Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hmm... Pleikkaan siis saa hiirenkin. Nerokasta! :D Tuota en ole tiennyt... Kuinka noloa... :(

Käykö pleikkaan ihan tavallinen USB-hiiri vai pitääkö sen olla jokin Sonyn valmistama yksilö? Tuosta voisi nimittäin olla erittäin paljon hyötyä :D Kiitos jos joku viitsii vastata.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Käykö pleikkaan ihan tavallinen USB-hiiri vai pitääkö sen olla jokin Sonyn valmistama yksilö? Tuosta voisi nimittäin olla erittäin paljon hyötyä :D Kiitos jos joku viitsii vastata.
Q: Mitä ulkoisia tekstinsyöttölaitteita voin käyttää PS3:ssa?
A: Lähes kaikkia USB- ja Bluetooth-näppäimistöjä. Myös useimmat USB- ja BT-hiiret toimivat.

Lähde: koetapa löytää itse ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hiiri/adapteri/mitälie-keskustelut on nyt siivottu pois.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jooh, kokeilin nyt itsekin tuota demoa. En voi sanoa että itselläni olisi kovinkaan kivaa ollut, jotenkin oli vain todella vaikea tähdätä vihollisia kohti. En kauheasti ole konsolilla FPS-pelejä pelannut, joten en voi väittää olevani mestaritähtääjä, mutta silti tämä oli jotenkin epätavallisen vaikea. Resistance 2:sta ja Mirror's Edgeä olen tätä aikaisemmin pelannut ja en tiedä mistä johtuu että tässä tähtääminen oli paljon vaikeampaa.

Noh, muuten peli näytti olevan taistelualueelta seuraavalle siirtymistä. Tapetaan viholliset ja siirrytään sitten seuraavaan paikkaan. Ihan kuin olisin joskus aikaisemminkin pelannut tällaista? :) Grafiikaltaan oli oikein mahtavan näköinen, ja lopussa oleva tappovideo oli vaikuttava. Itse pelaaminen ei vain ollut kivaa. Jouduin laittamaan sensitivityn ihan nolliin että pystyin edes jotenkuten tähtäilemään, josta taas seurasi se että vihollisen ollessa vieressä ei ollut enää mitään tehtävissä.

Eli joo, yhteenvetona varmaan joko pelissä on kökkö ohjaus tai sitten tämä peli on oman tasoni ja sorminäppäryyteni yläpuolella. En nauttinut. Pelaan mieluummin jotain muuta.

EDIT: Pitää tähän nyt vielä lisätä että voisinhan mä pelata sen verran että tottuisin kontrolleihin ja oppisin tähtäämään, mutta valitettavasti demo ei siihen innostanut. Hienoja grafiikoita voin katsella elokuvista, peliltä haluan jotain uutta ja kivaa tekemistä. Jos käykin niin että koko versiossa on uskomattoman mukaansa tempaava juoni ja täysin uudenlaisia ratkaisuja kenttäsuunnittelussa niin sittenhän tää pitää laittaa uuteen harkintaan. Kertokaa sitten jos näin on! :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkä yllättäviin mittasuhteisiin on kavanut näistä kontrolleista valittaminen. Ei ne minustakaan fps parhaimmistoa ole, mutta ihan siedettävät. Ampuminen tuntuu silti hyvältä. Eiköhän tästä tule kuitenkin ps3:n suosituin exclusive räiskintä. Alku"pettymyksen" jälkeen ainakin minä odotan innolla, että pääsee kokoversion kimppuun.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkä yllättäviin mittasuhteisiin on kavanut näistä kontrolleista valittaminen. Ei ne minustakaan fps parhaimmistoa ole, mutta ihan siedettävät. Ampuminen tuntuu silti hyvältä. Eiköhän tästä tule kuitenkin ps3:n suosituin exclusive räiskintä. Alku"pettymyksen" jälkeen ainakin minä odotan innolla, että pääsee kokoversion kimppuun.

