Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itseasiassa tulevaisuudessa eivät lisää. Ja noin sivuhuomiona toisaalta, eivät edes sovi tällä hetkellä leiskaan.

Eli te siis aloitatte sen körttiläis-toiminnan. Onnea sille. Saanenko kysyä että alatteko kenties jakamaan bannejakin jokaiselle, joka vahingossakaan pistää jonkun hymynaaman lauseensa päätteeksi?

Veldomite: Ymmärrät varmaan myös sen että kaikki eivät sellaista harrasta. On asiallisiakin nettikäyttäjiä. Parin tollon aisoihin laittamiseen ei tarvita kuin yksi nappi. Sitä täällä käytetään tietääkseni hyvin runsaalla kädellä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Veldomite: Ymmärrät varmaan myös sen että kaikki eivät sellaista harrasta. On asiallisiakin nettikäyttäjiä. Parin tollon aisoihin laittamiseen ei tarvita kuin yksi nappi. Sitä täällä käytetään tietääkseni hyvin runsaalla kädellä.

Juu ja oma foorumihistoria näyttää pahemmalta kuin monen keskivertofoorumistin, mutta kyllä sitä usein tarkoittaa sitä mitä kirjoittaa. Jos on tullut oltua täysin väärässä kiihkon vallitessa niin sitä on vaan näyttänyt oman tyhmyytensä eikä siinä hymiöt asiaa auta.

Tämäkin asiavalitus on tietenkin omalta osaltani jeesustelua, mutta toisaalta foorumin sisältö sinänsä voi ruokkia myös tälläisiä lyhytpinnaisia jääriä paljonkin.

Mutta miten sitten toimitaan niin pitänee vaan opetella menemään foorumin sääntöjen mukaisesti. Kuitenkin tässä ollaan kaikki samassa veneessä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jos on tullut oltua täysin väärässä kiihkon vallitessa niin sitä on vaan näyttänyt oman tyhmyytensä eikä siinä hymiöt asiaa auta.

Näinhän se on. Itsekin pyrin siihen, että viestissäni on asia selvästi kirjoitettuna. Hymiöt on vaan niin luonnollinen osa meikäläisen tekstillistä ilmaisua netissä, että niistä tuskin pääsen eroon(asiallisella tavalla niitä koitan viljellä. En pahoittaakseni kenenkään mieltä).


Minullekin on tullut varoituksia ja koitan olla entistä parempi nettailija. Koitetaan pitää hyvää henkeä yllä täällä, eikös jee? :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jaa, se onkin maailmanloppu kun vähä hymiöiden käytöstä sanotaan? Kyllä se vaan on veljet sillä lailla että niiden käyttö alvariinsa, paitsi köyhdyttää kirjoitustaitoa, myös tekee niistä tehokeinona täysin neutraaleja. En mä niitä täysin tuomitse, mut jos sitä käyttöä hiukan täsmentäisi eikä tuhlaa niitä joutavuuksiin.

Olen modena yhdellä aikuisviihde saitilla. Yksi kaunis päivä saatiin chattiin hymiöt, chatti kusi muutamaks päiväksi aika huolella kun aikuiset miehet kokeili niiden käyttöä. Chatti oli kuin joulukortti. No meno on niistä ajoista toki tasaantunut ja hyvä niin. Pointti on siinä että hymiöt tekivät chatin ulosannista kehnoa koska niillä pystyy mitätoimään sanoman niin halutessaan. Kyllä hauska ja sarkastinen voi olla kun miettii pienen hetken mitä kirjoittaa ja kenelle. Ei ole kovin vaikeaa.

Täällä tuntuu aina nousevan ihmeellinen myrsky vesilasiin kun ihmiset tivaa oikeuksiensa perään. Ite ole sitä mieltä että mielipiteensä saa tuoda julki, mut jankuttaminen ei kannata. Ja sitä täällä kyllä näkee.

