Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2013

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juhohfin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2013

Kääntösäde vastaa suurinpiirtein F1 auto ratinkääntymistä ja sitä ei pysty säätämään ainakaan pleikkarilla ja eikä mun mielestä tarvis edes säätää. .

Hyvä homma :)

Luulin että siinä on oletuksena se koko ratin kääntösäde (900) joka on toki liikaa F1:lle ja sitä voi sitten halutessaan muuttaa, toivottavasti eivät mene siihen tekemään mitään päivitystä.
 
Vastaus: F1 2013

Pitäisikö tuota Wheel Weight asetusta muuttamalla tapahtua ratissa joku suurikin muutos ohjattavuudessa, eikös se ratin keveyttä säätele? Itsellä ratti tuntuu ainakin samalta oli se sitten 0 tai 100%
 
Vastaus: F1 2013

On siinä iso ero onko nollassa vai 100:ssa. Itsellä 50%:ssa kuten rattiketjussa mainitsinkin. 100%:ssa tulee kädet kipeäksi kun menee ratin vastus liian kovaksi.

Ja kyllähän tossa periaatteessa kääntösädettä saa erilaiseksi..tavallaan. Niillä linearity ja saturaatio säädöillähän saa sen, että käännät vain vähän rattia niin pelissä se kääntyy paljon jne. Itellä tais muut olla nollissa ja linearity 50%.
 
Vastaus: F1 2013

On siinä iso ero onko nollassa vai 100:ssa. Itsellä 50%:ssa kuten rattiketjussa mainitsinkin. 100%:ssa tulee kädet kipeäksi kun menee ratin vastus liian kovaksi.

Ja kyllähän tossa periaatteessa kääntösädettä saa erilaiseksi..tavallaan. Niillä linearity ja saturaatio säädöillähän saa sen, että käännät vain vähän rattia niin pelissä se kääntyy paljon jne. Itellä tais muut olla nollissa ja linearity 50%.

Okei, itse ajelin eilen niin että oli jokainen niistä feedback säädöistä 100% eikä tuntunut mitenkään erityisen raskaalta tai ihmeelliseltä.

Steering deadzone oli itsellä 2.50. Nolla kohdassa itselleni oli jopa liian tarkka.
Linearity oli 20.
 
Vastaus: F1 2013

On siinä iso ero onko nollassa vai 100:ssa. Itsellä 50%:ssa kuten rattiketjussa mainitsinkin. 100%:ssa tulee kädet kipeäksi kun menee ratin vastus liian kovaksi.

Ja kyllähän tossa periaatteessa kääntösädettä saa erilaiseksi..tavallaan. Niillä linearity ja saturaatio säädöillähän saa sen, että käännät vain vähän rattia niin pelissä se kääntyy paljon jne. Itellä tais muut olla nollissa ja linearity 50%.

Juu pystyyhän kääntösädettä toki hienosäätämään mut ei siihen rattiin urakkanuppia tarvihommata vaikka kuinka säätäis :D

Okei, itse ajelin eilen niin että oli jokainen niistä feedback säädöistä 100% eikä tuntunut mitenkään erityisen raskaalta tai ihmeelliseltä.

Steering deadzone oli itsellä 2.50. Nolla kohdassa itselleni oli jopa liian tarkka.
Linearity oli 20.

oho aikamoinen deadzone sulla, eikö tunnu jo et on liikaa lagia ajossa?

Ja jos kiinostaa kattella suomalaista-kisailua formulalla niin eilen ajeltiin Bahrain 100% kisa ja tein siitä tommosen kisa-editin :)

[video=youtube;1xNq5dkqDXU]http://www.youtube.com/watch?v=1xNq5dkqDXU[/video]
 
Vastaus: F1 2013

Juu pystyyhän kääntösädettä toki hienosäätämään mut ei siihen rattiin urakkanuppia tarvihommata vaikka kuinka säätäis :D



oho aikamoinen deadzone sulla, eikö tunnu jo et on liikaa lagia ajossa?

Ja jos kiinostaa kattella suomalaista-kisailua formulalla niin eilen ajeltiin Bahrain 100% kisa ja tein siitä tommosen kisa-editin :)

On siinä ehkä vähän lagia, haen vasta noita säätöjä kohdilleen, 0 oli itselle kuitenkin aivan liian tarkka ja jonkun ehdottama 0.50 myöskin.

Näköjään tässä versiossa tuo kääntösäde on onneksi F1 autoa vastaava, eikä se 900 astetta.

Hyvännäköistä menoa videolla
icon14.png
 
Vastaus: F1 2013

Codemasters on lähettänyt eilen Sonylle ja Microsoftille PS3 ja Xbox 360 versioiden päivitykset tarkastettavaksi ja hyväksyttäviksi. Päivitys sisältää PC patchien 1-4 päivitykset. Veikkaisin että menee n. 2-4 viikkoa ennenkuin patchi on ladatavissa.

PC:lle ilmestyneiden patchien change logit:
http://community.codemasters.com/t5...3-PC-Patch-1/m-p/383922/highlight/true#M17818
http://community.codemasters.com/t5...3-PC-Patch-2/m-p/390880/highlight/true#M19837
http://community.codemasters.com/t5...3-PC-Patch-3/m-p/394442/highlight/true#M20689
http://community.codemasters.com/t5...3-PC-Patch-4/m-p/397428/highlight/true#M21300

Lähde:
http://community.codemasters.com/t5/F1-2013-General-Discussion/Console-Patch-Submitted/m-p/400174
 
Vastaus: F1 2013

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2013/11/1830763/formulafakta-vaihdevalitykset-2014

Kyllä nyt alkaa innolla odotella jo ensivuoden peliä.
Pelkät moottoria ja aerodynamiikkaa koskevat säännöt tuskin vaikuttaa kauheasti pelillisesti, mutta kiinteät vaihdevälitykset tekee jo mielenkiintoiseksi niin oikeasti, kuin pelissä. Verrataanpa vaikka Monacoa ja Spa:ta..samalla vaihdevälityksellä. Joutuu tekemään vähän kompromisseja.

Sama homma tuon kahdeksannen vaihteen kanssa. Joutuu opettelemaan eri mutkien vaihteet joka radalle uusiksi. Ainakin itsellä täysin takaraivossa tuo 7 vaihdetta ja usein pelailen jopa ilman ääniä kun seuraan tv:tä samalla. Silloin vaihteet revitään selkäytimestä ja nyt joutuu opettelemaan uusiksi. Voi siis ensivuoden pelistä tulla virkistävä vaihtelu pariin viimevuoteen nähden.
 
Vastaus: F1 2013

Ärsyttävää tuo kun valitaan vastustaja loppukaudeksi. Otin piruuttani huonoimman jonka pystyi valitsemaan, eli Massa. Ennen tätä massan sijoitukset oli 5-13. Alonso veti sijoilla 1-4. Tämän valinnan jälkeen Alonso 8-15 ja Massa sijoilla 2-4. Tämä sama bugi on ollut vuodesta toiseen ja jos menet valitsemaan sen oikeasti pahimman vastustajan niin alkaa sen auto kulkemaan heti 2sek kovempaa. Käpy palaa.


Toinen mitä en ymmärrä. Lotuksella autoissa lukee nimi, samoin monella tai kaikilla haalareissa on nimi ja maan lippu. Ärsyttää kun ne ei vaihdu pelaajan nimeä vastaavaksi. Pieniä, mutta tärkeitä juttuja.
 
Vastaus: F1 2013

Ärsyttävää tuo kun valitaan vastustaja loppukaudeksi. Otin piruuttani huonoimman jonka pystyi valitsemaan, eli Massa. Ennen tätä massan sijoitukset oli 5-13. Alonso veti sijoilla 1-4. Tämän valinnan jälkeen Alonso 8-15 ja Massa sijoilla 2-4. Tämä sama bugi on ollut vuodesta toiseen ja jos menet valitsemaan sen oikeasti pahimman vastustajan niin alkaa sen auto kulkemaan heti 2sek kovempaa. Käpy palaa.


Toinen mitä en ymmärrä. Lotuksella autoissa lukee nimi, samoin monella tai kaikilla haalareissa on nimi ja maan lippu. Ärsyttää kun ne ei vaihdu pelaajan nimeä vastaavaksi. Pieniä, mutta tärkeitä juttuja.

Sen vielä ymmärrän, että Lotuksen autosta se nimi ei muutu, mutta ne haalarit on ollu jo 2010asti ongelma.. Itse en tätä peliä omista mutta tuossa 2012 teoksessa ärsyttää kun lukee haalareissa Webberin nimi..
 
Vastaus: F1 2013

Onko joku kerenny testaa päivityksiä? Miltä tuntuu?

Jos oikein oon ymmärtäny, niin päivityksen jälkee pitäis kuulua kun saa avaa takasiiven piip ääni.

Taisin heti alussa kirjotella kun peliä kokeilin että ratissa tuntuu tietyssä kohtaa kurvissa ns. tyhjäkohta / kevennys, tästä ilmeisesti joku muukin raportoinut, jos oikein ymmärsin englantia tuolta päivitys tiedoista, niin tähän ois tullu muutos ja oisko forcea paranneltu.
 
Vastaus: F1 2013

Onko joku kerenny testaa päivityksiä? Miltä tuntuu?

Jos oikein oon ymmärtäny, niin päivityksen jälkee pitäis kuulua kun saa avaa takasiiven piip ääni.

Taisin heti alussa kirjotella kun peliä kokeilin että ratissa tuntuu tietyssä kohtaa kurvissa ns. tyhjäkohta / kevennys, tästä ilmeisesti joku muukin raportoinut, jos oikein ymmärsin englantia tuolta päivitys tiedoista, niin tähän ois tullu muutos ja oisko forcea paranneltu.

Ja minä kun luulin ajolinjojeni parantuneen. :D tykkäsin tuosta tyhjästä kohdasta, koska tiesin koska käännän liikaa.

En kyllä muutoin eroa huomannut neljässä kisassa joita tuossa ajoin äsken. Äänet oli minimissä kun kuuntelin töllöä samalla, et tuostakin äänestä ei tietoa, luultavasti se siellä on. :)
 
Vastaus: F1 2013

Joo uus pätsi on toisaalta ihan jees ja toisaalta taas ei. Kun kerkes tottuun jo tohon mutkassa pidon loppuminen tuntuu ratissa löysältä mutta nyt se on semmonen tasapaksu puuro. Mutta eipä toi pahemmin haittaa kun siihen tottuu parissa kierroksessa ja toi uus DRS-piippaus on tosi hyvä uudistus. Muita uutuuksia en oo kerenny vielä näkemään kun yksinpeliä oon vaan ajellu. Mutta autot pitäs olla ny paljon tasasemmat equal säädöillä onlinessa joka on hemmetin hyvä homma :)
 
Ylös Bottom