No teinkö minä pleikkarin framejen tiputtelusta elämää suuremman asian? Heti ensimmäisessä viestissä aiheeseen liittyen kirjoitin että erot on pieniä. Sinähän sieltä sitten hyökkäsit että bugi sitä ja bugi tätä.
Mukava oli huomata kuinka erilailla suhtaudutaan riippuen siitä kummalla se pieni etulyöntiasema on. Kirjoitin vielä seuraavassakin viestissä, että olisiko nyt molemmilla pieniä optimointiongelmia, mutta ei. Silti edelleen vaan toisessa syynä on suorituskyky ja toisessa pelin bugit.
Minusta oli lähinnä huvittavaa että rinnastit ilmeisen bugin Series -konsoleiden suorituskykyyn Dirt 5:n osalta. Tuota alimmillaan 576p tason suoritusta kun nyt ei millään bugisuudella enää selitetä. Pelin kun pitäisi olla MS:n promomateriaalia, niin onhan se perin eriskummallista että peli rullaa kilpailijalla paremmin, huolimatta devin kommenteista liittyen nyt tapetilla olleisiin työkaluihin:
"Q: What is it like developing on Xbox Series X?
A: Transitioning development to a new console platform, like Xbox Series X, is usually very painful. You have to deal with new tools, new workflows, new ways of thinking.
This time around the team at Xbox brought me a new toolset called the Game Development Kit, which they already had up and running on Xbox One.
This meant that we could make the transition much earlier. In fact, we started doing the groundwork for Xbox Series X development long before we even received the hardware. This kind of thinking from Xbox allowed us to get a real head-start on next-gen development, so after receiving our early Xbox Series X hardware, we were up and running really quickly.
For me, the most important thing in making a videogame is the relationships. Working with Xbox, is a partnership – the team at Xbox is committed to helping us make a great videogame and they’ve shown that to me again and again. That means being open and honest about our experiences; what we’ve loved and perhaps even what we’ve found difficult in development has had meaningful, visible impact on the updates that I get for the tools for Series X. (Shout out to our development partner at Xbox, Richard Hackett! Thanks Rich!)
I’ve never worked on a console launch where, while we’re still months away from release, the tools have been this mature, this stable, this easy to work with."
When it launches this holiday, Xbox Series X will be the most powerful console the world has ever seen. One of the biggest benefits of all that power is giving developers the ability to make games that are Xbox Series X Optimized. This means that they’ve taken full advantage of the unique...
news.xbox.com
Eli koettakaas nyt xbox-fanit päättää mitä narratiivia nyt oikein vedätte, kun vaikuttaa hieman siltä että tämä vaihtuu tapauskohtaisesti. Eli onko nyt ongelma itse konsolissa, peleissä vai käytetyissä työkaluissa? Sillä se luvattu 12 TF tehoa kun nyt ei näin kuluttajan vinkkelistä realisoidu ruudulleni. Onhan tuolla kiva pelata Doom Eternalia One X:ää paremmalla resoluutiolla, mutta pelkästään tuota varten en siihen yli 500 euroa laittanut rahaa kiinni.
Pleikkarin osalta taas suorituskyky on ollut selvästi tasaisempaa, vai onko joku kiistämässä tätä lähtökohtaa? Tämän toteaminen käytännössä leimaakin sitten pleikkarin kannattajaksi, uskomatonta.
