Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Meikä kyl odotti et edes joku ois vähän auttanu pääseen vauhtiin, mut ei sit vissiin.mun mielest jos 1 ei oo pelannu niin aika helvetin turhaa edes yrittää jotain. kyl mä oisin oikeesti luullu et tääl autetaan kanssa pelaajia .... eikä tota ........

Kysymys tuohon Romance "tehtävään".
Saako tuon achievementin vaikka heruttaisi 2 mimmiä siihen h-hetkeen asti?
1osassa, ainakin tuli se kolmenkimppa ehdotus, kun näin teki ja pystyi valitsemaan toisen.

Vaan pitääkö tässä keskittyä yhteen? Kissatappelu Talin ja Jackin välillä olisi ihan mukava lisä:D

Jos hamuat useampaa tyttöstä, Shepööd valitsee sen, jonka kanssa suhde menee ensimmäisenä tiettyyn pisteeseen asti. Tämän jälkeen muut kandidaatit ilmoittavat vain tylysti, että eivät jatka suhdetta mihinkään ellet anna nykyiselle likalle kenkää.

Valitettavasti kissatappeluita ja threesome-ehdotuksia tönkköhymyjen kera ei tällä kertaa näy. :cool:
Noh, Jack saa odottaa pahis kierrokselle(vaikka sainkin neidolta jo HC käsittelyn:D)
Pelkästään kiinnostus miten Talin kanssa tuo akti on edes mahdollista, pakottaa valitsemaan hänet.(älköö paljastako mitään)

Vaikka porukka hieman parjaakin, että pelissä suuriosa on vain jäsenten sivutehtäviä niin omasta mielestäni tämä sopii vallan mainiosti. Tiedä sitten onko loppu niin eeppinen mitä se ensimmäisessä oli. Oikeastaan olen enemmän noista "sivutehtävistä" tykännyt sillä ne vievät hienoille planeetoille, joissa on hyvin toteutettu juonikin.
Kuten Jacobin lojaalitehtävä oli todella hyvä vaikkakin hieman lyhyehkö.
Tässä meinaan haluaa tehdä kaiken mahdollisen, ennen viimeisiä tehtäviä ilman kuumotuksia pelin pääjuonen jatkumisesta. Ykkösessä, kun tuli ensimmäisellä kerralla keskityttyä siihen pääjuoneen, jättäen nuo sivutehtävät hieman takavasemmalle(tosin eivät vedä vertoja kakkosen vastaaville.

Noiden renegade kohtauksien kanssa tulee kyllä repeiltyä, kun Shepard näyttää tylyn puolensa
pakollinen repeäminen, kun Shepard tönäisee vihollisen ikkunasta alas ja heittää pienen kommentin perään:D ja se legendaarinen nyrkinisku toimittajaan.

Tiedä sitten onko loppu niin eeppinen mitä se ensimmäisessä oli.

Omasta mielestäni kakkosen eeppisyysmittari jää puoleen ykkösen vastaavasta. Kakkosessa pidin eniten alusta, siinä oli tunnelmaa. Tästäkin on varmasti eriäviä mielipiteitä, mutta kannattaa varautua siihen, ettei tarjoolla ole samanlaista nannaa kuin ykkösen loppuvaiheilla.

Omasta mielestäni kakkosen eeppisyysmittari jää puoleen ykkösen vastaavasta. Kakkosessa pidin eniten alusta, siinä oli tunnelmaa. Tästäkin on varmasti eriäviä mielipiteitä, mutta kannattaa varautua siihen, ettei tarjoolla ole samanlaista nannaa kuin ykkösen loppuvaiheilla.

Olen aikalailla samoilla linjoilla. Ykkösen loppu oli niin eeppinen että oksat pois. Tämä tietysti loi odotukset kakkosen lopun suhteen, eikä sekään missään nimessä pettänyt. Odotukset olivat vain niin korkealla, että vaikka loppu olisi ollut millainen hyvänsä olisi sitä jäänyt kaipaamaan vielä jotain elämää suurempaa.

Meikä kyl odotti et edes joku ois vähän auttanu pääseen vauhtiin, mut ei sit vissiin.mun mielest jos 1 ei oo pelannu niin aika helvetin turhaa edes yrittää jotain. kyl mä oisin oikeesti luullu et tääl autetaan kanssa pelaajia .... eikä tota ........

Kysymyksesi on aivan liian ylimalkainen ja laaja. Tsori. Mutta Joohanh yritti kuitenkin, toiv. auttaa..

ME2 on toiminta-roolipeli (eli se ei ole pelkästään mikään "räiskintä").

