Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

gbz900 sanoi:
Noihin slidereihin pitäisi saada EA:n suunnalta hieman selvyyttä. Taisi olla xbox.comin keskustelussa kun joku heitti että "puck control" tarkoittaisi koneen joukkueen yleistä kiekonhallintaa eikä suinkaan sitä, kuinka hyvin kiekko pysyy lavassa. Kyseistä slideria korottamalla vastustaja rakentelisi kuvioita ja syöttelisi enemmän ja paremmin. Ota näistä sitten selvää....
Joo noin olen itsekkin lukenut!Ja olen huomannut että se toimii kun sitä vähän nostaa niin kone liikuttaa enemmän kiekkoa!
 
Vastaus: Nhl 07

gbz900 sanoi:
Noihin slidereihin pitäisi saada EA:n suunnalta hieman selvyyttä. Taisi olla xbox.comin keskustelussa kun joku heitti että "puck control" tarkoittaisi koneen joukkueen yleistä kiekonhallintaa eikä suinkaan sitä, kuinka hyvin kiekko pysyy lavassa. Kyseistä slideria korottamalla vastustaja rakentelisi kuvioita ja syöttelisi enemmän ja paremmin. Ota näistä sitten selvää....
Itseasiassa mitä on tullut testattua niin "puck control" vaikuttaa siihen, miten hyvin kiekko pysyy ahdistettuna lavassa. Tämä on helppo todeta, sillä laitoin arvoksi 6/6 ja pystyin luistelemaan vastustajan puolustusalueella läpi mailaviidakon ja taklausten ilman, että menetin kiekkoa. Varmistin asian niin, että laitoin arvoksi 0/6 ja kiekko irtoaa lavasta pienestäkin töyssystä, olipa kontrollissa sitten Forsberg tai Oliwa.

Puck Control siis vaikuttaa siihen, miten helposti peliväline on irti. Aggression taas vaikuttaa enemmän tietokoneen hanakkuuteen ampua ja karvata ym.
 
Vastaus: Nhl 07

JM sanoi:
Huomenta, tässä olis mun sliderit.

Minkälaisia lukemia noissa laukaisumäärissä ja torjunnoissa on noilla asetuksilla viiden minuutin erillä? En minäkään aina jaksa kymmentä minuuttia pelata, paitsi jos nuo laukaisumäärät ovat sitten ihan liian alhaisia (-->maalivahtien huonot torjuntaprosentit ym.) Kone on tulossa ja peli myös ihan näinä päivinä, joten sitten pääsee myös itse testaamaan.
 
Vastaus: Nhl 07

Olen pelannut Dynastiaa sekä kavereita vastaan 5.min erillä ja laukaisumäärät ovat olleet realistiset eli tyyliin 32-35 jne. Maaleja syntyy 0-7 välillä ja muuten kaikki tilastot ovat ollet hyviä.

yksi kysymyskin olisi eli miten saan tehtyä nämä muutamat hienot kikat jotka esiintyy videolla ajassa 01.36-01.38 " lyhyt takaperinluistelu" sekä tuo uskomattoman hieno "kiekkolängistä-kikka" ajassa 02:29 ??

Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=KrPBlhCFbkk

ja tässä toinen,miten tehdään?
http://www.youtube.com/watch?v=F9B2aaGHByA

tässä pelkkä harhautus
http://www.youtube.com/watch?v=fETqjIP3n-E
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 07

