Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

Tilasin uudet lämpötyynyt ja tahnat. Kuhan saapuu niin vaihan ps4prohon nuo molemmat. Otan kuvia ja dokumentoin homman.

Kyllästyny tuulettimen hulluu ulinaan.

Toivottavasti panostavat PS5:sen jäähdytykseen, ettei siinäkin tuuletin huuda ihan hulluna.
 
Ohho, aika paljon sulla "muuta" sisältöä. Joo nyt toimii kaikki kentät, aika outoa ettei toiminu ennen tätä.
Luulen keksineeni ratkaisun tähän mysteeriin. Ongelma syntyy siitä, jos peli ja DLC on asennettu eri levyille. Tämä tuli itselleni tänään vastaan Just Cause 3:n kanssa. Peli oli PS4 Pron sisäisellä levyllä, mutta kun kausipassin ostamisen jälkeen laitoin DLC-paketit lataukseen, ne menivätkin ulkoiselle levylle (koska se on määritelty oletusasennuslokaatioksi).

Ja koska pelkkiä lisäosia ei saa siirrettyä mihinkään, piti ensin pelikin siirtää tuonne USB-levylle. Vaan vielä senkin jälkeen lisukkeet näyttivät lukon kuvaa, tein vielä lisenssien palautuksen. Ja nyt kaikki futaa miten pitääkin (ja nyt kun siirsin pelin takaisin konsolin sisäiseen tallennustilaan, tulivat kausipassiin kuuluvat matskut kiltisti mukana).

Eli PS4 käyttöjärjestelmä on pikkaisen hölmö, kun se ei ensinnäkään osaa käyttää DLC:tä kuin tasan samalta levyltä jossa pelikin on. Lisäksi se ei mitenkään indikoi, että ongelman syy on tuossa. Ja kolmannekseen se ei tarjoa mahdollisuutta pelkkien ladattavien lisukkeiden siirtoon.
 
Mikähän Prohon tuli? Toimi 12h aiemmin hyvin DJI:n laseilla ja sitä ennen tv:stä katsottuna.

Nyt:
1. Ei anna kuvaa FHD-töllöön eikä DJI-laseihin. Ei edes safe modessa. Vahvistimen läpivietynä tunnistaa hdmi-signaalin symbolin perusteella. Ei anna kuvaa toisellakaan kaapelilla eikä muihin inputteihin töllössä. Vahvistin otettu välistä pois.
2. Pron ledi muuttuu valkoiseksi.
3. Ääntä ei tule.
4. Johtojen liittimissä eikä hdmi-lähdössä ole roskia tai fyysisiä vaurioita.

Edit: TV kyllä tunnistaa jotain tapahtuvan käynnistyshetkellä, koska "no signal"-laatikko häviää hetkeksi vain palatakseen 3s päästä takaisin. Voisiko Pro työntää väkisellä 4k-kuvaa ja mun laitteet ei sitä osaa käsitellä?

Menikö hdmi-lähtö sököksi jollain tavalla? Härveli vajaan vuoden vanha, joten kyllä tämä vielä kuntoon takuun kautta tulee. Voiko muuten vanhan kiinnon heittää uuteen vastaavaan (sama käyttisversio) ilman ongelmia vai pitääkö alustaa?
 
Viimeksi muokattu:
Edit: TV kyllä tunnistaa jotain tapahtuvan käynnistyshetkellä, koska "no signal"-laatikko häviää hetkeksi vain palatakseen 3s päästä takaisin. Voisiko Pro työntää väkisellä 4k-kuvaa ja mun laitteet ei sitä osaa käsitellä?

Mulla hajosi Sonyn TVstä HDMI input niin oire oli tämä. Mutta olet varmaan jo TV toiseen input koittanut syöttää? Sekä syöttää jotain muuta tähän kyseiseen input joka ollut käytössä ja toimii?
 
Mulla hajosi Sonyn TVstä HDMI input niin oire oli tämä. Mutta olet varmaan jo TV toiseen input koittanut syöttää? Sekä syöttää jotain muuta tähän kyseiseen input joka ollut käytössä ja toimii?

Kyllä olen. TV:n inputit ehjiä. Lisäksi olen kokeillut noilla DJI:n laseilla. Ainoastaan 4K-toistokykyistä tv:tä/näyttöä en pysty testaamaan.
 
Taisi Pron tuulettimesta kuulalaakeri hajota. Tai jotain muuta ikävää tuolle nyt sitten tapahtui, koska alkoi pari päivää sitten selvästi kuultavaa hurinaa/röpötystä, vaikka konsoli olisi vain lepotilassakin. Ensialkuun luulin äänen tulevan kiintolevystä, mutta tarkemmat tutkimukset saivat syyttävän sormen osoittamaan tuuletinta. Ärsyttävä ääni kun nimittäin kuului, vaikka irrotin konsolin sisäisen kiintolevynkin. Mahdolliset korin resonoinnitkin olen mielestäni eliminoinut laskuista, ts. ääni ei tunnu muuttuvan miksikään, vaikka kuorta painelee sieltä ja täältä.

