Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Hyökkäys on hyökkäys vaikka sen kuinka verhoilisi korulauseilla tai filosofien sitaateilla. Sellaiset pyrimme yksissä tuumin aina karsimaan pois.

Minkälainen hyökkäys oli kyseessä? Kiinnostuin tästä viestini uudesta ulottuvuudesta suuresti. Oliko kyseessä kenties englantilainen avaus? Vai jopa laitahyökkäys?

Herää tietysti myös kysymys viestisi ristiriidasta varoituksen syihin: sainko siis varoituksen kuitenkin hyökkäyksestä, enkä läheisten murhalla leikittelystä?

Kiinnostavia asioita.

jryi sanoi:
Tätäkään varoitusta ei antanut Corca vaan koko ylläpito. Perusteellisen harkinnan jälkeen.
Olen suorastaan imarreltu, että harkitsitte perusteellisesti koko ylläpidon voimin viestini sisältöä keskellä yötä - varoitus kun lähetettiin kello viiden aikaan tänä aamuna. Harvinaislaatuinen jalomielisyytenne ilmenee myös siitä, että keks... kerroitte tämän asian vasta tässä vaiheessa - onhan se toki mukavaa pitää jännitystä yllä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Herää tietysti myös kysymys viestisi ristiriidasta varoituksen syihin: sainko siis varoituksen kuitenkin hyökkäyksestä, enkä läheisten murhalla leikittelystä?
Jos tämä täysin tarpeeton änkyröintisi ja venkoilusi ei lopu tähän viestiin, on luvassa lisää punaisia kortteja - ja automaattisesti myöskin vähintään viikon mittainen jäähy.

Asia on nyt loppuunkäsitelty.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Käytätkö sosiaalisessa kanssakäymisessä useinkin kuvaamaasi sanastoa?

Ööh, kummallista. Itsellä on tapana käyttää mitä värikkäimpiä ilmaisuja aivan normaalikielessäkin (IRL) ja tietääkseni kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että lasken huumoria. Kyllä mielestäni vastuu asioiden ymmärtämisestä kuuluu myös vastaanottajalle ja mikäli näin ei käy, pystyy sitä kuitenkin jälkikäteen parsimaan itse lähettäjä selventääkseen sisältöä.

EDIT; ei siis sillä, että puolustelisin ketään tai mitään, mielestäni Jossun saivartelu on toisinaan erittäin epätoivottavaa ja viisastelu/irvailu toisten kustannuksella ei tue hyvää foorumihenkeä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nää on niitä harvoja hetkiä kun modulaattorit jää mieleen hyvässä mielessä.
Isot peukut viimeisimmälle, hyvin modalitoitu!
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itsellä on tapana käyttää mitä värikkäimpiä ilmaisuja aivan normaalikielessäkin (IRL) ja tietääkseni kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että lasken huumoria.

Itsekin olen suhteellisen aggressiivinen irl kielenkäytön kanssa, mutta sepä sopiikin kun on tuttuja/ystäviä keille totuuksia latelee. Foorumeilla otan hyvin rauhallisesti kielellisesti koska tuntemattomat saattavat tulkita turhautumiseni typeriin asioihin väärin.

Kirjoitettu teksti on hankalaa tulkita kun kehonkieli puuttuu.

Kyllähän aina pystyy mielipiteensä ilmaisemaan muullakin tavalla kuin kärjistettyjä kommentteja heittämällä. Normaalit &%#€päät käyttöön jos ei malta odottaa rauhoittumista.

Ihan vain väärinymmärrysten välttämiseksi?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Arvon foorumiväki, haluamme ylläpidosta toivottaa teille terveisiä ja muistuttaa, että kaikenlainen rakentava keskustelu moderaatiosta on edelleen sallittua ja suotavaa. Myöskin silloin kun se tuo esille mahdollisia harkintavirheitä moderaatiossa tai vaikkapa epäkohtia joiden osalta toisin toimiminen toisi meille kaikille paremman foorumin. Älkää siis tätä viestiä aiemman keskustelun johdosta jättäkö sanomatta, jos huomaatte jonkin mieltänne askarruttavan asian moderaatiossa.

Edellämaininitussa keskustelussa ja siihen liittyvässä materiaalissa emme katsoneet hyvien tapojen ja rakentavien lähtökohtien olleen riittävät, jotta keskustelua olisi kannattanut jatkaa. Ylläpito pyrkii ratkaisemaan, vastaamaan ja keskustelemaan kaikissa tapauksissa joissa osapuolella tai osapuolilla on kyky ja halu asialliseen ja rakentavaan keskusteluun.

