Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
Muuten on aika tuubaa tuo Pc pelaajien naurettavat väitteet. Oblivion vääntää niskat nurin morrowindiltä anyday.
Aika tuubaa tuo on sinulta, Oblivion on suunnattu massoille siis casual-pelaajille, Morrowind sarjan ystäville.

Ehkä se hiirellä päähän osoittelu on sitten niin helvetin vakavaa että sen perusteella yksinään Pc:lle on parempi tehdä vakavampia pelejä. Vakavampia pelikenrejä siis näiden mukaan löytyy FPS ja strategia ja.. ja ... siinä taisi kaikki olla, muut kun pystyy myös konsoleille kääntämään nykypäivän kovalevyjen, usb porttien, resoluutioiden yms takia.

PC:llä on pelejä kuten Monkey Islandit, Grim Fandango, Civilizationit, System Shockit, Falloutit, Jagged Alliancet, X-Comit, Silent Stormit, StarCraft/WarCraftit, Baldur's Gatet, Homeworldit, Planescape Torment etc joita ei voitaisi konsoleille kääntää. Voitaisiin kääntää mutta kaikkia vesitettäisiin sillä nykyään kaikki pelit suunnataan casual-pelaajille, paitsi jo aikaisemmin mainitsemani simulaatiopelit. Eivätkä monet noista peleistä/genreistä kiinnosta casual-pelaajaa, joten niitä ei kannata tehdä, eikä tehdäkään.

Yksinkertaisemmat pelit konsoleilla pah.

Se on 100% totta, tosin tämä pelien taantumus on vaikuttanut myös PC-peleihin, mutta kiitos konsolipelien jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Itseäni myös naurattaa tämä nykyajan pc pelaajien kutkuttaminen grafiikoista, hyvänä esimerkkinä crysis joka näyttää todella hienolta mutta on varmasti sitä samaa fps puuroa mitä on nähty jo aiemminkin. Grafiikassa on tosin menty eteenpäin ja se näkyy myös vaatimuksissa jonka täyttää ehkä 0.5% maapallon väestön tietokoneista. Sitten kysytään miksi pelit saavat konsoli käännöksiä? No ne varmaan myyvät konsoleilla paremmin vaikka kehityskustannukset vähän suurenevatkin.

Miksikö peleissä panostetaan ulkonäköön innovaation kustannuksella? Koska konsolit ovat saattaneet pelialan taantumukseen eikä paremmat, haastavammat, mielenkiintoiset, innovatiiviset pelit kiinnosta näitä casual-pelaajia jotka ovat kaikkien, paitsi simuja valmistavien pelilafkojen kohdeyleisö. 5-20 vuoden päästä sinäkin huomaat mikä meni vikaan. Ne mustu :D eiku siis konsolit tuhosivat pelialan. Eikä se Crysis mitään perus FPS puuroa ole kuitenkaan, vaikka näyttääkin taivaalliselta, sillä se tekee lukemattomia muita asioita loistavasti/hyvin. Kokeile 'kunnon'-koneella ennen kuin arvostelet.

Itse olen aina pitänyt konsoli pelien tavasta yrittää saada kaikki irti raudasta erillaisilla jipoilla mitä voi soveltaa myös tuleviin peleihin. On varmasti monta tehoja säästävää kikkaa tullut konsoli puolelta pelkästään sen takia koska esimerkkinä Ps2:n rauta ei peliä muuten pystyisi mitenkään pyörittämään.

Repesin :D Miksi luulet että konsoleilla yritetään saada kaikki irti raudasta? :rolleyes: Samaa kyllä tehdään myös PC:llä, mutta suuremmassa mittakaavassa, kuitenkin eri tavalla kuin konsoleilla kun kaikilla on se rauta erilaista.

Mielestäni tehojen vaatimusten vähentäminen on jopä tärkeämpää kuin markkinoilla olevien parhaiden tehojen hyödyntäminen.

