisi että olisi se ns. final version levyllä mutta se taitaa olla melko harvinaista jopa näissä tapauksissa.
 
Terve. Haluaisin kysyä, että pelaako joku PC tätä kyseistä peliä kun liikkumisen kanssa on ongelmia lagaa jsk niin paljon onko se pelin sisäinen
Bugi vai ehkä ohjaimessa (ps4) läppärissä tietoa enemmän eli ryzen 7 ja näytönohjain Rtx 3060
 
Terve. Haluaisin kysyä, että pelaako joku PC tätä kyseistä peliä kun liikkumisen kanssa on ongelmia lagaa jsk niin paljon onko se pelin sisäinen
Bugi vai ehkä ohjaimessa (ps4) läppärissä tietoa enemmän eli ryzen 7 ja näytönohjain Rtx 3060
Pelasin pelin läpi PC:llä. Ei ollut mitään ongelmia hahmon liikkumisessa. Ei lagannut tai mitään muutakaan. Ohjaimena Xbox Series X -padi. Koneessa Ryzen 9 5900x ja RTX 3070. Tosin peli ei vaikuta kovin pahalta tehosyöpöltä. Siksi lähtisin purkamaan ongelmaa tuon ohjaimen kautta. Näin alkuun kokeilisin toisella ohjaimella, jos mahdollista.
 
Pelasin pelin läpi PC:llä. Ei ollut mitään ongelmia hahmon liikkumisessa. Ei lagannut tai mitään muutakaan. Ohjaimena Xbox Series X -padi. Koneessa Ryzen 9 5900x ja RTX 3070. Tosin peli ei vaikuta kovin pahalta tehosyöpöltä. Siksi lähtisin purkamaan ongelmaa tuon ohjaimen kautta. Näin alkuun kokeilisin toisella ohjaimella, jos mahdollista.
Kiitoksia vastauksestasi. Tällä hetkellä ei ole viellä mahdollista, mutta tulen hankkimaan myös xbox ohjaimen vuoden loppuun mennessä.
 
Mun on pakko sanoa että mää en pärjää tässä pelissä, Stone Knightilta tulee tunti turpaan ja netistäkin koittanut katsoa pätkiä missä muut pelaa ja kloonata niin ei vaan pärjää. Peli on jonku aikaa jäähyllä :D
 
Mun on pakko sanoa että mää en pärjää tässä pelissä, Stone Knightilta tulee tunti turpaan ja netistäkin koittanut katsoa pätkiä missä muut pelaa ja kloonata niin ei vaan pärjää. Peli on jonku aikaa jäähyllä :D
Muutaman kerran piti kyllä itsekin tuota vastaan päätä hakata seinään. Meni se sitten loppujen lopuksi ihan ok, kun löytyi se väistämisen ja parryn tatsi juuri tuohon vihuun. Ja niitä rot-hyökkäyksiä muistaakseni kannatti jonkun verran käyttää.
 
Muutaman kerran piti kyllä itsekin tuota vastaan päätä hakata seinään. Meni se sitten loppujen lopuksi ihan ok, kun löytyi se väistämisen ja parryn tatsi juuri tuohon vihuun. Ja niitä rot-hyökkäyksiä muistaakseni kannatti jonkun verran käyttää.

Pitää joskus yrittää uudelleen.
 
Ylös Bottom