Ota "normal" vaikeustaso (combat difficulty) ja valitse menusta niin, että tiimi käyttää automaattisesti kovimpia aseitaan/voimiaan (eli: squad power usage: YES) ja niin, että levelit nousee automaattisesti sulla ja tiimillä (eli: auto level up: SQUAD and PLAYER).

Ja valitset "class:soldier".

Sitten vain räiskit menemään (suoja on elintärkeä + tiimin tuki) ja tutkit/keräät kaiken & juttelet kaikkien mahd. tyyppien kanssa. Keskusteluissa muistat ikäänkuin "valita" sen, että pelaatko "hyvistä" vai "pahista". Ehkä ekan kerran helpottaa kun pelaat paragonia eli hyvistä. Eli suostut auttamaan ihmisiä, olet kohtelias/ymmärtäväinen, yms.

Varaudu sellaiseen 40-50h peliaikaan jos teet kaikki asiat. Ja keskusteluissa englannin kielen "ok" taito on pakollinen.

Toki muitakin valintoja voi valita, mutta jos on räiskintä-tausta ja haluaa mahd. simppelin pelaamisen, niin ylläolevat valinnat toimi ainakin mulla. Ne EIVÄT ole ainoita vaihtoehtoja kuitenkaan...

EDIT: Tarkennuksia..

Poksori on esittänyt minulle Gamertagin, jossa on ODST pelattuna ja Mass Effect 2.

Joohanh, tuskin olet mikään pelipoliisi täällä. Joten ehkä kannattaa miettiä tarviiko sulle jotain Gamertagejä näyttää pelatuista peleistä. Jos multa olisit kysellyt gametagia, niin olisin lähettänyt räkäisen naurun PM-muodossa (kohteliaan, mutta silti räkäisen)..

Nämä ovat vain pelejä, ei oteta niitä liian vakavasti..

Olen ainakin itse aikalailla samaa mieltä Poksorin kanssa tuosta taistelun toistuvuudesta ja putkimaisuudesta.

Taistelussa riittää hyvin suurinta osaa vihollisia vastaan se, että kyykitään suojan takana ja ammutaan välillä muutama sarja. Se että ei saa ammuttua yhtä selustaan/kylkeen kiertävää ammuttua, on jo pelaajan huonoutta. Taistelusta saa sieltä suojan takaa hyvän kokonaiskuvan ja pystyy helposti erottamaan lähestyvät viholliset. Jos nämä tuhoaa ensimmäiseksi, ei taisteluissa ole ikinä mitään vaikeuksia. Lähinnä ainoat viholliset joita jouduin perääntymään oli YMIR mechit.

Onko joku muka erimieltä siitä, että eteneminen planeetoilla ja tehtävissä ei olisi "putkea"? Niinpä. Harmi, sillä rikkoo aika paljon immersiota juosta lähinnä kenttä suoraviivaisesti päästä toiseen, vaikka rahkeita voisi olla enemmänkin.

Tässä taas iskee alhainen vaikeusaste näpeille, vaikka kieltämättä BioWare olisi myös voinut hoitaa asian niin, että alhaisimmillakin tasoilla pitäisi käyttää hieman eriäviä taktiikoita. Jos lähdet toiselle kierrokselle vaikkapa Veteranilla tai Hardcorella, uskoisin että erilaiset kikat tulevat useastikin tarpeeseen.

Aloitin Massa 2:sen Insanityllä ja erikoisvoimien käyttö ei olisi ollut pakollista. Pelasin Infiltratorilla, joten hirveästi erikoiskykyjä ei ollut. Toki käytin ammustyyppejä usein, cloackia ja inffiä silloin tällöin, mutta peliä pystyi pelaamaan sujuvasti ilmankin. M98-Widowin jälkeen ei ammustyyppiä aina edes jaksanut vaihtaa.

Sinänsä vaikeusaste ei ole pelkästään Massan kompastuskivi, vaan nykyään tuntuvat pelit olevan turhan helppoja järjestään. Muutenhan peli on muilta osa-alueilta lähes täydellinen. Massa kolmosta odotellessa..

Tuo vaikeustaso on taas niin yksilöllistä. Toisen helppo on toisen vaikee. Itse olen pelaamassa veteraanilla ekaa kertaa ja minusta vaikeustaso on just sopiva ekalle kerralle. Eka predatori oli oli suorastaan perseestä. En tiedä vaikuttaako sentinel luokkana siihen, ettei ole mitään super asetta/kykyä käytössä. Joten voin olettaa, että insanity on sitten luokkaa pahempi vielä. Voi toki olla, että infiltratorin snipu on vain ylivoimainen. Mohihan on sanonut, että sillä luokalla pelistä tulee pitemmän päälle tylsää. Pitää laitella omia kokemuksia, kun olen saanut pelin kokonaan läpi.