Loppuun vielä kiitos ja haistakaa mun sukkia. ;) (tosta ei saa antaa banaania eikä suuttua kun mitätöin tekstin tosi nerokkaasti hymiöllä)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Eli te siis aloitatte sen körttiläis-toiminnan. Onnea sille.
Aika hämmentävä väärinkäsitys. Minusta XShava yritti kuvakaappauksella vain osoittaa sen, että kirjaimellisesti hymiöt eivät tuo juurikaan väriä viesteihin, koska uudessa leiskassa väritys on ylipäätään erilainen. Ei siis olla hymiöitä poistamassa. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Aika hämmentävä väärinkäsitys. Minusta XShava yritti kuvakaappauksella vain osoittaa sen, että kirjaimellisesti hymiöt eivät tuo juurikaan väriä viesteihin, koska uudessa leiskassa väritys on ylipäätään erilainen. Ei siis olla hymiöitä poistamassa. :)

Kuvakaappaus? Wat? Nyt on pieneltä suurelta hullulta jäänyt jokin hyvin tärkeä ja olennainen asia huomaamatta ilmiselvästi. Pahoittelen. Saatte tästä hyvästä ampua minua virtuaalisella kuulapistoolilla silmään.

EDIT: Noniin... Tietenkin. Samperin ovela kehveli sutaisi niin jännää tekstiä että oletin asian tarkoittavan ihan muuta ja jäi noteeraamatta tuo liite, jonka arvelin olevan vain jokin tyyliin "allekirjoitus" :D




PS: quassimo->Oikeuksia pitää vaalia. Varsinkin hymiöiden oikeuksia. Kaiken muun saa minun puolestani pistää täysin uusiksi. Olenko vähän hymiö-addikti? Voi olla. Hoidon tarpeessa muutenkin mutta onni on ollut niin hyvin meikäläisen puolella, että kaikki valkotakit on vältytty kohtaamasta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Olen modena yhdellä aikuisviihde saitilla.
Jaa, siksikös sitä kutsutaankin? No siellähän niiden juuri kuuluisikin olla, siis hymiöiden, meinaa viihdettähän hymiöt toisaalta onkin

Pointti on siinä että hymiöt tekivät chatin ulosannista kehnoa koska niillä pystyy mitätoimään sanoman niin halutessaan.
Siis vertaat Konslifin foorumia chattiin?

PS: Tarvitseeko jokaisen KFP-foorumistin tulla tänne valittamaan, että hymiöt pitää saada pois? Eikö se riitä, ettei siellä foorumilla niitä käytetä?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Täällä tuntuu aina nousevan ihmeellinen myrsky vesilasiin kun ihmiset tivaa oikeuksiensa perään.
Positiivisena puolena tässä tietysti on se, että ne kirjoittajat, joiden katoaminen foorumilta tuottaisi laadullisen loven keskusteluun tuntuvat olevan täysin vaiti näissä valitussessioissa. Lienee siis havaittu, että harjoittamillamme moderointitoimilla ei niinkään pyritä tyrehdyttämään keskustelua kuin raivaamaan sille tilaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

PS: Tarvitseeko jokaisen KFP-foorumistin tulla tänne valittamaan, että hymiöt pitää saada pois? Eikö se riitä, ettei siellä foorumilla niitä käytetä?
Suomessa vallitsee toistaiseksi sananvapaus ja demokratia, joten myös papoilla on oikeus kertoa mielipiteensä, vaikka heidän yhtenäinen mielipiteensä loukkaisikin toisen käyttäjän maailman kuvaa.
Ylipitkä lainaus-jupakkaan olen jäävi ottamaan kantaa, sillä olen itse koittanut noista ylipitkistä lainauksista antamaan korttia ja ohjeistusta leikkelyn ohessa..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Timppa sä voit kommentoida niitä "aikuisviihdesivuston" asioita sielläkin missä kuuluu ja jättää tää foorumi siltä spämmiltä rauhaan. Sen verran vastaan ettei niitä hymiöitä täysin pois haluttu sieltä, vaan pyydettiin järkeä niiden käyttöön. Ja chatti on lähes foorumiin verrattava asia. Kyllä sitä pystyy molemmissa olee hyvä seuramiäs olematta pelle(en nyt tarkoita pelkkiä hymiötä, ne sinällään ei tee kenestäkään pelleä). DEMI-lehden pissis-chatti on sitte erikseen, jos ymmärsit. END OF OFF-TOPIC.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Positiivisena puolena tässä tietysti on se, että ne kirjoittajat, joiden katoaminen foorumilta tuottaisi laadullisen loven keskusteluun tuntuvat olevan täysin vaiti näissä valitussessioissa.

