Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Zeldan ongelmat

Vastaus: Zelda ongelmat

Kyllähän tuon pitäisi onnistua, vaatii vain vähän yritystä ja erehdystä. Jos laatikoita läiskii vierekkäin, saa sen kolmannen laatikon aina jäämään sinne jonnekin keskelle jotain sivua. Sen avulla on sitten kätevä lähteä rakentelemaan niiden muiden laatikoiden sijaintia. Ei nyt tosin ole ihan tuoreessa muistissa tuo kyseinen tehtävä.

Edit: Ja lisäksi tuon jääalueen muoto on vielä sellainen, että sitäkin voi (ja pitää) käyttää tehtävässä hyväksi.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

irksome sanoi:
Kyllähän tuon pitäisi onnistua, vaatii vain vähän yritystä ja erehdystä. Jos laatikoita läiskii vierekkäin, saa sen kolmannen laatikon aina jäämään sinne jonnekin keskelle jotain sivua. Sen avulla on sitten kätevä lähteä rakentelemaan niiden muiden laatikoiden sijaintia. Ei nyt tosin ole ihan tuoreessa muistissa tuo kyseinen tehtävä.

Edit: Ja lisäksi tuon jääalueen muoto on vielä sellainen, että sitäkin voi (ja pitää) käyttää tehtävässä hyväksi.

ja muistat, että teit sen tuolla tavalla, etkä youtuben videon näyttämällä? :)
 
Vastaus: Zelda ongelmat

En ole Youtuben videota aiemmin nähnytkään. Kyllähän itsellänikin iso tovi tuossa pulman ratkaisussa kesti, mutta niin se vain lopulta onnistui. Ja näyttäisi tuolla kommenteissakin joku ratkaisseen kyseisen tehtävän.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Tuossa nopeasti sutaistu ratkaisu. Ei ihan täysin kädestä pitäen tehty, mutta pitäisi onnistua. Eli isona kuvana aloitustilanne, ja pikkukuvina eri vaiheet ylhäältä alas.

Puzzlen ratkaisu tästä linkistä.

Eikä sitten tungeta tuota urlia youtubeen tai jonnekin vastaavaan. :)
 
Vastaus: Snowpeak ruins:in palikkatesti????

genesis1 sanoi:
öööh. se ei onnistu kun jäät on hajotettu ja palikat reunoilla.....
Sen pääsee kyllä vaikka toi jääki olis hajotettu tosta keskeltä.
Ei oo mikään bugi tai sellainen.
Itse en oikein saaut tosta Linkityksen piirrustuksesta selkoa niin tein oman MS pain väsäyksen.
Aloita siitä, että laitat noi palikat niille paikoille missä ne tossa videon alussakin on ja tee näin.

Tiedän tiedän, törkee piirrustus, mutta toivottavasti siitä on apua.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Joo toihan onkin helpompi ratkasta FindRb:n tyylillä. Meidän ratkasut on melko erilaiset - kertoo vaan siitä että ratkasuja on jopa enemmän kuin yks. Tyyli mitä mä käytin on sellanen yleinen ratkaisutapa työntöpuzzleissa jolla saa palikan mihin ruutuun tahansa.

Mun kuvasta vielä, että noi pikkukuvat ylhäältä alas on vaiheita, mihin ne palikat pitää aina saada jotta pystyy pääsemään seuraavaan vaiheeseen. En jaksau väsää nuolia sun muita.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Olen aivan hämilläni teidän ystävällisyydestänne, toisten huomioon ottamisestanne yms. yms. Jaksatte väsäillä tuollaisia aikaa vieviä juttuja vain jeesataksenne muita.

Olen erittäin kiitollinen ja koitan ratkoa tuon ongelman tänään ohjeidenne mukaisesti. Olen itse jo kolmekymppinen ukko ja pelaan peliä niin, että lapseni ovat vieressä ja koittavat mukana ratkoa ongelmia. He ovat jopa minuakin kiitollisempia avustanne!

Uskomattomia ukkoja, täytyy myöntää, kiitos!!!
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Olen jumissa siinä kohtaa missä olen jo susi,(ja käynyt linnassa) ja olen salakuunnellut kyläläisiä. Mutta kylän (ordon village) vanhus huomaa minut ja usuttaa kotkan kimppuuni. Mitä siinä pitäisi tehdä? Kun iskujakaan ei kerkeä tehdä.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

zmaster sanoi:
Olen jumissa siinä kohtaa missä olen jo susi,(ja käynyt linnassa) ja olen salakuunnellut kyläläisiä. Mutta kylän (ordon village) vanhus huomaa minut ja usuttaa kotkan kimppuuni. Mitä siinä pitäisi tehdä? Kun iskujakaan ei kerkeä tehdä.