Sama täällä. Kyllä nuihin kontrolleihin sit ajallaa tottuu.. Se on vaa vähän vaikea omaksua heti uusia kontrolleja, etenki ku hyppää jostain call of dutysta suoraan Killzonen kimppuun :p
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jooh, kokeilin nyt itsekin tuota demoa. En voi sanoa että itselläni olisi kovinkaan kivaa ollut, jotenkin oli vain todella vaikea tähdätä vihollisia kohti. En kauheasti ole konsolilla FPS-pelejä pelannut, joten en voi väittää olevani mestaritähtääjä, mutta silti tämä oli jotenkin epätavallisen vaikea. Resistance 2:sta ja Mirror's Edgeä olen tätä aikaisemmin pelannut ja en tiedä mistä johtuu että tässä tähtääminen oli paljon vaikeampaa.

Resistancessa on ihan jäätävä auto-aim, ja aseista suuri osa kylvää jo sellaista tuhoa osaavissa käsissä ettei siinä tarvitse kuin osoittaa vähän sinne päin jos haluaa jotain tehdä. Ja jos sensitivityn joutuu ihan 0:aan säätämään että ohjaamisesta tulee mitään niin on vaikea uskoa että siitä tulisi mitään missään muussakaan räiskintäpelissä ei ne sentään niin huonot ole vaikka kuinka codia pelaisi insane senssillä.

Noh, muuten peli näytti olevan taistelualueelta seuraavalle siirtymistä. Tapetaan viholliset ja siirrytään sitten seuraavaan paikkaan. Ihan kuin olisin joskus aikaisemminkin pelannut tällaista? :)
Aivan kuten kaikissa fps sekä muissa räiskintä peleissä viimeisen 10 vuoden ajan?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Herranenaika että muuttuikin ohjaaminen suorastaan loistavaksi kun otin käyttöön tuon perusoletusasetuksen eli standard 1:n. Ennen pelasin tuolla alternate 2:lla joka ei myöskään ollut huono mutta nyt ero on kuin yöllä ja paivällä! Ja eikun reenaamaan :)

P.S yhden asian jos saisi muokata niin olisin piirun verran onnellisempi ja se olisi suojautumisen ( L2 ) ja lähitaiston ( L1 ) paikkojen vaihto mutta jos tämä on suurin ongelma tämän pelin kanssa niin aika vähällä pääsen :p
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ja jos sensitivityn joutuu ihan 0:aan säätämään että ohjaamisesta tulee mitään niin on vaikea uskoa että siitä tulisi mitään missään muussakaan räiskintäpelissä ei ne sentään niin huonot ole vaikka kuinka codia pelaisi insane senssillä.

No tuossa kokeilin noita paria muutakin demoa mitä oli tullut imastua. RE5:sen kontrolleja on haukuttu myös, mutta itselläni oli mukavampaa pelata sitä ja tähtäillä hölmöjä zombeja. Sitten sen jälkeen kokeilin tuota Warhawkin demoa ja siinäkin sujui ampuminen oikein mainiosti minne halusikin, vaikka lentovekottimella olikin jo vähän liikaa nappeja painettavana :)

Kuitenkin, pointtina se että jostain syystä ensituntumalta monta kertaa huomasin että kesti sekuntitolkulla ennenkuin sain hivuteltua tähtäimen Killzonessa kohdalleen. Noh, ilkeät viholliset siinä ajassa pääosin tietysti ehtivät jo suojaan ja pitää ruveta tähtäilemään jo muualle. Tästä valitin, koska aikaisemmissa peleissä tällaista ei ole itselleni sattunut.

Tuli yksi ajatus tuossa mieleen että voisiko syy olla erilaisessa kääntymisen kiihdyttämisessä? En ole mitään kummempaa analyysia nyt tehnyt, mutta jos se on tehty jotenkin toisin kuin aikaisemmin niin ehkä sen takia oli niin vaikeaa? Siis ihan vain ajatuksena tuo, voi johtua muustakin.

Aivan kuten kaikissa fps sekä muissa räiskintä peleissä viimeisen 10 vuoden ajan?