Ja mitä luulet kehittäjien tekevän koko ajan? Eiköhän siinä pelien kehittämisessä mene aika paljon aikaa juuri mainitsemaasi asiaan...

nimimerkillä Civilization devolutionia innolla odottava.

nimimerkillä vesitettyä paska-Civiä kauhulla odottava. Toivoin että eivät olisi koskaan sarjaan koskeneet, mutta sitten kävikin näin. No onneksi sitä neljättä osaa pelaa mielellään vielä viidenkin vuoden päästä, ainakin välillä, sillä on se sellaista parhautta että oksat pois.

edit. Jona Asih selitit eron hiirettömien ja hiirellisten strategia/taktikointi-pelien välillä loistavasti. Itse olen enemmän näiden "struggle until your brain hurts"-vaikeustasoisten pelien ystävä, vaikka nuo vähemmän haastavatkin menevät alas aina jollain kivalla gimmickillä tai kivalla tarinalla. Eivätkä ne haastavammatkaan ole vaikeita kuin netissä ja korealaisia vastaan :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Nimimerkille The Great Samu, liittyen tätä viestiä edeltäneeseen postaukseesi lainauksineen:

Mielestäni olet lähtökohtaisesti väärässä siinä olettamuksessa, että konsolipelit ovat
a) pakosti yksinkertaisia (eivätkä täten koskaan monimutkaisia/syvällisiä)
b) videopelien yksinkertaistumisen alku ja juuri

IMO on olemassa myös monimutkaisia/syvällisiä konsolipelejä, joskin näitä tehdään huomattavasti vähemmän kuin yksinkertaisia konsolipelejä koska
a) yksinkertaiset konsolipelit myyvät paremmin
-> on kannattavampaa tehdä yksinkertaisia konsolipelejä kuin monimutkaisia/syvällisiä konsolipelejä

b) monimutkainen/syvällinen konsolipeli kilpailee samasta kohdeyleisöstä monimutkaisen/syvällisen PC-pelin kanssa, jolloin monimutkaisella/syvällisellä PC-pelillä on etulyöntiasema
-> monimutkaisia/syvällisiä konsolipelejä ei kannata tehdä


Edellämainitun lisäksi näkemykseni pelimaailmasta poikkeaa omastasi sikäli, että IMO videopelien laajamittainen yksinkertaistuminen johtuu suurimmalta osin siitä, että
a) yksinkertaiset konsolipelit myyvät hyvin = ihmiset ostavat niitä
-> jos näin ei olisi, yksinkertaisia konsolipelejä ei tehtäisi, jolloin olisi olemassa vain monimutkaisia/syvällisiä konsolipelejä

b) yksinkertaisen konsolipelin pelaa nopeammin läpi kuin monimutkaisen/syvällisen konsoli- tai PC-pelin
-> ainoastaan yksinkertaisia videopelejä pelaava pelaaja kuluttaa useamman videopelin vuodessa kuin ainoastaan monimutkaisia/syvällisiä videopelejä pelaava pelaaja
-> yksinkertaisten videopelien tekeminen ja myyminen on taloudellisesti kannattavampaa kuin monimutkaisten/syvällisten videopelien tekeminen ja myyminen

c) yksinkertaisen videopelin tekeminen on todennäköisesti halvempaa kuin monimutkaisen/syvällisen videopelin
-> yhden monimutkaisen/syvällisen pelin budjetilla on mahdollista tehdä useampi yksinkertainen videopeli
-> "tauhka" täyttää pelivalikoiman nopeasti. Ensimmäisenä täyttyy sen alustan alelaari, jolla yksinkertaiset videopelit myyvät parhaiten kulloisellakin hetkellä riippumatta ollenkaan siitä, onko kyseessä PC vai konsoli. (Euroopassa jokseenkin näin: C64->Amiga->NES & MD->SNES->PSOne->PS2->X360 & Wii)

EDIT: yritin selkeyttää kappalejakoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Oblivion on muunos kankeasta pelistä sulavampaan peliin. Morrowind on edelleen todella kankea ja buginen verraten kaikkiin peleihin mitä olen pelannut, toki se on laaja ja sisältää enemmän tehtävää kuin oblivion, muuten peli on vain tylsällä tarinan kerronnalla varustettu peli epäkäytännöllisellä taistelusysteemillä. Onko ravun kanssa taistelu tuntunut sinulle koskaan niin työläältä kuin morrowindissa? Oblivion ei ole "huonompi" konsoli versioiden takia, se on "huonompi" täysin sen takia koska grafiikan luonti yksinkertaisesti vie enemmän aikaa ja resursseja.