Veeksi sanoi:
En tiedä onko sillä paljonkin väliä, että itse pelaan tällä hetkellä pro tai allstar -tasolla ja MM-kisoja (iso kaukalo?) 10 minuutin erillä, mutta noihin asetuksiin nuo pauluksen sliderit ei kyllä (minun mielestäni) sovi. Muutenhan tuo on aivan hidastettua jääkiekkoa ja varsinkin syötöt on yhtä napakoita kuin E-junnuilla. Tässä pelissä kun muutenkin syötöt on ennemminkin epärealistisen laiskoja kuin epärealistisen napakoita. Tuohon kun noissa slidereissa on viel lisätty syöttöjen yliluonnollinen katkominen, niin kylläpä ahdistaa. Vai luenko noita väärinpäin? Täytynee palata omien slidereiden kanssa asiaan, kunhan jaksan tuon levyn laittaa seuraavan kerran tulille. Mukava ois jos muutkin laittaisivat esille omia ideoitaan, niin olisi helpoin löytää se absoluuttinen totuus maailman parhaisiin slideri-asetuksiin...
Se toki riippuu mitä hakee. Itse pelasin kaverin kanssa mm-kisat viikonloppuna ja matsit olivat viihdyttäviä ja tilastot realistiset. Sliderini pyrkivät tavoittamaan jääkiekon olemuksen realistisesti ja siinä samalla saamaan suhteellisen realistiset tilastot aikaan. Pelinopeus on mielestäni melkolailla hyvä, tämän huomaa kun käyttää kamerana "broadcast" kameraa. Ehkä gamespeed 1 olisi kaikkein realistisin vaihtoehto, mutta se taas tuottaa ohjausongelmia puolustuspäässä. Syötöt ovat minun mielestäni nollallakin liian nopeita, mutta kuten sanottua, se riippuu siitä, mitä peliltä hakee. :) Olenkin postannut sliderini sitä varten, että jos joku ei jaksa itse omia tehdä, niin voi kokeilla josko noilla minun asetuksilla saisi jotain pelistä irti.
 
Vastaus: Nhl 07

JM sanoi:
kysymyskin olisi eli miten saan tehtyä nämä muutamat hienot kikat jotka esiintyy videolla ajassa 01.36-01.38 " lyhyt takaperinluistelu" sekä tuo uskomattoman hieno "kiekkolängistä-kikka" ajassa 02:29 ??

Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=KrPBlhCFbkk

ja tässä toinen,miten tehdään?
http://www.youtube.com/watch?v=F9B2aaGHByA

tässä pelkkä harhautus
http://www.youtube.com/watch?v=fETqjIP3n-E
Mitä itse olen noita harhautuksia saanut vedettyä niin olen huomannut että olen kuljettanut kiekkoa normaaliluistelussa vastustajaa kohti ja juuri ennen puolustajaa käyttänyt skillstickiä. Kaikki nuo kolme kikkaa ovat tulleet samalla tavalla. Voin toki olla väärässä, ehkä kikkoihin on joku juttu tyyliin lyhyt painallus viistoon, mutta itsellä ne tuntuivat tulevan randomina.
 
Vastaus: Nhl 07

Jeps. Eli itsellänikin oli vähän tarkoitus pöyhiä hiiliä, että saatais vähä uutta tulta tähän hommaan. Tuohon mennessä alkoi tuntua jo, ettei näihin ole kuin 1 absoluuttinen totuus, mikä ei täysin meikäläistä miellyttäny. Mutta pohjimmiltaan nämä minunkin säännöt pohjautuvat pauluksen slidereihin.

Näiden soveltuvuus on koettu isossa kaukalossa pelattaessa kasinpelinä samalla puolella ja tavoitteena säädöt jotka ovat mielestäni mahdollisimman realistiset säilyttäen samalla kiekon vauhdikkuuden ja hauskuuden.

Rules
Skill level: Pro
Period lenght: 10min
Penalties: 6
Fighting: 3
(säännöt kuten on)

Gameplay

Basic
Game speed: 2
Puck control: 2
Fight difficulty: 4
Fatigue effect: 3
Injuries: 3

Skating
Fatigue recovery: 2
Player acceleration: 4

Checking
Hitting power: 3
Aggression: 4
Poke effectiveness: 2

Passing
Pass speed: 3 (Tälläkään ei vielä saa aikaiseksi niin napakoita syöttöjä kuin oikeassa ammattilais kiekossa. Jos realismi on se kuinka kovan syötön saa ITSE oikeassa elämässä tehtyä, niin kannattanee säätää alemmaksi ;) )
Saucer pass speed (lättysyöttö): 3
Pass interceptions: 3
Goalie passing: 3

Shooting
Shot accuracy: 3
Shot power: 4

Defence
Shot blocking: 3
Hook effectiveness: 4
Penalty shot frequency: 4
Goalie cover puck frequency: 3

Näillä tulee matsissaan noin 40-50 laukausta per joukkue. Maaleja 0-7 per tiimi (keskimäärin 2-4).Maalivahtien tasapainoa olisi mukava päästä säätämään. Tietokone tuntuu myös saavan kiekon aika maagisesti haltuunsa vaikka pelaajan takaa. Laukauksia on aika paljon, mutta toisaalta se johtunee siitä, että maalivahdit sylkevät kiekkoja aika kovasti eteen, jolloin jopa useat rebound-laukaukset ei ole harvinaisia...
 