Joo, eli siis siihen pääseminen ei tee pelistä vielä keskinkertaista parempaa. Jotta tästä jaksaisin innostua niin tarvittaisiin jotain, siis ihan yksinkertaisesti vain jotain, josta innostua :) Ja kuten monesti on varmasti näilläkin palstoilla todettu, grafiikalla ei loppuen lopuksi ole pelikokemuksen kannalta hirveästi merkitystä. Sääli, sillä graafisestihan Killzone 2 on todella makea. On useita joukosta erottuvia FPS pelejä, jotka ovat todella hyviä sen takia. Tämä ei erotu, ja kontrollit ärsytti :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tulikin laitettua peli jo ennakkotilaukseen gamestopin kampanjan kautta. Oletteko huomanneet killzonen äänien bassopuolella napakkuuden puutetta? Voi tietty johtua subbarin puutteesta. Demon pelaamisen jälkeen bassot jättivät vähän kylmäksi. Seuraavaksi kokeilin Residentin 5:sta ja siinä bassot tärähteli soundissa paljon jämäkämmin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kuitenkin, pointtina se että jostain syystä ensituntumalta monta kertaa huomasin että kesti sekuntitolkulla ennenkuin sain hivuteltua tähtäimen Killzonessa kohdalleen.

Tuo saattaa johtua siitä että ohjauksen sensitivityt eivät ole tasan pysty ja vaakasuunnassa vaikka valikon palkit olisivat tasan... ohjaus on defaulttina suurinpiirtein suhteena 10:7, vaakasuunta on herkempi.. jos siis testaa huvikseen pyörittää tattia ympyrää niin ovaaliahan se tähtäin tekee, tämä oli itselle hieman omituisen tuntuinen ominaisuus, joten laitoin sensitivityt seuraavasti:

X-akseli: 60%
Y-akseli: 90%

nämä auttoi taas hitusen kontrollien opetteluun :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Resistancessa on ihan jäätävä auto-aim, ja aseista suuri osa kylvää jo sellaista tuhoa osaavissa käsissä ettei siinä tarvitse kuin osoittaa vähän sinne päin jos haluaa jotain tehdä.
Epäilisin että autoaimin vähäisyys on iso osa sitä kokonaispakettia joka osalle porukasta saa aikaan olon huonoista kontrolleista. Monet turhautuvat kohteen ympärillä pyörimiseen, mutta tämä onkin siitä harvinainen peli, että tähtäysmoodissa on tarve siirtää tähtäintä kohdalleen, monissa suosikki fps peleissä ei. Autoaim on näkyvillä hyvin esim codissa siinä, että kunhan tähtäin on suunnilleen siellä oikeissa maisemissa, niin tähtäysmoodiin siirryttäessä autoaim siirtää tähtäimen suoraan kohteeseen, eikä mitään hienosäätöjä näinollen enää tarvita. Resistance2:ssa muistaakseni magneetti on vielä hurjempi. Kyllä killzonessakin pieni autoaim on tähtäysmodeen siirtymisvaiheessa, mutta se on huomattavasti laimeampi ja vaikuttaa vasta jos kohde oli jo valmiiksi hyvin lähellä tähtäimen keskustaa.

Toki on muitakin eroavaisuuksia, jotka monia nakertaa, mutta tuo ero autoaimissa on todella selkeä, muttei siitä keskusteluissa juuri mainita.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Toki on muitakin eroavaisuuksia, jotka monia nakertaa, mutta tuo ero autoaimissa on todella selkeä, muttei siitä keskusteluissa juuri mainita.

Joo, voi hyvinkin olla että tehokkaamman autoaimin kanssa ei olisi tuntunut lainkaan niin kehnolta. No täytyy toivoa sitten että lopullisessa versiossa on mahdollisuus säätää tuo autoaim voimakkaammaksi, jotta niillä jotka tämän meinaavat ostaa on mahdollisuus se laittaa päälle. Todennäköisesti näin ei kyllä varmaan tapahdu.