"PC:llä on pelejä kuten Monkey Islandit, Grim Fandango, Civilizationit, System Shockit, Falloutit, Jagged Alliancet, X-Comit, Silent Stormit, StarCraft/WarCraftit, Baldur's Gatet, Homeworldit, Planescape Torment etc joita ei voitaisi konsoleille kääntää. Voitaisiin kääntää mutta kaikkia vesitettäisiin sillä nykyään kaikki pelit suunnataan casual-pelaajille, paitsi jo aikaisemmin mainitsemani simulaatiopelit. Eivätkä monet noista peleistä/genreistä kiinnosta casual-pelaajaa, joten niitä ei kannata tehdä, eikä tehdäkään.

Civilization2 nähtiin playstation ykkösellä ja peli sai hyviä arvosteluja, Deus ex joka on hyvinkin samanklatainen kuin system shock toimii myös pleikkari kakkosella. Warcraft ja starcraft ei ole mitenkään monimutkaisempia kuin nykypäivän konsolipelit näitä ei vain olla päätetty konsoleille jostain syystä kääntää. Länsimaiset roolipelitkään eivät ole millään määrin monimutkaisempia kuin konsoleille tulleet roolipelit. X-com on vuoropohjainen joten peli pystyttäsiin ongelmitta kääntämään konsolille. Adventure pelejä kuten grim fandango ja muut on löytynyt konsoleilla jo Psone ajoilta ellei jopa super nintendon. Kaikki pelit voitaisiin toteuttaa täysin yhtä monimutkaisena ja vakavana kuin PC pelitkin oli genre mikä tahansa.

Kerro nyt siis miksi nämä ovat mahdottomia toteuttaa konsolille, ja lopeta tuollainen paskan jauhanta. Perustele myös millä tavoin PC pelit ovat "syvempiä" ja "vakavampia kuin konsolipelit?

Repesin Miksi luulet että konsoleilla yritetään saada kaikki irti raudasta? Samaa kyllä tehdään myös PC:llä, mutta suuremmassa mittakaavassa, kuitenkin eri tavalla kuin konsoleilla kun kaikilla on se rauta erilais

Miksi siis Crysis vaatii tuollaisia tehoja? Ei kovinkaan tunnu realistiselta ajatella että paljoakaan on panostettu ottamaan irti vanhoista raudoista. Ja tämä on vain yksi esimerkki näistä nykypäivän PC peleistä.

Ai että konsolit ovat tämän ulkonäön parantamisen syynä, ja paskat sanon minä. Katsotko yhtään mitä Wii nykypäivänä myy? ja millä peleillä? ollaan aika kaukana nykypäivän parhaasta tasosta. Uudistusten puutteesta ei voi syyttää konsoleita vaan lähinnä peli myyntejä. Mitäs pelaatte niin paljon tusina räiskintää tietokoneella tai konsoleilla.

PS. se raha joka menee nyt multiplattareiden kalliimpiin versioihin voisi ihan hyvin mennä muistiin ja uuteen näytönohjaimeen. PC:llä on halvemmat pelit, mutta sitä joutuu päivittelemään, joten suunnilleen yhtä paljon menee rahaa kun ostaa vaikka 10 peliä PS3:lle tai XO:lle tai sitten 10 peliä PC:lle ja (halvan) näytönohjaimen ja mahdollisesti myös (halvan) muistikamman tai pari, tosin ei kannata kyllä mennä sieltä mistä aita on matalin vaan ostaa vaikka 6-8 peliä ja astetta paremmat osat.

Ajatteletko yhtään mitä sanot. PC:llä on ehkä kympin halvemmat pelit mitä konsoleilla ja ehkä jopa kalliimmat jos wii:llä pelaa. 100:llä tuskin saat mitään järin hääppöstä näyttistä joka pyörittäisi pelejä kovinkaan hienosti. Ja joka toinen vuosi koko helahoidon suurpäivitys on se 1000 minimissään. Lasketko yhtään kuinka monta peliä voimme ostaa enemmän jos ostamme konsolin ja pelaamme sillä 5-10 vuotta joutumatta ostamaan siihen juurikaan mitään. Puhumattakaan siitä vielä mitään että pelin ostaessa windowsin ruutuun pamahtaakin "näytönohjainta, äänikorttia ei ole tuettu joten et voi pelata tätä peliä" puhumattakaan siitä että jos pelin haluaa näyttämään nätiltä vaatimuksena onkin Nasa PC:n tehot.

