Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Näkyyks tuota välkkymis hommaa kuinki usein pelissä, tai noissa replay-pätkissä?
Noin 15 tuntia GT5:n parissa viime päivinä (lue: öinä) viettäneen sanon, että noita räpsyviä taikka todella pahasti sahalaitaisia varjoja näkee käytännössä varsin harvoin, ja silloinkin vain sekunnin tai muutaman kerrallaan. Ilmiö toki korostuu, jos jää köröttelemään radalle kävelyvauhtia, mutta todellisessa kilpatilanteessa noita ei näe tai ehdi näkemään.

Update! Gran Turismon historiasta ja teknisestä kehityksestä kiinnostuneiden kannattaa käydä lukemassa Digital Foundryn uusi Gran Turismo Evolution -artikkeli. Sen lopusta löytyy 1080p@60-videokuvaakin tosi puristeille.

The video below is the end product of our experiment. We've got the same five courses and the same five cars, running in GT titles from PlayStation, PSP, PlayStation 2 and PS3, and the comparison is quite extraordinary. It's a bit of a shame that replay angles were not standardised earlier, as the jump from PS1 to the other platforms can be rather jarring, but rest assured, these are the same corners on the same tracks - an evolution of both Polyphony Digital's development prowess and indeed the raw hardware power of the PlayStation consoles.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Noin 15 tuntia GT5:n parissa viime päivinä (lue: öinä) viettäneen sanon, että noita räpsyviä taikka todella pahasti sahalaitaisia varjoja näkee käytännössä varsin harvoin, ja silloinkin vain sekunnin tai muutaman kerrallaan. Ilmiö toki korostuu, jos jää köröttelemään radalle kävelyvauhtia, mutta todellisessa kilpatilanteessa noita ei näe tai ehdi näkemään.


Lumella/sodalle mis pölyä lentää niin toi on puolta pahempaa, asfaltilla oon ehkä kerra nähnyt.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Netti on kyllä täynnä melkoisia höpöhöpö juttuja "artikkeleina", kun kuka tahansa voi julkaista mitä tahansa. Nyt viimeksi luin muutamat jutut GT5:n vaurio mallinnuksesta.. "vaurio mallinnus tulee levelillä 20" ja "täysille se tulee levelillä 40" ja tukena selityksille on jotain nettivideoita.. konsolifinin keskusteluissa tullut esille että vauriomallinnus olisi jo alusta asti mutta ruttaaminen vaatisi todella paljon törmäämisiä.. mites se nyt sitten on, miten noin erilaisia mielipiteitä/huhuja voi olla???
Eikö joku voisi nyt testata tämän lopullisesti, tekee 2-3 eri tasolla samanlaiset x kpl törmäyksiä ja video ne niin loppuu hämärät spekuloinnit?

Sony vastasi tähän asiaan että vauriomallinnus on "täysillä päällä" heti alusta asti.
Gran Turismo 5's Damage Explained - PlayStation 3 News at IGN
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Juuri eilen pamautin jarrutuksessa edellä ajavan perään, vauhtia oli noin 80km/h. Auto alkoi savuamaan ja puoltamaan oikealle. Kierroksia oli enää kolme ja ajattelin selviäväni loppuun, autoni oli kuitenkin selvästi muita nopeampi ja olisin halutessani dominoinut kisaa ihan suvereenisti. Tylsistymistä vältellen olin jättäytynyt keskikastiin ja tästä syystä peräänajo. No, kotteroni ei kuitenkaan enää ollut kilpailukykyinen ja jäinkin letkan hännille vaikka ajoin ihan tosissani. Jouduin tekemään varikkopysähdyksen ja (ei kovinkaan realistisesti) autoni korjattiin entiselleen 10 sekunnissa ja palattuani radalle kirin muut kiinni ja vielä voitin.

Eivät nämä tilanteet kovi yleisiä ole, välillä on tullut ajettua kovemmassakin vauhdissa päin muita ja vahingot ovat olleet lievempiä. Vauriomallinnus siis toimii vähän oudosti.

Livestä on vieläkin muistissa kuinka ajoimme Maple Valley - radalla pääsuoraa rinta rinnan, Senna vs Prost meiningillä joka tietenkin johti yhteentörmäykseen. Mun auto meni täysin paskaksi, sun auton kuntoa en muista.

PS. Se oli sun syy. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Efektit vaihtelevat autosta riippuen. Premium racing-autoissa on suurimmat näkyvät vauriot ja irtoavia rungon osia.

Tiedossa. Ei tuohon silti voi olla pettymättä Shiftin ja Dirtin jälkeen, ei voi mitään. Sama olisi ollut jättää poiskin (tai käyttää kehitysaika hyödyllisempään... AI AI AI!!), kuin turata tuollaista puolivillaista joka ei herätä juurikaan aaah-elämyksiä.

Tosin vielä häiritsevämpiä ovat edelleen ne universumin hurjimmasta materiaalista valmistetut lippusiimat, jotka pompauttavat auton 200 törmäyksestä takaisin tielle. Ei voi olla niin paha raksi jatkaa kentän rajoja edes joitakin metrejä radan ulkopuolelle, jotta jokin ulosajon fiilis syntyisi...

Mielipidekysymyksiä ja rutinaa, sinänsä turhaa. Nordscheilfe on kuitenkin mallinnettu vielä entistäkin huimemmalla tarkkuudella ja pelkästään sen takia voisin maksaa 100e tästä lärpäkkeestä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tiedossa. Ei tuohon silti voi olla pettymättä Shiftin ja Dirtin jälkeen, ei voi mitään. Sama olisi ollut jättää poiskin (tai käyttää kehitysaika hyödyllisempään... AI AI AI!!), kuin turata tuollaista puolivillaista joka ei herätä juurikaan aaah-elämyksiä.

Shift ja Dirt olisivat voineet puolestaan panostaa tarkempiin automalleihin, 1080p grafiikkaan, 60fps ruudunpäivitykseen, kunnolliseen ajomalliin ja fysiikkaan turhan kermavaahtokuorrutuksen sijaan ;)

Tosin vielä häiritsevämpiä ovat edelleen ne universumin hurjimmasta materiaalista valmistetut lippusiimat, jotka pompauttavat auton 200 törmäyksestä takaisin tielle.

Tuokin vaihtelee hieman radasta riippuen. Lontoossa ei voi ajaa talon ikkunasta sisään, mutta avarammilla radoille pääsee ihan riittävän kauas ulos. Olisihan se tietysti muikeaa ajaa Eigerissä rotkosta alas Motorstorm tyyliin :D.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Shift ja Dirt olisivat voineet puolestaan panostaa tarkempiin automalleihin, 1080p grafiikkaan, 60fps ruudunpäivitykseen, kunnolliseen ajomalliin ja fysiikkaan turhan kermavaahtokuorrutuksen sijaan ;)

Noh noh... Kyllä Dirt2:sta viimeaikoina paljon tahkonneena GT5 rallipuoli aiheutti MarioCart dejavun ja säälinsekaisen huutonauruefektin.

Shiftiä ei ole tullut aikoihin veivattua, mutta muistan vieläkin sen ooh-elämyksen ensimmäisellä pelikerralla kun sisäkuvakulmasta ajellessa ahtaammassa mutkassa alkoi kajuutassa lennellä lasisilppua, pellit valitti ja fiilis oli kuin tynnyrissä jota potkitaan urakalla kupeisiin. Ei vaan tuohon ylletä tässä leirissä, toki monessa muussa asiassa ollaan valovuosia edellä.

Nää on vaan näitä vuosien odotuksen pettymyksiä, kun ei jaksa enää pelata fanipoikalasit päässä.

EDIT: Onhan TÄSSÄ incar elämyksessä kuitenkin "sitä jotain" enemmän
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mielipidekysymyksiä ja rutinaa, sinänsä turhaa. Nordscheilfe on kuitenkin mallinnettu vielä entistäkin huimemmalla tarkkuudella ja pelkästään sen takia voisin maksaa 100e tästä lärpäkkeestä.
Ei se tarkkuus kuitenkaan niin huima ole etta tata pelattuaan kannattaisi lahte polkemaan pohjoislenkille uutta ennatysta, joitakin pahoja kohtia siloteltu etc..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tämä postini ei nyt suoraan koske GT5:sta vaan lukiessani ao. pelaajien juttuja tuli vaan mieleen... simu + "tappiin virittäminen" = hienoa? WTF? Ite olen vuoden aikana virittänyt Forzassa "tappiin" yhden auton ja se on käytössä vain leluna jolla ei tee oikeissa kisoissa mitään, eikä se lelunakaan jaksa kovin montaa ajelua kiinnostaa vaikka hupailu autojen kanssa kiinnostaakin.
Tavallaan tuo on ristiriidassa koko simutuksen kanssa, 99% pelaajista nämä tappiin viritetyt kotterot ( 700-1500hp??) ei oikeassa elämässä pysyisi edes käsissä radalla, ja jos pelissä pysyy niin simutus tai edes semi-simutus ole oikea termi :)
Olen kyllä ollut useasti 700hp neliveto auton kyydissä (huiput 300+) ja ajanutkin sitä 400hp tehoisena mutta mutkaradalle en uskaltaisi 700hp moodissa kurkatakaan ja varmasti kierrosajat itselläni olisi paljon paremmat 300-400hp kieppeillä tuossa :)

Okei, peli on peli.. ajan miekin miljoonaa burnoutissa :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tämä postini.....ajan miekin miljoonaa burnoutissa :)

Itse en myöskään harrasta auton tappiin virittämistä ,kun eipä se auto enää lapasessa pysy jos tehoja on liikaa... Forssa 3 yleensä viruttelen autoni siihen A600 luokkaan ja netissä pelaan vain A600 sarjassa.
GT5 olen ihastunut tuohon RX-7:kaan. Kun tykittelen "kovia" aikoja radoilla painelen vireillä että autossa on ~430hp. Nyt piti ottaa kaikki tehot RX:tä (576hp) kun lähdin ajelemaan vähän kovempaan sarjaan missä on ~600hp autoja.
En myöskään tyydy vakio säätöihin mitä GT5/Forssa3 tarjoaa. Aina kun auto on valmis isken kärryn valitsemalleni testi radalle jossa säädän alusta, vaihteet, aerodynamiikka kuntoon :cool: .
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Noh missä pelissä on teidän mielestä paremmat grafiikat? GT5 vai forza 3?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Noh missä pelissä on teidän mielestä paremmat grafiikat? GT5 vai forza 3?

Forza on tasaisen hyvän näköinen siinä missä Gran Turismo 5 tarjoaa enempi "wow" hetkiä..
Aika tasan menee lopun viimeksi omasta mielestäni.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Forza on tasaisen hyvän näköinen siinä missä Gran Turismo 5 tarjoaa enempi "wow" hetkiä..

Samaa mieltä. Varsinkin alussa (jos siis aloittaa uramoodin alkupäästä) GT5 on varsin peruskauraa, mutta sitten myöhemmin tulee entistä enemmän noita wow-hetkiä (ja arcade-puolella tietty pääsee jo käsiksi osaan radoista laajemmin).

Forza 3:n graffat ovat eittämättä parhaimmillaan komeaa, mutta harvoin itselle tuli mitään isoja wow-hetkiä. Hyvää ja tasaista kuitenkin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ymmärrettävää, sillä Forza pyörittää ruutuja alhaisemmalla resoluutiolla ja kevyemmällä reunanpehmennyksellä:

Ei uskoisi, kun näitä GT5 kuvia katselee:

gran_turismo_5.jpg


Lisää laadukasta reunanpehmennystä ym.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ei uskoisi, kun näitä GT5 kuvia katselee:
Onneksi olkoon, olet löytänyt kuvan LOD-bugista!

GT5:ttä noin 20 tuntia jo pelanneena olen törmännyt tuollaisiin autoihin tasan 0 kertaa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Joo onhan tää hyvä peli tää GT5. Eilen tuli hommattua ja aika maukkaalta meno tuntu. Ja näyttikin niin realistiselta että!

Mut Forza-sarjaa pelanneena tuntuu et siin pystyy paremmin viemään kylkymyyryä mutkis. Tiedä sit onko asetukset turhan hyvät täs et pitäs säätää enemmän ni autoki luistas enemmän.

Need for Speed SHIFT onki sit tän peligenren kolmas&heikoin. Ajotuntuma oli epärealistinen varsinki mutkis. Olihan pelis kyl hyvääki mm.Span rata ja vauriot kohtuu ok.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Onneksi olkoon, olet löytänyt kuvan LOD-bugista!

GT5:ttä noin 20 tuntia jo pelanneena olen törmännyt tuollaisiin autoihin tasan 0 kertaa.

Minä olen standard autoissa törmännyt tuohon ikävän usein (720p tilassa). Ja level 16 mennään.

Varjothan ovat legopalikkaa käytännössä aina ja ikävän usein tuommoista legoontumista esiintyy muuallakin.

Ei nyt sinänsä että häiritsee pelinautintoa, mutta uusintojen katselua kyllä.
 
Ylös Bottom