Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Oletko yhden konsolin mies?

Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Olen ja en ole. Ainoastaan työttömyys ja rahanpuute estää muiden konsoleiden tukemisen. PS3:n myin syksyllä pois juuri sopivasti ennen hintojen laskua. Hankin sen viimeistään God of War 3:n julkaisussa takaisin. Toistaiseksi mennään Xbox 360:lla ja kaapista löytyy sitä "retroa".
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

En ole. Nykygenistä olen ostanut Xboxin kahdesti, PS3:n kerran ja Wiin ostin juuri toisen kerran itselleni joululahjaksi.

Xboxi on meikäläisellä selvästi se ykköskonsoli, PS3:lle ostan vaan yksinoikeudet.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

En ole yhden konsolin mies.
Pelaan ps3:lla ja psp:llä, silloin tällöin ps2:lla ja psone:lla , taidan hankkia xbox 360 sitten kun on rahaa :)
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Kyllä olen. Playstation 3 mennään, voisin kyllä ostaa myös Xboxin mutta ei vaan aika riitä kaikkien pelien pelaamiseen.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Useampi konsoli löytyy hyllystä, en siis ole yhden konsolin mies. PC pelaamistakaan en vieroksu. Pääasia on, että pelit ovat mielenkiintoisia.

Tosin ajantarve muuhunkin elämään pakottaa tekemään valintoja eli pääasiallisesti pelaaminen tapahtuu 360:llä. Jos mukaan ottaisi PS3 yksinoikeuksia saisi kyllä kaiken sen pelaamiseen käytetyn ajan kanssa olla ihmeissään.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

I used to be...
Sitten tarinassa seuraa joulu 2009 ja lahjapaketista löytyvä Xbox 360 + 3 peliä...
Eli tasan viikon päästä minusta tulee useamman konsolin mies.

Paitsi että löytyyhän minulta nytkin PSone, PS2, PS3 ja PSP joista kolmella viimeisellä pelaan kaikilla melko ahkerasti.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Vain köyhät ja kapeakatseiset pelaavat yhdellä konsolilla. ;) Itselleni on tärkeintä hyvät pelit alustasta riippumatta. Olisikin hölmöä tukea vain yhtä ja samaa leiriä, kun ko. leirin naapurista löytyy kuitenkin taas uusia hyviä yksinoikeuspelejä toisella alustalla. Miksi kieltää itseltään hyvän pelin pelaamisen nautinto niinkin lapsellisella argumentilla kuin "poksi/pleikkari/nintento o iha paska ja sen pelit homoi!"

Itse olen ~7 konsolin mies.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Lista kaikista pelikonsoleista jotka olen ikinä omistanut: NES, Philips CD-i, PS2, PS3.

Koskaan en ole omistanut kahta konsolia yhtä aikaa, aina on vanha myyty/annettu pois uuden tieltä. Tuossa välillä oli n. 15 vuoden tauko konsoleissa, mutta lähinnä Guitar Hero 1 & 2 vetivät takaisin pelien maailmaan.

Nykyisen konsolin valitsin lähinnä Blu-ray-tuen vuoksi. Myös se vaikutti, että monella kaverilla ja tutulla oli jo ennestään PS3, niin liikkuu sitten pelien lainaliikenne molempiin suuntiin sujuvasti. En siis koe olevani minkään firman/konsolin fanboy. Yksi konsoli riittää, eikä sillä niin väliä ole, mikä firma sen on valmistanut.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Muiden listoja katsoessa totesin, että ei ole tullut aiemmin edes laskettua näitä koneita. Täytyy ihan muistella mitä tuolta "pressun alta" löytyy.

Atari 2600
NES x 3
SNES
MDII
SS
PS1
N64
XBOX x 2
------------
GBC
NDS
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Kai sitä on aina enemmän tai vähemmän yhdellä konsolilla menty, nykyisellään suurimpana syynä se että kohtuus kaikessa. Periaatteessa pleikkarin voisi ostaa tuohon 360:n kanssa, mutta sille rahalle löytyy paljon muutakin (fiksumpaa) käyttöä, joten se on jäänyt kun tuo pelikonsoli ei mikään elinehto ole. Tähän vielä päälle se, että nykyisellään eri harrastusten ja työelämän vuoksi aika ei tunnu riittävän edes sillä yhdellä koneella pelaamiseen. Sitä en kiistä, etteikö sieltä olisi tulossa liuta yksinoikeuspelejä, jotka kiinnostavat...kuten vaikkapa Heavy Rain. Onhan pleikkarissa myös monipuolisesti muita ominaisuuksiakin.