Sun pitää sieltä kauppiaan talon takaa kiivetä katolle (Midna auttaa katolle pomppimisessa, kun oikeassa kohdassa pienellä "kielekkeellä" häntä kutsut) ja sitten pomppia sen ukon luo, ja säikäyttää se.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

No nyt alkaa mennä ihan avuttomaksi mutta kuitenkin. Miten saa sen miekan siltä äijältä joka huiskii soihdun kanssa (seuraava tehtävä)? Eikä sillekään kerkeä iskuja tehdä.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

zmaster sanoi:
No nyt alkaa mennä ihan avuttomaksi mutta kuitenkin. Miten saa sen miekan siltä äijältä joka huiskii soihdun kanssa (seuraava tehtävä)? Eikä sillekään kerkeä iskuja tehdä.

Vinkki:
Sillä sudella on suden aistit. Kannattaa aistia tarkkaan mitä löytyy, varsinkin oikeasta paikasta... ja susihan on kova kaivelemaan.

Ja tarkemmin:
Käytä susiaistia oikean talon "takana" ja havaitset paikan jota voi kaivaa. Siispä kaivelemaan siitä sitten. Pääsee taloon sisään
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Pitäisi tätäkin showstopperia jaksaa eteenpäin.. Lakebed Temple, 1F, jonkin sortin iso siipiratas joka on myös portti blokkaa tien. Miten rattaan saa pyörimään?
 
Vastaus: Zelda ongelmat

fxtl sanoi:
Pitäisi tätäkin showstopperia jaksaa eteenpäin.. Lakebed Temple, 1F, jonkin sortin iso siipiratas joka on myös portti blokkaa tien. Miten rattaan saa pyörimään?

Muualta pitää käydä päästämässä vesi virtaamaan (korkea pyöreä huone, jossa seinämää ptkin vievää polkua mennään ylös asti ja sieltä sitten saa veden päälle), joka sitten laittaa rattaat pyörimään.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Samppa sanoi:
Muualta pitää käydä päästämässä vesi virtaamaan (korkea pyöreä huone, jossa seinämää ptkin vievää polkua mennään ylös asti ja sieltä sitten saa veden päälle), joka sitten laittaa rattaat pyörimään.
Seinämää ptkin vievää polkua? Eipä sellaista ole. Pyöreässä huoneessa on käänneltävä portaikko, ja ylimmällä tasanteella jonne pääsen on lukittu ovi, johon ei ole vielä avainta. Pyöreän hallin pohjalla on vettä, mutta altaassa ei ole muuta kuin päälle käyviä kaloja. Altaasta pääsee pois kiipeämällä pitkää suoraa köynnöstä ylös, ja siten pääsee myös hallin toiselle puolelle, koska tasanteet on blokattu seinillä niin ettei niitä pitkin pääse kiertämään koko pyöreää tasannetta ympäri.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

fxtl sanoi:
Seinämää ptkin vievää polkua? Eipä sellaista ole. Pyöreässä huoneessa on käänneltävä portaikko,

Tarkoitti eri pyöreää huonetta.

ja ylimmällä tasanteella jonne pääsen on lukittu ovi, johon ei ole vielä avainta. Pyöreän hallin pohjalla on vettä, mutta altaassa ei ole muuta kuin päälle käyviä kaloja. Altaasta pääsee pois kiipeämällä pitkää suoraa köynnöstä ylös, ja siten pääsee myös hallin toiselle puolelle, koska tasanteet on blokattu seinillä niin ettei niitä pitkin pääse kiertämään koko pyöreää tasannetta ympäri.

Portaikkoa sopivasti kääntelemällä pääset jostain ovesta, mistä pääsee myös vähän eteenpäin (olisikohan ollut 1F kerroksessa vasemmalla...) ja sieltä löytyy ylös. Sitten 2F kerroksessa vasemmalta lukitusta ovesta eteenpäin, ja sieltä löytyy lopulta pyöreä huone missä on polku

Toivottavasti muistin oikein.
 
Vastaus: Zelda ongelmat

Nyt löysin avaimen (hallista jossa on ylempänä kolme ilmeisesti pyöritettävää tasannetta, mutta niin ylös (3F, 4F?) en vielä pääse) ja löysin myös kartan. Mitään pyöreää huonetta jossa olisi polku ei ole tullut vastaan. Sen sijaan huone josta ei pääse eteenpäin, vain kaksi kalteriovea joita ei saa auki. Taas jumissa..
 
Vastaus: Zelda ongelmat

fxtl sanoi:
Nyt löysin avaimen (hallista jossa on ylempänä kolme ilmeisesti pyöritettävää tasannetta, mutta niin ylös (3F, 4F?) en vielä pääse) ja löysin myös kartan. Mitään pyöreää huonetta jossa olisi polku ei ole tullut vastaan. Sen sijaan huone josta ei pääse eteenpäin, vain kaksi kalteriovea joita ei saa auki. Taas jumissa..

Vinkki:
Siinä huoneessa, missä on kaksi kalteriovea, kannattaa tiirailla ylöspäin...

Tarkempaa:
Muistaakseni katossa oli sellainen kivi, jonka voi pommittaa jousi+pommi yhdistelmällä alas... Ja sen päältä pääsee.
 
Ylös Bottom