Ylläpidolla ei ole aikaa, tarvetta tai resursseja jatkaa keskusteluita joissa röyhkeys tai jokin muu asiattomuus toista osapuolta kohtaan korvaa rakentavan keskustelun rakennuspalikat. Ylläpito ei myöskään ole velvollinen käymään tuollaisia keskusteluita.

Muistutamme, että tämä on pelifoorumi. Jos täällä jokin on elämää suurempaa, niin ne ovat pelit. Kaikesta muusta voi toki yrittää puoliväkisin vääntää elämää suurempaa, mutta moderaatiomme perustuu siihen, että tämä on asiallisesti käyttäytyvien pelaajien foorumi.

T.Ylläpito
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vähän liian kireää menoa minusta, varsinkin tämä Joohanhin varoitus. Liekkö uudella lailla, joka korostaa ylläpitäjien vastuuta foorumeilla olla jotain vaikutusta asian kanssa? No, säännöt on kuitenkin selkeät ja kaikille samat ja jokainen niitä varmasti osaa noudattaa joten eipä tässä silleensä sen suurempaa jupinaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

... nyt kaikilla on paha mieli.
Ei minulla ole. Kuten Tontsakin jossain jo mainitsi, että Joohanh:lle on monet kerrat mainittu, jotta kirjoittaisi selkeämmin tulkittavaa tekstiä. Mielestäni siis ei mitään epäselvää tilanteessa.

Itelläkin menee monesti Joohanh:n viestin pointit täysin ohi, kun ei ole sivistyssanakirjaa kätösissä ja vertaukset on sen verran utopisia, että tämmösellä perusjuntilla menee ihan ohi kirjoituksien perimmäinen tarkoitus. Mitään minulla ei ole kyseistä käyttäjää vastaan, ei vaan olla ihan samalla tasolla tolleen niinku älyllisesti (mie oon siis se dorka, joka ei tajjuu).
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllähän se pakkaa niin olemaan, että Jäsen-J on foorumimme Juhani "tami" Tamminen. Tosin tuntuu että Tamin tekstit ja jutut on helpommin tulkittavissa kuin Jossun. Välillä tuntuu itsestäkin, että Joohan vääntelee ihan turhaa pashaa (aiheesta kuin aiheesta), en sitten tiedä mitkä motiivit ajaa ihmistä penetroimaan pilkkua noin rankasti. Mutta silti, osittain nyt tuntuu että varoituslätkää nakottiin turhan herkästi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

... nyt kaikilla on paha mieli.

Eiköhän se paha mieli enemmän ole tuolla moderaattorien puolella kun joutuvat aikuisten ihmisten, ei niin täysin loppuun asti harkittuihin, asioihin ja keskusteluihin puuttumaan hyvän yhteisen foorumi hengen vuoksi.
Koska en nyt tiedä Joohanhin kommentin asiakontekstia niin en ota asiaan kantaa mutta totean vaan että liioittelu mielipiteet tai muut jätetään foorumin ulkopuolelle.
Kuten tuossa jo todettiin että modet joutuvat vetäämään rajoja asioille mutta turha siitä on loukkaantua jos itse satut ylittämään kyseisen rajan vaikka olisit ensimmäinen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tää on kyllä yksi hätäisimpiä ja helpoimpia banaaneja mitä oon millään foorumilla vuosikausiin nähnyt. Joko mä luen huonosti moderoituja foorumeita tai sit täällä on taas kerran linja tiukentunut aika pirusti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Joko mä luen huonosti moderoituja foorumeita tai sit täällä on taas kerran linja tiukentunut aika pirusti.
Ottakaa huomioon, että suurelta yleisöltä jäi näkemättä Joohanh:n kirjoittama vastine tähän viestiini. Viesti ehti siis olla näkyvillä vain muutaman minuutin ennen kuin se poistettiin. Jälkimmäinen kortti tuli kyseisestä avautumisesta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tarkennuksena se, että Joohanh ei ole jäähyillä siksi, että onnistui keskustelemaan pelaamisesta siten, että lopulta keskusteltiin jostain ihan muusta kuin pelaamisesta. (Murhaaminen, rasismi, dialogin dimensiot, lukijan yleissivistyksen ja kirjallisen älykkyyden puutteen vaikuttamattomuus virhevastuuseen tekstien tulkinnassa) Joohanh sai toisen kortin hakiessaan oikeutta tavalla, joka ei tällä kertaa auttanut häntä asiassa, vaan päinvastoin. Asianomainen siis itse menetti vaikutusmahdollisuutensa niin, ettei kenenkään muunkaan tulkinta asiasta voi häntä enää auttaa.