Joo, kyllähän tuolla tuli tylsää, koska sniperi oli varsinkin M98-Widowin jälkeen miltein aina one-shot tappo. Tietysti jollain eri classilla peli olisi ollut varmasti vaikeusasteeltaan aivan eri luokkaa. Esimerkiksi Sentinellillä olisi varmaan ollut haastava ainakin tuo eka pelikerta.

Vaikeusaste on harmittavan hankala aihe, juuri tuosta yksilöllisyydestä johtuen, mutta ainakin itse toivoisin seuraavaan Mass Effectiin hieman erinlaista lähestysmistapaa tuohon taisteluun. Olisi jotain muuta, kuin pari suojaa. Liikaa tosin ei voi nojata tähän taisteluun, sillä se on vain yksi elementti maailman parhaassa pelissä :).

Sinänsä vaikeusaste ei ole pelkästään Massan kompastuskivi, vaan nykyään tuntuvat pelit olevan turhan helppoja järjestään.

En ihan kyllä noin kuitenkaan menisi yleistämään.. Mutta ongelma on minusta usein se, ettei välttämättä tiedä mikä vaikeusaste olisi millekin pelaajalle "optimaalinen". Ne kun vaihtelevat niin paljon.

Esim. Mass Effect 2:sen taistelut "normaalilla" tuntuivat omalle kohdalle hiukan liian helpoilta, kun taas joku "hard" MW2:ssa tuntui itselle juuri sopivalta. Kaveri tuossa veti uusimman Bond-pelin sillä korkeimmalla ("007") , eikä kuulema mitenkään kauhean vaikea.. Sitten taas "The Chronicles Of Riddick: Assault On Dark Athena" on kuulema todella vaikea sillä "vaikeimmalla" asteella.. Ja onhan sitten joku "Operation Flashpoint 2: Dragon Rising", jossa "hardcore"-tasolla ei ole ollenkaan checkpointteja (kuolet pitkän kentän lopussa, eli eikun alusta)... ym ym.

Toisaalta taas joku Uncharted 2 ei välttämättä ole kauhean vaikea "hardilla", mutta loppubossin kanssa voi mennä hermot (ja ehkä muutamassa muussa kohdassa). Eli peli muuten voi olla vaikeustasoltaan "sopiva", mutta sitten jotain bosseja joutuu tahkoamaan uudestaan ja uudestaan sen takia, että vaikeustaso on "hard" tms (mikä ei sekään ole hauskaa).

Eli mielestäni ei mustavalkoinen asia tämäkään.. Itse kun pelaan yleensä pelit "kerran" läpi, niin ei hirveästi viitsi ottaa vaikeustason kanssa riskejä. Eli yleensä se "normal", koska eka sääntö mulle on aina: Pelaamisen pitää olla välillä haastavaa - mutta sen pitää kuitenkin olla pääosin hauskaa. Eli mitään "supervaikeita" pelejä ei mulla ole kiinnnostusta pelata (tarkoitan siis, etten valitse liian kovia vaikeustasoja), eikä tahkota peliä ziljoonaa tuntia tai neljää kertaa muutaman trophyn takia..

ME2 oli hauska ja viihdyttävä peli (kokonaisuuden lisäksi), mistä se saa pisteet kotiin. Se, ettei se ollut kauhean haastava "normaalilla" on kuitenkin pienempi paha kokonaisyhtälössä. Eli "sarrrja". ;)

Vaikeusaste-keskustelussa pitäisi mielestäni ottaa huomioon myös se, että kakkosessa Sheppis on "parannuksien" ansiota viimeistään universumin kovin jätkä/mimmi (jos ei sitä ollut jo ykkösessä) ja olisi suorastaan naurettavaa jos perus-bandiittien kanssa saisi olla jo helisemässä.

Tuli vedettyä insanitylla läpi. Soldier+adrenaline rush+revenant+warp ammo = win. Tuli tehtyä sellainen läpi huitaisu että en edes kaikkia tiimin jäseniä ottanut mukaan enkä tehnyt lojaalius tehtäviä ja oli kyllä loppukin sen mukainen. No ompahan ainakin hiukan erilainenkin tallennus sitten kolmosta varten valmiina.
Nyt on sitten peli kolme kertaa läpi ja täydet gamerscoret taskussa.

