Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jeesus on paha!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CHAOS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Knight, hauskaa tässä onkin se, että kaikki tieteen "faktat" perustavat itse tieteeseen.
Eli teorian kaikki faktat perustuvat itse teoriaan. Kaikki faktat kasattu päällekkäin. Jos sieltä alempaa jokin sortuu, niin sitten hajoaa koko roskaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Knight, hauskaa tässä onkin se, että kaikki tieteen "faktat" perustavat itse tieteeseen.
Eli teorian kaikki faktat perustuvat itse teoriaan. Kaikki faktat kasattu päällekkäin. Jos sieltä alempaa jokin sortuu, niin sitten hajoaa koko roskaa.

Sama homma uskontojen kanssa. Kun joku päivä itsekin huomaat, ettei Jumalaa ole, niin se on kaikki muutkin periaatteet pantava uusiksi, ei siinä muu auta.

Yksi plus yksi on kaksi.

Hohhoijaa, kylläpäs täällä nyt torttua väännetään...

Kristinusko kun nyt kuitenkin on vain yksi lukuisista uskonnoista
joita maailmassa esiintyy ja näin ulkopuolisen silmissä kristittyjen
väitteet että heidän uskontonsa jotenkin edustaisi perimmäistä
todellisuutta (tai edes kertoisi siitä jotain) on lähinnä naurettava.
Sillä kaikki uskonnothan väittävät niin.
Minusta jokaisen uskonno(i)sta kiinnostuneen tulisi ensin tutkia
kriittisesti ja objektiivisesti KAIKKIA niitä ja oman terveen järkensä perustella valita
mihin uskoo ja mihin ei.

Paljon kertoo kristinuskon tilasta se etteivät edes kaikki sen papit
usko julistamansa uskonnon kaikkiin oppeihin, mutta tottakai
on paljon kivempaa uskoa vain kivoihin asioihin kuin helvetteihin
ja sensellaiseen. Ehkä tämä kertoo jotain myös meistä ja ajasta
jossa elämme.
Minusta kristinusko on pystyynkuollut onttouttaan kumiseva
monoliitti joka jo joutaisi kaatua ja jäädä historian hämärään
muiden kuolleiden uskontojen seuraksi. Ja joku kysyy nyt, että
mitä tilalle? Vastaan: Miten niin, tarvitaanko me mitään tilalle?
Ehkä ihmisen olisi viimeinkin aika oppia ottamaan vastuu omasta
elämästään ja teoistaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth
...edes kaikki sen papit
usko julistamansa uskonnon kaikkiin oppeihin...

Kaikki porilaiset varmasti tietävät Pakeri. Siinä vasta pappi (muilla ei sitten varmaan olekaan hajuakaan siitä mitä höpäjän)!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight

Yksi plus yksi on kaksi.
Knight on ainakin vahva uskossaan tieteeseen:D
Tässä pitää tosin muistuttaa, että vaikka täällä yritänkin toitottaa, että tiede EI ole faktaa(kuten ei uskontokaan), en silti ole itse uskovainen.
Knight, oletko muuten itse nähnyt maapallon? Oletko nähnyt, että se on pyöreä? Vai perustuuko tietosi siitä että maapallo on pyöreä kirjoista luettuihin asioihin. Etkö siis pikemminkin usko johonkin, mitä sinulle on kerrottu. Ja vaikka olisitkin nähnyt, voisiko olla, että aistisi eivät riitä näkemään sitä, että maapallo onkin oikeasti vaikkapa epämuodostunut olio taivaalla tai vaikkapa tyhjyydessä. Ja mitä jos kaikki satelliitit sun muutkin ovat riittämätöntä tekniikkaa näkemään maapallon todellisen luonteen. Ja itse asiassa, mistä voit olla varma, että edes asut maapallolla. Mitäpä jos kaikki kuvat maapallosta ovat vain tämän ajan ihmisten tekemiä harhautuksia, joilla yritetään kusettaa ihmisiä samalla tavalla kuin esim sinun mielestäsi jeesus saattoi kusettaa oman aikansa ihmisiä(tai sen ajan ihmiset loivat vääristyneen kuvan tapahtumista).
Aivan, sinä uskot johonkin, et tiedä sitä FAKTANA/100% varmana.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Sama homma uskontojen kanssa. Kun joku päivä itsekin huomaat, ettei Jumalaa ole, niin se on kaikki muutkin periaatteet pantava uusiksi, ei siinä muu auta.