Ja siis ymmärrän kyllä sen kitinän autoaimista että joitakin se suuresti ärsyttää. Omasta mielestäni padilla tähtääminen vain on niin julmetun hankalaa että pelikokemus muuttuu huomattavasti miellyttävämmäksi tähtäysavustuksella. Enkä usko olevani mielipiteeni kanssa yksin. Moninpelissähän se on sit eri juttu, siihen en ota mitään kantaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vaikka ketjun kontrollivääntö alkaakin aika-ajoin lähentelemään jo hysteriaa, ajattelin silti yrittää valottaa asiaa omasta näkökulmastani.

Aiempaa kokemusta konsoliräiskinnöistä löytyy lähinnä wanhan xboxin ekasta Halosta ja PS3:lla Far Cry 2:sta. En siis tiedä, enkä suoranaisesti ymmärräkään, mitä tämä "mee pelaa codias" hössötys tässä KZ2-ketjussa oikein tekee. PC-puolella räiskintöjä on taasen tullut pelattua toistakymmentä vuotta.

Olen omalla osallani odottanut KZ2:ta melkolailla, vaikka en kaikkia Youtuben videoita olekaan kahlannut, enkä lukenut juurikaan mitään arvosteluja. Haluan kuitenkin nähdä uuden ja viihdyttävän räiskinnän Ps3:lla, sillä FC2 alkaa pikku hiljaa olemaan onnellisesti läpipelattu. Kuitenkin valitettavasti jouduin näiden kontrollien takia nielemään hypen luoman hymyn pyllyyn ja toteamaan, että ei taida KZ2 olla mun peli.

En huomannut kontrolleista mitään häiritsevää lagia, mutta tuo tatin keskeltä löytyvä deadzone oli jo hieman häiritsevä. Pelin viihdyttävyyden liiskasi kuitenkin tähtäimen liikerata, joka tuntuu olevan määritetty harvan verkon solmukohtina, jolloin tähtäintä tuntuu olevan mahdotonta saada edes välttävällä tarkkuudella kohdalleen. Lyhyillä etäisyyksillä tuo ei vielä kamalasti haittaa, mutta pitkillä matkoilla (esim. tiputettaessa väkeä sieltä alun sillalta) tuo saa kihisemään kiukusta. Viimeksi tällainen tunnelma oli joskus aikanaan Navy Seals - modia pelatessa Quake I:ssä, jolloin hommat hoidettiin vielä viimeisiä kokeiluja pelkästään näppiksellä.

Kokemiani tunnelmia voisi oikeastaan yrittää kuvata seuraavalla esimerkillä: jääkiekon pelaaminen on hemmetin hauskaa, vaikkakin jotkut ovat siinä huomattavasti parempia ja minua isommat tyypit varmasti pystyvät taklaamaan niin, että sattuu ja tulee äitiä ikävä. Hauskasta pelistä pelikelvottoman tekee kuitenkin se, jos joku ottaa ja menee heittämään jäälle esimerkiksi hiekkaa. Kyllähän tuollaisellakin "kentällä" varmasti oppisi pelaamaan, mutta itselläni ei tässä KZ2:n tapauksessa taida valitettavasti riittää rahaa ja aikaa totutteluun. Onneksi itse demo on ilmainen ja sillä on hyvä testailla, tottuuko tuohon ohjaukseen vai ei.

Pitää kuitenkin toivoa, että tuota ohjausta jollain saataisiin korjattua, sillä mikään ei voita upean räiskinnän pelaamista, muu kuin upean räiskinnän pelaaminen mukavasti sohvalla löhöten! Jos korjaustöihin ryhdytään, toivon että ala-arvoisten kikkojen, kuten auto-aimin käyttö jätetään kuitenkin väliin...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voi olla tyhmä pointti, mutta tuota kontrolli hässäkkää lukiessani ajattelin palautella kaikille mieleen asioita lagista, jos vaikka nyt joku ei tietäisi.

