Nii mikä se 70€ AAA peli olikaan missä oli nopeita liikkeitä ja tosi hauska gameplay? Olikse Spiderman 2?
Ghostrunner 2 sen sijaan oli 24,99 VPD hyllys käytettynä. Noin vuosi sitten Ghostrunner yllätti mut täysin, se tuli PSN plussaan ja katoin youtubesta et mikä peli tää nyt onkaan, se vaikutti aivan liian vaikeelta mulle mut päätin antaa mahollisuuden. Toki, peli on ajoittain erittäin vaikea ja kuolemia tulee ja paljon, mutta se mikä tässä koukuttaa on äärimmäisen hyvä gameplay, kentät ovat nerokkaasti suuniteltuja ja välillä joudut tekee semmosia stuntteja että itse Jackie Chan ois kateellinen ja joskus jää ihmettelee "teiksmä oikeesti äskön kaiken tän".
Joten Ghostrunner 2 jatko-osa sai mut ihan syystä hypejunaan, heti ensimmäisenä varmaa jokainen kiinnitti huomiota prätkään? Eihän se nyt kuullosta mitenkään erityiseltä, ohan niitä prätkiä ennenki videopeleissä ollut. Voi kuulkaa, tässä on semmosta adrenaliinia ja hyvä kun välillä muistaa hengittää.
Kakkoses on tehty kaikki isommin, nopeemmin ja paremmin, kentät ovat erittäin hyvin tehty niin että mario saa hävetä kun joku muu kykenee hyppimään seiniä pitkin, kiskoo ittensä grappling hookilla seinään, juosta sitä pitkin ja hyppiä hidastettuna katana kädessä fileeraa vihuja halki poikki ja pinoon. Peli siis on jonkinlaien tai onkin kai? Rouge lite, sinä kuolet yhellä iskulla mut niin kuolee vihutki, Cyberninjal on kuitenkin kykyjä, kuten hidastaa aikaa sen verran että sulla on pari sekunttia enemmän aikaa miettiä mitä teet seuraavaksi. Kakkoses on myös nyt mukana että voit torjua luoteja yksinkertaisesti pitämällä torjunta nappia pohjas, se syö staminaa joten kannattaa miettiä tarkkaan milloin sitä käyttää, mukaan on laitettu nyt myös heittotähtiä ym ampuvia kykyjä. Ykkösessäki niitä oli mut ne ei kulkenut aina sun mukana, vaan ne noukittiin välillä tietyistä paikoista.
On myös erilaisia kykyjä mitkä helpottaa mutta en ole läheskää saanut niitä kaikkia auki. Kuten Celeste, joka oli myös erittäin haastava tasoloikka, teki siitä hauskan sen takia että jos sä kuolit sä pääsit välittömästi yrittää uudestaan, Ghostrunneris on samalla tavalla, vaikka kuolet joskus jopa 50 kertaa oot heti takas yrittää uudestaan, chekcpointit on melko reiluja, tosin välillä on varsinkin levelin lopussa huone/iso alue ja paljon vihuja ja ne pitää hoitaa kaikki että pääsee eteenpäin, kuolema johtaa siis takas siihen että jokainen vihu pitää murhata uudestaan. Mutta älä anna sen häritä, reittejä on monenlaisia mitä kokeilla ja lopuksi tulee palkittu olo kun vihdoin saat kaikki tapettua.
Peli on myös speedrunnerien unelma, mä en ikinä kykenee semmoseen mitä nämä speedrun ammattilaiset, mutta jos joku speedrun peli pitäs valita olis se ehdottomasti ghostrunner/ghostrunner 2, ykkösessäki pelin läpäistyä yritin tehää vaan parempia aikoja. Ghostrunner 2 on erinomainen jatko-osa, mutta valitetaan myös hieman. Vaikka kentät on hyvin tehtyjä on välillä hakusessa että minne pitää mennä joskus myös kuolee johonki eikä tiedä oikee mihin sitä kuoli, en tiie onko tämä nyt oikestaan valitus, idea on oppia kentät ja jokaisen vihun sijainti seuraavalle kierokkselle, ellei sit ole joku refleksguru mut ei tätä pääse mitenkään ekalla kerralla täydelliseti läpi. Soundtrack on ykkösen tapaan erinomaista "cyberpunk poppia" vai mikä se oikea termi nyt onkaan, maailma kiehtova, ei tarinakaan huono.
Paljon tuli kerrottua mutta varmasti paljon jäi vielä kertomatta, suosittelen vahvasti ainakin antaa tälle mahdollisuus, molemmille GR1-2.
Lopuksi vielä pätkä, (ei en päässyt tätä kohtaa ykkösel läpi) Mut kun vihdoin pääsin se tuntui hyvältä mies, tein siitä pikku pätkän ja lopetin tältä illalta.