Konsoli ei juurikaan eroa tietokoneesta mitä tulee peleihin. Molemmat ovat läjä laitteistoa joka pystyy suorittamaan pelikoodia. Molempiin saa kaiken mailman ohjaimia ja vimpaimia. Toista näistä on pakko päivittää laitteiston muodossa, jos haluaa uusia pelejä pelata toista ei. Toisen pelit toimivat aina ja toisessa tulee aika ajoin taistelua. Toista pelataan monitorin kanssa toista television kanssa tämäkin vaikuttaa ainoastaan resoluutioon.

Mikä siis estää että nämä eivät voi olla/ole yhtä monimutkaisia kuin PC pelit?
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
Civilization2 nähtiin playstation ykkösellä ja peli sai hyviä arvosteluja, Deus ex joka on hyvinkin samanklatainen kuin system shock toimii myös pleikkari kakkosella. Warcraft ja starcraft ei ole mitenkään monimutkaisempia kuin nykypäivän konsolipelit näitä ei vain olla päätetty konsoleille jostain syystä kääntää. Länsimaiset roolipelitkään eivät ole millään määrin monimutkaisempia kuin konsoleille tulleet roolipelit. X-com on vuoropohjainen joten peli pystyttäsiin ongelmitta kääntämään konsolille. Adventure pelejä kuten grim fandango ja muut on löytynyt konsoleilla jo Psone ajoilta ellei jopa super nintendon. Kaikki pelit voitaisiin toteuttaa täysin yhtä monimutkaisena ja vakavana kuin PC pelitkin oli genre mikä tahansa.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
Deus ex joka on hyvinkin samanklatainen kuin system shock toimii myös pleikkari kakkosella...
Minun oma henkilökohtainen katkeruus ei kohdistukaan alkuperäiseen Deus Ex-peliin vaan sen jatko-osaan:

Deus Ex (pc-peli, joka käännettiin myöhemmin konsolipeliksi)
Deus-Ex 2 (kehitettiin pc:lle ja konsoleille samanaikaisesti)

Edit:
Eron kenttädesignissa huomaa jokainen... Kakkososa on tehty konsoleiden ehdoilla, mutta ykkönen alkujaan ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Oi ja miten luulinkaan, että MGS ja Final Fantasyt (monille suurimmat syyt next gen konsolien ostoon) ovat monipuolisia ja syvällisiä. Mutta nyt ymmärrän, että nehän ovat vain lapsille suunnattuja bilepelejä.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Baron sanoi:
Minun oma henkilökohtainen katkeruus ei kohdistukaan alkuperäiseen Deus Ex-peliin vaan sen jatko-osaan:

Deus Ex (pc-peli, joka käännettiin myöhemmin konsolipeliksi)
Deus-Ex 2 (kehitettiin pc:lle ja konsoleille samanaikaisesti)

Edit:
Eron kenttädesignissa huomaa jokainen... Kakkososa on tehty konsoleiden ehdoilla, mutta ykkönen alkujaan ei.

Tästä ei kannata syyttää Xboxia tässä tapauksessa vaan typeriä ratkaisuja pelin tekijöiltä.
Nykyään tälläistä suunnittelua ei näy juurikaan pc peleissä paitsi ehkä Farenheit tai Resident evil4. Ensimmäinen noista on varmasti aika hirveä PC:llä kun analogi tateille on suunniteltu.
Nytemmin pelit kuten Cod4, oblivion ja vaikkapa Graw ovat malli esimerkkejä miten nämä voi toteuttaa mallikkaasti.

nykyään tuo mihin konsolifointi voi vaikuttaa on lähinnä käyttöliittymä. Esim Oblivionin Drag and drop ei enää tietokoneella ole niin drag and drop kuin oli Morrowind. Nämäkin viisas pelitalo suunnittelee erikseen molemmille alustoille. Kenttä designissä ei tähän enää ole juurikaan vaikutusta nextgen koneiden ollessa aika moisia teho myllyjä joten näkymättömän tiedon prosessorointi tuskin on ongelma.