Yksi plus yksi on kaksi.

Onkos tuo sitten vähän niinkuin ohjelmoinnissa, kun joutuu oppimaan esim. x=x+1 ?! :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Onkos tuo sitten vähän niinkuin ohjelmoinnissa, kun joutuu oppimaan esim. x=x+1 ?! :D

Minäkin tässä selailin Tietoverkot-kurssin monisteita ja löysin kohdan, jossa kerrotaan, että 1+1=0. Modulo-2 artimetiikkaa, jota ei tarvitse osata, eikä ilmeisesti edes ymmärtää, mutta silti se on ollut pakko tuohonkin tunkea. No kuitenkin pointti lienee se, että maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

Vasta oli uutisissa siitä että Suomen oliko nyt luterilaisen kirkon papeista suuri ei uskonut helvettiin ja näin olivat vastaan kirkon oppia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Vasta oli uutisissa siitä että Suomen oliko nyt luterilaisen kirkon papeista suuri ei uskonut helvettiin ja näin olivat vastaan kirkon oppia.

Mistäs sen tiedät? Tuonkin voisi tulkita vain jälleen yhdeksi erilaiseksi Raamatun tulkintatavaksi sen vertauskuvallisesta hölynpölystä.

- Jumalan siis sanotaan tehneen meidät omaksi kuvakseen. Jos alussa oli vain jumala, hän oli itsessään pahuus, jonka toi maailmaan. Miksi uskoa saatanaan?
- Jos jumala loi ihmisen, hän teki meistä itse tyhmiä, vallanhimoisia, ja väkivaltaisia; omia kuvajaisiaan. Hän olisi siis epätäydellinen, eikä onnistunut luomaan maailmaa haluamakseen. Hän kiivastui "omenapuusta" ja kosti omille luomuksilleen kadottamalla nämä paratiisista. Siinä meni todellakin "hyvät" tavoitteet pahasti pieleen...
- Todellisuudessa kukaan ei saa tietää totuutta elämänsä aikana. Miten sen jälkeen, se jää nähtäväksi, tai sitten ei. Herätkää! Turha jankata asioista, joihin ei ole tässä maailmassa todisteita, saatika oikeata vastausta.

Jumala antaa anteeksi ja myös niin minun täytyy antaa anteeksi niille, jotka ovat minua vastaan rikkoneet.
Lainauksia lainauksia, entäpä oikeasti? Aika vaikea uskoa että mitään tuollaista pahuutta joka kohdistuu omaan perheeseen voi antaa anteeksi.

Miksi se että Jumala antaisi anteeksi velvoittaa sinut antamaan anteeksi? btw. Sanoit että TÄYTYY ANTAA ANTEEKSI, eli on pakko. Pakolla ei ole ennenkään saavutettu mitään, ei edes koulumenestystä tms. miten sitten voisi antaa anteeksi pakonedessä, siihen kun on vielä vaikeampi itse vaikuttaa?

Toisaalta, sellaista vihaa mitä tuollainen tapaus aihauttaisi on mahdotonta kuvitella jos niin ei ole käynyt, sama pätee monen muunkin vakavan asian kohdalla, oli kyse sitten vihasta, surusta, ilosta. Mutta en silti usko että ohittaisit sen vain olankohautuksella ja vain siksi että Jumala antaa kaverille anteeksi.

Hän on aina ollut mitä ilmeisimmin.
Toisinsanoen, maailman synnylle tuskin löytyy vastausta. Jumalan olemassa olo/synty tyhjästä on ihan yhtä epätodennäköistä kuin se, että maailma olisi räjähtänyt tähän mitä se nyt on, jostain tyhjästä tulleesta räjähdepallosta.
Miksei sitten maailmankaikkeus ole voinut olla olemassa, AINA?
Aina on aika pitkä aika, kuten ikuisuuskin.

Kumpi on todennäköisempää, se että Jumala on poksahtanut tyhjästä ja luonut sitten vielä maailmankaikkeuden tyhjästä vai se että vain maailmankaikkeus on poksahtanut tyhjästä.

Paitsi että maailmankaikkeus ei ole poksahtanut tyhjästä.

