Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret
Kummallako tässä on ennakkoasenteita?
Kuten kloever sanoi, NHL 17 on kyllä taas askel parempaan suuntaan pelattavuudeltaan ja pelissä sen huomaa.
Ainakin sinulla tuntuu olevan, kun joka viestissä pitää repiä leukoja ainakin puoliksi henkilökohtaisuuksiin menemällä, kun nyt kehtasin mennä änäriä, joka vaikuttaisi olevan sinulle se vuosittainen jumalpeli, kritisoimaan. Saattoi toki niitä olla hieman itsellänikin, koska en oikein uskonut alunperinkään, että NHL 17 olisi se tuote, joka uudistaisi peliä yhtä paljon kuin skill stickin tuleminen NHL 07/08 aikana teki. Siitä huolimatta olin erittäin varovaisen toiveikas, koska kuten jo sanoin, hieman tekisi mieli palata takaisin pelisarjan pariin pitkähkön tauon jälkeen. Vielä ei kuitenkaan selvästi ole sen aika, vaan ehkä sitten NHL 18:n aikaan, kun pelimoottorikin vaihtuu.
Sitä en toki epäile, etteikö peli voisi ja olisikin parempi kuin esimerkiksi viime vuoden versio. Se ei kuitenkaan selvästikään tarkoita, etteikö siellä voisi olla edelleen niitä vikoja, jotka joitain tiettyjä pelaajia ärsyttävät ja joiden ostopäätöksiin niillä on vaikutusta! Se on ihan kiva, jos niitä magneettilapoja on säädetty pienemmälle teholle, mutta edelleen ne ovat siellä ja vaikuttavat pelikokemukseen. Tekoälyttömyydet ovat edelleen siellä ja niin edelleen. Ne vaikuttavat edelleenkin joidenkin ihmisten asenteisiin ja ostopäätöksiin. Ne ovat sellaisia asioita, jotka pystyy näkemään ihan videostakin pelaamatta ja niiden pohjalta voi tehdä päätöksiä suuntaan ja toiseen. Osa ihmisistä nyt vaan pystyy videon perusteella toteamaan, että "mä en tykkää tästä pelistä, koska syyt X ja Y".
Meinasin jo sanoa, että olen yllättynyt, kuinka joillakin tämän pelisarjan faneilla nousivat niskakarvat pystyyn, kun tänne tulee heittämään kritiikkiä ja "haukkumaan peliä", mutta sitten muistinkin, että sama juttuhan se oli vuosi takaperin. Silloinkin totesin NHL 16 esikeskusteluissa, että ei ole omien rahojen ja ajan arvoinen tekele, silloinkin videoiden perusteella. Päätös tuli kaverin luona pelatessa todettua oikeaksi. Sinällään toki hieman yllättää ja ihmetyttää tämä "vihamielinen ilmapiiri", tulee ihan mieleen jotkut liki esihistorialliset konsolisotaketjut näistä nokitteluista ja muista kuittailuista
Lätkähän on toki Suomessa Pyhä Asia, niin videopeleissä kuin Leijonien osalta myös: jos et tykkää tai kannata, jos katselet Leijoniakin "neutraalisti" tai kritisoiden, niin sotahan siitä tulee
Tästä huolimatta täytyy todeta, että olen yllättynyt, kuinka tunteisiin joillakin kavereilla tämä peliä kohtaan kirjoittamani kritiikki tuntuu menevän! Osa selvästi sen pystyy ymmärtämään ja jopa kunnioittamaan sitä, kuten edellisiltä sivuilta voimme nähdä, mutta osalla tuntuu olevan asenne "mun änäriänihän ei saa kritisoida! ei ainakaan ennen kuin on pelannut XXX-määrän matseja!"