Oi ja miten luulinkaan, että MGS ja Final Fantasyt (monille suurimmat syyt next gen konsolien ostoon) ovat monipuolisia ja syvällisiä. Mutta nyt ymmärrän, että nehän ovat vain lapsille suunnattuja bilepelejä.

:D niin ja Farenheitit, Gran Turismot, Codit ovat varmaan hyvin simppeleitä ja epävakavia.

nakkihuuli sanoi:

reaktoisi on hieman epäselvä mutta nuo ovat lähinnä normaaleja strategia pelejä jotka ovat vain keränneet kattavasti suosiota PC:llä. Tietysti kontrolleissa nämä olisivat hitaammat ellei UT meininkiin aleta tai jotain erikois ohjaimia aleta vääntämään. Mutta mistään suunnasta nämä pelit eivät ole sen vakavampia tai monimutkaisempia kuin konsolipelit paitsi ehkä vista asennuksen kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Farenheit on kyllä ihan hyvin käännetty ja itselläni ei ainakaan ongelmia tullut sen kanssa mutta tuota Residenttiä en kyllä saanut toimimaan hiiren kanssa kunnolla. On kyllä ehottomasti surkein käännös mitä on koskaan tehty.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
Grim Fandango. Voitaisiin kääntää
Tämähän oli kuin tehty konsoleille. Perinteinen hiiri point & click oli poissa ja peliä pelattiin nuolinäppäimillä ja painelemalla enteriä. Fiilis oli WTF?!? Se oli se hetki kun sieluni vuosi verta ja tajusin, että PC:n seikkailupelit sellaisena kun minä niitä rakastin, olivat kuolleet. :(
Olihan se hyvä peli silti, mutta se ei vaan ollut enää seikkailupeli hiiriohjauksella. Onhan näitä pikkupuljujen Road Adventureja yms. ilmestynyt, mutta minä kasvoin Sierran ja LucasArtsin kultakaudella. Ne oli ne KOVAT jutut.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Ihan näin sivuhuomautuksena Grim Fandango on paras koskaan tehty seikkailupeli.

Tietysti kontrolleissa nämä olisivat hitaammat ellei UT meininkiin aleta tai jotain erikois ohjaimia aleta vääntämään. Mutta mistään suunnasta nämä pelit eivät ole sen vakavampia tai monimutkaisempia kuin konsolipelit paitsi ehkä vista asennuksen kanssa.

Kontrolleiden hitaus ja pikanäppäinten määrän vähyys konsoleilla on ainut rts-pelien kääntämisen este.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Vision sanoi:
Ihan näin sivuhuomautuksena Grim Fandango on paras koskaan tehty seikkailupeli.

Kontrolleiden hitaus ja pikanäppäinten määrän vähyys konsoleilla on ainut rts-pelien kääntämisen este.

Edelleen usb löytyy sekä Boxista(?) Ps3:sta että wii:stä. Ei se padillekään ole este jos vaikeusasteita valitessa pidetään tämä mielessä vaikka tyyliin Mouse-easy-normal-hard pad-easy-normal-hard. Peleistä tulisi strategia pelejä padillä ja pikanäppäin pianonsoittoa sitten hiirellä ja näppiksellä.

moninpeliin vielä asetukset
Joininable players, Pad users, mouse users ja both jälkimmäinen tosin ainoastaan custom matseihin.

Se ei ole este se on vain hidaste. Itse pelasin warcraftia ilman mitään pikanäppäimiä kunnes näin kaverin hakkaavan näppäimistöstään ctr+key comboja toisensa perään niin itsekkin hieman sain ymmärrystä strategia peleihin.

Parhaana konsoli strategiana jo psone aikoihin pidän silti KKND krossfire :cool: huonoja arvosanoja ehkä paikoitellen mutta olipa se koukuttava erityisesti 2 pelaajan jaetun ruudun moninpelillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Edelleen usb löytyy sekä Boxista(?) Ps3:sta että wii:stä. Ei se padillekään ole este jos vaikeusasteita valitessa pidetään tämä mielessä vaikka tyyliin Mouse-easy-normal-hard pad-easy-normal-hard. Peleistä tulisi strategia pelejä padillä ja pikanäppäin pianonsoittoa sitten hiirellä ja näppiksellä

Hyvähän se olisi jos konsoleille saataisiin hiiri/näppis tuki mutta taitavat jotenkin konsolivalmistajat ja pelintekijät viarastaa sitä ajatusta kun ei sellaista ole vielä kehitetty.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
reaktoisi on hieman epäselvä mutta nuo ovat lähinnä normaaleja strategia pelejä jotka ovat vain keränneet kattavasti suosiota PC:llä. Tietysti kontrolleissa nämä olisivat hitaammat ellei UT meininkiin aleta tai jotain erikois ohjaimia aleta vääntämään. Mutta mistään suunnasta nämä pelit eivät ole sen vakavampia tai monimutkaisempia kuin konsolipelit paitsi ehkä vista asennuksen kanssa.