No just. Eipä ole sitten vaikea vetää omia johtopäätöksiä tuosta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Positiivisena puolena tässä tietysti on se, että ne kirjoittajat, joiden katoaminen foorumilta tuottaisi laadullisen loven keskusteluun tuntuvat olevan täysin vaiti näissä valitussessioissa. Lienee siis havaittu, että harjoittamillamme moderointitoimilla ei niinkään pyritä tyrehdyttämään keskustelua kuin raivaamaan sille tilaa.

Aijaa? Eli siis ainoastaan "isot ja pahat fanipojat" valittavat ja ne, jotka eivät valita, tuovat erityisen paljon laatua keskusteluun? Valittaminen voi joskus tapahtua ihan aiheesta ja kehitys mielessä, ei kaikkea kannata aina ottaa negatiivisesti...

Ja minusta tuo "harjoittamillamme moderointitoimilla ei niinkään pyritä tyrehdyttämään keskustelua kuin raivaamaan sille tilaa" menee siinä mielessä metsään, että liian tiukat säännöt kirjoitusasua, hymiöitä ja käsiteltäviä aiheita kohtaan aiheuttavat juuri sen, ettei keskustelua enää synny, kun pitää olla koko ajan varpaillaan, että "kenellä modella on tänään kuukautiset", kun korttia tulee näköjään nykyään vähän kaikesta...Ehkä nyt on tullut sellainen vaihe, että moderaattoreiden pitää näyttää, että "mä oon mode, mä määrään täällä ja mulla on tämmösiä kortteja taskussa ja mä tykkään myös käyttää näitä"...Sen vaan sanon, että ennen oli paremmin, kun jokaista pirun lainausta ja/tai puuttuvaa pistettä/pilkkua ei oltu syynäämässä...Eikä muuten joistain puuttuvista välimerkeistä tai hymiöiden käytöstä paasattu sivutolkulla. Silloin puhuttiin peleistä sivutolkulla ja kalisteltiin miekkoja konsolisotatantereella...Missä ovat hyvät vanhat ajat?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ja minusta tuo "harjoittamillamme moderointitoimilla ei niinkään pyritä tyrehdyttämään keskustelua kuin raivaamaan sille tilaa" menee siinä mielessä metsään, että liian tiukat säännöt kirjoitusasua, hymiöitä ja käsiteltäviä aiheita kohtaan aiheuttavat juuri sen, ettei keskustelua enää synny, kun pitää olla koko ajan varpaillaan, että "kenellä modella on tänään kuukautiset", kun korttia tulee näköjään nykyään vähän kaikesta...Ehkä nyt on tullut sellainen vaihe, että moderaattoreiden pitää näyttää, että "mä oon mode, mä määrään täällä ja mulla on tämmösiä kortteja taskussa ja mä tykkään myös käyttää näitä"...Sen vaan sanon, että ennen oli paremmin, kun jokaista pirun lainausta ja/tai puuttuvaa pistettä/pilkkua ei oltu syynäämässä...Eikä muuten joistain puuttuvista välimerkeistä tai hymiöiden käytöstä paasattu sivutolkulla. Silloin puhuttiin peleistä sivutolkulla ja kalisteltiin miekkoja konsolisotatantereella...Missä ovat hyvät vanhat ajat?

Asiaan muuten ottamatta kantaa, mutta tässä on aivan loistava esimerkki hyvästä ja selkeästä kirjoitusasusta. Tälläistä helppolukuista ja selkeää tekstiä kun kaikki pystyisivät tuottamaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

No just. Eipä ole sitten vaikea vetää omia johtopäätöksiä tuosta.
Rauhoitutaanpa hetkinen ennen kuin vedellään letkuja irti seinästä.

Ei tuota pidä ajatella niin, että kriittistä palautetta antava olisi foorumilla epätoivottu hahmo, ja että ainoastaan ei-valittajat ovat niitä, jotka tuottavat tänne hyvää keskustelusisältöä. Näen kommentin itse niin, että asiallisella käyttäjällä harvemmin edes on tarvetta <valitkaa tähän sopiva sana kuvastamaan tähän ketjuun annettua palautetta>, koska osaa luonnostaan toimia foorumin sääntöjen mukaisesti.