Lapsena sitä ei sitten oikein voinut edes hirveästi vaikuttaa, vaan ne koneet oli aikalailla ne mitä vanhemmat joulu- tai synttärilahjaks hommas, omat vähäiset rahat meni sitten niihin peleihin.

Master System/NES - SNES - PS1 - PS2 - Xbox 360 on meikäläisen konsolievoluutio. Käsikonsoleita ollut sikin sokin ja ristiin rastiin, Game & Watchit ensimmäisenä, pari mallia Gameboystä ja viimeisimpänä PSP ja DSi. Nämä uudemmat tuli myytyä pois jo parin kk käytön jälkeen, kun ei ollut juuri käyttöä.

PC on sitten ollut konsoleiden rinnalla aina ja ennen Xbox 360:n hankintaa hoitikin pelitehtävistä n. 70%, nyt jäänyt hyvin, hyvin vähäiselle pelikäytölle (tosin ainoa kone onkin nyt kannettava Apple).
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Vain köyhät ja kapeakatseiset pelaavat yhdellä konsolilla. ;)
On aika kapeakatseista ja köyhää väittää, että vain ylläolevat syyt voisivat olla mahdollisia selityksiä vain yhden konsolin kanssa peuhaamiselle.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

On aika kapeakatseista ja köyhää väittää, että vain ylläolevat syyt voisivat olla mahdollisia selityksiä vain yhden konsolin kanssa peuhaamiselle.

Kärjistää voi tietysti puolin ja toisin. Mutta kyllä se vaan niin on että jos haluaa kaikkia hyviä(ja vähän huonompiakin) pelejä pelata niin se vaatii kaikki sukupolven konsolit. Omia mieltymyksiä ja lemppareita tietysti jokaisella on ja itsekin olen vannonut XOn nimeen. Suunta tästä tuskin muuttuu, ja lempikonsoliani en ole vaihtamassa(Perskuleen addiktoivat achievementit), mutta yksinoikeuspelit ajoivat minut tilanteeseen jossa PS3sta tuli pakkohankinta.

Boksi tulee olemaan ykkönen ja kaikki multiplattarit pelataan sillä, mutta pelejä kuten Uncharted 2 tai Little Big Planet ei voi pelata boksilla. On tietysti kaikkien oma valinta mitä pelejä haluaa pelata ja paras mahdollinen ratkaisu olisikin että kaikki pelit tulisivat kaikille konsoleille, tai oikeastaan niin että olisi vain yksi konsoli, jolla pelattaisiin. Näin pääsisi intohimoisena pelaajana kaikkia pelejä pelaamaan...
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Ilman muuta olen yhden konsolin mies.

On työt. On vaimo. On pienet lapset. On harrastuksia. On elämä.

Peliaikaa on käytettävissä noin 3 tuntia viikossa. Miksi ihmeessä tekisin elämästäni monimutkaisempaa ja turhauttavampaa hankkimalla monta konsolia ja niihin läjän pelejä joita ei koskaan ehdi pelaamaan? Itselläni läpipeluuta odottavat vielä Assasin's Creed (se ensimmäinen osa), GTA IV (muoveissa), Bioshock (muoveissa) puhumattakaan että voisin edes hankkia uusimpia jeesuspelejä (Uncharted & kump.)