Vastaus: Nhl 07

Veeksi sanoi:
Tietokone tuntuu myös saavan kiekon aika maagisesti haltuunsa vaikka pelaajan takaa.
Mulla meinaa palaa hihat tuon asian kans, löytyykö mitään keinoa tuon poissaamiseksi ?
 
Vastaus: Nhl 07

" Mulla meinaa palaa hihat tuon asian kans, löytyykö mitään keinoa tuon poissaamiseksi ? "

Vastaus: Nosta buck controllia sekä laske poke checking-slideria, ainakin itselläni auttoi.

Luin jostain foorumilta että pelaaja spurttaa kun painaa vasemman tikun pohjaan
 
Vastaus: Nhl 07

Onko joku keksinyt kuinka tuossa heitetään lättysyötöt vai onko se täysin randomia.:confused:
Ohjekirjan mukaan lättysyötöt onnistuu syöttönapilla.
Alkaa tympimään 2-1 tilanteissa kun syöttö jää pakin mailaan. :mad:
 
Vastaus: Nhl 07

Lättysyöttö " tapahtuu " syöttönapista kuten ohjekirjassa mainitaan mutta pelaaja heittää lättysyötön vain silloin kun se on " tarpeellista ". Mielestäni lättysyöttö pitäisi tapahtua silloin kun pelaaja itse haluaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Jos pitäis arvata ihan perstuntumalla, niin ei niillä slidereillakaan saa tuota "tietokoneen" maagista karvausta ainakaan kokonaan pois. Kyllä se tapahtuu niin koneen tarkkuudella.

Luulis, että tuosta spurttauksesta ois ohjekirjassa tai pelin kontrolleissa joku maininta, jos sellainen ominaisuus pelissä ois. Toisaalta eipähän tuosta aloituksesta saati jalka-aloituksestakaan taida olla mitään mainintaa missään. Vieläköhän joku keksis mistä napista voi ohjata laukauksia? Muutamia aika oleellisia juttuja puuttuu vielä tuostakin pelistä. Puhumattakaan siitä miten osa asioista on toteutettu "melko" puolivillaisesti (mm. tappelu). Noh...jospa ne sais tuon pelin tehtyä suht valmiiks asti 08-versioon mennessä. Tosin ei taitais sekään olla uutta, että jäis EA:n sarjassa viat korjaamatta...
 
Vastaus: Nhl 07

Veeksi sanoi:
Jos pitäis arvata ihan perstuntumalla, niin ei niillä slidereillakaan saa tuota "tietokoneen" maagista karvausta ainakaan kokonaan pois. Kyllä se tapahtuu niin koneen tarkkuudella.

Luulis, että tuosta spurttauksesta ois ohjekirjassa tai pelin kontrolleissa joku maininta, jos sellainen ominaisuus pelissä ois. Toisaalta eipähän tuosta aloituksesta saati jalka-aloituksestakaan taida olla mitään mainintaa missään. Vieläköhän joku keksis mistä napista voi ohjata laukauksia? Muutamia aika oleellisia juttuja puuttuu vielä tuostakin pelistä. Puhumattakaan siitä miten osa asioista on toteutettu "melko" puolivillaisesti (mm. tappelu). Noh...jospa ne sais tuon pelin tehtyä suht valmiiks asti 08-versioon mennessä. Tosin ei taitais sekään olla uutta, että jäis EA:n sarjassa viat korjaamatta...

Minä en siis vieläkään peliä omista, enkä tiedä miltä tappelut tuossa näyttävät, mutta tietääkseni EA ei halunnut enää kanteen 15+ merkintää jonka takia tappeluiden tasoa laskettiin ilmeisesti ikäsuosituksen kustannuksella.
 