Ehheheh. Kukaan täysjärkinen tuskin ostaisi Warcraftin tai Starcraftin kaltaista vahvasti mikromanagerointiin nojaavaa RTS-peliä konsolille ainakaan nettipelaaminen mielessä. Warcraft II Sega Saturnillakin oli jo tarpeeksi traumaattinen kokemus.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Viper7 sanoi:
nykyään tuo mihin konsolifointi voi vaikuttaa on lähinnä käyttöliittymä. Esim Oblivionin Drag and drop ei enää tietokoneella ole niin drag and drop kuin oli Morrowind. Nämäkin viisas pelitalo suunnittelee erikseen molemmille alustoille. Kenttä designissä ei tähän enää ole juurikaan vaikutusta nextgen koneiden ollessa aika moisia teho myllyjä joten näkymättömän tiedon prosessorointi tuskin on ongelma.

Käyttöliittymä on ainakin itselleni pelin tärkeimpiä osa-alueita. Huonolla käyttöliittymällä olevaa peliä ei jaksa pelata kun on tottunut parempiin vuosien varrella PC:llä. Oblivion on malliesimerkki huonosta käyttöliittymästä, hirveät valikot joita on hidas navigoida, onneksi PC:llä voi modata peliä mielinmäärin.

Sehän olisikin parasta kun pelitalot ymmärtäisivät tehdä konsoli ja PC-versiot erillisinä eikä täysin samoina. Viimeisin sortunut pelitalo Epic Games joka on tehnyt mm. UT-pelisarjan ja Gears of Warin on menetetty konsolirahan perään. Pelintekijät paljon kertoivat haastatteluissa että PC-versio oli aivan erilainen ja sitä ei rajotettaisi konsolirajojen mukaan. Mutta kuinkas kävikään kaikki versiot on samanlaisia yksinkertaisilla valikoilla, puhumattakaan pelattavuudesta.. tai sen puutteesta.

Huonoja konsoliportteja tulee PC:lle koko ajan kuten Bioshock, Overlord, Soldier of Fortune PB, Blacksite Area51, UT3. Pelien ongelmiin kuuluu mm. huono hiirituki, yksinkertaiset valikot, optimoinnin puute jne.

Viper ei taida myöskään paljoa RTS-pelejä pelata kun et arvosta Starcraftia tai Warcraftia. Ne ovat RTS-pelien aatelia. Yli kymmenen vuoden jälkeen Starcraftia pelataan vieläkin aktiivisesti maailmalla. Konsoleiltahan löytyy ainakin CC Tiberian Wars, tosin RTS + pädi = lol.
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

svr sanoi:
Käyttöliittymä on ainakin itselleni pelin tärkeimpiä osa-alueita. Huonolla käyttöliittymällä olevaa peliä ei jaksa pelata kun on tottunut parempiin vuosien varrella PC:llä. Oblivion on malliesimerkki huonosta käyttöliittymästä, hirveät valikot joita on hidas navigoida, onneksi PC:llä voi modata peliä mielinmäärin.

Sehän olisikin parasta kun pelitalot ymmärtäisivät tehdä konsoli ja PC-versiot erillisinä eikä täysin samoina. Viimeisin sortunut pelitalo Epic Games joka on tehnyt mm. UT-pelisarjan ja Gears of Warin on menetetty konsolirahan perään. Pelintekijät paljon kertoivat haastatteluissa että PC-versio oli aivan erilainen ja sitä ei rajotettaisi konsolirajojen mukaan. Mutta kuinkas kävikään kaikki versiot on samanlaisia yksinkertaisilla valikoilla, puhumattakaan pelattavuudesta.. tai sen puutteesta.

Jos haluat muutosta, mene kirjoittamaan palautetta suoraan Epicille ja muille "konsolipelirahojen" perässä juoksijoille. Täällä itkemällä kukaan joka asiaan voi vaikuttaa, ei ääntäsi kuule. Onko mielestäsi yksittäisen konsolipelaajan tai jonkin konsolin syy, että jokin firma tekee tuotteestaan sinun mielestäsi sinun alustalle paskaa tai jättää laiskuuttaan televisioresoluution peliensä käyttöliittymään? Ja missä olet mahtanut päästä uusinta Unrealia testaamaan jos sen kontrollit kerran ovat paskat?
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

sinappipipo sanoi:
Multiplayerdemo on pc-puolella jo WANHA!11

ASDW+hiiri+LOL. Puhuin nyt konsoliversiosta. Eikö ole aika kova väite sanoa, että jokin PC-versio on tyhmennetty syynä=konsoliversio, jos konsoliversioita ei ole vielä edes pihalla?
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Tämähän on mennyt naurettavaksi... Hardcore PC-miehet valittavat, että konsolipelit sukkaa PC:llä ja hardcore konsolimiehet valittavat kuinka PC sukkaa lähes kaikessa...

Totuus löytyy sieltä jostain...

Itselleni suurin syy PC-pelaamisen lopettamiseen oli se alituinen päivitysrumba... Cuben kun ostin niin ei ole sen jälkeen tarvinnut PC:tä päivittää enää kertaakaan... Konsolin päivitin PS3:een, mutta "päivitysrumban" hinta on ollut 5 vuoden aikana noin 1000 (Cube 229 ja PS3 699)... 5 pelivuotta PC:llä... En halua edes ajatella...

Ja Windows Vista ei houkuttele pätkääkään uudistamaan vanhaa kunnon XP:tä uudempaan... Tämä kone kun kuolee, niin all hail Apple...
 
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

Scatterbrain XO sanoi:
ASDW+hiiri+LOL. Puhuin nyt konsoliversiosta. Eikö ole aika kova väite sanoa, että jokin PC-versio on tyhmennetty syynä=konsoliversio, jos konsoliversioita ei ole vielä edes pihalla?

No ootko testannut PC versiota? Käyttöliittymä tehty suoraan jotain matchmakingeja varten... Oli sielä joku servulista, mutta sekin oli juosten kustu ja buginen. (tottakai ne saa siitä varmaan paremman lopulliseen peliin, mutta kumminkin)

Säätömahdollisuudet muotoa hyvät graffat, huonot graffat.

No, kontrollit oli portattu... ei oikein istunut näppäimistöön

E: bensaa liekkeihin:

http://pelaajalehti.com/2007/11/21/...soleita-parempi-crysis-ea-fps-toiminta-pelit/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PC-pelaajat hurjana konsolipelien vuoksi

sinappipipo sanoi:
Laatukommenttia: "konsolit eivät sovellu 3D-ohjelmointiin tai kunnolliseen hahmon luontiin."

Just... eli PC > konsolit, mutta onko noilla argumenteilla PC pelikoneena > konsoli pelikoneena? Itseäni ei kiinnosta pätkääkään voinko vääntää konsolillani koodia. Kun lähden töistä kotiin, pelaan konsolilla juuri koska sen kanssa ei tarvitse säätää. Toki tulee välillä pelattua myös PC.llä, viimeksi Crysiksen demoa. Taisin käyttää enemmän aikaa sen kanssa että sain pelin näyttämään mahdollismman hyvältä säilyttäen kuitenkin nopean ruudunpäivityksen, kuin mitä käytin demon läpäisyyn. Eikä se edes näyttänyt yhtä hyvältä (grafiikan tasot mediumin ja korkean välimaastoa) kuin uusimmat konsoliräiskinnät vaikka PC on vasta puolen vuotta vanha ja maksoi vajaan 1000 euroa ennen tykötarpeita ja ohjelmistoja. Olihan siinä toki muutamia hauskoja kikkoja kuten "hajoava viidakko", mutta muuten ei tarjonnut mitään järin ihmeellistä.

PC on erittäin hyvä pelialusta silloin kun pelaan Europa Universalista tai Company of Heroesta. Mutta kaiken muun pelaan mielummin konsoleilla, mukaanlukien FPS:t.
 
Ylös Bottom