Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Oikeilla linjoilla olet, mutta moderointipolitiikkaa ei sinänsä mielestäni tarvitse parantaa vaan pikemminkin niitä sääntöjä. Hyväksyn kyllä säännöt (olenhan täällä nytkin kirjoittamassa) mutta esim. tuosta lainauksen pituudesta ei löydy mainintaa säännöissä (en ainakaan äsken löytänyt), miksi näin? Kuitenkin liian pitkistä lainauksista (ainakin toistuvasti tehtynä) voi saada ilmeisesti varoituksen joten kai siitä olisi hyvä säännöissäkin mainita, tai ainakin FAQ-oppaassa olevasta "HUOMAUTUS, JÄÄHY, BANNI...miksi minulle kävi näin?"-osiossa.Tästä erotan seuraavat asiat:
- Varoitukset eivät huoleta sinua. Todennäköisesti, koska tiedät pystyväsi kirjoittamaan niin, että et sellaisia koskaan saisi
- Et viitsi kirjoittaa, koska viestien pitäisi olla siistejä ("joku käy niitä muokkailemassa/poistamassa") ja niiden pitäisi olla oikeassa kategoriassa ja ketjussa ("joku käy siirtelemässä")
- Kuitenkin tiedät pystyväsi vähällä vaivalla kirjoittamaan foorumin sääntöjen mukaisia viestejä
- Ja lopuksi toteat, että viesteihin olisi hyvä panostaa, eli rivien välissä hyväksyt säännöt
Korjaa, jos tulkinnoissani on jotain väärää tähän mennessä.
Nyt minulle jää epäselväksi: mielestäsi säännöt ovat ilmeisesti ihan OK, mutta et hyväksy niiden valvontaa? Ja tiedät että omissa viesteissäsi ei ole mitään valittamista, mutta et viitsi kirjoittaa, koska sääntöjä noudattamattomia viestejä muokataan sääntöjen mukaisiksi?
Mitä siis tarkkaan ottaen on ehdotuksesi moderointipolitiikan parantamiseksi?
korttien paras puoli minusta on siinä, että niiden avulla ylläpitäjä näkee hyvin nopeasti, onko käyttäjä esim. syyllistynyt samankaltaiseen sääntörikkeeseen aiemminkin. Ennen korttijärjestelmää homma pelasi täysin muistin varaisesti ja aiheutti ylimääräistä työtä ruudun tällä puolella. Toinen pointti on se bannien tasapuolistuminen.
Sitä ei spesifisesti foorumin säännöissä mainita, ja olen tästä asiasta ylläpidon keskenkin mielestäni joskus sanonut. Silloin selitys taisi olla, että ketjusta Huomautukset ja varoitukset*asia käy ilmi. Mutta nyt kun tässä asioita katselen, meillä on näitä sääntöjä, ohjeita ja ties mitä ripoteltuna vähän sinne sun tänne. Tuota FAQia en muista edes nähneeni!Hyväksyn kyllä säännöt (olenhan täällä nytkin kirjoittamassa) mutta esim. tuosta lainauksen pituudesta ei löydy mainintaa säännöissä (en ainakaan äsken löytänyt), miksi näin?
Tähän näkemykseen yhdyn, sillä - ei millään pahalla - kun palaute tulee pääasiassa samoilta noin 10 tyypiltä, antaa se väkisinkin vääristyneen kuvan siitä, mitä "kansa" oikeasti ehkä tahtoo.Mielelläni myös lukisin muidenkin käyttäjien mietteitä asiasta mutta joko heillä ei ole sanottavaa, he eivät tälle osastolle viitsi kirjoitella tai sitten meitä valittajia ei ole kuin kourallinen.
Juuri näin pitäisi ollakin (pakollinen disclaimer, IMO).Parasta olisi, jos tuon Foorumin säännöt -linkin takaa löytyisi kaikki kootusti, tai vähintään sieltä olisi linkit mahdollisiin lisäselvitysketjuihin. Ei ihme, etteivät käyttäjätkään pysy kärryillä kaikesta, kun sääntökirja on ns. levällään.
Olen tismalleen samaa mieltä ja tätä jo hieman vihjaisinkin tuossa edellisessä viestissäni.Tähän näkemykseen yhdyn, sillä - ei millään pahalla - kun palaute tulee pääasiassa samoilta noin 10 tyypiltä, antaa se väkisinkin vääristyneen kuvan siitä, mitä "kansa" oikeasti ehkä tahtoo.
Edelleen olen samaa mieltä, melko hyvin olette hommat hoitaneet (toivottavasti myös jatkossa) ja onnittelut uudesta ennätyksestä.Voin ehkä tehdä virhepäätelmiä, mutta niin kauan kuin KonsoliFINin kävijämäärät pysyvät pienessä nousussa, emme ainakaan kovin huonosti ole asioita hoitaneet. Muistetaan nyt, että vielä kolmisen vuotta sitten keskimääräisiä uniikkeja viikkokävijöitä oli se 20-25k, kun tätä nykyä huidelleen 35-40 tuhannen kieppeillä. Se on aikamoista kasvua, ja väittäisin yhdeksi osasyyksi laadukkaan foorumimme.
<nipsnaps>
Toissaviikolla tehtiin koko saitin historian paras viikkotulos; hieman yli 45 000 kävijää!