Vastaus: Nhl 07

Tragedy sanoi:
Minä en siis vieläkään peliä omista, enkä tiedä miltä tappelut tuossa näyttävät, mutta tietääkseni EA ei halunnut enää kanteen 15+ merkintää jonka takia tappeluiden tasoa laskettiin ilmeisesti ikäsuosituksen kustannuksella.
En tiedä mistä olet moista kuullut koska yleiseurooppalainen PEGI katsoo pelin tappelut edelleen 16+ -asteikolle (Suomessa käytetään 15+). Sen takia pelillä 16+ ikäraja onkin. Meillä Suomessa kun sattuu olemaan toinenkin järjestö, jolla on sananvaltaa noihin pelien ikärajoihin, nimittäin Valtion Elokuvatarkastamo VET. VET ei katso tappeluiden jääkiekossa olevan sama asia kuin tappelut yleensä, joten pelin kanteen napsahti korjattu ikäraja 7.

http://www.vet.fi/tiedote/Ikarajaperusteet_2006.html
www.pegi.info
 
Vastaus: Nhl 07

Miten helvetissä voitan tossa alotuksen? Oon kyselly jo parilta vähä enemmän peliä pelanneelta et mites ton alotuksen kanssa. Sanovat että oikeaa tattia taaksepäin. Koska vitussa pitää painaa? Ei tunnu onnistuvan ei sitten millään :mad: Muuten todella viihdyttävä peli, mutta ei kiinnosta pelata jos ei voi voittaa alotuksia :mad:
 
Vastaus: Nhl 07

peetuparta sanoi:
Miten helvetissä voitan tossa alotuksen? Oon kyselly jo parilta vähä enemmän peliä pelanneelta et mites ton alotuksen kanssa. Sanovat että oikeaa tattia taaksepäin. Koska vitussa pitää painaa? Ei tunnu onnistuvan ei sitten millään :mad: Muuten todella viihdyttävä peli, mutta ei kiinnosta pelata jos ei voi voittaa alotuksia :mad:

Vaikeapa sitä ajoitusta on selittää. Oikeaa tattia tosiaan taaksepäin vain. Kyllä niitä voittaa kun sen ajoituksen vaan kerran keksii. Joku on sanonut että vasemmalla tatilla voisi vielä ohjata aloituksen haluamaansa suuntaan, mutta ei toimi ainakaan minulla. Ihan satunnaiseen suuntaan menee.

Onko kukaan muu saanut maalivahdille rangaistusta pelin viivyttämisestä? Itselleni tänään tuli kun molari liukui kiekon kanssa maaliviivan toiselle puolelle ja sulki kiekon siellä. Hidastuksesta kylläkin näki että toinen patja oli oikeasti viivan päällä, mutta olin silti aika yllättynyt, koska tätä sääntöä en ollut nähnyt tätä ennen vielä missään pelissä olevan mukana.

Nautintoa kyllä syö pelistä pirusti etenkin nämä asiat:
- koneen kiekonriisto takaapäin. En minä ainakaan tätä saa tarpeeksi vähennettyä puck control-säätimellä. Poke effectiveness on jo nollilla, enkä toisaalta myöskään halua että kiekon kanssa pystyisi purjehtimaan ihan miten haluaa. Nyt vain pitää olla luonnottoman suuri etumatka irtokiekkoon mennessä ennenkuin voi edes kuvitella pääsevänsä tilanteesta kiekon kanssa.
- puolustuspään luistelu ei oikein onnistu
- omien pakkien tekoälyttömyys hyökkäyspäässä
- maalivahdin avaukset hanskalla lähtee TÄYSIN sattumanvaraiseen suuntaan, ei mitään väliä mihinpäin sitä vasenta tattia työntelee.

Presentaatiopuolelta voi sitten valittaa cut-scenejen vähyydestä. Samoja pätkiä näkee monta kertaa samassa pelissä (tuuletukset, tuomarianimaatiot jne.). Pelaajiakaan ei esitellä juuri koskaan eikä yleisöä näytetä.

Onhan tämä valtava parannus EA:n kiekkopeleihin, mutta paljon on myöskin petrattavaa 08:iin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Nhl 07

jakestyles sanoi:
Vaikeapa sitä ajoitusta on selittää. Oikeaa tattia tosiaan taaksepäin vain. Kyllä niitä voittaa kun sen ajoituksen vaan kerran keksii. Joku on sanonut että vasemmalla tatilla voisi vielä ohjata aloituksen haluamaansa suuntaan, mutta ei toimi ainakaan minulla. Ihan satunnaiseen suuntaan menee.
Näin on, tekemällä oppii. Tuomarillahan on kolme erilaista tyyliä tiputtaa kiekko, joten kun nämä osaa rytmittää niin aloitukset ovat helppoja. Oikealla tatilla pystyy myös valitsemaan mihin suuntaan aloitus lähtee, vasenta en ole suunnan määrittämiseen tarvinnut. Aloituksen pystyy voittamaan ainakin kaikkiin niihin suuntiin, missä omia pelaajia on aloituksen aikana.