Konsoli itsessään vaikuttaa toimivan, mitä nyt Gran Turismo Sport ja YouTube tuossa kertaalleen kaatuivat aivan yks-kaks. Sattumaa vai ei, sen näyttää aika. Ilmeisesti tässä täytyy kirjoitella reklamaatiota, koska vehkeellä ikää n. 1,5 vuotta, eli varsinainen takuu harmittavasti jo ummessa.
 
Taisi Pron tuulettimesta kuulalaakeri hajota. Tai jotain muuta ikävää tuolle nyt sitten tapahtui, koska alkoi pari päivää sitten selvästi kuultavaa hurinaa/röpötystä, vaikka konsoli olisi vain lepotilassakin. Ensialkuun luulin äänen tulevan kiintolevystä, mutta tarkemmat tutkimukset saivat syyttävän sormen osoittamaan tuuletinta

Uusi tuuletin vain ebaystä ja vaihto itse. On meinaan helppo homma ;)
 
Ei kyllä kannata alkaa tuuletinta vaihtamaan, tuon saa vielä takuuseen.

Itsellä on edelleen pelinlevyn luku ongelmia. Lepotilasta kun käynnistää niin aika harvoin lukee levyn, raksuttelee vaan aikansa.
Käyttöjärjestelmän kun rakentaa uusiksi tai asentaa uusimman päivityksen, niin jonkun aikaa toimii normaalisti, ihme vika :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Taisi Pron tuulettimesta kuulalaakeri hajota. Tai jotain muuta ikävää tuolle nyt sitten tapahtui, koska alkoi pari päivää sitten selvästi kuultavaa hurinaa/röpötystä, vaikka konsoli olisi vain lepotilassakin. Ensialkuun luulin äänen tulevan kiintolevystä, mutta tarkemmat tutkimukset saivat syyttävän sormen osoittamaan tuuletinta. Ärsyttävä ääni kun nimittäin kuului, vaikka irrotin konsolin sisäisen kiintolevynkin. Mahdolliset korin resonoinnitkin olen mielestäni eliminoinut laskuista, ts. ääni ei tunnu muuttuvan miksikään, vaikka kuorta painelee sieltä ja täältä.

Konsoli itsessään vaikuttaa toimivan, mitä nyt Gran Turismo Sport ja YouTube tuossa kertaalleen kaatuivat aivan yks-kaks. Sattumaa vai ei, sen näyttää aika. Ilmeisesti tässä täytyy kirjoitella reklamaatiota, koska vehkeellä ikää n. 1,5 vuotta, eli varsinainen takuu harmittavasti jo ummessa.

Itsellä juuri samanlaista, että lepotilassa(kin) rutisee/pörisee. Minun Pro vain nelisen kuukautta vanha. Kaikenlaista muutakin ihmeellistä ääntä ajoittain pitää, Horizon: Zero Dawnin pelaamisesta alkoivat lisääntymään.
 
Hankin PS4 Pron ja sain sen aluksi kytkettyä mukana tulleella 4k hrd-kaapelilla ongelmitta Phillipsin 2012 full hd -tv:seen. Kuva kuitenkin pimeni kesken pelaamisen. Sen jälkeenkin kertaalleen vielä tv tunnisti kuvan, mutta samantien katkesi.

Löytyi tietoa, että ongelma voisi olla tuossa uudessa kaapelissa. Kuitenkaan vanhemmallakaan hdmi-kaapelilla en saa näkymään ja kokeilin myös Samsungin 2014 tv:tä.

Voisiko jotakin vielä tehdä vai kiikutanko laitteen vaihdettavaksi?
 
Miten saan pro tukemaan tv hdr. Olen laittanut sen tv päälle ja pro sanoo ettei tueta. Xbox x tukee normaalisti samalla menetelmällä?
 
Miten saan pro tukemaan tv hdr. Olen laittanut sen tv päälle ja pro sanoo ettei tueta. Xbox x tukee normaalisti samalla menetelmällä?

Kokeile vaihtaa hdmi-porttia. Itselleni tuli yllätyksenä että Sonyn tv ei tukenut kaikissa porteissa tuota.
 
Miten saan pro tukemaan tv hdr. Olen laittanut sen tv päälle ja pro sanoo ettei tueta. Xbox x tukee normaalisti samalla menetelmällä?

HDMI pitää olla muussa portissa kuin HDMI 1. Sitten pitää säätää telkkarin asetuksista HDMI-signaalimuoto, eli valita sieltä ”Laajennettu”. Näin se toimii ainakin Sony Bravian töllössä.
 
HDMI pitää olla muussa portissa kuin HDMI 1. Sitten pitää säätää telkkarin asetuksista HDMI-signaalimuoto, eli valita sieltä ”Laajennettu”. Näin se toimii ainakin Sony Bravian töllössä.
Hdmi 2 kiinni hdr laitettu tv päälle ja Samsung tv.
 
Ylös Bottom