Pistin tuon sääntökirjan niputtamisen yhteen paikkaan yhdeksi kohdaksi kokouksen agendalistalle, joten toivottavasti tuon 27. päivän jälkeen olemme tuonkin asian suhteen viisaampia.Tästä varmaankin käydään jonkinmoinen keskustelu siellä oikeasti isokenkäisten kevätkokouksessa?
Et sä noin voi sanoa. ei meille välttämättä viikonloppu käy. Pelatkaa 4v4.
Kyseessä oli taas kerran huomautus eikä varoitus. Ja se ei tullut pelkästään tuosta viestistä, vaan katsoimme yhdessä uusien valvojien kanssa viestihistoriaasi, ja siellä lähes säännönmukaisesti isot alkukirjaimet ovat hukkateillä. Nyt vaan tuli lopulta se viesti, joka katkaisi kamelimme selän.Mukamas epäsevlä kirjoitusasu. Mode vielä sanoo viestissään, että minulta puuttui vain isot alkukirjaimet. Myönnän, ne olisi hyvä olla, niinku nyt esim laitoin.
Haluan valittaa.
----
Olen puhunut.
siis saako noita huomautuksia (keltainen kortti & rikkomukset-kohta tuossa nimimerkin, gamertagin yms. alla) nykyään jo siitäkin, ettei käytä isoja kirjaimia viesteissä tai vaikka sitten mahdollisesti myös kirjoitusvirheistä?
Kirjoitusasu (H / V1, 2vk): Viesti on syystä tai toisesta vaikeaselkoinen. Suomen kielessä virkkeet aloitetaan isolla alkukirjaimella ja ne päätetään pisteeseen. Virkkeen sisällä lauseet erotetaan yleensä pilkuilla. Sijamuotojen käyttäminen helpottaa ymmärtämistä. Vaikka emme edellytä YO-aineen tasoista äidinkielen hallintaa, viestin lähettäjän pitäisi nähdä vaivaa, jotta lukijan ei tarvitse. Oikolue viestisi ennen lähettämistä.
Kyseessä oli taas kerran huomautus eikä varoitus.
Johtuu siitä, että kyseisellä käyttäjällä oli peräti kaksi korttia alla jo ennen tätä keissiä. Ja kuten sanottua, nuo tiedot näkyvät vain sen aikaa, kun kortti/kortit ovat voimassa. Jälkikäteen (=korttien expiroiduttua) tavallinen käyttäjä ei näe, onko joku kortteja joskus saanut vai ei.Oli kyseessä mikä tahansa, niin minulle spongen kohdalla näkyy "Rikkomukset: 2/1 (2)".
Hmmm... Toisaalta voit käyttäjän tiedoista nähdä mistä kortista on kyse ja mitä tapaukseen liittyy. Näin siis kauppatilanteissa voit myös tarkastaa millaisesta käyttäjästä on kyse. Varoitus kaupankäynti epäselvyyksistä vai huomautus isoista alkukirjaimista? Kumpikin kertoo jotain mutta vain toinen kaupankäynnistä.R2_ sanoi:Jos kyseessä on pelkkä isojen kirjaimien laiminlyönti, niin ei mielestäni sellaista tarvitsisi minulle ollenkaan näkyä. Kunhan modet ja kyseinen henkilö itse tietävät tilanteen niin sen luulisi riittävän.
Tuo korttisysteemi on ollut käytössä jo parisen vuotta, joten miksi vasta nyt noilla onkin jonkinlainen negatiivinen stigma? Senkö vuoksi, että asiasta on ollut viime päivinä tavallista enemmän keskustelua?
Kyseessä oli taas kerran huomautus eikä varoitus. Ja se ei tullut pelkästään tuosta viestistä, vaan katsoimme yhdessä uusien valvojien kanssa viestihistoriaasi, ja siellä lähes säännönmukaisesti isot alkukirjaimet ovat hukkateillä. Nyt vaan tuli lopulta se viesti, joka katkaisi kamelimme selän.
Lukihäiriö on aina asia erikseen, samoin kuin esim. kuurous tai se ettei ole syntyperäinen suomalainen. Näitäkin tapauksia foorumillamme on. Jos tällaiselle henkilölle on annettu kortti, voi siitä huomauttaa esimerkiksi privaviestillä, niin voidaan kortti vetää hyvästä syystä takaisin.Minulla on kumminkin pieni lukihäiriö ja virheitä tulee...enkä varmasti ole ainoa täällä.
On tarkoitus, mutta se tarkoitus toteutuu entistä paremmin, kun kirjoittajat viitsivät sen verran panostaa ihan noihin kirjoittamisen perusasioihin. Noilta huomautetuiltakin se selvästi välillä onnistuu, joten kyse on vain jostakin tietoisesta välinpitämättömyydestä.TOIVON TODELLA, ETTÄ TÄMÄ HÖLMÖILY LOPPUU VAI EIKÖ FOORUMIN TARKOITUSKAAN OLE KÄSITELLÄ PALAAMISTA JA PELEJÄ?
Samanlaista punakynää ainakin minun kouluaikoina molempiin käytettiin.
Ote huomautuksista ja varoituksista sanoi:emme edellytä YO-aineen tasoista äidinkielen hallintaa
Uskokaa pois, te ette halua meidän hommaavan tänne äidinkielen opettajaa.
Tietystihän voisin anoa jo etukäteen armahdusta tulevista kirjoitusvirheitäni, mutta mitä väliä niillä on jos asian ymmärtää. Minulla on kumminkin pieni lukihäiriö ja virheitä tulee...enkä varmasti ole ainoa täällä.