Lagi yleensä:
-Lagi on viivettä käskyn annon ja sen toteutumisen välillä.
-HC pelaaja haluaa ehdottomasti tiputtaa lagin 60-80ms jolloin se ei vaikuta pelaamiseen
-Perus jamppa voi olla tyytyväinen jopa 200ms eikä välttämättä edes huomaa lagia

TV:n input lag:
-pleikan syöttämän kuvan ja ruudulta näkyvän kuvan aikaero
-vaihtelee tv malleittain, joissakin huomaamaton, joissakin lähes ylitsepääsemätön.
Hyvä 10ms, huono 60ms ja enemmän (yleisistä malleista tuota 60ms hitaampaa littua ei juurikaan ole saatavilla)

Netti lag:
-netin koneiden ja servereiden välisen kommunikoinnin viive.
Hyvä 60-80ms, huono 200 ms ja enemmän

Killzone 2 demo lag:
Hmmm... Kukaan ei tiedä mistä on kyse. Se ei voi olla nettilagi, eikä kovin monelta voi löytyä niin turhaa littua, että siinä on raskas ja todella hidas skaalaus kokoajan päällä. Sinänsä mielenkiintoista, että jos pelissä todellakin on lagia(ei netistä johtuvaa), niin mistä moinen mahtaa sitten johtua. Vastaavaan en ole aiemmin törmännyt, tai ainakaan en muista törmänneeni.

No anyway, veikkaan että asiasta ei enää puhuta kun lopullinen peli ilmestyy ja toivottavasti näin myös käy.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ohjaaminen oli tosiaan erilaista ja aluksi vaikeaa, mutta siihen tottuu. Mutta hetkonen, en itse kyllä demoa pelatessani mitään "lagia" huomannut. Ihan normaalisti pystyi pelaamaan eikä mitään ongelmaa. No sitten tulen katsomaan internetiä, ja kasvain, kaikki valittaa jostain lagista ja YouTube täynnä todisteita asista. Todella kumma, olenko vähän sokea tai jotain, kun en mitään lagaamista huomaa?

Kontrolleista tosin voin olla samaa mieltä, että ne on erilaiset, hyvin raskaaseen fysiikkaan perustuvat ja ne vaatii paljon enemmän totuttelua. Alternate 2 -vaihtoehdolla itse pelailen ja X- ja Y-akselin herkkyys on about samaa tasoa, pitääpä koittaa tuota, että Y-akselia vähän pienemmäksi.

Mutta erittäin hyvä demo on, ampuminen on munakasta, grafiikka komeaa ja ääninäyttelykään ei pettänyt. Eniten kuitenkin tulee odotettua sitä moninpeliä ja että pääsee sniputtamaan porukkaa. ;)

Pakko-ostos, siis.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Imutin piruuttani demon uudelleen. En huomannut mitään erikoista muutosta ohjauksessa. Itse asiassa en mitään. :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Muutama kenttä Veteran-tasolla pelattu, ja siinä on jo haastetta. Joutuu oikesti etsimään suojaa laukaustenvaihdon välillä. :)
Veteran läpi, ja aikaa menin n. 10 tuntia. Muutamat ärräpäät tuli huudeltua lopputaistelussa kun äijiä vaan vyöryy päälle, mutta oikealla taktiikalla sekin sitten vihdoin meni läpi.

Haastetta oli mielestäni juuri sopivasti. Juosten et pääse vihollisten ohi vaan joudut suojasta ampumaan. Sitten seuraavaksi Elite-tason kimppuun. :)

P.S. Ainoa "moka" minkä huomasin pelissä joka muuten avustaa pelaajaa tehtävissä eteenpäin, oli juuri lopputaistelussa. Siinä ei taistelupari sanallakaan vihjannut mitä pitää tehdä että pääsee eteenpäin.:rolleyes:
Easyllä homman olisi todennäköisesti hokannut, mutta kun aloitin suoraan Veteraanilla, niin kuolo korjasi niin nopeasti, että ei kerennyt tehdä oikeaita asioita.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Veteran läpi, ja aikaa menin n. 10 tuntia. Muutamat ärräpäät tuli huudeltua lopputaistelussa kun äijiä vaan vyöryy päälle, mutta oikealla taktiikalla sekin sitten vihdoin meni läpi

Kiitos tästä Kojo! Tietääpä nyt millä tasolla kannattaa aloittaa. Elite aukeaa varmaankin vasta ensimmäisen läpipeluukerran jälkeen, sitten näkee.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom