Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ja ne kaskojen hinnat menee mun mielestä ihan jonku arpakoneen kautta (varmaan jotain onnettumuustilastoja yms.). En tarkkoja summia muista, mut meillä kun vaihtu Astra-farkku (-05) Renaultin Espaceen (-01) [bensa-autoja], niin kaskon se normaalihinta pomppas jostain 750e --> 1350-1500e. En tarkkaan muista mut alennusten ja muiden jälkeen maksettavaa on nykyään jotain 650-750 (plus se liikennevakuutus).
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Hartzulle:
Minkäslaiset lukot tuossa on? Eli saako lukittua niin, että kaikki pyörät pyörivät samaa nopeutta? Tai sitten edes samalla akselilla?
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Ja ne kaskojen hinnat menee mun mielestä ihan jonku arpakoneen kautta...

No huh! Miten voikin olla näin suuret erot. Voiko johtua siitä, että Espace on isomman kokoluokan auto, kun on kuitenkin arvoltaan halvempi kuin oma S4 -00 tai toveri TeRm0zin BMW 320DA -07. Ei sen koon silti pitäisi noin paljon vaikuttaa.

Niin, joo tietysti itselläkin on täydet bonukset, ja olikohan se "tarkka" hinta nyt 480€ / vuosi. Liikennevakuutus sitten toinen mokoma, joten lähemmäs tuhat euroa pitää kuitenkin vuodessa maksaa pelkästään siitä, että omistaa auton. :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Välikommentti.

Tuttava Tapiolassa hommissa ja just talvella puhui, että BMW:n vakuutukset on muutamia prosentteja kalliimat kuin muiden. On niin "kolari" herkkä automerkki.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Välikommentti.

Tuttava Tapiolassa hommissa ja just talvella puhui, että BMW:n vakuutukset on muutamia prosentteja kalliimat kuin muiden. On niin "kolari" herkkä automerkki.

Toinen välikommentti :)
Juuri näin. Moottorin teho,auton merkki ja vahinkohistoria ovat ne tekijät, mitkä vaikuttaa vakuutuksen hintaan. Kaikista näistä tehdään vakuutusyhtiöissä tarkkaa laskentaa. Siks ei kannata ostaa mitään bemaria, ku kaikki teinit vetää ne aina romuks. Yhteisvastuulla mennään eli kiltit bemarikuskit kustantaa kalliimmilla vakuutushinnoilla teinien töppäilyt bemareilla vakuutusmaksun muodossa.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Toinen välikommentti :)
Juuri näin. Moottorin teho,auton merkki ja vahinkohistoria ovat ne tekijät, mitkä vaikuttaa vakuutuksen hintaan. Kaikista näistä tehdään vakuutusyhtiöissä tarkkaa laskentaa.

Näin se menee sit vissiin tarkemmin ajateltuna ja luulen, et se mikä myös vaikuttaa on hinta uutena. Koska ei muuten auton vaihtaminen neljä vuotta vanhempaan tuplaisi maksuja.

E: Tuohon Mäksän huomioon alla. Se minustakin on kummaa kun melko "samanlaiset" autot saattavat olla erihintaisia. Pitäisi autoa ostaessa konsultoida jotain tuttua vakuutusmyyjää.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mut tässähän oli 3GS sarjan bemua just ollu kuten ylempää näkee, niin miks e39 5xx bemari on monin verroin kalliimpi lähtöhinnassa ennen bonuksia? 80-90 luvun 316 bemun ymmärrän.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mut tässähän oli 3GS sarjan bemua just ollu kuten ylempää näkee, niin miks e39 5xx bemari on monin verroin kalliimpi lähtöhinnassa ennen bonuksia? 80-90 luvun 316 bemun ymmärrän.

Isot bemarit ovat teinien suosiossa nykyään ja rahoitusta saa kuka vaan. Tuttavapiiristä jo kaksi on mällännyt 500-sarjalaisen. :rolleyes:

Näistä vakuutusmaksuista innostuneena tutkin mitä meidän Alfoihin maksaa vakuutukset.
Halvin olisi ~1700€ vuodessa ja kallein ~2500€. Halvin olisi ollut pohjola, mutta heidän sivunsa eivät sisällä kummankaan auton mallia, joten todellinen hinta olisi varmaan jotain muuta. Halvin rekisterinumeroilla katsottu hinta olisi ollut ~1900€. Vertailussa oli mukana Tapiola, Pohjola, If, Fennia jaTryg. Nykyisin vakuutukset ovat Lähissä ja taitavat sinne jäädäkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Isot bemarit ovat teinien suosiossa nykyään ja rahoitusta saa kuka vaan. Tuttavapiiristä jo kaksi on mällännyt 500-sarjalaisen.

Viime vuonna jossain tv-ohjelmassa haastateltiin jotain kolari tutkijaa joka totesi seuraavaa. Yleensä onnettomuudessa jossa on kuolonuhreja, niin autona on suuritehoinen takavetoinen auto.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Hartzulle:
Minkäslaiset lukot tuossa on? Eli saako lukittua niin, että kaikki pyörät pyörivät samaa nopeutta? Tai sitten edes samalla akselilla?

Saa ne lukittua, mutta en tiedä miten se käytännössä toimii.

Joku kirjoitti teknarin foorumilla näin, mutten ole varma perustuuko tämä teksti vuoden 2010 malliin vai aiempiin vuosimalleihin. 2010-mallissa tuli muutos mm. tähän asiaan.

Ei ole. Haldex toimii aina noin. Outlanderissa on kolme erilaista vaihtoehtoa, joista yksi toimii kuten Haldex.

"4WD Auto" asennossa se on etuvetopainotteinen. Se toimii itseasiassa niin, että kiihdyttäessä voimaa menee aina taakse, niin että kaasu pohjassa kiihdytettäessä suhde on 60-40. Mutta kiihdytyksen jälkeen, kun ajaa tasaista nopeutta, taakse menee n. 15.

LOCK asennossa se on vähän kuten normi jatkuva nelikko kuten subessa. Se ei ole oikeasti mitenkään kiinteästi lukittu vaikka nimitys siltä kuulostaakin, vaan tila on tarkoitettu talviajoon taikka jos haluaa parempaa ajettavuutta/suorituskykyä. Sitä voi käyttää siis myös kuivalla. Tämä Lock tila on itseasiassa sama kuin 4WD auto tila, sillä erotuksella, että neliveto on takavetopainotteinen. Eli maksimissaan 60% menee taakse, rauhallisesti ajaessa noin puolet. Eli edelleen automaattisesti säätyvä, mutta ajettavuuden ehdoilla.

Sitten 2WD tilassa se on rehellisesti etuvetoinen.

Jopa Mitsun oma 4-veto mainostussivusto ei mallikohtaisesti sano mitä tekniikkaa käytetään, vaikka melko kattavasti eri tekniikat esittelevätkin.

totuusnelivedosta.com

Eipä nämä katumaasturit ole oikeaan maastokäyttöön tarkoitettukaan, joten mitään täysin lukittua nelivetoa ei niissä juuri tarvitse. Todellisessa maastokäytössä maavara tulee yleensä ennen vastaan kuin vedon riittävyys.
 
Vastaus: Autot

Muutama lisäkuva omasta kulkineesta alustasarjan (jouset, iskarit sun muuta pienta osaa) allelaiton ja vahauksen jälkeen:

 
Vastaus: Autot

paljos auto kustanti?
Ite oob miättiny ihan samaa, mut punasena. :)

Uutena ostin kaupasta ja maksoi verojen ja kaikkien muiden kulujen jälkeen noin 26000 euroa. Premium malli oli hinnaltaan jo hiukan kalliimpi sekä tehdasvarusteita tuossa on noin 4000 dollarilla.
 
Vastaus: Autot

Uutena ostin kaupasta ja maksoi verojen ja kaikkien muiden kulujen jälkeen noin 26000 euroa. Premium malli oli hinnaltaan jo hiukan kalliimpi sekä tehdasvarusteita tuossa on noin 4000 dollarilla.

No ompas halpa. Täällä siitä saa käytettynäkin maksaa n. 60k...
Kerros vinkkejä, että mitä työtä pitää osata, että siellä pärjää kunnolla ja saa tianata rahat tollaseen? :eek:
 
Vastaus: Autot

Uutena ostin kaupasta ja maksoi verojen ja kaikkien muiden kulujen jälkeen noin 26000 euroa. Premium malli oli hinnaltaan jo hiukan kalliimpi sekä tehdasvarusteita tuossa on noin 4000 dollarilla.

26 000 euroa(!), Suomessa vajaa 70 000€, joten haista p*ska! :D Ei mut hieno on peli! Varsinki tuolla uudella 5.0:lla, on neliventtiilikannet, Ti-VCT:t ja muuta kivaa + huippu MPG. Radallaki jopa nopeempi ku E92/E90 M3 ja se on hyvi.
 
Vastaus: Autot

No ompas halpa. Täällä siitä saa käytettynäkin maksaa n. 60k...
Kerros vinkkejä, että mitä työtä pitää osata, että siellä pärjää kunnolla ja saa tianata rahat tollaseen? :eek:

Joo, eipä itsekään tämmöistä olisi voinut Suomessa ostaa. Täällä nämä jenkkiautot on todella halpoja verrattuna esim. saksalaisiin. Ihan mekaniikkasuunnittelua teen DI-koulutuksen pohjalta. Täällä tuota mekaniikkasuunnittelua pidetään hiukan "koiran" hommana, mutta mikäs siinä, jos itse viihtyy ja siitä vielä jotain palkkaakin saa :)
 
Vastaus: Autot

26 000 euroa(!), Suomessa vajaa 70 000€, joten haista p*ska! :D Ei mut hieno on peli! Varsinki tuolla uudella 5.0:lla, on neliventtiilikannet, Ti-VCT:t ja muuta kivaa + huippu MPG. Radallaki jopa nopeempi ku E92/E90 M3 ja se on hyvi.

Siis 36800 dollaria tuo maksoi ja kurssista hiukan riippuen pitää euroja latoa tiskiin tietty summa. Halvin karvalakki V8 Mustangi irtoaa uutena kaupasta noin 28000 dollariin eli vajaaseen 20000 euroon. Sillä tosiaan laittaa uudelle M3 bemarille kampoihin sekä radalla että viivalla.
 
Vastaus: Autot

Autoketju, ai kun kivaa...

Mersedes Benz E420 CDI -06. Twin-Turbo 4.0L V8
Lähestulkoon kaikki tehtaan lisävarusteet, Designo-sininen, ainoa suomessa.
Moottori, voimansiirto, jne "piristetty hitusen" tehtaan lukemia korkeammalle. Hirnuja mitattu takapyöriltä noin 450+, samaan aikaan tuli 1000nm vääntöä täyteen ja loppui täten tehopenkistä yhteistyö... Ton verran ainakin siis löytyy.
260 leveät kisakiekot takana pakeni nollasta sataseen 4.2s. Bratwurstin & leederhoosenien kotimaassa ja oikeassa elinympäristössään, eli autobaanalla otti maagisen 305kmh oman mittarinsa mukaan.

"Ei ihan tavallinen turpo-diiseli..."

Tarkotus olisi döistländistä uittaaa Lotus Elise 111R "kesäautoksi" ja rataleluksi...
 
Vastaus: Autot

Autoketju, ai kun kivaa...

Mersedes Benz E420 CDI -06. Twin-Turbo 4.0L V8
Lähestulkoon kaikki tehtaan lisävarusteet, Designo-sininen, ainoa suomessa.
Moottori, voimansiirto, jne "piristetty hitusen" tehtaan lukemia korkeammalle. Hirnuja mitattu takapyöriltä noin 450+, samaan aikaan tuli 1000nm vääntöä täyteen ja loppui täten tehopenkistä yhteistyö... Ton verran ainakin siis löytyy.
260 leveät kisakiekot takana pakeni nollasta sataseen 4.2s. Bratwurstin & leederhoosenien kotimaassa ja oikeassa elinympäristössään, eli autobaanalla otti maagisen 305kmh oman mittarinsa mukaan.

"Ei ihan tavallinen turpo-diiseli..."

Tarkotus olisi döistländistä uittaaa Lotus Elise 111R "kesäautoksi" ja rataleluksi...

Mercedes-Benz E E420 CDI, Twinturbo V8, 314hv & 730nm! Airmatic, SUOMIAUTO Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

?
 
Vastaus: Autot


Juurikin tuo. Oli myynnissä X-ajan, vaihtotarjouksia tuli kaivinkoneesta purjeveneisiin, muutama tuli ihan koe-ajollekkin asti, näistä vain kaksi oikeasti pääsi rattiin asti, lopuilla tuskin oli likviditeettiä mersussa istumiseen muualla kuin taksissa.

Kun ei sitä kerran saa kaupaksi ni jääkööt käyttöautoksi, minun kilometreillä kulutus on yks hailee. Nettihuhujen mukaan autossa kun kerran potentiaalia on niin otettiin sitä hieman esille.
Moottorin "Sport" ja "Comfort" asetukset kirjotettiin täysin uusiksi. "S" tarkoittaa että kierrokset eivät tipu alle tietyn rajan ja vaihdot menee sisään maksimi-nopeudella. "C" taulussa kierrokset ja kulutus pysyy kurissa, laatikko vaihtaa hitaan tasaisesti ja alusta nousee takaisin normaaliin korkeuteen.

Urheilu-autoksi ei tuota voi silti sanoa edes haukkumallakaan... Kuten mainittu, puhdas autobaanojen kruiseri. Kaarre-käyttäytymistä on vähän paranneltu alustan muutoksilla, auto nousee korkeimmillaan likemmä 10cm ja "sport-2" -asennossa ollaan hyvin maan-läheisiä... Näillä tehoilla ja perän lukko-asetuksilla kurvissa mennään silti enimmäkseen poikittain savuverhon saattelemana joten haussa on tuo yllämainittu Lotus rataleluksi.
 
Ylös Bottom