Foorumilla on ylläpitäjiä. Ja sääntöjä. Ja ylläpitäjät laativat sääntöjä ja yrittävät pitää huolen siitä, että sääntöjä noudatetaan. Välillä ylläpito inhimillisestä koostumuksestaan johtuen tekee huonoja sääntöjä tai huonoja ratkaisuja sääntöjä tulkitessaan. Lisäksi ylläpidollakin on tunteet, jotka joskus nousevat pintaan, ja silloin voi tehdä vielä huonompia päätöksiä.

Tästä kaikesta selvitään kuitenkin keskustelemalla asiallisesti, ei viskomalla kakkendaalia toistemme niskaan ja astumalla leijonien syötäväksi jonkinlaisena protestieleenä.

Asiaan muuten ottamatta kantaa, mutta tässä on aivan loistava esimerkki hyvästä ja selkeästä kirjoitusasusta. Tälläistä helppolukuista ja selkeää tekstiä kun kaikki pystyisivät tuottamaan.
Sarkasmisarveni värähti hieman, mutta ei niin paljoa, että osaisin sanoa mitään järkevää. Niinpä sanon vain, että minäkin teeskentelen usein sarkasmia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Saitin henki tuntuu olevan paras vuosiin, jatkakaa samaan malliin! Mistäköhän johtuu.

thumbs_up.jpg


Ps. Toivottavasti sarkasmini onnistuu yhtä hyvin, kuin nothing:n.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Sen vaan sanon, että ennen oli paremmin, kun jokaista pirun lainausta ja/tai puuttuvaa pistettä/pilkkua ei oltu syynäämässä...Eikä muuten joistain puuttuvista välimerkeistä tai hymiöiden käytöstä paasattu sivutolkulla. Silloin puhuttiin peleistä sivutolkulla ja kalisteltiin miekkoja konsolisotatantereella...Missä ovat hyvät vanhat ajat?

Ei täällä edelleenkää syynätä jokaista puuttuvaa pistettä ja pilkkua. Siinä mielessä pitäisi pystyä edelleen kirjoittamaan ihan rennoin mielin. Kenellekään ei pitäisi tulla sanomista kieliasun suhteen, jos jaksaa edes hieman nähdä vaivaa oman postauksensa suhteen. Ylipitkiä lainaksia ollaan pyritty karsimaan jo pidemmän aikaa, jotta saataisiin parannettua foorumin luettavuutta. Se seisoo hyvin selvästi foorumin säännöissä, joten sen ei pitäisi tulla käyttäjäkunnalle yllätyksenä. Noita sääntöjä on muutenkin aina aika ajoin ihan hyvä kertailla, koska ihmismieli on kuitenkin tunnetusti unohtavaista sorttia.

Täytyy kuitenkin aina muistaa, että tämä foorumi on meidän kaikkien yhteinen projekti, joka on suunnattu käyttäjille. Jokainen yksittäinen foorumisti voi siis olla mukana luomassa tästä foorumista parempaa ja mukavampaa paikkaa keskustella pelialan ilmiöistä ja sen tapahtumista noin yleensäkin. Tähän varmasti pyritään ja tätä varmasti kaikki haluavat. Pieneltäkin tuntuva panos omassa kirjoittamisessa voi siis loppupeleissä muodostua todella tärkeäksi osaksi isommassa palapelissä. Tähän isoon yhtälöön kuuluu tottakai myös ylläpitäjien ja käyttäjien välinen kommunikointi. Palautetta siis saa ja pitääkin antaa. Aina voi kuitenkin koittaa miettiä sitä, että missä muodossa sen tuo esille ja miten siitä palautteesta olisi esimerkiksi juuri ylläpidolle sekä sivustolle eniten hyötyä.

Mielestäni tähän nykyiseen tilanteeseen ei kaivata enää tuota entisaikaista pahaa verta aiheuttavaa konsolisota-aluetta. Sen tulokset nähtiin silloin aikoinaan. Lisäksi voin sanoa sen, että kenelläkään täällä moderointipuolella ei ole mitään tarvetta näyttää kaapin paikkaa kenellekkään. Toki hommat soljuvat meidänkin puolestamme paljon mukavammin, kun ketään ei tarvitse huomauttaa tai varoittaa. Ei me noista todellakaan mitään kiksejä saada. Välillä tulee kuitenkin yksinkertaisesti sellainen tilanne, että jotain käyttäjää on tarpeellista ohjeistaa. Elämä on ainaista koulua. Tuollaiset tilanteet tulisi mielestäni ottaa juuri siltä kantilta, että on mahdollista saada oppia asioiden suhteen.