jakestyles sanoi:
Onko kukaan muu saanut maalivahdille rangaistusta pelin viivyttämisestä? Itselleni tänään tuli kun molari liukui kiekon kanssa maaliviivan toiselle puolelle ja sulki kiekon siellä. Hidastuksesta kylläkin näki että toinen patja oli oikeasti viivan päällä, mutta olin silti aika yllättynyt, koska tätä sääntöä en ollut nähnyt tätä ennen vielä missään pelissä olevan mukana.
Aika mainio jäähy, en ole tätä itse nähnytkään. Maalivahti on kyllä kerran saanut jäähyn kampittamisesta, mikä oli kyllä loistava vihellys. EA:lla on muutenkin mukavasti erilaisia jäähyjä, kuten vitosia huitomisesta + ulosajo.

jakestyles sanoi:
- puolustuspään luistelu ei oikein onnistu
- maalivahdin avaukset hanskalla lähtee TÄYSIN sattumanvaraiseen suuntaan, ei mitään väliä mihinpäin sitä vasenta tattia työntelee.
Itsekin olen havainnut puolustuksen luistelemisen haasteelliseksi. Kun pelaa gamespeed nollalla, puolustus onnistuu suhteellisen kunniallisesti. Maalivahdin avaukset hanskassa olen saanut suunnattua niin, että olen kääntänyt molarin siihen suuntaa, mihin haluan syötön antaa ja sitten vielä ohjannut vasemmalla suunnan. Itsellä suuntaaminen on alkanut toimimaan.

jakestyles sanoi:
Presentaatiopuolelta voi sitten valittaa cut-scenejen vähyydestä. Samoja pätkiä näkee monta kertaa samassa pelissä (tuuletukset, tuomarianimaatiot jne.). Pelaajiakaan ei esitellä juuri koskaan eikä yleisöä näytetä.
Täysin samaa mieltä. Eniten ihmetyttävät cut-scenet, jossa pelaajan tilastot tulevat näkyviin, mutta viipyvät ruudussa n. sekunnin ajan. Siinä ajassa ei millään ehdi ihastelemaan tilastoja. Toivottavasti ensi vuonna paranneltuja.
 
pm sliderit 1.5

pm Superstar sliderit V. 1.5

Tässä on tullut pelailtua nyt peliä dynastyssa parikymmentä matsia ja tietokone on alkanut olemaan helppo vastus. Ongelmina mm. vähämaaliset matsit, joka johtui esimerkiksi siitä, että tietokone menetti kiekon liian helposti. Aikani hioin slidereita ja nyt sliderit saivat paljon muutoksia. Tässä uudet asetukset, jos jotakuta kiinnostaa. Suurimpina lisäyksinä: lisää kiekonhallintaa pelaajille, syötöt menevät paremmin perille, vedot tarkempia = tietokone tehokas ja vaikeampi pysäyttää.

Superstar 10 min.

GAMEPLAY
Game Speed-0
Puck Control-2
Fight Difficulty-6
Fatigue Effect-6
Injuries-6

SKATING
Fatigue Recovery-0
Player Acceleration-2

CHECKING
Hit Power-0
Aggression-3
Poke Check Effectiveness-0

PASSING
Pass Speed-0
Saucer Pass Speed-2
Pass Interceptions-2
Goalie Passing-0

SHOOTING
Shot Accuracy-4
Shot Power-4

DEFENSE
Shot Blocking-6
Hook Effectiveness-6
Penalty Shot Freq-6
Goalie Cover Puck Freq-6
 
Vastaus: Nhl 07

jakestyles sanoi:
- puolustuspään luistelu ei oikein onnistu

Tuohon muuten antaa pikkasen parannusta alussa turhalta tuntunu "Vision Control" eli vastustajan hyökätessä pusket ajoissa vasemman liipasimen pohjaan. Pakki kääntyy luistelemaan linja kiekkoa kohti ja luistelu on huomattavasti hallitumpaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Toistan kysymyksen vielä kerran, kun ihmetyttää suuresti, miksi en saa tappeluja aikaiseksi.
Niitä ei vain tule. Sliderit on täysillä, taklailen ja niittailen urakalla. Miten ne teillä tulevat ja kuinka usein? Ei sillä, että olisi iso juttu, olisihan se kiva kokeilla niitäkin.
 
Ylös Bottom