Noin 10 tuntia takana ja hyvät fiilikset pelistä, mutta olen pettynyt taisteluihin, ja varsinkin niiden paljouteen. Räiskintä on toteutettu hyvin, mutta ärsyttää kun hahmonkehitystä on typerretty entisestään ja skillejä on vähemmän. Esim. liftin puute ärsyttää. Toinen ärsyttävä asia taisteluissa on se, että Shepard ei aina malta pysyä suojassa, vaan nousee itsestään pystyyn kuolemaan.
Hyvä puoli on se, että aseet ovat entistä tarkempia ja tehokkaampia. Rajalliset ammukset ovat melko turha uudistus. Tekoäly on ihan hyvä. Yleensä viholliset suojautuvat hyvin, mutta joskus vain rynnivät suoraan edestä kuolemaan.

Onneksi Makovuorikiipeilystä on päästy eroon. Planeettojen skannaaminen on silti tylsää, koska skanneri liikkuu tuskallisen hitaasti ja planeetoilta ei löydy kunnolla kaikkia mineraaleja. Esim. Element zeroa ei löydy juuri koskaan.

Hommaa skannerin upgrade ja muista pyörittää planettaa samalla toisella tatilla. Sitten voit myös pilkkiä eli välillä päästät skannauksen pois ja sitten taas päälle. Sopivan pienillä väleillä skannaus nopeutuu huomattavasti, etkä silti missaa isoja löytöjä. Element zeron puutteeseen voi sanoa, että sit pitää pelata eka peli läpi 50 tason hahmolla ja importata se. Sitten ei tule puutetta :) Itsellä menossa vasta eka rundi ja rupesin pelaamaan jo me1:sta uudelleen renegadella tehden erilaisia valintoja toista me2 rundia varten. Ja pitää tietty toi lvl50 saavuttaa samalla.

Ja tohon skannaukseen liittyen, niin ei kannata skannata alle moderate - tason omaavia planeettoja. Menee aivan turhaa aikaa. Element Zeroa taas löytyy joistain tehtävistä ihan hyvin, jos kaikki paikat koluaa.

Ja tohon skannaukseen liittyen, niin ei kannata skannata alle moderate - tason omaavia planeettoja. Menee aivan turhaa aikaa. Element Zeroa taas löytyy joistain tehtävistä ihan hyvin, jos kaikki paikat koluaa.

Niin ja jos vaivautuu lukemaan planeettojen "taustoja", niin huomaa usein mistä planeetoilta voi tuota zeroa irrota helpostikkin.

Alkuhuomautus:
Fanipojat älkää vaivautko selittämään miksi mielipiteeni ovat vääriä tai miksi Massa kaks on paras naks.
(tuo naks kuuluu fanipojan päästä aina kun joku sanoo pahaa pelistä)

Itse en muuten edes osannut skannata ennenkuin katsoin youtubesta tutoriaalin :(
Olin tosin puolinukuksissa kun tuota koitin ekan kerran joten ei montaa ratasta enää
raksuttanut päässä siihen aikaan.
:o

On muuten ihan ok peli, tuntuisi ainakin nyt toistaiseksi huomattavasti vaihtelevammalta kuin eka..
Minä en kyllä siltikään osaa mieltää tuota pelkkää "valitse kolmesta eri lauseesta oletko paha, hyvä vai neutraali" meininkiä ihan kunnon roolipelaamiseksi.
Olisi kieltämättä tuohon hahmonkehitykseen kaivannut enemmän. Pari kertaa taisi tulla vieläpä sellainen aika arvalla heitetty lopputulos lausevalinnastani.
Enemmän kuin roolipeli Massa kakkonen on sellainen interaktiivinen tarina,jonka tapahtumiin voi aavistuksen vaikuttaa.
Toi räiskintä on kyllä parantunut mutta eipä se mitenkään erikoista vieläkään ole. Mutta kuten eka myös tämä kakkonen tuntuisi
olevan selkeästi enemmän kuin osiensa summa, joten koukutusta on ilmassa ja varmaan
iskee kiinni oikein kunnolla kunhan saa enempi pelituntia alle.

Olisi muuten pitänyt tehdä Sheppiksen avaruuteen sinkoutumisesta huomattavasti dramatisoidumpi kohtaus! Tapaushan itsessään aiheutti kylmää värettä mutta jotenkin
se tuntui siltä että olisi saanut kohtauksesta ihan totaalisen selkäpiitä karmivankin.