Tälläisiä asioita heräisi ensimmäisenä mieleen täällä vellovan keskustelun tiimoilta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Hops ja heijaa. Minun puolestani saisitte nakkoa nämä hymiöt roskiin, kun oikeastaan jos asiaa kirjoitetaan niin pääsääntöisesti ihmisiä pakkaa vain ärsyttämään nuo värikkäät ilopillerit.

En muutenkaan tajua että mitä h*ttoa ihmiset meuhkaa joidenkin palluroiden oikeuksien perään. Hymiöt ei minusta tee tekstin sisällöstä parempaa, päinvastoin. Hymiöiden (yli)käyttö on kuin pissaisi vastatuuleen, omaan takkiin siinä tulee. Eli suomeksi, uskottavuus kärsii. Ehkä hymiöiden käytön voisi rajoittaa joillekkin alueille pelkästään? Kuten konsolisota-alueelle?

Myönnän toki itsekkin että käytän, joskus jopa YLIkäytin hymiöitä, mutta nyt on tullut sellainen hymiöähky, (varsinkin tämän keskustelun johdosta) että käytänpä jatkossa niitä vain kun on pakko tai huumorintajuttomia fanipoikia on paikalla.

Over and out.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mielestäni tähän nykyiseen tilanteeseen ei kaivata enää tuota entisaikaista pahaa verta aiheuttavaa konsolisota-aluetta. Sen tulokset nähtiin silloin aikoinaan. Lisäksi voin sanoa sen, että kenelläkään täällä moderointipuolella ei ole mitään tarvetta näyttää kaapin paikkaa kenellekkään. Toki hommat soljuvat meidänkin puolestamme paljon mukavammin, kun ketään ei tarvitse huomauttaa tai varoittaa. Ei me noista todellakaan mitään kiksejä saada. Välillä tulee kuitenkin yksinkertaisesti sellainen tilanne, että jotain käyttäjää on tarpeellista ohjeistaa. Elämä on ainaista koulua. Tuollaiset tilanteet tulisi mielestäni ottaa juuri siltä kantilta, että on mahdollista saada oppia asioiden suhteen.

Oli niin tai näin, niin ainakin omaan silmään vaikuttaa siltä, että tämän uuden moderointityylin jälkeen varoitukset ynnä muut "moderointimenetelmät" olisivat yleistyneet, vaikka viestit ovat olleet mielestäni liki samanlaisia. Ja kaiken lisäksi minäkin olin 3 kk lomalla, senhän pitäisi kai vähentää moderaattorien työtä vähintään 80 %, kun "kaikki ikävät konsolisotaväännöthän alkavat enemmän tai vähemmän minun provosoivista kirjoituksistani", tai näin ainakin olen ymmärtänyt :D
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

En muutenkaan tajua että mitä h*ttoa ihmisen meuhkaa joidenkin palluroiden oikeuksien perään. Hymiöt ei minusta tee tekstin sisällöstä parempaa, päin vastoin. Hymiöiden (yli)käyttö on kuin pissaisi vastatuuleen, omaan takkiin siinä tulee. Eli suomeksi, uskottavuus kärsii. Ehkä hymiöiden käytön voisi rajoittaa joillekkin alueille pelkästään? Kuten konsolisota-alueelle?
Hops ja heijaa. Minun puolestani saisitte nakkoa nämä hymiöt roskiin, kun oikeastaan jos asiaa kirjoitetaan niin pääsääntöisesti ihmisiä pakkaa vain ärsyttämään nuo värikkäät ilopillerit.
Samaa voisi sanoa tuosta ajattelutavasta, miten jotku jaksaa meuhkata hymiöitä vastaan noin kovasti. Itse en edes muista, milloin olen viimeksi käyttänyt hymiöitä, jos koskaan ja toki joskus ne pistävät silmään muutenkin vajaan tekstin kanssa, mutta en siltikään ymmärrä miksi halutaan kieltää ja supistaa kaikki. Jos jotkut haluavat käyttää, niin siitä vaan.

Kaikki pitää olla niin kontrolloitua ja tarkkaa.
 
Ylös Bottom