EDIT: Ja vaikka nyt sanoisikin, että voisi antaa anteeksi lapsensa raiskanneelle ihmiselle, niin kun naamat on vastakkain, niin johan tulee raiskaajalle turpaan, ainakin taivaassa: siellä ollaan niin pitkä aikaa, että ei sellaista aikaa ole kukaan sellaisen ihmisen kanssa.

Slaisser, jos mielii Jumalan antavan itselle anteeksi, on myös itse annettava anteeksi. En tiedä olisinko jo Taivaaseen mennessä oppinut rakastamaan ihmisiä niin, että pystyisinkö antamaan anteeksi. Ja koska minulla ei ole noin suuresta surusta (lähellekään) aavistusta, en voi tietää.

Edelleen luomisteorian (näennäinen) mahdottomuus ei estä minua uskomasta Jumalaan ja hänen tekoihinsa. Enkä ole tutustunutkaan asiaan niin paljon, että osaisin sanoa asiasta nyt suoraa mielipidettä.
Evoluutioteoria tai muut vastaavat eivät minun uskoani paina.

Jollei ole tuntenut Jumalan rakkautta, niin ei voi tietää, kuinka paljon se painaa vaa'assa näitä asioita tutkittaessa.

(=johtopäätös, helppo tie ulos keskustelusta vetoamalla tunteisiin, koska tunteet eivät ole faktoilla selitettävissä)

naah
eikö tää koskaan lopu...

perustetaan oma uskonto samantie, nyt on koossa jo 1/20 tarvittavasta henkilöstä.

PS:musta tulis sitten se ylipappi :p :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Highlander
Playboy voi olla meidän yhteinen rukous kirjanen :D

hmm...
voisi toimiaki tuo playboy, ja vähäpukeiset papittaret ainaski pitäs saada.
(ja kun levittäydytään ruotsiin, käytämme katekismuksena Hustlerii.)

En jaksa tätä threadia läpi lukea, mutta uskonnosta ilmeisesti on kyse.. Kävin itse just tosta Knightin signature-linkin kautta täyttämässä kirkosta eroamispaperit. Viimein sekin hoidettu pois todo-listalta. Voin sitten myöhemmin kertoilla miten radikkaalisti tämä on muuttanut mun käytännön elämää :)

Nyt munkin signature-teksti saa lisää merkitystä..

Slaisser, jos mielii Jumalan antavan itselle anteeksi, on myös itse annettava anteeksi. En tiedä olisinko jo Taivaaseen mennessä oppinut rakastamaan ihmisiä niin, että pystyisinkö antamaan anteeksi. Ja koska minulla ei ole noin suuresta surusta (lähellekään) aavistusta, en voi tietää.

Edelleen luomisteorian (näennäinen) mahdottomuus ei estä minua uskomasta Jumalaan ja hänen tekoihinsa. Enkä ole tutustunutkaan asiaan niin paljon, että osaisin sanoa asiasta nyt suoraa mielipidettä.
Evoluutioteoria tai muut vastaavat eivät minun uskoani paina.

Jollei ole tuntenut Jumalan rakkautta, niin ei voi tietää, kuinka paljon se painaa vaa'assa näitä asioita tutkittaessa.
Hyviä vastauksia, kiitos niistä.

Evoluutioteoria ei paina uskoasi... Etkö siis vain usko siihen vai ohitatko sen vain siksi että raamatussa sanotaan muuta?

Ehh... miten voi tuntea Jumalan rakkauden, kun siitä ei ole merkkiäkään? Sen ymmärän että tunnet sen kuinka sinä rakastat häntä, mutta kuinka tiedät tuntevasi sen että hänkin rakstaa sinua?

PS. En nyt yritä sitten todellakaan itse sortua siihen mistä jo ensimmäisessä viestissä puhuin (uskon tuputus) vaan haluan vain vastauksia uskontoon liittyviin kysymyksiin, aiemmin kun kukaan ei ole viitsinyt niitä antaa vaan on vain halunnut vaihtaa puheenaihetta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
...Kävin itse just tosta Knightin signature-linkin kautta täyttämässä kirkosta eroamispaperit...

Petterille kiitos, kun kertoi tuosta saitista. Vähän aikaa sitten oli uutisissa, kuinka kirkosta erotaan koko aja vain enemmän.

Ylös Bottom