Itselläni on nyt noin 40 tuntia takana ja edessä on ainoastaan Legionin lojaaliustehtävä. Kaikki planeetat tutkittu, kaikki upgradet hankittu. Kaikki dialogit pelattu. Olen paragoneista paragonein, jolla on about 1/3 renegadeakin täynnä. Mielestäni tässä on ehdottoman parasta tuo Para/Rene väliintulo. Voi oikeasti vaikuttaa kohtauksiin. Eikä ne kohtaukset ole ihan niin mustavalkoisia, kuin ykkösessä. Tarina on myös omalla kohdalla toiminut tosi jouhevasti... olen skannaillut, tehnyt tehtäviä ja taas skannaillut. Lennellyt kaikkialla, käynyt siellä ja täällä. Mutta jokin tästä jää puuttumaan. Ja se on se Mako.

Pitkään miettisin, että mikä tässä pelissä puuttuu. No se oli se Makon ajofiilis jota inhoan edelleenkin eniten kaikista peleistä mitä omistan. Muistan vieläkin elävästi BDtS lisärin fiiliksen, kun pääsi Makolla menemään... ja se oli jotain tosi hienoa ja mahtavaa. Ehkä tuo Hammerhead tuo sitä fiilaria takaisin. Muutenhan peli on minusta ollut täyttä rautaa ja siksi en allekirjoita muiden puutteita. Mielestäni myös ykkösen valinnat näkyvät halki koko pelin ihan tarpeeksi hyvin. Niitä ei välttämättä hierota naamaan, kuten tehdään jrpg peleissä, ja hyvä niin.

Erona ykköseen on tässä tämä hahmokaartin uskomaton laajentuminen. Hahmot on kirjoitettu edeltäjäänsä paremmiksi ja moniulotteisemmiksi. Nyt ihan oikeasti välittää niistä kaikista (no okei, Zaeed on aika turhake, kaikilta osin). Nyt välitän jokaisesta. En ymmärrä miksi porukat hehkutti Wrexia, joka oli tylsyyden kroganistuma. Enkä edes tappanut sitä ykkösessä, mikä näkyikin melko hyvin Tuchankassa kakkosessa... Etteikö muka valinnat vaikuta. Hitto, koko Tuchanka on erilainen jos Wrexin tapattaa :P.

Mutta niin. Legion, for they are many. Sen kun saa lojaaliksi, niin suoraan kohti Omega 4:sta.

Tässä on viikon aikana esiintynyt taas kauhiasti napinaa pelin taistelusta. Minä väitän, että jos taistelu käy häiritsemään, niin vika on oikeasti jossain muualla. Taistelu on todella fine. Se toimii käytännössä kuin paraskin 3rd person shooteri, mutta varsinkin vaikeammilla vaikeustasoilla tempo on suht hidasta (luokasta riippuen toki), eikä headshottien heittely ole minusta mitenkään mahdottoman helppoa. Joka tapauksessa Mass Effectin alpha ja omega on maailma, hahmot, keskustelu ja pienet yksityiskohdat. Näiden pitäisi viedä pelaajalta jalat niin alta, että hän kusisi hunajaa, vaikka taistelu olisi yhtä tönkköä kuin ykkösessä. Kakkosessa taistelu on paljon parempaa kuin ykkösessä ja jos siitä löytyy napinaa, niin vika on tosiaan pelin muissa asseteissa. Olette pettyneet johonkin muuhun ja siksi taistelu ärsyttää.

Noniin! Se on läpi! Mass Effect 2 on läpi!!! Pelasin sen kokonaan!

*hengenvetoa*

*ahdistusta*

*toiveikkuutta*

Noniin. Ensinnäkin, loppu oli hyvä. Todella hyvä.
Nauttisin joka sekunnista, kun hyökättiin sinne. Aluksessa oli kaikki päivitykset täysillä ja kaikki mahdollinen tehty ja hommattu. Kyllä kelpasi. Viimeiset pari tuntia en muistanut varmaan hengittää, kun tuli ihan tajutonta tykitystä. Kyllä kelpasi. Kyllä perhana kelpasi! Tiimini selvisi ehjin nahoin koko kommennuksesta (ihme ja kumma), ja se pisti paragon-shepardilleni hymyn suulle. Kyllä oli hienoa kävellä Normandyllä, kun tiimiläiset nyökkäilivät... Kyllä oli tyylikästä. Lopuksi myös räjäytin koko hoidon ja siitäkö myös tiimijäsenet olivat iloisia. Kelpasi tosiaan olla ylpeä omasta tiimistä ja saavutuksista. En tiedä, jollain tavalla tämän loppu tosiaankin iski ihan kympillä. Ja se lopun Reaperi? Ei jumalauta. Siis... aivan mieletöntä. Siis ihan uskomattoman hienoa.
Nyt vaan Hammerheadia odotellaan ja sitten lisää DLC:tä. Voi saatana, kyllä kelpaa. On se hieno peli.

P.S Taistelu toimii.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom