Ippenator
Well-Known Member
En ole väittänytkään, ettei olisi eri näkökulmia. En ole myöskään väittänyt, että PC-pelaaminen olisi sinänsä lähdössä jotenkin laskuun. Sen vain totesin, etten edellä mainituista syistä vain näe suurta kasvuakaan näköpiirissä.Ihan sama tilanne on puolestani minulla mikrotasolla, vain toisinpäin. Itse koen paljon mielekkäämmäksi PC-pelaamisen sen sijaan että ostaisin samalla rahalla konsoleita ja säätäisin jokaisen kanssa erikseen. Joka helvetin konsolille omat ohjaimet, erikoisohjaimet, päivitykset jne., ei kiitos. PC:n kun saa kätevästi vielä verovähennyksiin, ja kun huomioi pelien halvemman hinnan, niin ollaan jo reilusti voiton puolella vaikka PC maksaa sen 2k€. Kaupan päälle saan parhaan valikoiman VR tarjoamaa ja mahdollisuuden pelata retropelejä samalla laitteella, ilman että täytyy jostain laatikosta kaivaa ps2:sta, ps3:sta tai ps4:sta silloin kun tekee mieli pelata jotain mitä ei uusille konsoleille saa.
Kuten huomaat, näkökulmia on monia.
Ja sekin on tässä yhteydessä myös syytä todeta, että ylipäätään PC-tietokoneen käyttö ei ole ihan niin suuressa roolissa monessakaan asiassa kuin on ollut aiemmin, kun asioihin on tullut niin vahvasti mobiilius mukaan. En toki tällä tarkoita sitä, että mobiilipelaaminen olisi tähän liittyen merkittävä asia, vaan tarkoitan sitä, että ihmisten tarve ylipäätään hankkia mobiililaitteisiin nähden raskas PC-tietokone, on menettämässä jonkin verran merkitystään. Myös äly-TV:eiden kehittyminen vaikuttaa tähän omalta osaltaan.
Itse esim. en käytä PC-tietokonetta oikein missään asiassa (paitsi toki työasioissa työnantajan antamaa läppäriä, mutta en sitäkään muissa kuin työasioissa), kun pystyn tekemään asiat kätevämmin mobiilisti, telkkarin kautta suoraan, tai sitten pelaamaan pelini konsolilla unohtaen kaiken säätämisen.
Toki joo ohjaimet sun muut on tullut hommattua heti konsolit tilatessa, mutta en kyllä kokenut asiaa mitenkään hankalana. Ja kun pelaan aina ohjaimet johdossa kiinni, niin ei niillä kyllä ole ollenkaan joutunut säätämään yhtään mitään. Johtosotkuhan tuossa on se harmillisin juttu, muttei sekään ole minua henkilökohtaisesti haitannut.
Monia toki tuollainen haittaisi, ja silloin pelaavat tietenkin langattomasti ohjaimillaan, ja sitten joutuvat hieman enemmän säätämään ohjaimen lataamisen kanssa. Toki nykyään on konsoleille myös näppäriä lataustelakoita, joten aika vähiin jää niidenkin kanssa säätäminen.
Viimeksi muokattu: