Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Berserker sanoi:
Harmi että ne pyssyt johon joutuu turvautumaan on sellaisia lelun näköisiä ja oloisia. Joten hauskuus siltä kantilta on kaukana.
Hyvä, että uskaltavat olla värikkäitä ja mielikuvituksellisia. Harmaita vakioaseita on ihan riittävän monessa pelissä. Ja sama vihollisista ja ajoneuvoista.Hyvä, että uskaltavat olla värikkäitä ja mielikuvituksellisia. Harmaita vakioaseita on ihan riittävän monessa pelissä. Ja sama vihollisista ja ajoneuvoista.

Ite oon tässä enemmän Berserkerin linjoilla. Jo betassa tuskistelin nimittäin lelumaisten aseiden ja myös kulkuvälineiden kanssa - vehkeet ei vaan tuntuneet enää yhtä konkreettisilta ja "realistisen" raskailta kuin kolmosen vastaavat, kun niitä sielä sotatantereella käytteli... Tämä teki huonoa ainakin minun pelifiiliksilleni. Mielikuvituksen käytössä ei tosiaankaan ole mitään vikaa, mutta jos sen seurauksena pelin tunnelma kärsii, ei hyvä :(

Onneks pelin muut elementit pelastavat paljon. Ja kyllä näihin lelupyssyihinkin varmaan tottuu :rolleyes:
 
Vastaus: Halo: Reach

Nyt nakertaa. Meinasin alkaa katsomaan tuota legendary videota waypointista niin eikös se pätki ja bufferoi jatkuvasti. Eikö muka tosiaan 2 meganen yhteys riitä tuon striimamiseen. Noh kai joku sen tubeen joskus laittaa. Kivasti kyllä latistui läpipeluun jälkeiset fiilikset tuon takia.
 
Vastaus: Halo: Reach

Omaksi lempiaseeksi muodostunut jostain ihmeen syystä tuo needler rifle vai mikä ny olikaan:p. Campaignia vetäny 7:aan asti (tosin normaalilla nyt eka haetaan tuntumaa;)) ja netti nyt tuossa illalla vähän bugas, mutta ei se pelin täydellisyyttä muuta mitenkään:).
 
Vastaus: Halo: Reach

Noniin, jonkinmoinen sessio kaverin kanssa jaetulla ruudulla tuli tehtyä livessä ja eipä se petä. Tosin asiaan voi vaikuttaa se että betaa tuli hakattua melko rankalla kädellä.

Armor lock edelleen abilityistä suosikkini, josta muistuukin tämän illan sessiosta hauska tarina. Mappina vanha kunnon Gulch (vai millä nimellä tässä olikaan) ja pelimoodina big team 1 flag ctf, vihut ovat ryöstäneet lippumme ja ajaa warthogin kyydissä kohti omaa baseaan. Jalkamiehenä kuljen noin kentän puolessa välissä ja luoteja alkaa satamaan jostain suunnalta, aktivoin AL:n ja tsekkaan tilanteen. No, vihu löytyy toiselta puolelta aluetta ja DMR:llä haen tähtäystä kohdilleen kunnes kuin tyhjästä ilmestyy kyseinen warthog ja yksi luodeista sattuu osumaan lipunkantajaa päähän kuollettavasti :D

Tuli revettyä niin totaalisesti että tämä ketä aluksi piti ampua sai minut tapettua, mutta klippi oli pakko ottaa talteen, että jos sen joskus johonkin saisi säästettyä.

Kampanjasta ei voi sanoa vielä juuta eikä jaata, sillä kyseinen sessio on siirretty ennalta määrittelemättömään ajankohtaan. Niin ja kun joku pähkäili, jotta tuskin tulee legendaryna solona vedettyä tarinaa, niin siihen on tullut nyt oma (kaikkein arvokkain) achievementtinsa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kuusi kenttää meni läpi jotakuinkin yhdeltä istumalta, ja kyllähän se hyvältä maistui. Yllätyin vähän siitä kuinka nopeasti tehtävät olivat jo ohi, vaikka en pyrinytkään juoksemaan kenttiä suoraan läpi vaan myös tutkimaan paikkoja yms. Toisaalta olen pelannut vain normaalivaikeustatolla(joka on tietenkin tuntunut turhan helpolta), seuraavat läpipeluut vedän Heroicilla ja Legendarylla.
Muutamia bugeja on kampanjassa esiintynyt, esim. tiimitoverit lakkaavat taistelemasta, eikä vihollinenkaan huomaa heitä, ja keskittyy vain pelaajaan.
Pitää varmaankin kirjoitella lisää kunhan olen läpäissyt yksinpelikampanjan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Hyvälle tuo maistuu tälläkin suunnalla. Maistuupi itseasiassa todella hyvälle. Audiovisuaalinen ilme on päässyt jopa yllättämään erittäin positiivisesti. Varsinkin valasistus- ja pintaefectit ovat todella ensiluokkaista työtä. Tähän kun lisätään päälle vielä todella eppiset musiikit, niin ainakaan tunnelmasta on vaikeaa koittaa löytää moitittavaa. Pelattavuus on sitä vanhaa tuttua Haloa, eli homma toimii tälläkin kerralla kuin se kuuluisa ajatus. Armor abilityt tuovat hommaan myös sopivasti lisää vaihtelua. Tilanteiden mukaan vaihdeltuina ja oikein käytettynä nuo ovat suureksi hyödyksi.

Soolona on tullut kampanjaa vedettyä ja vaikeustasona on toiminut Heroic. Olisinkohan neljännessä tehtävässä menossa. Se tosin täytyy sanoa heti tähän väliin, että vaikeustaso tuntuisi nousseen sitten kolmosen. Heroicilla saa tehdä ihan otsa hiessä töitä, jotta pysyy hengissä. Tämän johdosta pelikokemus on pitkittynyt hieman liiaksikin noiden lukuisien uusintayritysten takia. Samalla on muutamaan otteeseen meinannut palaa myös käämit pelin kanssa. Toki perimmäisenä syynä näihin vaikeuksiin on vain oma kädettömyyteni:). Halo kolmosen kanssa en samaa ongelmaa kokenut. Liekkö sitten vain liian kauan aikaa edellisistä Halon peluu kerrasta.

Täytyy nyt sitten huomenna katsella, että jatkanko vielä tuolla tasolla vai siirrynkö ihan suosiolla harjoittelemaan normal vaikeustasolle. Sen suhteen on vain sellainen pieni pelko persauksissa, että peli menisi liiankin helpoksi etenemiseksi/läpijuoksuksi. Näin on ainakin aikaisempien osien kanssa varoiteltu. En ole nimittäin aivan varma, että olenko koskaan joutunut normal tasoon turvautumaan. Nautin kuitenkin sellaisesta sopivan kovasta haasteesta, jota Heroic on meikäläiselle aikaisemmin edustanut. Osaako joku viisaampi foorumilainen valaista, että minkälaisia eroavaisuuksia näillä vaikeustasoilla on?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Näin jälkikäteen, yksinpeliarvion kirjoittaneena voi vielä kommentoida muutaman asian, jota en arvostelussani (v2.fi) ottanut puheeksi:

- Legendary ei loppujen lopuksi ole niin vaikea, kuin miltä se Heroicin perusteella voisi tuntua. Yllättävänkin helppo, tasoa Halo 3 tai hieman vaikeampi. Odotin vähän enemmän, mutta paukuttelu on mainiota nytkin. 6 tasoa nyt Legendarylla takana.

- Invasion on ihan loistava pelimuoto ja tuo hieman mieleen Wolfenstein: Enemy Territoryn. Onkin todella harmi, että näin kova pelimuoto tarjotaan vain kahteen tasoon... jotenkin haaskattua potentiaalia, sillä 8v8 isojen tasojen monta objektiivia sisältävät kartat olisivat olleet sitä tykeintä tykkiä.

- Muuten moninpeli ei loppujen lopuksi ole muuttunut paljoakaan, vaikka armor abilityt ovatkin tulleet. Loistavaa räiskyttelyä, mutta ei se paljoa miksikään ole muuttunut. Niin hyvässä kuin pahassa.

- Firefightiin ei näemmä löydy kuin yhdenlainen matchmaking, jossa ei voi (?) edes vaikeustasoa valita. Huoh. Firefight Classiciin joudun siis edelleen etsimään pelikaverit matchmakingin ulkopuolelta.

- Plasma Pistol + DRM on jälleen mauton. En tiedä onko tämä sitten hyvä vai huono.

- Votesysteemi ei ole ihan niin hyvä kuin oletin, kun se tarjoaa yleensä kolmea eri pelimuotoa samassa tasossa. Kenttään siis voi vaikuttaa loppujen lopuksi hyvin vähän. Tähän asti kaikki tasot Zealotia lukuunottamatta ovat tosin olleet hyvin jees, joten suuri murhe tuo ei ole.
 
Vastaus: Halo: Reach

Perhanan verkkokauppa kun muni eikä pakettia ollutkaan eilen laatikossa. :mad:

Vaikeustasoista: mitäs mieltä jengi on, millä kannattaa alottaa? Halot on perinteisesti olleet ainakin mulle vaikeita, niin meinasin koittaa kerrankin ensin suht helpolla ja ottaa uutta sitten vaikeemmilla. Halo 3 oli eka räiskintä, mikä meikältä on jäänyt vaikeimmalla pelaamatta, ei vaan kyenny. Tosin olin kyllä sillon vielä ihan noobie konsoliohjaimen kanssa, joten vois koittaa sitäkin uudestaan. Yleensä alottelen räiskinnät "hardilla" tai vastaavalla ja sitten uusi kierros vaikeimmalla jos peli on uudelleen pelaamisen arvoinen...
 
Vastaus: Halo: Reach

Perhanan verkkokauppa kun muni eikä pakettia ollutkaan eilen laatikossa. :mad:

Vaikeustasoista: mitäs mieltä jengi on, millä kannattaa alottaa? Halot on perinteisesti olleet ainakin mulle vaikeita, niin meinasin koittaa kerrankin ensin suht helpolla ja ottaa uutta sitten vaikeemmilla.

Ite vedän eka normaalilla läpi ja fiilistelen. Sit ku kaveri on kans pelannu läpi, niin alotetaan legendarylla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Uuden 4 gigan sisäisellä muistilla varustetun Arcade-mallin omistajille huonoja uutisia: Reachin co-op ei kyseisellä mallilla toimi. Halo: Reach käyttää normaalisti kiintolevyä välimuistina, ja co-op-pelitilassa cachea tarvitaan niin paljon, ettei Arcaden 4 gigaa enää riitäkään. Ja ilmeisesti myös Halo: ODST kärsii samasta ongelmasta.

Surprised? Well you should’t be, it’s a known feature (not a bug), as is apparent by the issue being the number one FAQ on Halo: Reach‘s Xbox page.

Q1: The error “One or more players do not have an Xbox 360 Hard Drive. An Xbox 360 Hard Drive is required to play co-op on Xbox LIVE or system link” occurs when I try to play. Why?

A1: One or more players do not have a certified Xbox 360 hard drive attached to their Xbox 360 console. Some multiplayer aspects of Halo: Reach require an Xbox 360 certified hard drive.
Ikäväksi tilanteen tekee se, että edes USB-muistitikkujen/kiintolevyjen käyttö ulkoisena tallennustilana ei auta, vaan peli todellakin vaatii kiintolevyn.

Update! Ilmeisesti ongelma on jo Halo 3:n peruja.

Lähde: Nukezille
 
Vastaus: Halo: Reach

Uuden 4 gigan sisäisellä muistilla varustetun Arcade-mallin omistajille huonoja uutisia: Reachin co-op ei kyseisellä mallilla toimi. Halo: Reach käyttää normaalisti kiintolevyä välimuistina, ja co-op-pelitilassa cachea tarvitaan niin paljon, ettei Arcaden 4 gigaa enää riitäkään. Ja ilmeisesti myös Halo: ODST kärsii samasta ongelmasta.

Melko halvallahan ongelmasta pääsee yli, ostaa käytettynä 20GB Xbox360 -kovon ja näiden ohjeiden avulla asentaa sen uuteen slimmiin. Huuto.netissä hintahaarukka kovoille näyttää olevan siinä 20-30€ ja ebaysta varmaan vielä halvemmalla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Eka kosketus tämä reach koko halo sarjaan ja täytyy sanoa, että iskee ja kovaa. Valoshow on makeeta katseltavaa varsinkin hämärissä oloissa. Pojot gigantille, että myi tätä 35 eurolla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Nyt sapettaa! :mad: Olen nauttinut tästä enemmän kuin nautin Halo 3:sta, mutta eiköhän noin 6 tunnin pelailun jälkeen X0 ruvennut hajoamaan :( Laite kesti melkein sen rakastettavan 4 vuotta.

Ruudulle tulee sellaista sinistä raetta tai sadetta kuvan päälle. Tuo näkyykin sitten kaikissa 3D peleissä sen jälkeen(ehkä hieman eri värisenä) mutta ei esimerkiksi kuitenkaan X0:n omassa valikossa(ei edes avatarin päällä). Uudelleen käynnistely rumban jälkeen tuon saa katoamaan mutta noin 30-60 minuutin jälkeen ilmenee taas. Edit: Nähtävästi tuo on tuo (1 pun. valo oik.alak.) pelätty E74 joka johtunee useimmin ANA / HANA skaalaus piiristä tai AV liittimestä.

Ei auta kuin marssia töiden jälkeen kauppaan ostamaan uusi X0 :eek: Onpahan hyvä tekosyy hankkia tuo uusi "hienompi" versio :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reach

Yllättävän paljon ruudunpäivityksen selvää heikkenemistä kampanjassa. Jännä nähdä mitä Digital Foundryn testit tulevat kertomaan, mutta on selvää että missään tasaisessa kolmessakympissä ei pysytä.
Ei toki ihmekään - ruutu on täynnä hahmoja ja äksöniä, mutta että tällä ikiwanhalla raudalla pitäisi pärjätä vielä muutama vuosi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Yllättävän paljon ruudunpäivityksen selvää heikkenemistä kampanjassa. Jännä nähdä mitä Digital Foundryn testit tulevat kertomaan, mutta on selvää että missään tasaisessa kolmessakympissä ei pysytä.
Ei toki ihmekään - ruutu on täynnä hahmoja ja äksöniä, mutta että tällä ikiwanhalla raudalla pitäisi pärjätä vielä muutama vuosi.

Ruudunpäivityksen takkuaminen löytyi minulta ainakin lähinnä ensimmäisestä kentästä, siinä missä myöhemmin peli on pyörinyt varsin moitteetta. Eikä minua takkuaminen juurikaan haittaa; pelin visuaalinen fideliteetti on aivan käsittämätön. Eipä ole X360:llä paremman näköistä peliä tullut vastaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Oli noita hidastuvia kohtia vähän muuallakin. Muuten ei haitannut, mutta vikkelien vastustajien, kuten jatkuvasti juoksevien elitejen ampuminen kaukaa on silloin vaikeaa - varsinkin snipulla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Eipäilin että puheet ohjauksen verkkaisuudesta olisi jotain mistä pitäisin - hieman samalla tapaa kuin Marion möhömahaisuus joka tekee liikkumisesta hieman raskaampaa. Sopii meikäläisen peukaloille. Massataistelu bunkkerin ovilla otti pari yritystä, heroicilla nysväilen. Saa nähdä tuliko haukattua liian iso pala, mutta jotenkin tuntui että kaipasin peliä joka haastaa.

Ensimmäisestä kenttää vasta pelailen ja ruudunpäivitysongelmat tulivat kyllä pirun suurena yllätyksenä. Ei varsinaisesti estä pelaamasta, mutta tuntuu joltain 15 freimin keitokselta pahimmillaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jos mut buutataan pelistä, niin saanko silti crediittejä?? On nimittäin semmonen v*tutus päällä ku mut on potkittu jo kahdesta pelistä pois ihan vahinko betrayauksien takia!!!!! Valot päälle Bungie!!!!!!!!!!:mad::mad::mad:
 
Vastaus: Halo: Reach

Mulla taitaa olla (about) kenttä 4 jäänyt taakse. Selkeä "9/10"-pelihän tämä on ja perustaltaan hyvin samanlainen kuin muutkin Halot (ainakin tähän mennessä). Jos siis trilogiasta tykkää, niin luultavasti tästäkin. Ja sitten varmaan toisinpäin myös..

Visuaalinen anti on kyllä usein komeaa, mutta silti jäädään "markkinoiden komeimmat pelit graafisesti" -kategoriasta. Vanha sotaratsu pistää kuitenkin parastaan ja Halo-peleissä tuo grafiikka ei ehkä kuitenkaan ole ollut se ykkösjuttu. Hallittu pelillinen kokonaisuus ja tuo rikas "sci-fi-maailma" on ainakin mulle ollut näiden pelien parasta antia. "Rankkaa sotaa", verihurmetta ja realistisempaa meininkiä varten on sitten muut pelit.

Tähän mennessä ei ainakaan "normal" ole tuntunut kauhean vaikealta, vaikka samalla vaikeusasteella sai trilogiassa vääntää muutaman kerran ihan kunnolla (huh, onneksi Flood ei ole mukana, nim merk. "V-mäisin kenttä koko Halo 3:ssa - ykkösessä toimi paremmin").

Reach on taattua Halo-meininkiä, mutta tällä kertaa ehkä ylimääräiset (ei toimivat?) rönsyt karsittuna. Tosin vielä on peliä ainakin se puolet jäljellä. Ja moninpeliä tuskin korkkaan ihan heti.
 
Ylös Bottom