Ei ole. Haldex toimii aina noin. Outlanderissa on kolme erilaista vaihtoehtoa, joista yksi toimii kuten Haldex.
"4WD Auto" asennossa se on etuvetopainotteinen. Se toimii itseasiassa niin, että kiihdyttäessä voimaa menee aina taakse, niin että kaasu pohjassa kiihdytettäessä suhde on 60-40. Mutta kiihdytyksen jälkeen, kun ajaa tasaista nopeutta, taakse menee n. 15.
LOCK asennossa se on vähän kuten normi jatkuva nelikko kuten subessa. Se ei ole oikeasti mitenkään kiinteästi lukittu vaikka nimitys siltä kuulostaakin, vaan tila on tarkoitettu talviajoon taikka jos haluaa parempaa ajettavuutta/suorituskykyä. Sitä voi käyttää siis myös kuivalla. Tämä Lock tila on itseasiassa sama kuin 4WD auto tila, sillä erotuksella, että neliveto on takavetopainotteinen. Eli maksimissaan 60% menee taakse, rauhallisesti ajaessa noin puolet. Eli edelleen automaattisesti säätyvä, mutta ajettavuuden ehdoilla.
Sitten 2WD tilassa se on rehellisesti etuvetoinen.