Ja kun hän nyt on määräaikaisesti kykenemätön osallistumaan tähän keskusteluun, niin wanhan sanonnan mukaisesti "ei puhuta pahaa poissa olevista". Jos jollakin on asiaa Joohanhille, niin kuukauden päästä Privana tai vaikkapa täällä. Tänne moderointiketjuun kuuluu sitten nuo valitukset itse tuomioista ja linjauksista sun muista risuista ja ruusuista. Kyllä me ne tästäkin tapauksesta ilmaantuvat ajatukset toki luetaan, mutta eipä tässä enää ole meidän osalta syytä asiaan sen kummemmin paneutua.

EDIT:TT-2k tuossa ehtikin jo ensin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ottakaa huomioon, että suurelta yleisöltä jäi näkemättä Joohanh:n kirjoittama vastine tähän viestiini. Viesti ehti siis olla näkyvillä vain muutaman minuutin ennen kuin se poistettiin. Jälkimmäinen kortti tuli kyseisestä avautumisesta.

Joo, no mä kerkesin ton viestin nähdä, ja siitä tulleen varoituksen toki ymmärrän. Tota alkuperäistä vaan en tajua, kun mun nähdäkseni siinä on ihan selvä väärinkäsitys ollut hieman huonon suomennoksen johdosta (toi "kill/murder your darlings"-fraasi).

Mut eipähän asia mulle sinänsä kuulu, kunhan ihmettelen asiaa. Alkuperäinen Joohanhin vastaus alkuperäiseen varoitukseen kun mielestäni on pääosin asiallinen ja selvittää tuon viestin aikalailla hyvin.

Tota Rottamopon mainitsemaa rasismia mä taas en kyllä onnistu tuolta mitenkään huomaamaan, mut en sit tiedä liittyykö tämä jo johonkin ihan toiseen ketjuun/viestiin :-D
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tota Rottamopon mainitsemaa rasismia mä taas en kyllä onnistu tuolta mitenkään huomaamaan, mut en sit tiedä liittyykö tämä jo johonkin ihan toiseen ketjuun/viestiin :-D

Se puolestaan liittyi ko. ketjun aiempiin viesteihin, ja tosiaan mistään kieliopista ei ollut asiassa kyse.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Omasta mielestä ylläpito toimi ihan niin kuin pitääkin, useita varoituksia saaneen ja bännejä jo istuneen keskustelijan pitääkin varoa sanomisiaan vähän tarkemmin kuin muiden... Etenkin kun varoitukset on tulleet juuri samoista asioista kuin tälläkin kertaa, yletön vänkääminen ja muiden vähättely.
 
Käytätkö sosiaalisessa kanssakäymisessä useinkin kuvaamaasi sanastoa? Esim. luokkatilassa tuollaisen sanaston käyttäminen luokkakaveria tai opetushlöstöä kohtaan johtaisi tod.näk. poliisitutkintaan ja saattaisit joutua syytteeseen esim. laittomasta uhkauksesta.

Kuvaamasi sanat eivät ole mitään ihannoitavia tai hyväksyttäviä toimintatapoja vaan aggression ja alistamisen eri muotoja. Kuvaamasi sanat voidaan tulkita uhkaukseksi. Mistä tiedät miten lukija osaa vetää rajan todelliselle ja kuvitellulle uhalle? Olemme kaikki erilaisia ja miellämme lukemamme eri tavoin.

Ehkä olisi parempi miettiä uusia tapoja ilmaista itseään. Varsinkin jos käyttää tuollaista "kuvastoa" myös IRL eikä pelkästään netissä.

Tiedoksesi. Olen toiminut turva-alalla yli 15 vuotta, joista toimitusjohtajana 5 ja nyt konsulttina kohta vuoden. Tiedän tasan miten esitetään asiat. Kuten mainitsinkin, painotin kuvainnollisuutta. Voi kuvainnollisesti uhata tappaa kaikki anomuumit tai piraatit, vaimonhakkaajat ja vasenkätiset, ilman että kukaan ottaa asiaa tosissaan. Tutustu ihmeessä viestihistoriaani, ennenkuin päästelet tuollaista paskaa.
 
Ylös Bottom