Peliharrastukseni on nykyään lähinnä räpeltämistä ja kokeilemista (ala Little Big Planet, BF1943, GT5 (kunhan tulee)... Aika pentele kun ei vain riitä kaikkeen... Puhumattakaan sitten monen konsolin tarjonnasta :p
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Kärjistää voi tietysti puolin ja toisin.
Lähinnä haluan muistuttaa, että kaikki "yhden konsolin miehet" eivät ole mitään kuolaavia xbotteja tai plegepoikia, joiden ainoa elämäntehtävä on mollata toista konsolia. Syitä vain yhden laitteen omistamiselle voi olla monia, ja jokainen tekee itse päätöksen mihin haluaa rahansa käyttää ja minkä kokee tarpeelliseksi. Kaikkien "yhden konsolin miesten" niputtaminen köyhiksi tai kapeakatseisiksi on jonkinlaista elitismiä.
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Mulla on plösö 3 ja boksi 360 mut boksille ei oo muita ku mass effect :D
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Tällä hetkellä mulla on PS3, PSP ja PS2 - käytännössä PS3 on ainoa, jota käytän aktiivisesti - eli voidaan sanoa, että olen "yhden konsolin mies". Boksin hankkiminen vähän kyllä himottaisi mutta tämän idean myyminen paremmalle puoliskolle on vähän vaikeaa.. :D
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Peliaikaa on käytettävissä noin 3 tuntia viikossa. Miksi ihmeessä tekisin elämästäni monimutkaisempaa ja turhauttavampaa hankkimalla monta konsolia ja niihin läjän pelejä joita ei koskaan ehdi pelaamaan?

Niin, tietysti asian voi nähdä noinkin. Onhan itselläkin koko ajan ziljoona peliä jonossa, eikä aina osaa valita mitä pelaisi (pelaan kuitenkin "yhden kerrallaan" pois). Mutta sehän on vain "happy problem". Ei ne pelit sieltä hyllystä mihinkään katoa. Pelaan usein myös vanhempia pelejä.

Ei kaikkien (tai kahden) konsolien omistaminen tarkoita sitä, että elämä menisi jotenkin sekaisin. Voi pelata "parhaat pelit" päältä konsolista riippumatta, vaikka olisi aikaa tuo "3 h viikossa" tms. Vaikka omistaa saunan, niin ei saunassa joka ilta tarvitse käydä. Jos ostaa jotain, niin ei se tarkoita että se tuote pitäisi olla tehokäytössä jatkuvasti.. ;)

Mutta joo, kaipa tämä "useamman konsolin omistaminen" on asteen sellainen hardcore-juttu, joka toimii niille ihmisille, jotka haluavat tehdä mahdollisimman vähän kompromisseja pelaamisen suhteen. Tarkoitan siis, että sitä haluaa pelata parhaita pelejä - konsolista riippumatta. Ylitarjonta, ajankäyttö, "muu elämä", perhe & lapset, ym ovat tavallaan mukana yhtälössä ja jokainen sumplii nuo asiat omalla tavallaan. Ei tuohon jotain tiettyä "nyrkkisääntöä" ole (varsinkaan, että "älä osta useampaa konsolia").

Mutta tunnustan: Minulla ei vielä ole lapsia ja mimmikaverikin on aika leppoisaa sorttia. Toisaalta, itse olen maksanut kaikki konsolini, pelini, ym. Ja kaikki talouden muutkin av-laitteet (tv:t mukaan lukien). :D

Ja osalle useamman konsolin omistaminen toimii positiivisesti konsolisota-virukseen: Shitti vähenee kun pelaa pelejä enemmän ja väittelee konsoleista vähemmän.. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

tällähetkellä huoneessa vain ps3 ja 8bittinen nintendo. outo yhdistelmä mutta ei oo kehdannut heittää nesiä kellariin ihan vaan tunnesyistä ja toki silläkin tulee välillä pelailtua koska tuo muistoja nuoruusajoilta. toki löytyy myös ps1/2 ja vanha gameboy (se väritön).pääosin ps3 tulee silti hakattua netissä, minkätakia sen ostinkin xboxin sijasta koska live maksullinen ja toki moni muukin asia siihen vaikutti. pleikkarilinjalla kuitenkin pysyn joten sanotaan että yhden valmistajan mies jos ei nesiä lasketa:rolleyes:
 
Vastaus: Oletko yhden konsolin mies?

Kyllä, yhden konsolin mies. Ensin oli PS1, sitten PS2, nyt? Hmm... Nykyinen laite saa luvan pysyä pitkään käytössä. Ja ainoana tottakai.

Kaikkeahan toki löytyisi kaapista, kuten Gameboy Color ja Gameboy Advance, mutta kulutuksessa on vain yksi.
 
Ylös Bottom