Vastaus: Pelaaminen otsikoissa
Kuinka paljon se toisi lisää laatua esimerkiksi GTA:han jos siinä olisi oikeat autot? PC:llä noita saa toki modeina mutta niissäkin mielestäni pääasia on se että modelit on tarkempia/hienompia kuin vakiomodelit. Miten esimerkiksi jossain kilpa-ajopelissä se on automerkille epäedullista että ajetaan niitten autolla voittoon? Tai miten noissa sotapeleissä on asevalmistajalle epäedullista että niillä aseilla ammutaan (siihenhän ne on suunniteltukin) ja niitä saadaan palkinnoksi kun levelit kasvaa?
Mainosta se vaan on firmoille mielestäni että pelit mainostaa niiden tuotteita. Sama juttu kuin tuossa tv/elokuva-esimerkissä, niissäkin firmat saa vaan mainosta siitä että päähahmo käyttää esimerkiksi Applen puhelinta, ajaa BMW:llä ja ampuu pahiksia Glockilla.
Nyt ei puhuta mainostamisesta, vaan brändit saa korvauksia siitä, että niiden tuotteita nähdään ympäristöissä, jotka ei ehkä ole niin brändille eduksi. Samalla pelistä saadaan laadukkaamman oloinen, kun siinä on esim. lisenssoidut autot, eikä mitään Porzze ja Bamdorgini -merkkejä. Ne oikeat tutut ja tunnetut brändit siis tekevät siitä _pelistä_ tasokkaamman, eikä toisinpäin! Esim. joku Call of Duty on hyvin hyvin pieni nimi jonkun Coca-Colan rinnalla. That's Why!
Kuinka paljon se toisi lisää laatua esimerkiksi GTA:han jos siinä olisi oikeat autot? PC:llä noita saa toki modeina mutta niissäkin mielestäni pääasia on se että modelit on tarkempia/hienompia kuin vakiomodelit. Miten esimerkiksi jossain kilpa-ajopelissä se on automerkille epäedullista että ajetaan niitten autolla voittoon? Tai miten noissa sotapeleissä on asevalmistajalle epäedullista että niillä aseilla ammutaan (siihenhän ne on suunniteltukin) ja niitä saadaan palkinnoksi kun levelit kasvaa?
Mainosta se vaan on firmoille mielestäni että pelit mainostaa niiden tuotteita. Sama juttu kuin tuossa tv/elokuva-esimerkissä, niissäkin firmat saa vaan mainosta siitä että päähahmo käyttää esimerkiksi Applen puhelinta, ajaa BMW:llä ja ampuu pahiksia Glockilla.